• 1

FB1  PArat

Παρατηρητηριο Franchise

coffee shops

Η Μικρή Εστίαση έχει κερδίσει το ενδιαφέρον της αγοράς και έχει ταυτιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό με τα coffee shops κάθε είδους, αλλά και από κάθε πόλη της χώρας. Από απλά espresso bars μέχρι ψαγμένα coffee shops στους βηματισμούς του 3rd wave, από την Αθήνα, αλλά και από τη Πάτρα ή και από τη Λάρισα. Με την πληθώρα των ενδιαφερομένων franchisees να εξακολουθούν να στρέφονται στη Μικρή Εστίαση, το μεγάλο ερώτημα αφορά στο μέλλον και στις τάσεις για το 2018 και όχι μόνο!

fashion retail

Με τις πρόσφατες έρευνες να εκτιμούν στασιμότητα στον κλάδο της ένδυσης, με την ζήτηση να επηρεάζεται από το μέγεθος, τις μεταβολές και τη διάρθρωση του πληθυσμού, καθώς και από τις τιμές πώλησης των προϊόντων, σε συνδυασμό και με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, οι συνθήκες του ανταγωνισμού είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλους όσους ανταγωνίζονται μεγάλα «ονόματα» τύπου ZARA (225 εκατ. Πωλήσεις), PULL & BEAR (48 εκατ. Πωλήσεις), BERSHKA (70 εκατ. Πωλήσεις) και H&M (176 εκατ. Πωλήσεις). Οι τζίροι των ανωτέρω ενδεικτικών brands για το 2016 είναι πολύ υψηλότεροι από τους αντίστοιχους ελληνικών εταιρειών π.χ. BSB (63 εκατ. Πωλήσεις) και PINK WOMAN (32 εκατ. Πωλήσεις).

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι καλύτερες επιδόσεις αφορούν στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,4% και με εντυπωσιακή αύξηση 47% των καθαρών κερδών. Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων ο κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση 4,1% και τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 20%. Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων καταγράφηκε οριακή αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 0,4%, μείωση των μικτών κερδών κατά 2,4% και αύξηση των ζημιών. Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση κατά 1,4%, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 2,3%, ενώ η κατηγορία παραμένει ζημιογόνα και αυτή τη χρήση. Η κατηγορία των casual - αθλητικών κατέγραψε για τρίτη χρονιά μείωση του κύκλου εργασιών κατά 3,8% και τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 4,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία του greekfashion.gr.

Ωστόσο, ευοίωνο στοιχείο αποτελεί η σημαντική αύξηση του 10,9% που κατέγραψαν οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής - Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), με την αξία εξαγωγών να ανήλθε σε 946 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 853 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2016.

Το ερώτημα που ανακύπτει είναι το πως να ανταγωνιστεί ένα ελληνικό brand ένα διεθνές brand, όταν στοχεύουν με το ίδιο προϊόν στο ίδιο target group;

franchise coffee shop

coffee epiloges2

Από την γέννηση του πάλαι ποτέ αγαπημένου μας φραπέ, το 1957, έχουν περάσει ήδη 60 χρόνια και οι καταναλωτικές συνήθειές μας είναι πλέον αρκετά διαφορετικές. Από τις ουρές στο θρυλικό κατάστημα του Χρήστου Λέντζου για ένα "κουτί καπέλο", τα coffee shops έχουν μεταμορφωθεί σε ναούς του καφέ και ολοένα και περισσότερα ανοίγουν καθ’ όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας. Έχουμε φτάσει σε κορεσμό ή υπάρχει ακόμη περιθώριο για μεγαλύτερη ανάπτυξη; Απαντάμε σε μια σειρά από ερωτήματα όπως Γιατί ο Έλληνας επιλέγει να αυτο-απασχοληθεί σε concepts coffee to go; και Ποιά είναι τα κρίσιμα σημεία επιτυχίας για ένα κατάστημα coffee to go; όπως και Ποιές είναι οι διαφορές στα coffee to go concepts; καιΤι διαφαίνεται στο μέλλον του coffee industry;

Fran Parat Sep 2016

fran parat sep 2016Το Franchising συνεχίζει και στο 2ο εξάμηνο του 2016 να αποτελεί τον καταλύτη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, μέσω των επιχειρηματικών συστημάτων που διαθέτουν ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα που διενέργησε το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, το 1ο εξάμηνο του 2016 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους περισσότερα από 150 νέα καταστήματα franchise, με την συντριπτική πλειοψηφία των νέων επιχειρηματιών να εντάσσονται σε μια αλυσίδα franchise αποβλέποντας σε μια ασφαλή και αποδοτική «θέση εργασίας».

Σύμφωνα με τη νέα ετήσια έκθεση που διενέργησε το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, η οποία ανασκοπεί το 1ο εξάμηνο του 2016, παρατηρείται συγκέντρωση της επιχειρηματικότητας στον κλάδο του franchising, κυρίως ως διέξοδος στην κρίση (δηλ. «αγορά» θέσης εργασίας / επιχειρηματικότητα ανάγκης), και λιγότερο ως αξιοποίηση των ευκαιριών που πηγάζουν μέσα από αυτή (δηλ. επιχειρηματικότητα ευκαιρίας), καθώς τρείς στους τέσσερεις, ανοίγουν μια επιχείρηση franchise για να αποφύγουν την ανεργία, διαβλέποντας (και ελπίζοντας) ταυτόχρονα σε επιχειρηματική ευκαιρία και καλύτερες προοπτικές.

Οι ειδικές έρευνες και μελέτες που διενεργεί το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, ο μόνιμος μηχανισμός παρακολούθησης και ανάλυσης του κλάδου του franchising στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του FRANCHISE BUSINESS και με τη συνδρομή του Franchise.GR, έχουν ως στόχο την έγκυρη ενημέρωση και ανάλυση, με έμφαση στις αναμενόμενες προεκτάσεις και επιπτώσεις, οι οποίες και προσδιορίζουν τις τάσεις στην αγορά.

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα, κατά το 1ο εξάμηνο του έτους παρατηρήθηκε αύξηση τόσο της ζήτησης για το franchise όσο και ενάρξεις αρκετών καταστημάτων, με ελαφρές ανοδικές τάσεις σε σχέση με το 2ο εξάμηνο του 2015, αλλά σαφέστατα σε ορατά χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2015.

Ωστόσο, είναι φανερή η αυξητική τάση κατά το 3ο τρίμηνο του έτους, ένα γεγονός που τεκμηριώνει την αισιοδοξία ότι το 2016 θα «κλείσει» ελαφρά πτωτικά σε σχέση με το 2015.

LET'S TALK FRANCHISE