• 1

FB1  PArat

Παρατηρητηριο Franchise

FbackNEW

Ενδυναμώνεται το franchising σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ FRANCHISE. Το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE ολοκλήρωσε την ετήσια έρευνα ανασκόπησης του κλάδου για το 2013 και παρουσιάζει τις προοπτικές για το 2014, όπου διαφαίνεται σταθερότητα στον βαθμό διείσδυσης, περαιτέρω ισχυροποίηση τόσο της Μικρής Εστίασης, όσο και του Hotsho tRetail, όπως και ανάδειξη των concepts που βασίζονται σε ισχυρά νεωτεριστικά και καινοτόμα χαρακτηριστικά.

Τόσο η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση, όσο και οι αλλαγές στην καταναλωτική κουλτούρα έχουν οδηγήσει σε αναδιάταξη του κλάδου του γρήγορου φαγητού, με παραδοσιακές αλυσίδες, αλλά και υποκατηγορίες στον κλάδο, να τίθενται εκτός παιχνιδιού, και με νέες επιχειρηματικές ιδέες όπως και νέα στέκια - αγορές να έχουν εμφανισθεί στο προσκήνιο.

Το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE ολοκλήρωσε την δεύτερη τριμηνιαία έρευνα ανασκόπησης του κλάδου για το 2013 και παρουσιάζει τις προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, όπου διαφαίνεται σταθερότητα στον βαθμό διείσδυσης, περαιτέρω ισχυροποίηση της Μικρής Εστίασης και ανάδειξη των concepts που βασίζονται σε ισχυρά νεωτεριστικά χαρακτηριστικά.

Το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, ο φορέας αποτύπωσης του κλάδου του franchising, ξεκίνησε τις δραστηριότητές του μέσω κλαδικών ερευνών το 1998. Με τη σημερινή του μορφή ιδρύθηκε από το περιοδικό FRANCHISE BUSINESS και λειτουργεί υπό την αιγίδα του, με τη συνδρομή του www.Franchise.GR, ως μόνιμος μηχανισμός παρακολούθησης και ανάλυσης του franchising στην Ελλάδα, των επιχειρηματικών τάσεων, της διείσδυσής του στην αγορά και στη συμβολή του στην εθνική οικονομία.

Οι τριμηνιαίες έρευνες που διενεργεί βασίζονται τόσο στη μελέτη στατιστικών στοιχείων, όσο και σε συνεντεύξεις με επιχειρηματίες και διευθυντές ανάπτυξης 40 δικαιοπαρόχων εταιρειών. Το ανωτέρω δείγμα αντιστοιχεί στο 12% των αλυσίδων που έχουν υιοθετήσει το franchising ως στρατηγική ανάπτυξης και συμπεριλαμβάνονται στη βάση του Franchise.GR, οι οποίες και προσδιορίζουν λόγω του μεγέθους τους (πλήθος καταστημάτων και ενοποιημένος κύκλος εργασιών) το 46% του κλάδου.

Ο θεσμός του franchising συνεχίζει να αποδεικνύει την συμβολή του στην ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα, καθώς περισσότερα από 100 νέα καταστήματα franchise ξεκίνησαν τις δραστηριότητές τους εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους, εκ των οποίων, ενδεικτικά, 60 για τη nanoudonuts και άλλα 70 προς κατασκευή μέχρι τέλος του καλοκαιριού, 25 καταστήματα για την CoffeeIsland, 12 για τη mikel, 10 για την Papoulias Donuts, 9 για την ΑΒ Βασιλόπουλος, 6 για την Μαρινόπουλος ΑΕ, 5 για το chillbox, 4 για την CoffeeTime, 4 υπό κατασκευή για τους Αττικούς Φούρνους, 3 υπό κατασκευή για το νέο concept των bankie.

Το 2012, η μεγάλη τάση της αγοράς ήταν το frozenyogurt. Περισσότερα από 350 καταστήματα ξεκίνησαν τις δραστηριότητές τους μέσα σε ένα χρόνο. Λίγο λιγότερο από τα μισά να ανήκουν σε αλυσίδες franchise και τα υπόλοιπα αυτόνομα. SelfService ή με εξυπηρέτηση από το προσωπικό του καταστήματος, τροφοδοτούμενα με έτοιμο προϊόν ή με παρασκευή εντός του καταστήματος, με μια, δυο ή και περισσότερες μηχανές και αντίστοιχα, με 2 , 4, 6 ή και με ακόμη περισσότερες γεύσεις, με πολλούς συνδυασμούς toppings, προσφέρουν παγωμένο γιαούρτι, αλλά και καφέδες, smoothies, χυμούς, φρουτοσαλάτες και γλυκά βασισμένα στο γιαούρτι.

LET'S TALK FRANCHISE