better franchise

Βάση της έρευνας που διεξήχθη από το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE και δημοσιεύεται στο 90ο τεύχος του περιοδικού FRANCHISE BUSINESS, με την συμμετοχή άνω των 30 αλυσίδων franchise, το Brand, η Τεχνογνωσία και οι Οικονομίες Κλίμακος αποτελούν τα τρία βασικά κριτήρια επιλογής συνεργασιών franchise από τους ενδιαφερόμενους νέους επιχειρηματίες σε αντιδιαστολή της προοπτικής να ξεκινήσουν μια αυτόνομη επιχείρηση. Δείτε αναλυτικά όλα τα κριτήρια και τα αποτελέσματα της έρευνας:

Brand (63%)

Το δυνατό brand που παρέχουν οι συνεργασίες franchise ενισχύει τις νέες επιχειρηματικές εκκινήσεις και τις ενδυναμώνει αναφορικά τόσο με τις αποδόσεις τους, όσο και με την συμπίεση του επιχειρηματικού ρίσκου των franchisees, καθώς για τους καταναλωτές ισοδυναμεί με αξιοπιστία, προσελκύει πελάτες και αυξάνει την πιστότητα των πελατών.

Τεχνογνωσία (50%)

Η τεχνογνωσία των franchisors δημιουργεί τα εχέγγυα για την ταχεία και απρόσκοπτη έναρξη δραστηριότητας, τη συνεχή διατήρηση ανταγωνιστικότητας και τελικά τις συνεχείς αποδόσεις και την θωράκιση έναντι των αναταράξεων της αγοράς.

Οικονομίες Κλίμακος (43%)

Οι οικονομίες κλίμακος που επιτυγχάνονται μέσω των μαζικών αγορών που συντονίζουν οι franchisors έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερα μεικτά περιθώρια, δηλαδή καλύτερη κερδοφορία και δυνατότητα για πώληση προϊόντων και υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές τιμές.

Δοκιμασμένο Επιχειρηματικό Σύστημα - Μειωμένο Ρίσκο (37%)

Τα δοκιμασμένα επιχειρηματικά συστήματα franchise έχουν επιτύχει ένα υψηλό βαθμό συνολικής οργάνωσης και έχουν αποδείξει την δύναμη του concept με αποτέλεσμα το οιοδήποτε ρίσκο των franchisees να αφορά σε δύο μόνο άξονες, στην πλήρη υιοθέτηση του συστήματος από τον ίδιο και από την σωστή επιλογή θέσης καταστήματος.

Ολοκληρωμένο Επιχειρηματικό Σύστημα (33%)

Τα ολοκληρωμένα επιχειρηματικά συστήματα franchise «λύνουν» τα χέρια των franchisees, καθώς παρέχουν λύσεις και απαντήσεις σε κάθε καθημερινή ανάγκη και πρόβλημα που θα παρουσιασθεί και επιπλέον οι μητρικές εταιρείες αναλαμβάνουν μια σειρά από ενέργειες όπως κεντρική διαφήμιση, μακέτες, νέα προϊόντα, συνεχή έρευνα αγοράς για καλύτερες τιμές κ.ο.κ. οι οποίες δεν είναι δυνατόν να αναληφθούν από τους franchisees, αφενός γιατί είναι απασχολημένοι με την καθημερινή λειτουργία του καταστήματός τους, και αφετέρου απαιτούν όχι μόνο εξειδικευμένες γνώσεις, εμπειρία και χρόνο αλλά αποτελούν καθήκον ομάδας, δηλ. του κατάλληλου τμήματος της μητρικής εταιρείας π.χ. marketing, logistics, προμηθειών, έρευνας και ανάπτυξης κ.ο.κ.

Υποστήριξη (27%)

Η υποστήριξη αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του franchising για την επιτυχία των δικτύων και ξεκινά από την αρχική εκπαίδευση και εύρεση / αξιολόγηση εμπορικών καταστημάτων, μέχρι τη συνεχή υποστήριξη για τοπικές προωθητικές ενέργειες, προγραμματισμό και εύρεση προσωπικού, νέα προϊόντα και υπηρεσίες κ.ο.κ.

Διαφοροποίηση, Καινοτομία, Εξειδίκευση (23%)

Τόσο η διαφοροποίηση μέσω καινοτομίας, όσο και η εξειδίκευση δηλ. η μεγάλη γνώση των franchisors στο αντικείμενό τους, ειδικά σήμερα σε μια εποχή διαρκών αλλαγών και εξελίξεων, διαδραματίζει τεράστιο ρόλο στην επιτυχία των franchisees.

Αυξημένες Αποδόσεις (20%)

Οι αυξημένες αποδόσεις που παρέχουν τα συστήματα franchise λόγω καλύτερων περιθωρίων κέρδους και αυξημένων τζίρων προσελκύουν τους νέους επιχειρηματίες στο franchising έναντι αυτόνομων και αβέβαιων προσπαθειών.

Ποιότητα Προϊόντων (13%)

Η ποιότητα των προϊόντων που παρέχονται μέσω αλυσίδων franchise αποτελούν εγγύηση για τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν πλέον εμπιστοσύνη για τις αγορές τους κυρίως σε δίκτυα franchise και σε υποκαταστήματα πολυεθνικών, έχοντας χάσει κατά πολύ την εμπιστοσύνη τους σε μεμονωμένα καταστήματα ή σε μικρές αλυσίδες υποκαταστημάτων.

Αποκλειστικότητες Προϊόντων (13%)

Η διάθεση προϊόντων κατ’ αποκλειστικότητα, δηλ. προϊόντων που δεν μπορούν να αγορασθούν πουθενά αλλού εκτός από τα καταστήματα των αλυσίδων αυξάνει το πελατειακό κοινό και ενισχύει την πιστότητα.

Εκπαίδευση (10%)

Η εκπαίδευση τόσο σε ειδικά θέματα όπως π.χ. εκπαίδευση barista αλλά και η εκπαίδευση διαχείρισης πελατών, παραπόνων, εξυπηρέτησης και κυρίως η εκπαίδευση των franchisees να γίνουν αφενός επιχειρηματίες και αφετέρου να διαχειρίζονται το κατάστημά τους και να διοικούν το προσωπικό τους, είναι απαραίτητη όχι απλά για την επίτευξη υψηλών οικονομικών αποδόσεων, αλλά και για την ίδια την βιωσιμότητα κάθε καταστήματος/ επιχείρησης.

Συνεχής Εξέλιξη & Βελτίωση (10%)

Η συνεχής εξέλιξη και βελτίωση του concept είναι απαραίτητη για την διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος δηλ. για την διατήρηση των αποδόσεων και της βιωσιμότητας των καταστημάτων των franchisees, είτε αυτή σημαίνει νέα προϊόντα και τρόπους εξυπηρέτησης, είτε αναβάθμιση της εταιρικής εικόνας.

Ταχεία Έναρξη Δραστηριότητας (10%)

Μέσω franchise εξασφαλίζονται οι ταχείες ενάρξεις, δηλαδή δεν χάνεται χρόνος στην εύρεση συνεργείων για την κατασκευή, σε ατέρμονες συζητήσεις με αρχιτέκτονες, σε αχανείς αναζητήσεις καταστημάτων κ.ο.κ. Βάση καθορισμένων και δοκιμασμένων διαδικασιών κάθε κατάστημα ετοιμάζεται γρήγορα και οι franchisees έχουν εκπαιδευθεί πριν ανοίξει το κατάστημά τους και συνήθως με την αρωγή έμπειρων στελεχών της μητρικής εταιρείας να είναι κυριολεκτικά δίπλα τους κατά το πρώτο διάστημα λειτουργίας του καταστήματός τους.

Δυνατή Ομάδα (3%)

Η επιλογή του franchising ισοδυναμεί με την ένταξη σε μια μεγάλη και δυνατή οικογένεια/ ομάδα, όπου ο franchisor ενισχύεται από τους τζίρους και τις προτάσεις των franchisees και τους συντονίζει κεντρικά σε μια win win συνεργασία.