ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE fitness

Ο κλάδος του fitness στην Ελλάδα παρουσιάζει ανάπτυξη και δυναμική, και χαρακτηρίζεται από συνεχή προσαρμογή στις εξελίξεις και στις ανάγκες της αγοράς, ανακαλύπτοντας νέους τρόπους άσκησης και προπόνησης, με ολοένα και περισσότερα γυμναστήρια να ανοίγουν, είτε αυτόνομα, είτε franchise, είτε μεγάλα με όργανα και άλλες παροχές (π.χ. πισίνες), είτε μικρά για personal και small groups training, είτε εξειδικευμένα (crossfit), είτε με πιο ευρύ χαρακτήρα.

Στο παγκόσμιο επίπεδο, ο κλάδος του fitness έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και κυρίως μετά την πανδημία, λόγω της αυξανόμενης επίγνωσης για τη σημασία της φυσικής δραστηριότητας για την υγεία. Ταυτόχρονα και στην Ελλάδα το ποσοστό των αθλούμενων έχει ανέλθει σημαντικά, αν και υπολείπεται πολύ σε σχέση με άλλες χώρες. Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες εκτιμούν τη σημασία της άσκησης και επισκέπτονται γυμναστήρια για να ασκηθούν και να διατηρήσουν τη φυσική κατάστασή τους.

Ο κλάδος βρίσκεται συνεχώς σε εξέλιξη, με νέες τάσεις και καινοτομίες που επηρεάζουν τον τρόπο που οι άνθρωποι ασκούνται και προσεγγίζουν γενικότερα την άσκηση. Τα χαρακτηριστικά που διέπουν τον κλάδο του fitness συνοψίζονται στο δίπτυχο «Υγιεινή Ζωή - Νέες Τάσεις»:

Υγιεινή Ζωή: Οι Έλληνες είναι όλο και πιο ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τη σημασία της υγιεινής ζωής και της άσκησης, και αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης στα γυμναστήρια και γενικότερα για υπηρεσίες fitness.

Νέες Τάσεις: Οι τάσεις στο fitness, όπως οι (small group), η pilates, το cross training, η yoga, οι ατομικές προπονήσεις (personal), οι υπαίθριες προπονήσεις, η άσκηση χωρίς εξοπλισμό (bodyweight ασκήσεις και οι προπονήσεις με ιμάντες), όπως και άλλες μορφές άσκησης, επηρεάζουν τον κλάδο και προσφέρουν επιπλέον επιλογές στους καταναλωτές. Επίσης, η τεχνολογία, όπως οι εφαρμογές fitness, οι wearable συσκευές, οι online πλατφόρμες προπόνησης έχουν επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που οι άνθρωποι προσεγγίζουν την καθημερινή τους άσκηση.

Η επένδυση σε ένα γυμναστήριο μπορεί να είναι μια σημαντική και δυνητικά επικερδής επιχειρηματική πρωτοβουλία. Ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένες βασικές ενέργειες που πρέπει κάνετε για να είστε σίγουροι για την επιτυχία, όπως:

  • να αξιολογήσετε την τοπική αγορά και τον ανταγωνισμό, να κατανοήστε τις ανάγκες του κοινού στην περιοχή και να εξετάστε τι δυνατότητες υπάρχουν για να διακριθείτε και να ξεχωρίσετε

  • να αποφασίσετε ποιες υπηρεσίες θα προσφέρετε, όπως και την τιμολογιακή πολιτική σας

  • να επιλέξετε ένα κεντρικό και προσβάσιμο μέρος, με δυνατότητα για πάρκινγκ, σε πυκνοκατοικημένη περιοχή ή σε οδικό άξονα που προσελκύει πελάτες πριν ή μετά την εργασία τους

  • να εξετάστε τις νομικές απαιτήσεις που σχετίζονται με τη λειτουργία ενός γυμναστηρίου (π.χ. εμβαδό, χώρος για αποδυτήρια, άδεια) και διασφαλίστε ότι τηρείτε όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις

  • να επιλέξτε τον κατάλληλο εξοπλισμό

  • να προσλάβετε αξιόλογο και έμπειρο προσωπικό

  • να καταστρώσετε πλάνο τοπικής προώθησης για να προσελκύσετε πελάτες και να δημιουργήστε αναγνωρισιμότητα

Η απόφαση να ανοίξετε ένα γυμναστήριο μέσω ενός franchise σας προσδίδει σημαντικά πλεονεκτήματα που εκμηδενίζουν το ρίσκο, όπως:

  • αξιοποιείτε ένα υφιστάμενο και επιτυχημένο σύστημα, επιχειρηματικό μοντέλο και όνομα και δεν χρειάζεται να έχετε ανάλογη εμπειρία

  • λαμβάνετε καθοδήγηση και υποστήριξη σε θέματα όπως η επιλογή της τοποθεσίας, η διαμόρφωση του χώρου, ο εξοπλισμός

  • έχετε μικρότερο κόστος για την αγορά εξοπλισμού λόγω οικονομιών κλίμακος και κεντρικών συμφωνιών

  • απολαμβάνετε άμεσα οφέλη από τις κεντρικές προωθητικές ενέργειες

  • έχετε συνεχή υποστήριξη σε θέματα λειτουργίας, ασκησιολογίων και προσωπικού

Έν κατακλείδι, ένα ιδανικό γυμναστήριο πρέπει να αντικατοπτρίζει τον επαγγελματισμό, τη σύγχρονη προσέγγιση και τις αξίες που επιδιώκει να προβάλει. Ορισμένα στοιχεία που θα μπορούσαν να αποτελέσουν τόσο βασικά, όσο και διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν:

  • υπηρεσίες που καλύπτουν προγράμματα όπως Functional, Pilates, Cross Training, Yoga, Strength (με ξεχωριστό χώρο για όργανα και βάρη ή και όχι)

  • επαγγελματικό branding

  • ξεκάθαρες αξίες και φιλοσοφία και δέσμευση σε αυτές

  • μοντέρνος και καλαίσθητος σχεδιασμός

  • hi end μηχανήματα, με ενσωματωμένες τεχνολογικές λειτουργίες

  • τεχνολογία wearables, παρέχοντας καταγραφή προπονήσεων, παρακολούθηση προόδου, παρακολούθηση καρδιακής συχνότητας, υπενθυμίσεις και στοχοποίηση

  • δυνατή επικοινωνία και διαφήμιση

  • τμήμα λιανικής με είδη ένδυσης και συμπληρώματα, ή και ροφήματα, υγιεινά σνακς



Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά