• 1

FB1  PArat

Συμβουλες Franchise

Marketing Strategy 350

Το να μην έχετε στρατηγική μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας, είναι το ίδιο επικίνδυνο με το να εφαρμόζετε μία λάθος στρατηγική! Η στρατηγική μάρκετινγκ είναι σαν ένα φάρμακο. Κάθε ασθενής χρειάζεται το κατάλληλο, στην κατάλληλη δόση και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Εσείς είστε σίγουροι πως έχετε επιλέξει το σωστό;

marketing strategy 350Πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως από τη στιγμή που έχετε επιλέξει να εφαρμόσετε μία στρατηγική μάρκετινγκ, έχετε θέσει και ένα συγκεκριμένο στόχο που επιθυμείτε να κατακτήσετε. Έτσι δεν είναι; Πολλοί επιχειρηματίες απαντούν «όχι», ξεκινώντας μία στρατηγική χωρίς να έχουν συγκεκριμενοποιήσει το στόχο που θέλουν να επιτύχουν. Λάθος!

Αν δεν ξεκαθαρίσουμε εξαρχής το στόχο που επιδιώκουμε τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για στρατηγική αλλά για απόπειρα μάρκετινγκ. Αν δεν ξέρεις το στόχο σου, τότε δεν μπορείς να επιλέξεις και τα κατάλληλα εργαλεία και μέσα που θα σε οδηγήσουν στην κατάκτησή του. Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο αν πέσετε στην παγίδα του να αντιγράψετε τη στρατηγική των ανταγωνιστών σας. Πρέπει πάντα να θυμάστε πως η επιχείρησή σας δε χρειάζεται έτοιμα πρότυπα που μπορείτε να βρείτε με μία απλή αναζήτηση στο internet, αλλά έναν εξατομικευμένο στις ανάγκες σας, σχεδιασμό.

Ένα δεύτερο σημαντικό σημείο που θα πρέπει να αξιολογήσετε ως προς τη στρατηγική που έχετε επιλέξει, είναι η απάντηση στο ερώτημα: «Η στρατηγική μου, απευθύνεται στο κοινό των πελατών που με ενδιαφέρει;». Υπάρχουν πολλά παραδείγματα επιχειρήσεων που διέθεσαν χρόνο, χρήματα και προσπάθεια, ακολουθώντας μία στρατηγική μάρκετινγκ η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί απόλυτα επιτυχημένη ως προς την αναγνωρισιμότητά της αλλά και την ανταπόκρισή του κοινού. Ενός κοινού όμως που σαν πελάτες δε αποτελούσαν τον επιδιωκόμενο στόχο. Αν για παράδειγμα η επιχείρησή σας στοχεύει σε γυναίκες μέχρι 30 ετών και δέχεστε τηλεφωνήματα και επισκέψεις από γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας ή άνδρες, τότε κάτι έχει πάει λάθος. Φροντίστε ώστε πάντα οι ενέργειες που κάνετε να έχουν κατεύθυνση προς το κοινό που αποτελεί δεξαμενή των εν δυνάμει πελατών σας.Πάμε τώρα στο τρίτο σημαντικό σημείο αξιολόγησης μίας επιλεχθείσας στρατηγικής μάρκετινγκ. Τα μέσα και τις τεχνικές που θα χρησιμοποιήσετε για την ανάπτυξη αυτής της στρατηγικής. Αυτά θα πρέπει να είναι σύμφωνα και με το στόχο που έχετε θέσει αλλά και με το κοινό που απευθύνεστε. Γι΄ αυτό θα πρέπει να προσδιορίσετε τους επικοινωνιακούς δίαυλους που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε επικεντρώνοντας το χρόνο αλλά και τα χρήματα που θα επενδύσετε, αποκλειστικά στα μέσα που εξυπηρετούν αυτούς τους σκοπούς. Στις εποχές που ζούμε η διασπορά χρημάτων σε μέσα και τεχνικές μάρκετινγκ που δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε αλλά και δεν μπορούν και αυτές με τη σειρά τους να μας υποστηρίξουν, αποτελούν λάθη που είναι τόσο εύκολο να αποφευχθούν αλλά δυστυχώς πολλοί επιχειρηματίες συνεχίζουν να κάνουν.

Ανακεφαλαιώνοντας αυτό που πρέπει να κρατήσουμε όλοι στο μυαλό μας, είναι πως μία στρατηγική μάρκετινγκ χρειάζεται στόχο, κατάλληλο κοινό και κατάλληλα μέσα. Αν έχετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε για κάθε ένα από αυτά τα τρία, τότε η στρατηγική που εφαρμόζετε ή σκοπεύετε να εφαρμόσετε, είναι στο σωστό δρόμο. Αν όμως έχετε αμφιβολίες έστω και για έναν τομέα από τους τρεις παραπάνω, τότε θα πρέπει να επαναπροσδιορίσετε το σχεδιασμό σας. Όπως είπα και στην αρχή, η στρατηγική μάρκετινγκ είναι σαν το φάρμακο. Αν δεν είστε σε θέση να επιλέξετε εσείς το σωστό, τότε φροντίστε να επιλέξετε τον κατάλληλο "ιατρό" συνεργάτη σας, ο οποίος θα σας κατευθύνει με ασφάλεια σε όλες τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε ώστε να είναι ανταποδοτική η προσπάθειά σας.

 

Θέμης Σαρανταένας

Time Management 350

time management 350Πολλές φορές ενώ ξεκινάμε με τις καλύτερες προθέσεις, με κέφι και διάθεση για να υλοποιήσουμε μία εργασία, φτάνουμε σ΄ ένα σημείο όπου δεν μπορούμε να προχωρήσουμε παρακάτω. Αυτό ισχύει για πάρα πολλά πράγματα και καταστάσεις της ζωής μας, καθώς υπάρχει ένας άγραφος κανόνας ο οποίος όμως ισχύει απόλυτα! Είναι ο κανόνας που μας λέει: «Είναι πιο δύσκολο να ξεκινήσεις και πάλι κάτι που έκανες, παρά να ξεκινήσεις από την αρχή». Για παράδειγμα, αν κάθε μέρα διαβάζετε με συνέπεια ένα βιβλίο που έχετε ξεκινήσει, είναι σίγουρο πως στο τέλος θα το ολοκληρώσετε. Αν όμως μία μέρα αμελήσετε την ανάγνωση, τότε με μαθηματική ακρίβεια θα προσθέσετε ακόμη ένα ανολοκλήρωτο πράγμα στη ζωή σας. Η ίδια ακριβώς αρχή ισχύει και για τα επαγγελματικά θέματα. Όταν ξεκινάμε κάτι, πρέπει να το ολοκληρώνουμε, όσο δύσκολο και αν είναι αυτό. Και ας είμαστε ειλικρινείς. Είναι!

Σύμφωνα με έρευνες, ο σύγχρονος άνθρωπος δεν μπορεί να αφοσιωθεί απερίσπαστος πάνω σε μία εργασία για πάνω από 3 λεπτά! Κάποιο email, ένα τηλεφώνημα ή κάποιο άλλο εξωτερικό ερέθισμα, τραβούν την προσοχή μας και μας αποσπούν από αυτό που κάνουμε. Εκτός όμως από αυτές τις "παρεμβολές", για ποιους άλλους λόγους δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε σωστά το χρόνο μας και να ολοκληρώσουμε αυτά που πρέπει να υλοποιήσουμε;

Η κακή διαχείριση του χρόνου, οι λάθος προτεραιότητες και οι υπερβολικές υποσχέσεις προς τους πελάτες μας στην αρχή μιας νέα συνεργασίας, πολλές φορές μας ωθούν στο να γινόμαστε ασυνεπείς με τις υποχρεώσεις μας. Τόσο προς τους πελάτες μας, όσο και προς τον ίδιο μας τον εαυτό. Ευτυχώς υπάρχουν 4 πράγματα που μπορείτε να κάνετε ώστε να αντιστρέψετε αυτό το δυσλειτουργικό για την επαγγελματική σας αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα, κλίμα.

1) Κάντε mute στην ηχώ σας!

Σταματήστε να επαναλαμβάνετε στον εαυτό σας πως είστε υπό πίεση, πως έχετε να υλοποιήσετε ένα δύσκολο έργο, πως σας φαίνεται βαρετή μία εργασία. Μην παίρνετε θάρρος. Δε θα σιωπήσετε μόνο τα αρνητικά αλλά και τα θετικά λόγια που επικοινωνείτε προς τον εαυτό σας. Μηνύματα του τύπου: «Εύκολο είναι θα το κάνω κάποια στιγμή» ή «Εντάξει έχω κάνει το 80% της δουλειά, την τελειώνω και αύριο», είναι λάθος! Με απλά λόγια σταματήστε τα λόγια και αρχίστε τη δράση.

2) Ξεχάστε το άλλοθι της τελειομανίας

Το ότι δεν ολοκληρώνετε μία εργασία εξαιτίας του ότι θέλετε να της δώσετε τη δέουσα προσοχή, είναι μια πολύ καλή δικαιολογία η οποία όμως δε θα αφαιρέσει κάποιον από τον όγκο εργασιών που σας περιμένουν. Δείτε την αλήθεια κατάματα και αφήστε στην άκρη δικαιολογίες τέτοιου τύπου.

3) Κρατήστε την πίεση για τα ελαστικά σας!

Ακούμε πολλές φορές πως η πίεση λειτουργεί εποικοδομητικά ως προς την υλοποίηση μία εργασίας. Πολλές έρευνες που έχουν γίνει, καταδεικνύουν πως τα επιτυχή αποτελέσματα της πίεσης αποτυπώνονται μόνο στην ψυχολογία των υποκειμένων που συμμετείχαν σε αυτές τις έρευνες. Όλοι οι συμμετέχοντες δηλώνουν πως με ένα πιεστικό deadline δούλεψαν πιο αποτελεσματικά αλλά το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς τους δεν αποδεικνύει κάτι τέτοιο! Λάθη και παραλείψεις συνοδεύουν σχεδόν πάντα τα πιεστικά deadlines. Οριοθετήστε το χρόνο σας με σκοπό να αφιερωθείτε στο παραγόμενο έργο και όχι στο χρόνο που θα χρειαστείτε για το παραγόμενο έργο!

4) Τμηματοποιήστε κάθε εργασία

Μη βλέπετε την "μεγάλη εικόνα" μίας εργασίας αλλά φροντίστε ώστε να δείτε το κάθε τμήμα της ξεχωριστά! Άλλη εργασία είναι η σύλληψη μίας ιδέας, άλλο κομμάτι της, η έρευνα για τον τρόπο υλοποίησής της και άλλο η υλοποίησή της. "Σπάστε" τις εργασίες σε κομμάτια, ξεκινήστε να ολοκληρώνετε κάθε ένα από αυτά και στο τέλος θα έχετε όλο το πάζλ συμπληρωμένο. Η ολοκλήρωση κάθε μικρού κομματιού, σας δίνει δύναμη για να συνεχίσετε!

Θέμης Σαρανταένας

Followers Social Media 350

followers social media 350Καλώς ή κακώς, ζούμε στην εποχή όπου η ποσότητα τείνει να υπερτερεί της ποιότητας με τρανότερο παράδειγμα τον τρόπο με τον οποίο κρίνεται, έστω και επιφανειακά, η επιτυχία μία επιχείρησης, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στο διαδίκτυο.

Περισσότεροι followers ίσον μεγαλύτερη επιτυχία.

Σωστά; Λάθος!

Η επιτυχία δεν αντικατοπτρίζεται πάντα στα υψηλά νούμερα των followers και των likes. Μάθετε να μετράτε και να αξιολογείτε σωστά την επιτυχία σας στο διαδίκτυο και τα social media, μέσα από 3 απλά βήματα!

1ο Βήμα: Διάγνωση

Για να επιτύχετε το στόχο σας, πρέπει πρώτα να ξέρετε επακριβώς την αφετηρία από την οποία θα ξεκινήσετε. Μελετήστε τη διαδικτυακή σας παρουσία (ιστοσελίδα, Social Media, online καταχωρήσεις κτλ). Καταγράψτε το τι έχετε κάνει έως τώρα και αν τα αποτελέσματα των ενεργειών σας ταυτίζονται με τις επιδιώξεις σας. Για παράδειγμα, αν διατηρείτε ένα κατάστημα με είδη εργαλείων, σιδερικά κτλ, και τα δημογραφικά στοιχεία του Google Analytics σας δείχνουν πως η επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας από το γυναικείο φύλο, ξεπερνάει την επισκεψιμότητα του ανδρικού, τότε σίγουρα κάτι πάει λάθος! Το κοινό που απευθύνεστε και έχετε καταφέρει να ελκύσετε προς την ιστοσελίδα σας δεν είναι το κοινό που επιθυμείτε και πολύ περισσότερο δεν είναι το κοινό που επιθυμεί και εκείνο γίνει πελάτης σας! Σε αυτό το σημείο έχετε κάνει ήδη το πρώτο βήμα προς την πραγματική επιτυχία. Έχετε εντοπίσει τα λάθη σας, τις παραλείψεις και τα αδύναμα σημεία της μέχρι τώρα διαδικτυακής σας επικοινωνίας – παρουσίας.

2ο Βήμα: Στόχευση

Αφού πλέον ξέρετε τι κάνετε λάθος, ήρθε η ώρα να κάνετε το σωστό. Συγκεκριμενοποιήστε τι ακριβώς θέλετε να σας αποφέρει η παρουσία σας στο εκάστοτε διαδικτυακό μέσο και βάλτε στόχους. Στόχους γεωγραφικούς, ηλικιακούς κτλ. Στόχους που να απευθύνονται σε εκείνο το καταναλωτικό κοινό θέλετε και πληροί όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά που θα οδηγήσουν σε μία επιτυχημένη αλληλεπίδραση με την επιχείρησή σας. Αυτή η αλληλεπίδραση μπορεί να μεταφραστεί σε πωλήσεις, αναγνωρισιμότητα, διαφήμιση και σε οτιδήποτε άλλο εκπληρώνει τις επιχειρηματικές σας βλέψεις. Εξάλλου ο κανόνας είναι απλός. Αν μπορείτε να πουλήσετε ψυγείο σε Εσκιμώο μπράβο σας. Δεν είναι όμως πιο εύκολο να στοχεύσετε στις ανάγκες πελατών οι οποίοι έχουν ανάγκη αυτό που τους προσφέρουμε;

3ο Βήμα: Αξιοποίηση

Ενεργοποιήστε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία μέτρησης που σας προσφέρει η κάθε επικοινωνιακή πλατφόρμα. Google Analytics, Facebook Insights, Twitter Analytics κτλ. Κάποτε, οι άνθρωποι του κλάδου μου, μεταξύ των οποίων και εγώ, χρησιμοποιούσαμε πολύπλοκες και με υψηλό κόστος μεθόδους για να έχουμε όλες αυτές τις πολύτιμες πληροφορίες που με ένα απλό κλικ εμφανίζονται πλέον στην οθόνη του υπολογιστή μας! Μόνο μέσα από ποσοστά, αριθμούς και σαφή στοιχεία μπορείτε να μάθετε όχι μόνο αν η εταιρική σας παρουσία στο διαδίκτυο είναι επιτυχημένη αλλά και το τι μπορείτε να κάνετε ώστε να διορθώσετε τα λάθη σας! Φροντίστε λοιπόν τόσο για την τεχνική αρτιότητα των μέσων που χρησιμοποιείτε (σωστά keywords, στοχευμένα κείμενα, tags κτλ, αλλά και για την αξιοποίηση όλων των εργαλείων μέτρησης που σας προσφέρονται, σε συχνή βάση και με συνέπεια.

Θέμης Σαρανταένας

 

Panos Office

panos officeΦτάνοντας στο τέλος του 2015 και μετά από 6 χρόνια συνεχόμενης κρίσης τα πράγματα στον τομέα της επιχειρηματικότητας μάλλον φαίνονται σιγά - σιγά να ξεκαθαρίζουν. Και όταν λέμε να ξεκαθαρίζουν εννοούμε πως στο παιχνίδι του τζίρου και της κερδοφορίας θα μείνουν συγκεκριμένοι και λιγοστοί «παίχτες». « Παίχτες» που έχουν αντιληφθεί ότι η αγορά απαιτεί οργάνωση, μεθοδολογία, εμπειρία, καινοτόμα προϊόντα και άριστη σχέση τιμής - ποιότητας. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι απόλυτα αναγκαίο να τα καταλάβουν όλοι (ενεργοί ή μελλοντικά ενεργοί επιχειρηματίες).

Σε αυτό το παιχνίδι στρατηγικής και τακτικής διαδραματίζει βασικό ρόλο ο κλάδος του franchising. Με εμπειρία τουλάχιστον 25 ετών και με επιχειρήσεις αρκετά έμπειρες στο χώρο του «επιχειρείν» το franchising έχει να επιδείξει αξιοσημείωτες επιτυχίες, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Τι είναι όμως αυτό που το κάνει ιδιαίτερα πετυχημένο και στρέφει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές και επιχειρηματίες σε αυτό;

Η απάντηση είναι τόσο απλή όσο η κατανόηση της έννοιας του όρου. Franchising λοιπόν σημαίνει η μεταφορά της επιτυχημένης τεχνογνωσίας ενός επιχειρηματία (δικαιοπάροχος) σε κάποιον άλλο (δικαιοδόχος), με σκοπό της επέκταση της φήμης και του ονόματος του δικαιοπάροχου. Σε συνδυασμό με την επέκταση ο δικαιοδόχος απολαμβάνει τις περισσότερες φορές γρήγορα κέρδη και αποφεύγει το ρίσκο μιας τυφλής επένδυσης σε νερά που για τον ίδιο είναι άγνωστα και αχαρτογράφητα.

Το πρώτο πράγμα που απολαμβάνει ένας δικαιοδόχος είναι η φήμη του ονόματος που αγοράζει. Πληρώνοντας για αντίτιμο τα λεγόμενα entry fees αγοράζει την φήμη, την τεχνογνωσία, αλλά και την συνεχή υποστήριξη του δικαιοπαρόχου. Τα entry fees θα πρέπει πάντα να είναι πολύ προσεκτικά αποτυπωμένα και θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις υπηρεσίες στις οποίες αντιστοιχούν. Μικρά entry fees μπορεί να υπονοούν κακό σχεδιασμό στο σύστημα ενώ αντίθετα μεγάλα entry fees μπορεί να μην είναι εξίσου ανταποδοτικά. Έτσι ο υποψήφιος δικαιοδόχος θα πρέπει πολύ προσεκτικά να «ζυγίσει» τα τέλη που θα πληρώσει με τις υπηρεσίες που θα λάβει. Ένα σύστημα το οποίο έχει σχεδιαστεί με μηδενικά τέλη εισόδου ίσως κρύβει κάποια παγίδα. Και όταν λέμε παγίδα εννοούμε ότι ανέκαθεν ο κάθε οργανωμένος δικαιοπάροχος έχει ξοδέψει αρκετά χρήματα και χρόνο για να καταγράψει και να οργανώσει την σωστή λειτουργία του συστήματός του. Όλα αυτά σίγουρα δεν μπορεί να προσφέρονται δωρεάν, ούτε να χαρίζονται. Άλλωστε αυτή είναι και η διαφορά του franchising με οποιαδήποτε άλλη μορφή επιχειρηματικότητας.

Το franchising λοιπόν στην εποχή της κρίσης μπορεί να παίζει καθοριστικό ρόλο στον τομέα του «επιχειρείν» κερδίζοντας ολοένα και περισσότερους φίλους. Η επιλογή βεβαίως του σωστού franchise είναι μια τελείως διαφορετική ιστορία. Έτσι κάποιος υποψήφιος επιχειρηματίας που δεν έχει εμπειρία στο franchise δεν μπορεί να επιλέξει ορθά και πλήρως κατανοητά το σύστημα που του ταιριάζει. Πρέπει να ξοδέψει ατελείωτες ώρες να ψάχνει, να συγκρίνει να ερωτάει και εν τέλει να διαπραγματεύεται για να καταλήξει στο τέλος σε μια θολή εικόνα για το τι του ταιριάζει και τι τον συμφέρει.

Εδώ λοιπόν έρχεται ο ρόλος των συμβούλων. Οι σύμβουλοι έχοντας μεγάλη εμπειρία στον χώρο μπορούν πολύ εύκολα να ενημερώσουν, να κατατοπίσουν και να φέρουν πιο κοντά τον επιχειρηματία στο franchising. Άνθρωποι που παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις και που ο ρόλος τους δεν είναι μόνο να ενημερώσουν, αλλά και να δείξουν τον πιο ταιριαστό για τον υποψήφιο επιχειρηματία, δρόμο. Ο ρόλος τους έχει πολλαπλή σημασία καθώς είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του δικαιοδόχου και του δικαιοπάροχου. Επίσης είναι αυτοί που μέσα από την εμπειρία τους θα φιλτράρουν τον υποψήφιο επιχειρηματία για να τον προωθήσουν η όχι στο δικαιοπάροχο.

Επιλέγοντας έναν σύμβουλο το μόνο σίγουρο είναι ότι κερδίζει κάποιος πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Χρόνο γιατί λαμβάνει άμεσα τις πληροφορίες που χρειάζεται και χρήμα γιατί σίγουρα μπορεί να αποφύγει παγίδες που μόνος του δεν θα ήταν σε θέση να αντιληφθεί.

Εν κατακλείδι τα γεγονότα δείχνουν πως το franchising αποτελεί την πιο σίγουρη πρόταση στο χώρο των επιχειρήσεων πάντα όμως με την καθοδήγηση των κατάλληλων ανθρώπων που έχουν την εμπειρία να ενημερώσουν έγκυρα και αξιόπιστα. Το franchising απέδειξε τα 6 αυτά χρόνια της κρίσης ότι αντέχει, απέδειξε ότι μπορεί να παραμείνει πρωταγωνιστής και τα επόμενα χρόνια.


Πάνος Μπαρμπόπουλος

MSc in Retail Management

Γενικός Διευθυντής FBS - Franchise Business Services, Κρήτη

Ο Παναγιώτης Μπαρμπόπουλος είναι απο τα Χανιά της Κρήτης. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και έκανε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Surrey της Αγγλίας στον τομέα του Λιανικού Εμπορίου. (MSc in Retail management). Δούλεψε στον τραπεζικό κλάδο για μερικούς μήνες στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης και κατόπιν ασχολήθηκε με τον κλάδο του λιανικού εμπορίου στον τομέα της ένδυσης όπου διαθέτει μαγαζί με ανδρικά, γυναικεία και παιδικά ενδύματα στο κέντρο των Χανίων.

Το ενδιαφέρον του για το franchise υπήρχε από τα φοιτητικά του χρόνια καθώς ενημερωνόταν διαρκώς για τις εξελίξεις στον κλάδο ενώ παρακολουθούσε τις εκθέσεις όποτε ήταν δυνατόν. Στα τέλη του 2012 ξεκίνησε τη συνεργασία του με την WiZION GROUP, αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση της FBS - Franchise Business Services στην Κρήτη, μετουσιώνοντας το όραμα του για μια πιο ενεργό συμμετοχή στα δρώμενα του ελληνικού franchising και της επιχειρηματικότητας. Έχει διατελέσει χρόνια μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού συλλόγου Χανίων όπου συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του έως σήμερα από την θέση του Γεν. Γραμματέα.

LET'S TALK FRANCHISE