• 1

FB1  PArat

Συμβουλες Franchise

Panos Office

panos officeΦτάνοντας στο τέλος του 2015 και μετά από 6 χρόνια συνεχόμενης κρίσης τα πράγματα στον τομέα της επιχειρηματικότητας μάλλον φαίνονται σιγά - σιγά να ξεκαθαρίζουν. Και όταν λέμε να ξεκαθαρίζουν εννοούμε πως στο παιχνίδι του τζίρου και της κερδοφορίας θα μείνουν συγκεκριμένοι και λιγοστοί «παίχτες». « Παίχτες» που έχουν αντιληφθεί ότι η αγορά απαιτεί οργάνωση, μεθοδολογία, εμπειρία, καινοτόμα προϊόντα και άριστη σχέση τιμής - ποιότητας. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι απόλυτα αναγκαίο να τα καταλάβουν όλοι (ενεργοί ή μελλοντικά ενεργοί επιχειρηματίες).

Σε αυτό το παιχνίδι στρατηγικής και τακτικής διαδραματίζει βασικό ρόλο ο κλάδος του franchising. Με εμπειρία τουλάχιστον 25 ετών και με επιχειρήσεις αρκετά έμπειρες στο χώρο του «επιχειρείν» το franchising έχει να επιδείξει αξιοσημείωτες επιτυχίες, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Τι είναι όμως αυτό που το κάνει ιδιαίτερα πετυχημένο και στρέφει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές και επιχειρηματίες σε αυτό;

Η απάντηση είναι τόσο απλή όσο η κατανόηση της έννοιας του όρου. Franchising λοιπόν σημαίνει η μεταφορά της επιτυχημένης τεχνογνωσίας ενός επιχειρηματία (δικαιοπάροχος) σε κάποιον άλλο (δικαιοδόχος), με σκοπό της επέκταση της φήμης και του ονόματος του δικαιοπάροχου. Σε συνδυασμό με την επέκταση ο δικαιοδόχος απολαμβάνει τις περισσότερες φορές γρήγορα κέρδη και αποφεύγει το ρίσκο μιας τυφλής επένδυσης σε νερά που για τον ίδιο είναι άγνωστα και αχαρτογράφητα.

Το πρώτο πράγμα που απολαμβάνει ένας δικαιοδόχος είναι η φήμη του ονόματος που αγοράζει. Πληρώνοντας για αντίτιμο τα λεγόμενα entry fees αγοράζει την φήμη, την τεχνογνωσία, αλλά και την συνεχή υποστήριξη του δικαιοπαρόχου. Τα entry fees θα πρέπει πάντα να είναι πολύ προσεκτικά αποτυπωμένα και θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις υπηρεσίες στις οποίες αντιστοιχούν. Μικρά entry fees μπορεί να υπονοούν κακό σχεδιασμό στο σύστημα ενώ αντίθετα μεγάλα entry fees μπορεί να μην είναι εξίσου ανταποδοτικά. Έτσι ο υποψήφιος δικαιοδόχος θα πρέπει πολύ προσεκτικά να «ζυγίσει» τα τέλη που θα πληρώσει με τις υπηρεσίες που θα λάβει. Ένα σύστημα το οποίο έχει σχεδιαστεί με μηδενικά τέλη εισόδου ίσως κρύβει κάποια παγίδα. Και όταν λέμε παγίδα εννοούμε ότι ανέκαθεν ο κάθε οργανωμένος δικαιοπάροχος έχει ξοδέψει αρκετά χρήματα και χρόνο για να καταγράψει και να οργανώσει την σωστή λειτουργία του συστήματός του. Όλα αυτά σίγουρα δεν μπορεί να προσφέρονται δωρεάν, ούτε να χαρίζονται. Άλλωστε αυτή είναι και η διαφορά του franchising με οποιαδήποτε άλλη μορφή επιχειρηματικότητας.

Το franchising λοιπόν στην εποχή της κρίσης μπορεί να παίζει καθοριστικό ρόλο στον τομέα του «επιχειρείν» κερδίζοντας ολοένα και περισσότερους φίλους. Η επιλογή βεβαίως του σωστού franchise είναι μια τελείως διαφορετική ιστορία. Έτσι κάποιος υποψήφιος επιχειρηματίας που δεν έχει εμπειρία στο franchise δεν μπορεί να επιλέξει ορθά και πλήρως κατανοητά το σύστημα που του ταιριάζει. Πρέπει να ξοδέψει ατελείωτες ώρες να ψάχνει, να συγκρίνει να ερωτάει και εν τέλει να διαπραγματεύεται για να καταλήξει στο τέλος σε μια θολή εικόνα για το τι του ταιριάζει και τι τον συμφέρει.

Εδώ λοιπόν έρχεται ο ρόλος των συμβούλων. Οι σύμβουλοι έχοντας μεγάλη εμπειρία στον χώρο μπορούν πολύ εύκολα να ενημερώσουν, να κατατοπίσουν και να φέρουν πιο κοντά τον επιχειρηματία στο franchising. Άνθρωποι που παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις και που ο ρόλος τους δεν είναι μόνο να ενημερώσουν, αλλά και να δείξουν τον πιο ταιριαστό για τον υποψήφιο επιχειρηματία, δρόμο. Ο ρόλος τους έχει πολλαπλή σημασία καθώς είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του δικαιοδόχου και του δικαιοπάροχου. Επίσης είναι αυτοί που μέσα από την εμπειρία τους θα φιλτράρουν τον υποψήφιο επιχειρηματία για να τον προωθήσουν η όχι στο δικαιοπάροχο.

Επιλέγοντας έναν σύμβουλο το μόνο σίγουρο είναι ότι κερδίζει κάποιος πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Χρόνο γιατί λαμβάνει άμεσα τις πληροφορίες που χρειάζεται και χρήμα γιατί σίγουρα μπορεί να αποφύγει παγίδες που μόνος του δεν θα ήταν σε θέση να αντιληφθεί.

Εν κατακλείδι τα γεγονότα δείχνουν πως το franchising αποτελεί την πιο σίγουρη πρόταση στο χώρο των επιχειρήσεων πάντα όμως με την καθοδήγηση των κατάλληλων ανθρώπων που έχουν την εμπειρία να ενημερώσουν έγκυρα και αξιόπιστα. Το franchising απέδειξε τα 6 αυτά χρόνια της κρίσης ότι αντέχει, απέδειξε ότι μπορεί να παραμείνει πρωταγωνιστής και τα επόμενα χρόνια.


Πάνος Μπαρμπόπουλος

MSc in Retail Management

Γενικός Διευθυντής FBS - Franchise Business Services, Κρήτη

Ο Παναγιώτης Μπαρμπόπουλος είναι απο τα Χανιά της Κρήτης. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και έκανε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Surrey της Αγγλίας στον τομέα του Λιανικού Εμπορίου. (MSc in Retail management). Δούλεψε στον τραπεζικό κλάδο για μερικούς μήνες στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης και κατόπιν ασχολήθηκε με τον κλάδο του λιανικού εμπορίου στον τομέα της ένδυσης όπου διαθέτει μαγαζί με ανδρικά, γυναικεία και παιδικά ενδύματα στο κέντρο των Χανίων.

Το ενδιαφέρον του για το franchise υπήρχε από τα φοιτητικά του χρόνια καθώς ενημερωνόταν διαρκώς για τις εξελίξεις στον κλάδο ενώ παρακολουθούσε τις εκθέσεις όποτε ήταν δυνατόν. Στα τέλη του 2012 ξεκίνησε τη συνεργασία του με την WiZION GROUP, αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση της FBS - Franchise Business Services στην Κρήτη, μετουσιώνοντας το όραμα του για μια πιο ενεργό συμμετοχή στα δρώμενα του ελληνικού franchising και της επιχειρηματικότητας. Έχει διατελέσει χρόνια μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού συλλόγου Χανίων όπου συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του έως σήμερα από την θέση του Γεν. Γραμματέα.

Franchise Time

Franchise time

Σήμερα, μετά από εκλογές, δημοψηφίσματα, capital controls και εν όψει νέας εκλογικής αναμέτρησης, το franchising αφενός έχει αποδείξει για άλλη μια φορά τις αντοχές του και αφετέρου παραμένει ο βασικός πόλος για την επιχειρηματικότητα. Πλήθος νέων επιχειρηματιών, οι περισσότεροι εξ ανάγκης και λιγότεροι ως επενδυτές αναζητούν επιχειρηματικές ιδέες με διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά που θα τους προσφέρουν την δική τους διέξοδο από την κρίση.

Franchisenoobrella

Το 2015 ξημερώνει με έντονο ενδιαφέρον για το franchise κυρίως από τη μεσαία τάξη που προσπαθεί να αναπροσδιορισθεί στο πλαίσιο της νέας τάξης πραγμάτων που έχει επιφέρει η μνημονική εποχή, των συνεχών φοροεπιδρομών, της αυξημένης ανεργίας, του δωρεάν «voucher προσωπικού», των νέων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, της μόδας των start ups κ.ο.κ. Οι ηλικιακές ομάδες των 40 και άνω, οι νεοεισερχόμενοι (!) στην αγορά εργασίας, όσοι επιζητούν ενίσχυση του εισοδήματός τους, οι επενδυτές που πιστεύουν στις ευκαιρίες εν μέσω κρίσης, όλοι - ο καθένας για τους δικούς του λόγους – διερευνούν την επένδυση που θα τους διασφαλίσει ένα ικανοποιητικό εισόδημα σε συνδυασμό με την προσωπική ενασχόλησή τους, και η επιλογή με τις καλύτερες προϋποθέσεις δεν είναι άλλη παρά το franchhising.

Σε συνέχεια της ομολογουμένως εξαιρετικής επιτυχίας της πρόσφατης διοργάνωσης της Έκθεσης ΚΕΜ Franchise στην Θεσσαλονίκη, που προσέλκυσε χιλιάδες ενδιαφερόμενους, σηματοδοτείται μια ευοίωνη πορεία για τον κλάδο κατά το 2015, αρχές του οποίου θα λάβουν χώρα δυο σημαντικά γεγονότα, η εκδήλωση απονομής των Βραβείων Franchise, τέλος Ιανουαρίου, όπου θα βραβευθούν οι καλύτερες αλυσίδες franchise και η Διεθνής Έκθεση ΚΕΜ Franchise, 27 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου, η οποία θα διοργανωθεί στο MEC Παιανίας και αναμένεται να συγκεντρώσει για 4 ολόκληρες ημέρες αρκετές χιλιάδες ενδιαφερόμενους νέους επιχειρηματίες και επενδυτές.

Η αύξηση του ενδιαφέροντος για επιχειρείν μέσω franchise από τη μια έχει προσελκύσει αρκετούς επιχειρηματίες να υιοθετήσουν την στρατηγική της δικαιόχρησης για να επιτύχουν το όραμα της ανάπτυξής τους, τόσο νέες εταιρείες στο franchising (π.χ. Mikel), όσο και παλιότερες (π.χ. Coffee Island) που απολαμβάνουν πλέον τους καρπούς των προσπαθειών τους και γνωρίζουν αξιοσημείωτη ανάπτυξη.

Από την άλλη, εμφανίζονται στην αγορά διάττοντες αστέρες, είτε από το πουθενά, είτε με επιβαρυμένο επιχειρηματικό μητρώο και δρουν αθόρυβα (π.χ. μέσω γνωστών και φίλων ή μέσω social media) ή και πιο βαρύγδουπα (π.χ. με διαφημίσεις στον οικονομικό τύπο), οι οποίοι, δυστυχώς, παρόλο που συστήνονται σαν αστέρες, είναι στην πραγματικότητα «μαύρες τρύπες» των όποιων επενδύσεων μπορούν να προσελκύσουν, με μοναδικό στόχο την δική τους εφήμερη αρπαχτή.

Οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες από τη μια θα πρέπει να απευθύνονται στους ειδικούς του χώρου, τους συμβούλους franchise και κυρίως σε αυτούς που αποδεδειγμένα υπηρετούν τον θεσμό και όχι βραχυπρόθεσμα συμφέροντα, λαμβάνοντας υπόψη τους τα έτη ενασχόλησής τους, τις γενικότερες δραστηριότητές τους, το όνομά τους στο χώρο και τις συστάσεις που μπορούν να επιδείξουν.

Από την άλλη, θα πρέπει να αξιολογούν με ωριμότητα και με σχετική καχυποψία τις επιχειρηματικές προτάσεις που τους παρουσιάζουν οι ίδιοι οι δικαιοπάροχοι (και όχι μόνο), έχοντας κατά νου μια σειρά από σημεία ελέγχου που θα τους αποτρέψουν από επικίνδυνες περιπέτειες, όπως:

  • Έχει καταθέσει ο δικαιοπάροχος το σήμα του στις αρμόδιες αρχές; Έχει αυτό εγκριθεί; Η σύμβαση δικαιόχρησης υπογράφεται από τη νομική μορφή, η οποία έχει καταθέσει το σήμα;

  • Ο επιχειρηματίας που εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης είναι όντως εταίρος ή μέτοχος στη ανωτέρω νομική μορφή ή δεν φαίνεται, χρησιμοποιώντας παρένθετα πρόσωπα;

  • Ποιό είναι το επιχειρηματικό παρελθόν του δικαιοπαρόχου, τόσο ως επιχειρηματία, όσο και ως brand name; Εμφανίζονται καταγγελίες στο google; Έχει μια σειρά από δικαστικές διαμάχες; Χρωστάει στο δημόσιο ή και σε προμηθευτές; (ο δικηγόρος και ο λογιστής σας θα μπορέσει να σας πει τον τρόπο ώστε να συγκεντρώσετε τις απαραίτητες πληροφορίες)

  • Η συμβαλλόμενη νομική μορφή στην σύμβαση δικαιόχρησης αναγράφεται στο σχέδιο που σας έχουν δώσει; Υφίσταται; Διαισθάνεστε κάτι περίεργο;

  • Οι όροι της σύμβασης αντικατοπτρίζουν αυτά που προφορικά σας είπαν; Είναι κατανοητή; Μήπως πρέπει να την δει και κάποιος που γνωρίζει λίγα περισσότερα από εσάς;

  • Ακολουθούνται οι νόμιμες διαδικασίες στο κύκλωμα εφοδιαστικής, στις αποδόσεις του ΦΠΑ;

  • Διαθέτει η μητρική εταιρεία γραφεία και υποδομές; Συνεργάζεται με κάποιον σύμβουλο; Είναι στην αρχή της ανάπτυξής της; Ποιοι είναι οι στόχοι της; Ποιά είναι η εμπειρία των ιδρυτών της;

  • Διαθέτει δίκτυο δικαιοδόχων; Μήπως πρέπει να επισκεφθείτε κάποια καταστήματα και πέρα από την κίνηση που έχουν, να προσπαθήσετε να «ψαρέψετε» με τρόπο τον δικαιοδόχο σχετικά με την συνεργασία του με τη μητρική εταιρεία;

Εν κατακλείδι, πέρα από το εντυπωσιακό ή όχι concept, πρωτεύουσα σημασία πέρα από την συσκευασία έχει και η ουσία. Επειδή, δε, τα χρήματα δεν περισσεύουν σε κανένα, προσέξτε που θα τα τοποθετήσετε!

Το FRANCHISISM 2015 θα αποτελέσει, όπως και πέρσι, μια σειρά από εξειδικευμένα άρθρα με σκοπό να προσπαθήσουν να σηματοδοτήσουν το νέο έτος, αναφορικά με το κλάδο του franchising και τα trends, αλλά και να ευαισθητοποιήσουν και να συμβουλέψουν τους νέους επιχειρηματίες.

Franchise Crisis Cartoon

Αρχές δευτέρου εξαμήνου του 2014, με την κατανάλωση να συνεχίζει να ασθμαίνει και με τον μέσο Έλληνα να έχει γίνει ο απόλυτος οικονομικός αναλυτής περί βεβαιωμένων οφειλών φόρου εισοδήματος, ασφαλιστικών ταμείων, δανείων κ.ο.κ. Ο, δε, όποιος εν ανεργία συμπολίτης μας κοιτάει με φόβο το μετά καλοκαιρινής περιόδου διάστημα, μήπως και κάτσει κάτι... Παράλληλα, στον ίδιο δρόμο μερικά καταστήματα χτυπάνε μύγες κατακαλόκαιρο και σε λίγα άλλα οι σερβιτόροι – barista – πωλητές ιδροκοπούν (!) προσπαθώντας να εξυπηρετήσουν τις ορδές (για την εποχή) των πελατών.

Πλέον, ως πάροχος τεχνογνωσίας για την επιτυχία, που βασίζεται σε μια σειρά από προνόμια από το γνωστό όνομα, τις διαφορετικές και ανανεούμενες συνταγές, τα ευφάνταστα ποτηρόβαζα, το προχωρημένο design μέχρι τις χαμηλές τιμές αγοράς Α' υλών και τις διαδικασίες – εκπαίδευση για αυξημένη παραγωγικότητα => (λιγότερο προσωπικό), το franchising αποτελεί διέξοδο για όσους επιθυμούν να αυξήσουν τα εισοδήματά τους και για όσους στοχεύουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Πάντα και παντού, υπό προϋποθέσεις...

Είτε άνεργος, είτε υπάλληλος με μειωμένο εισόδημα, είτε ελεύθερος επαγγελματίας που τελεί υπό ύφεση, όλοι έχουν σκεφτεί λιγότερο ή περισσότερο το franchising ως τη λύση για περισσότερα χρήματα.

Καταστηματάρχης εγκλωβισμένος στο ιδιόκτητο κατάστημά του, επιχειρηματίας με 3 – 4 ή και περισσότερα καταστήματα, αντιμέτωπος στις διαδικασίες ελέγχου αυτών, όλοι έχουν την δυνατότητα να αναπτυχθούν με εκθετικούς ρυθμούς, κερδίζοντας το στοίχημα της κρίσης.

Οι κανόνες για ένα επιτυχημένο κατάστημα είναι γνωστοί, αλλά ταυτόχρονα κατακερματισμένοι σε αρκετά γνωστικά επίπεδα, από το κλασικό Θέση – Θέση – Θέση, δηλ. Real Estate, μέχρι το Marketing και το πολυφορεμένο Social Media.

  • Όνομα γνωστό – Όνομα μύθος

  • Προϊόν διαφορετικό, ποιοτικό και... φθηνό

  • Εξυπηρέτηση πέντε αστέρων

  • Αρχιτεκτονικά, μοντέρνα, λιτά, ζεστά και με χαμηλό κόστος κατασκευής

  • Πελάτες πολλοί, τραπέζια γεμάτα, ουρά σε αναμονή

  • Word of mouth, να μιλάνε για σένα, με τα καλύτερα λόγια

  • Περιθώρια δυνατά, 70% και πλέον για την εστίαση, πάνω από 120% στη λιανική

  • Προσωπικό, λίγο, ικανό, παραγωγικό, ευχάριστο, ενθουσιώδες

Is it possible? Yes, it is!

Το βλέπουμε καθημερινά, και ενίοτε αναρωτιόμαστε για το πώς είναι δυνατόν! Το διαβάζουμε σε blogs και σε facebook, και πάλι λέμε τυχαίο... Η θεά Τύχη είναι ότι καλύτερο μπορεί κανείς να έχει μαζί του αυτή την εποχή, όμως δεν φτάνει μόνο αυτή...

Η σωστή, η υγιής εταιρεία franchise, αυτή που έχει δημιουργήσει ένα concept, ικανό να επιβιώσει και να κερδοφορήσει στις μέρες μας οφείλει να πληρεί μια σειρά από κριτήρια φερεγγυότητας, τις ελάχιστες προδιαγραφές που της δίνουν το «δικαίωμα» να ξεκινήσει να αναπτύσσεται μέσω franchise, από μια σειρά βασικών θεμάτων(όπως για παράδειγμα αν στον ενημερωτικό φάκελο αναγράφονται οι βασικοί μέτοχοι ή αν σε τυχόν προσύμφωνο αναλύονται οι όροι της σύμβασης), αλλά και για ουσιώδη θέματα που δεν είναι γνωστά στην συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς, και τα οποία αποτελούν παράλληλα υποχρεώσεις της μητρικής εταιρείας (όπως για παράδειγμα η διάρκεια της σύμβασης master franchise να καλύπτει τις λήξεις των συμβάσεων subfranchise, η δικαιοπάροχος να παράγει ή τουλάχιστον να σχεδιάζει τα προϊόντα που απαιτεί να προμηθεύονται οι δικαιοδόχοι της αποκλειστικά από αυτή κ.λπ.).

Αν μη τι άλλο, αν ψάχνετε στο franchising τη λύση για εσάς, θα πρέπει να συνεργασθείτε με επιχειρήσεις – ανθρώπους που είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμεροι, να έχουν κατοχυρώσει το σήμα που σας «πουλάνε», να έχουν μια έδρα. Μετά από αυτά τα βασικά, να έχουν όραμα, δέσμευση, concept με καινοτόμα και νεωτεριστικά χαρακτηριστικά, να έχουν τις βασικές διαδικασίες για την υποστήριξή σας, την αρχική και την συνεχή.

Αν πάλι, διερευνάτε το franchising ως στρατηγική ανάπτυξης, δηλαδή αν έχετε την όποια επιτυχημένη (ως ένα βαθμό) ιδέα και επιθυμείτε κεφάλαια και εργασία από τρίτους (βλ. δικαιοδόχους) για να γίνετε «όνομα» και να βγάλετε χρήματα, τότε θα πρέπει να ξεκινήσετε με την ετοιμασία των προαπαιτουμένων, ώστε να αναπτυχθείτε με σωστές δομές, χωρίς να κινδυνέψετε να σκοντάψετε σε αρχικές παραλείψεις.

Τι χρειάζεστε, λοιπόν, τόσο εσείς που θέλετε να ενταχθείτε σε μια ομπρέλα προστασίας, υποστήριξης και κερδοφορίας, όσο και εσείς που θέλετε να γίνετε η ομπρέλα και συνδετικός κρίκος ενός νέου, ισχυρού δικτύου, απαλλαγμένου από τις παθογένειες του παρελθόντος, δυναμικού και ελπιδοφόρου;

Επειδή κανείς δεν τα ξέρει όλα και επειδή αν έχετε πυρετό παίρνετε και μόνοι σας μια ασπιρίνη ή ένα deponάκι, αλλά όταν έχετε αμυγδαλές, ψηλό πυρετό που δεν πέφτει και – χτύπα ξύλο – οτιδήποτε λίγο σοβαρό, επισκέπτεστε τον ιατρό σας και όχι μόνο έτσι απλά, πάτε και σε κανένα ακόμη και ψάχνετε και για κάποιον συστημένο, τότε όταν επικεντρώνετε όλες τις δυνάμεις σας, επενδύετε όλες τις αποταμιεύσεις σας, βάζετε παρακαταθήκη το μέλλον σας, τότε... αποφασίζετε με βάση το ένστικτό σας; Θαμπώνεστε από τα όμορφα λόγια του πωλητή του franchisor; Βλέπετε κόσμο και διαβάζετε τις αποδείξεις που χτυπάνε τα καταστήματα; Πώς αποφασίζετε; ή απλά δεν το αποφασίζετε γιατί δεν είστε σε θέση να κρίνετε το αληθές των λόγων και το μέλλον του αύριο;

Καταλήγουμε στην αναγκαιότητα του συμβούλου, ο οποίος είναι αυτός που θα σας καθοδηγήσει στο τι να κάνετε, βάση των αναγκών, δυνατοτήτων και προσδοκιών σας και όχι βάση του αναπτυξιακού πλάνου και των αναγκών της δικαιοπαρόχου εταιρείας.

Ευτυχώς, δε, για τους συμβούλους, δυστυχώς, δε, για τις εταιρείες, είναι οι πρώτοι αυτοί που γνωρίζουν το μέλλον των δευτέρων (!), όσο υπερφίαλο και αν ακούγεται... Θυμηθείτε videoclubs, 24ωρα selfvideoclubs, εκπαίδευση πληροφορικής, αναγομώσεις μελανιών, frozen yogurt, donuts, σήμερα café, αρώματα. Ποιοί επιζήσανε και γιατί;

Η κρίση είναι δύσκολη και οι ευκαιρίες μετρημένες. Το μεγάλο θέμα όμως είναι ότι σήμερα δεν υπάρχουν τα περιθώρια αποτυχίας που υπήρχαν προ Μνημονίου εποχής!

  • Έχεις ανάγκη από χρήματα.

  • Επιλέγεις το franchising.

  • Επιλέγεις τον σύμβουλο.

  • Επιλέγετε το concept.

  • Επιλέγετε το κατάστημα.

  • Προσαρμόζετε τους όρους συνεργασίας.

  • Ξεκινάς.

  • Δουλεύεις και αγαπάς αυτό που κάνεις.

  • Πέτυχες!

LET'S TALK FRANCHISE