• 1

FB1  PArat

Συμβουλες Franchise

Pionaki

ΘΕΛΩ να εργασθώ μέσω αυτό-απασχόλησης, ΑΛΛΑ φοβάμαι τη μειωμένη καταναλωτική δύναμη! Η κυρίαρχη άποψη της πλειοψηφίας των Ελλήνων.

Η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο ποσοστό ανεργίας, που σε συνδυασμό με την έλλειψη θέσεων εργασίας και παράλληλα τις δυσμενείς εργασιακές συνθήκες από το μισθό και την ασφάλιση, μέχρι τα ωράρια και την αβεβαιότητα, οδηγεί τον κάθε πραγματικά ή δυνητικά άνεργο, όπως και τον καθένα που δεν είναι ευχαριστημένος με την εργασία του να διερευνά την προοπτική να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση. Ταυτόχρονα, τα διαθέσιμα κεφάλαια είναι αφενός περιορισμένα και αφετέρου προβληματίζεται ιδιαιτέρως έντονα από τη μειωμένη καταναλωτική δύναμη που συνεπάγεται συμπιεσμένα έσοδα. Αν, δε, σκεφτεί κανείς λογικά, η αναγκαιότητα για χαμηλές τιμές λιανικής οδηγεί αναπόφευκτα σε χαμηλά περιθώρια κέρδους, τα οποία άλλοτε είναι, άλλοτε όχι, ικανά να καλύψουν τις λειτουργικές δαπάνες, από το ενοίκιο και τη ΔΕΗ, μέχρι τους μισθούς, τις εισφορές και τους φόρους. Σ' αυτό το πλαίσιο, διακρίνονται κάποιες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που ξεχωρίζουν για τα καινοτόμα και νεωτεριστικά χαρακτηριστικά τους και πολλαπλασιάζονται γεωγραφικά μέσω επιχειρηματικών συστημάτων franchise που τυποποιούν την αρχική επιτυχία, αναδεικνύοντας το franchise ως κοιτίδα επιχειρηματικότητας και καταλύτη ανάπτυξης.

Οι νέοι επιχειρηματίες, αναζητώντας είτε επαγγελματική αποκατάσταση, είτε αξιοποίηση των χρημάτων τους που παραμένοντας στις τράπεζες δεν αποδίδουν, αλλά και που σύμφωνα με πολλούς ταυτόχρονα κινδυνεύουν, στρέφονται σωρηδόν στο franchising, τόσο για τα προνόμια που προσφέρει, όσο και για την τυποποιημένη και οργανωμένη καινοτομία που παρέχει.

Το μόνο επιβαρυντικό στοιχείο του franchising αφορά στη συμπίεση του κέρδους λόγω royalties, κάτι – όμως – που είναι πέρα για πέρα λάθος, καθώς η τελική εξίσωση είναι θετική, καθώς από τη μια οι καλύτερες τιμές αγοράς που απολαμβάνουν οι δικαιοδόχοι λόγω οικονομιών κλίμακος και γνώσης που διαθέτουν οι μητρικές εταιρείες και από την άλλη η συνεχής υποστήριξη τόσο σε επίπεδο λειτουργίας, όσο και σε διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες, ξεπερνούν κατά πολύ το θέμα των περιοδικών τελών.

Το αντικείμενο του πόθου και η κρυφή γοητεία κάθε επιτυχημένου concept είναι αυτό που επιστημονικά ονομάζεται Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με διάφορα επιμέρους επίθετα, και κατά Porter, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance.

Όμως, πρέπει να είναι μοναδικό ή έτσι τουλάχιστον να δείχνει, δεν αρκεί πλέον ένα – αλλά συνδυασμός περισσοτέρων, δεν βρίσκεται πλέον μόνο στο προϊόν όπως κάποτε, να μη μπορεί να αντιγραφεί, να ανανεώνεται, δεν αρκεί για πάντα. Κλάδοι, προϊόντα και concepts ακολουθούν κύκλο ζωής και τις περισσότερες φορές και τα ίδια τα brands.

Κοιτώντας σχετικά μεσοπρόθεσμα, καθώς ουδείς Έλληνας δεν κάνει πλάνα πενταετίας και άνω – στην καλύτερη και έχοντας ως στόχο να διατυπώσουμε μια αφετηρία σκέψης για όσους επιθυμούν να ξεκινήσουν ένα δικό τους κατάστημα στον χώρο της Εστίασης, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για διαφοροποίηση διαγράφουμε έναν υποθετικό και παράλληλα πραγματικό διάλογο δικαιοδόχου προς δικαιοπάροχο:

Έχετε ένα ή περισσότερα μοναδικά προϊόντα;

ΟΧΙ. Έχουμε επώνυμο καφέ που υπάρχει στην αγορά, ντόνατς που επίσης υπάρχουν στην αγορά και μπορεί να τα βρει κάποιος και σε άλλα καταστήματα, παγωμένο γιαούρτι που το φτιάχνουμε με δικές μας συνταγές και δικό μας σταθεροποιητή, αλλά ο μέσος καταναλωτής δεν μπορεί να το ξεχωρίσει από τα ανταγωνιστικά, κρέπα και πίτσα με μίγμα που φτιάχνουμε στα κεντρικά μας αλλά υπάρχουν εξίσου καλές κρέπες και πίτσες και σε άλλα καταστήματα, σουβλάκι και burgerτο κρέας των οποίων προμηθευόμαστε με μη αποκλειστικότητα, γλυκά και παγωτό που φτιάχνουμε οι ίδιοι με τα εκλεκτότερα υλικά και με μοναδικές συνταγές και εξίσου καλής ποιότητας μπορείτε να βρείτε και αλλού.

Έχετε αποκλειστικότητες σε προϊόν, εξοπλισμό ή επίπλωση;

ΟΧΙ. Δεν έχουμε καμία αποκλειστικότητας. Δεν παράγουμε τις α’ ύλες και δεν έχουμε πατεντάρει τις συνταγές μας γιατί αυτό απλά δεν γίνεται. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει πλήρως τα προϊόντα μας. Δεν έχουμε καμία αποκλειστικότητα σε εξοπλισμό και επίπλωση, αλλά και αν είχαμε μπορεί ο καθένας να εισάγει από άλλη χώρα τα σχετικά είδη, ή ακόμα και να τα αντιγράψει με μικρές διαφορές.

Έχετε ένα καλοστημένο και διαφοροποιημένο αρχιτεκτονικό διάκοσμο και ταυτόχρονα μη αντιγράψιμο;

ΟΧΙ. Δεν είναι αντιγράψιμο. Ο καθένας μπορεί να φτιάξει ένα παρόμοιο κατάστημα.

Κάνετε διαφήμιση σε πανελλήνια κλίμακα;

ΟΧΙ. Οι διαφημίσεις μας αφορούν το instoremarketing και δημοσιότητας μέσω publi, το siteμας, blogsκαι socialmedia.

Οι τιμές αγοράς των προϊόντων είναι οι καλύτερες που μπορώ να βρω;

ΟΧΙ. Σήμερα που οι προμηθευτές υποφέρουν από έλλειψη ρευστότητας, μπορείτε να επιτύχετε τις ίδιες τιμές και με εμάς.

Διαθέτετε μοναδική τεχνογνωσία;

ΟΧΙ. Διαθέτουμε εξαίρετη τεχνογνωσία, αλλά σίγουρα κάποιοι άλλοι διαθέτουν την ίδια ή ακόμη και καλύτερη.

Είστε η μοναδική αλυσίδα στην κατηγορία σας;

ΟΧΙ. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Πέρα από τις αλυσίδες του κλάδου, υπάρχουν και πολλά αυτόνομα καταστήματα, πολλά από αυτά με εμπειρία ετών και πολύ καλό όνομα στην περιοχή τους.

Αποφάσισα να ξεκινήσω το δικό μου αυτόνομο κατάστημα, μετά από όλα αυτά, καθώς δεν βλέπω πως μπορείτε να με βοηθήσετε να ξεχωρίσω και να επιτύχω.

Θα βρω ένα όνομα, θα βρω ένα γραφίστα να μου το λογοτυπήσει, θα βρω ένα δικηγόρο να μου το κατοχυρώσει, θα βρω ένα αρχιτέκτονα να μου το σχεδιάσει, θα βρω μια τεχνική εταιρεία να μου το κατασκευάσει, αφού βρω ένα μεσίτη για να μου βρει κατάστημα και ένα σύμβουλο να μου το αξιολογήσει και έναν προμηθευτή για τον εξοπλισμό ή ίσως και περισσότερους. Θα βρω προμηθευτές για καφέ, ψωμάκια, λουκάνικα, σάλτσες, donuts, πιροσκί, κουλούρια, τυρόπιτες, λουκανικόπιτες, τυρί, ζαμπόν, γάλα, γιαούρτι, σταθεροποιητή, ένα καλό μανάβη, αναψυκτικά, μπύρες, ποτηράκια, χαρτοπετσέτες, κουταλάκια. Θα βρω και ένα chef για να μου φτιάξει τις δικές μου συνταγές. Θα βρω κάποιον να με εκπαιδεύσει στην παρασκευή των προϊόντων γιατί θα φτιάχνω μερικά δικά μου και του καφέ. Θα βρω υπαλλήλους και ένα καλό τεχνίτη ή και ψήστη αν βάλω και σουβλάκια. Θα τους εκπαιδεύσω σε μια εταιρεία. Θα εκπαιδευθώ και στη λειτουργία των καταστημάτων. Θα κάνω και ένα onlinecourse στην διοίκηση επιχειρήσεων. Θα βρω και ένα λογιστή, πλησίον της εφορίας μου. Θα βρω και ένα σύμβουλο για επιδοτήσεις και θα πάω και στον ΟΑΕΔ.

Θα πουλάω καφέ σαν τα mikel, θα έχω το παγωμένο γιαούρτι του yoging, θα έχω τα donuts του coffeetime αλλά θα τα πουλάω και κατεψυγμένα 5 ευρώ / κιλό, θα έχω και hotdog με 0,60 αλλά θα είναι πολύ καλύτερο, θα βάλω και γλυκά του fresh αλλά θα τα φτιάχνω μόνος μου και θα τα πουλάω όλα 0,90 / τμχ, θα έχω και πιάτα από τον κατάλογο των palmieκαι θα κάνω και delivery, στο κατάστημα θα έχω και ipad και στην οροφή θα βάλω leds πάνω σε ποδήλατα, τα οποία και θα πουλάω.

Σε λίγο καιρό θα ξεκινήσω και διαφήμιση πρώτα σε mega και ANT1 για ένα δυνατό λανσάρισμα και μετά και σε εφημερίδες με κουπόνια για το κατάστημα.

Nothing is impossible!

Καλή Επιτυχία!

Τα μικρά εξειδικευμένα καταστήματα λιανικής επανέρχονται δυναμικά στο προσκήνιο, δίνοντας απάντηση στην κρίση και στον έντονο ανταγωνισμό από τα μεγάλα πολυεθνικά δίκτυα, παρέχοντας εμπιστοσύνη και ασφάλεια στο καταναλωτικό κοινό.

Στο πλαίσιο του αυξημένου ανταγωνισμού σε επίπεδο τιμών με τα μεγάλα καταστήματα να διαδραματίζουν το κυρίαρχο ρόλο με έντονες προωθητικές ενέργειες και συνεχή διενέργεια προσφορών, τα hotshotκαταστήματα κερδίζουν τους πελάτες καθώς επενδύουν στα όπλα της εξειδίκευσης και της γνώσης, με τα οποία «πείθουν» τους καταναλωτές για την αναγκαιότητα των αγορών τους και την ορθότητα των επιλογών τους, «απαλύνοντας» ταυτόχρονα τις όποιες ενοχές νιώθουν, όταν διερωτώνται αν οι αγορές τους ήταν τελικά τόσο αναγκαίες, όσο και ορθές.

Το μικρό κόστος επένδυσης, η ευελιξία, τα χαμηλά λειτουργικά έξοδα, η λειτουργία μόνο από τον ιδιοκτήτη του καταστήματος με λιγοστό ή καθόλου προσωπικό και η εξειδίκευση αποτελούν τους βασικούς πόλους έλξης για τους νέους επιχειρηματίες, που αναζητούν μια αξιοπρεπή και αποδοτική απασχόληση.

Η σωστή γκάμα προϊόντων ή οποία είναι και μεγαλύτερη από των αντίστοιχη των υπεραγορών, η σωστή εξυπηρέτηση – λόγω εξειδίκευσης, οι επιπλέον υπηρεσίες, η ευκολία των αγορών σε συνδυασμό με σύγχρονα προγράμματα marketing, όπως διαγωνισμοί σε ομάδες του facebook ή κάρτες μέλους οδηγούν τους καταναλωτές να στρέφονται προς τα καταστήματα hotshot.

Η δημοτικότητα και επισκεψιμότητα των hotshotκαταστημάτων λιανικής αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική, ένα γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να διερευνούν σοβαρά οι παραγωγικές και προμηθεύτριες εταιρείες την δημιουργία των δικών τους δικτύων, με άμεσα πλεονεκτήματα τον καλύτερο έλεγχο της διανομής τους και κυρίως την μείωση των επισφαλειών και την αύξηση της ρευστότητας.

Τα hotshotfranchiseκαταστήματα λιανικής, από τα καταστήματα φυτικών καλλυντικών, τα ποδηλατάδικα, τα fashionstores, μέχρι τα mini market και τα conveniencestores, εντοπίζουν τάχιστα τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και όντας ευέλικτα προσαρμόζονται άμεσα στις νέες απαιτήσεις.

LET'S TALK FRANCHISE