Κριτήρια ελέγχου
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την FB -> Franchise.GR
- Κατηγορία: Συμβουλες Franchise
- Εμφανίσεις: 4479
Τα βασικά σημεία που πρέπει να ελέγξει ο κάθε ενδιαφερόμενος franchisee όταν επιλέγει ένα σύστημα franchise, περιλαμβάνονται στον ενημερωτικό φάκελο, αλλά υπάρχουν και αρκετά ζητήματα προς διερεύνηση και περαιτέρω έρευνα.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ – Franchise Concept Book
Ο ενημερωτικός φάκελος σας δίνει τις κατωτέρω πληροφορίες, σε μικρότερη ή μεγαλύτερη ανάλυση:
- Γενικά στοιχεία για τη μητρική εταιρεία (franchisor), π.χ. νομική μορφή, έτη λειτουργίας, μετοχική διάρθρωση κ.λπ.
- Επιχειρηματική εμπειρία, ικανότητες και γνώσεις της διοικητικής ομάδας του franchisor.
- Στοιχεία για την έως τώρα επιχειρηματική δραστηριότητα του franchisor, π.χ. εξάπλωση της αλυσίδας, μέγεθος δικτύου, οικονομικά μεγέθη, ισολογισμοί, αποτελέσματα εκμετάλλευσης κ.λπ.
- Περιγραφή του συστήματος franchise, π.χ. concept, παρουσίαση προϊόντων/υπηρεσιών, ανταγωνισμός, πορεία κλάδου, τάσεις, προοπτικές, στατιστικά κ.λπ.
- Απαιτούμενο αρχικό ύψος επένδυσης και λεπτομερή ανάλυση αυτής.
- Άλλες οικονομικές υποχρεώσεις προς τον franchisor, π.χ. royalties, entry fees κ.λπ.
- Υποστήριξη κατά την διαμόρφωση της μονάδας franchise, π.χ. αρχιτεκτονικά σχέδια, υπόδειξη συνεργείων, επίβλεψη κατασκευής κ.λπ.
- Υποστήριξη στην διαχείριση της μονάδας franchise, π.χ. φοροτεχνικές, νομικές συμβουλές, εκπαίδευση κ.λπ.
- Διάφοροι περιορισμοί στην επιχειρηματική δραστηριότητα του franchisee.
- Απαιτούμενη προσωπική συμμετοχή του franchisee.
- Όροι λύσης και ανανέωσης της σύμβασης δικαιόχρησης.
- Πλήθος υφιστάμενων μονάδων franchise και στοιχεία για την πορεία τους, καθώς και στοιχεία επικοινωνίας με υφιστάμενους franchisees.
- Στόχοι και πλάνο ανάπτυξης.
- Στόχοι και πλάνο επικοινωνίας και διαφήμισης.
- Περιορισμοί από τον franchisor στην επιλογή και έγκριση γεωγραφικών περιοχών και θέσεων των μονάδων franchise.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ FRANCHISOR
Οφείλετε να συγκεντρώσετε και να ρωτήσετε τα κατωτέρω:
- Λεπτομερή οικονομικά στοιχεία και ιστορικό του franchisor.
- Έτος έναρξης της ανάπτυξης με franchising.
- Λεπτομερή οικονομικά στοιχεία που αφορούν την/τις πιλοτική/ές μονάδα/ες.
- Τρέχων πλήθος μονάδων franchise.
- Άδεια να συζητήσετε με τυχαία επιλεγμένους franchisees.
- Την κύρια πηγή κερδών του franchisor.
- Στοιχεία διαφοροποίησης και προστιθέμενη αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών.
- Διαχρονικότητα και εποχικότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών.
- Είδος και επίπεδο υποστήριξης από τον franchisor.
- Λεπτομερές εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τυχόν επιπρόσθετο κόστος.
- Άλλα στοιχεία κόστους για την έναρξη και τη λειτουργία της μονάδας franchise, εκτός από αυτά που αναφέρει ο ενημερωτικός φάκελος.
- Λεπτομερή ανάλυση όλων των λειτουργικών εξόδων.
- Όροι αποκλειστικότητας γεωγραφικής περιοχής.
- Πρόγραμμα και κόστος συμμετοχής στη διαφήμιση.
- Όροι και υποχρεώσεις για αγορά προϊόντων από τον franchisor ή άλλους προμηθευτές που υποδεικνύει.
- Στοχοποίηση της απόδοσης της μονάδας franchise και σχετικοί περιορισμοί.
- Υπόδειγμα σύμβασης.
ΣΥΜΒΑΣΗ ΔΙΚΑΙΟΧΡΗΣΗΣ
Θα πρέπει να περιλαμβάνει:
- Περιγραφή του πακέτου franchise.
- Υποχρεώσεις του franchisor και του franchisee.
- Δικαιώματα πώλησης ή μεταφοράς ιδιοκτησίας του franchise.
- Γεωγραφικές περιοχές όπου απευθύνεστε.
- Φύση και έκταση των υποχρεώσεών σας απέναντι στον franchisor, π.χ. προμήθεια εμπορευμάτων και υπηρεσιών, οικονομικές υποχρεώσεις, κ.λπ.
- Ρήτρες αποκλειστικότητας (π.χ. προμήθεια προϊόντων)
- Περιγραφή της εκπαίδευσης και της υποστήριξης που παρέχει ο franchisor.
- Περιγραφή των κληρονομικών δικαιωμάτων σας.
- Όρους ανανέωσης και λύσης της σύμβασης.
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
- Θα πρέπει να είστε επιφυλακτικοί, όταν ο franchisor:
- Υπόσχεται τεράστια κέρδη και ταυτόχρονα απαιτεί μικρή επένδυση.
- Δεν είναι σε θέση να δώσει στατιστικά στοιχεία πωλήσεων και κερδών.
- Υπόσχεται «εύκολες πωλήσεις».
- Επιμένει να «αγοράσετε σήμερα γιατί αύριο θα κοστίζει περισσότερο».
- Χρησιμοποιεί όνομα παρόμοιο με αυτό πολύ γνωστής επιχείρησης.
- Δεν παρέχει ικανοποιητικά στοιχεία για το πλάνο ανάπτυξής και την οικονομική κατάστασή του.
- Αγνοεί τον ανταγωνισμό.
- Η σύμβαση δεν είναι λεπτομερής.
- Είναι αόριστος όσον αφορά την εκπαίδευση και τη γενικότερη υποστήριξη.
- Έχει αδύναμο πλάνο επικοινωνίας και διαφήμισης.
- Είναι αόριστος όσον αφορά τις οικονομικές υποχρεώσεις του franchisee.
- Επιδιώκει η συνάντηση να γίνει σε ξενοδοχείο.
- Προσπαθεί να σας αποτρέψει την πρόσβαση σε υφιστάμενους franchisees.