Αρκετοί έχουν γεννηθεί για να είναι αποτελεσματικοί ως υψηλόβαθμα στελέχη. Ωστόσο, αρκετοί το μαθαίνουν μέσα από την εμπειρία και τα λάθη. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρισθεί είναι ότι άλλο πράγμα είναι αυτό που λέμε executive και άλλο αυτό που λέμε leader. Δεν χρειάζεται να διαθέτεις ηγετικές ικανότητες για να κάνεις σωστά την δουλειά σου. Για ένα στέλεχος αυτό που έχει σημασία είναι η δημιουργία θετικών αποτελεσμάτων, κάτι που επιτυγχάνεται μέσα από ένα κατάλληλο κώδικα συμπεριφοράς και κουλτούρας.

ΝΑ ΡΩΤΑΣ ΤΟ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ. Για να είναι κάποιος αποτελεσματικός οφείλει να ρωτά τον ανώτερό του για το τι πρέπει να κάνει και να μην σκέφτεται το τι θέλει ο ίδιος να κάνει. Επίσης, ως Γενικός Διευθυντής μιας εταιρείας οφείλεις να κάνεις αυτά που έχει ανάγκη η εταιρεία σου και εναρμονίζονται με το στρατηγικό πλάνο της. Μπορεί να θες να την επεκτείνεις στο εξωτερικό, όμως, αν οι ανάγκες της δημιουργούν άλλες προτεραιότητες, οφείλεις να προσαρμόσεις τους προσωπικούς στόχους σου και φιλοδοξίες σε αυτές.

ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙΣ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ. Όταν αποφασίζεις, έχεις αρκετές ανάγκες να καλύψεις και συχνά μερικές αποφάσεις επηρεάζουν, προσωπικό, διοίκηση, μετόχους, κ.λπ. Αυτό που πρέπει, πάντα, να έχεις υπόψη σου είναι ότι οι σωστές για την επιχείρηση αποφάσεις είναι μακροπρόθεσμα απόλυτα σωστές και για όλους τους υπόλοιπους.

ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΙΣ. Ως στέλεχος, η βασική αρμοδιότητά σου είναι να φέρνεις εις πέρας τα projects της εταιρείας και να επιτυγχάνεις τους στόχους σου. Γι αυτό το λόγο οφείλεις να γνωρίζεις για τα επιθυμητά αποτελέσματα, τους πιθανούς περιορισμούς και προβλήματα, κ.ο.κ. Ο καλύτερος τρόπος αφορά στην δημιουργία ενός πλάνου ενεργειών, το οποίο θα χαίρει και της αποδοχής των ανωτέρων σου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αποκτάς έναν εγκεκριμένο μπούσουλα για το τι πρέπει να κάνεις.

ΝΑ ΑΝΑΘΕΤΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙΣ. Η κάθε εργασία είναι περισσότερο ένα ομαδικό παιχνίδι και σίγουρα μπορεί κανείς να καταφέρει πολλά περισσότερα με την συνεργασία παρά ολομόναχος. Άλλωστε, αν πραγματικά κάνεις κάτι σχετικά σημαντικό δεν προλαβαίνεις να ασχοληθείς με αρκετές λεπτομέρειες ή άλλα θέματα, τα οποία κάλλιστα μπορείς να τα αναθέσεις. Ωστόσο, δεν αρκεί απλά να αναθέτεις. Οφείλεις να εκπαιδεύεις, να υποστηρίζεις, να συμβουλεύεις, να καθοδηγείς και να παρακινείς τους υφισταμένους σου, ώστε και γρήγοροι να είναι και να μην κάνουν λάθη.

ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΕΙΣ ΤΑ ΠΛΑΝΑ ΣΟΥ. Κάθε σχέδιο υπόκειται στο νόμο της αλλαγής. Πόσο μάλλον στη σημερινή εποχή, όπου οι συνθήκες και οι τάσεις αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς. Έτσι και κάθε επιχειρηματικό πλάνο οφείλει να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες, να είναι ενημερωμένο και ρεαλιστικό.

ΝΑ ΠΑΡΑΚΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΣΚΑΡΤΑΡΕΙΣ ΤΟΥΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΣΟΥ. Από τη μια οφείλεις να παρακινείς και να ενθουσιάζεις το προσωπικό στο τμήμα σου, από την άλλη, όταν τα πράγματα έχουν φτάσει στο απροχώρητο, μην διστάσεις να εισηγηθείς την απόλυση (ή και τη μετακίνηση) υφισταμένων σου που χαρακτηρίζονται από χαμηλές αποδόσεις, καθώς επηρεάζουν αρνητικά όλο το τμήμα σου και την δικιά σου αξιολόγηση.

ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΟΥ. Απαραίτητη η εργασία, καθώς και η αποδοτικότητα που επιδεικνύεις. Όμως, μην ξεχνάς την προσωπική σου ανέλιξη και συσσώρευση γνώσεων και εμπειρίας μέσα σε μια αγορά που απαιτεί ολοένα και περισσότερες ικανότητες. Να φροντίζεις να μαθαίνεις και να αποκτάς περισσότερες ικανότητες που θα σε βοηθήσουν να κάνεις καλύτερα την δουλειά σου.

ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙΣ ΤΗΝ ΔΙΑΧΥΣΗ ΓΝΩΣΗΣ. Μην κρατάς την γνώση και τις πληροφορίες σαν δικό σου μυστικό και απόκτημα. Είναι ανώφελο και λανθασμένο να πιστεύεις ότι γνωρίζοντας ορισμένα θέματα καλύτερα από τους άλλους διασφαλίζεις την θέση σου. Όχι μόνο δεν εξασφαλίζεις τίποτα, αλλά και στα μάτια των προϊσταμένων σου χάνεις πόντους και δεν βοηθάς ούτε εντός της ομάδας σου.

ΝΑ ΔΙΝΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΣΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ. Τα προβλήματα να λύνονται όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Βάρος να δίνεις στις ενδεχόμενες ευκαιρίες, που αν εκμεταλλευθεί η εταιρεία σου θα έχει οφέλη. Τότε σε αναγνωρίζουν περισσότερο και τότε είναι που παρέχεις υπεραξία στην αμοιβή σου.

ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ MEETINGS. Μην χάνεις το χρόνο σου. Να είσαι παραγωγικός και να βάζεις κανόνες και μεθοδολογίες στις συναντήσεις που κάνεις.

 

---------σε πινακάκια

THE EFFECTIVE RULES

>>  Πρώτα να ακούς, μετά να μιλάς.

>>  Να χρησιμοποιείς το ΕΜΕΙΣ και όχι το ΕΓΩ.

>>  Να ρωτάς τους υφισταμένους σου για το τι πρέπει να γίνει.

>>  Μην ανέχεσαι χαμηλές αποδόσεις σε νευραλγικούς τομείς.

>>  Αν δεν είσαι σίγουρος, μην αποφασίζεις στα γρήγορα.

>>  Αν δεν μπορείς να πάρεις μια απόφαση μόνος σου να ρωτάς τον προϊστάμενό σου.

>>  Δεν χρειάζεται να γίνεις Χαλίφης στη θέση του Χαλίφη.

>>  Μερικές φορές είναι καλύτερο να είσαι Ιζνογκούντ παρά Χαλίφης.

>>  Αν η επιχείρησή σου είναι οικογενειακή, να σκέφτεσαι αυτήν όταν αποφασίζεις και όχι την οικογένεια.

>>  Να αναθέτεις και να ζητάς με τρόπο βοήθεια, όταν την έχεις ανάγκη.

 

THE EXECUTIVE FEATURES

>>  ΡΩΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

>>  ΡΩΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

>>  ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΠΛΑΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

>>  ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ

>>  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ

>>  ΕΣΤΙΑΖΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

>>  ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ MEETINGS

>>  ΕΙΝΑΙ ΟΜΑΔΙΚΟΙ

>>  ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ

>>  ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ

>>  ΕΜΠΛΕΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

>>  ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ

 

 

LET'S TALK FRANCHISE