Το 2015 ξημερώνει με έντονο ενδιαφέρον για το franchise κυρίως από τη μεσαία τάξη που προσπαθεί να αναπροσδιορισθεί στο πλαίσιο της νέας τάξης πραγμάτων που έχει επιφέρει η μνημονική εποχή, των συνεχών φοροεπιδρομών, της αυξημένης ανεργίας, του δωρεάν «voucher προσωπικού», των νέων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, της μόδας των start ups κ.ο.κ. Οι ηλικιακές ομάδες των 40 και άνω, οι νεοεισερχόμενοι (!) στην αγορά εργασίας, όσοι επιζητούν ενίσχυση του εισοδήματός τους, οι επενδυτές που πιστεύουν στις ευκαιρίες εν μέσω κρίσης, όλοι - ο καθένας για τους δικούς του λόγους – διερευνούν την επένδυση που θα τους διασφαλίσει ένα ικανοποιητικό εισόδημα σε συνδυασμό με την προσωπική ενασχόλησή τους, και η επιλογή με τις καλύτερες προϋποθέσεις δεν είναι άλλη παρά το franchhising.

Σε συνέχεια της ομολογουμένως εξαιρετικής επιτυχίας της πρόσφατης διοργάνωσης της Έκθεσης ΚΕΜ Franchise στην Θεσσαλονίκη, που προσέλκυσε χιλιάδες ενδιαφερόμενους, σηματοδοτείται μια ευοίωνη πορεία για τον κλάδο κατά το 2015, αρχές του οποίου θα λάβουν χώρα δυο σημαντικά γεγονότα, η εκδήλωση απονομής των Βραβείων Franchise, τέλος Ιανουαρίου, όπου θα βραβευθούν οι καλύτερες αλυσίδες franchise και η Διεθνής Έκθεση ΚΕΜ Franchise, 27 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου, η οποία θα διοργανωθεί στο MEC Παιανίας και αναμένεται να συγκεντρώσει για 4 ολόκληρες ημέρες αρκετές χιλιάδες ενδιαφερόμενους νέους επιχειρηματίες και επενδυτές.

Η αύξηση του ενδιαφέροντος για επιχειρείν μέσω franchise από τη μια έχει προσελκύσει αρκετούς επιχειρηματίες να υιοθετήσουν την στρατηγική της δικαιόχρησης για να επιτύχουν το όραμα της ανάπτυξής τους, τόσο νέες εταιρείες στο franchising (π.χ. Mikel), όσο και παλιότερες (π.χ. Coffee Island) που απολαμβάνουν πλέον τους καρπούς των προσπαθειών τους και γνωρίζουν αξιοσημείωτη ανάπτυξη.

Από την άλλη, εμφανίζονται στην αγορά διάττοντες αστέρες, είτε από το πουθενά, είτε με επιβαρυμένο επιχειρηματικό μητρώο και δρουν αθόρυβα (π.χ. μέσω γνωστών και φίλων ή μέσω social media) ή και πιο βαρύγδουπα (π.χ. με διαφημίσεις στον οικονομικό τύπο), οι οποίοι, δυστυχώς, παρόλο που συστήνονται σαν αστέρες, είναι στην πραγματικότητα «μαύρες τρύπες» των όποιων επενδύσεων μπορούν να προσελκύσουν, με μοναδικό στόχο την δική τους εφήμερη αρπαχτή.

Οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες από τη μια θα πρέπει να απευθύνονται στους ειδικούς του χώρου, τους συμβούλους franchise και κυρίως σε αυτούς που αποδεδειγμένα υπηρετούν τον θεσμό και όχι βραχυπρόθεσμα συμφέροντα, λαμβάνοντας υπόψη τους τα έτη ενασχόλησής τους, τις γενικότερες δραστηριότητές τους, το όνομά τους στο χώρο και τις συστάσεις που μπορούν να επιδείξουν.

Από την άλλη, θα πρέπει να αξιολογούν με ωριμότητα και με σχετική καχυποψία τις επιχειρηματικές προτάσεις που τους παρουσιάζουν οι ίδιοι οι δικαιοπάροχοι (και όχι μόνο), έχοντας κατά νου μια σειρά από σημεία ελέγχου που θα τους αποτρέψουν από επικίνδυνες περιπέτειες, όπως:

  • Έχει καταθέσει ο δικαιοπάροχος το σήμα του στις αρμόδιες αρχές; Έχει αυτό εγκριθεί; Η σύμβαση δικαιόχρησης υπογράφεται από τη νομική μορφή, η οποία έχει καταθέσει το σήμα;

  • Ο επιχειρηματίας που εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης είναι όντως εταίρος ή μέτοχος στη ανωτέρω νομική μορφή ή δεν φαίνεται, χρησιμοποιώντας παρένθετα πρόσωπα;

  • Ποιό είναι το επιχειρηματικό παρελθόν του δικαιοπαρόχου, τόσο ως επιχειρηματία, όσο και ως brand name; Εμφανίζονται καταγγελίες στο google; Έχει μια σειρά από δικαστικές διαμάχες; Χρωστάει στο δημόσιο ή και σε προμηθευτές; (ο δικηγόρος και ο λογιστής σας θα μπορέσει να σας πει τον τρόπο ώστε να συγκεντρώσετε τις απαραίτητες πληροφορίες)

  • Η συμβαλλόμενη νομική μορφή στην σύμβαση δικαιόχρησης αναγράφεται στο σχέδιο που σας έχουν δώσει; Υφίσταται; Διαισθάνεστε κάτι περίεργο;

  • Οι όροι της σύμβασης αντικατοπτρίζουν αυτά που προφορικά σας είπαν; Είναι κατανοητή; Μήπως πρέπει να την δει και κάποιος που γνωρίζει λίγα περισσότερα από εσάς;

  • Ακολουθούνται οι νόμιμες διαδικασίες στο κύκλωμα εφοδιαστικής, στις αποδόσεις του ΦΠΑ;

  • Διαθέτει η μητρική εταιρεία γραφεία και υποδομές; Συνεργάζεται με κάποιον σύμβουλο; Είναι στην αρχή της ανάπτυξής της; Ποιοι είναι οι στόχοι της; Ποιά είναι η εμπειρία των ιδρυτών της;

  • Διαθέτει δίκτυο δικαιοδόχων; Μήπως πρέπει να επισκεφθείτε κάποια καταστήματα και πέρα από την κίνηση που έχουν, να προσπαθήσετε να «ψαρέψετε» με τρόπο τον δικαιοδόχο σχετικά με την συνεργασία του με τη μητρική εταιρεία;

Εν κατακλείδι, πέρα από το εντυπωσιακό ή όχι concept, πρωτεύουσα σημασία πέρα από την συσκευασία έχει και η ουσία. Επειδή, δε, τα χρήματα δεν περισσεύουν σε κανένα, προσέξτε που θα τα τοποθετήσετε!

Το FRANCHISISM 2015 θα αποτελέσει, όπως και πέρσι, μια σειρά από εξειδικευμένα άρθρα με σκοπό να προσπαθήσουν να σηματοδοτήσουν το νέο έτος, αναφορικά με το κλάδο του franchising και τα trends, αλλά και να ευαισθητοποιήσουν και να συμβουλέψουν τους νέους επιχειρηματίες.

LET'S TALK FRANCHISE