Τι να διερευνήσεις πριν υπογράψεις τη σύμβαση franchise;
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την FB -> Franchise.GR
- Κατηγορία: Συμβουλες Franchise
- Εμφανίσεις: 6656
Τα βασικά σημεία που πρέπει να ελέγξεις ως υποψήφιος δικαιοδόχος, όταν επιλέγεις ένα σύστημα δικαιόχρησης και πριν υπογράψεις το οιοδήποτε δεσμευτικό νομικό έγγραφο, αφορούν:
Ο ενημερωτικός φάκελος θα πρέπει να περιλαμβάνει:
> Γενικά στοιχεία για τη μητρική εταιρεία, π.χ. νομική μορφή, έτη λειτουργίας, μετοχική διάρθρωση κ.λπ.
> Επιχειρηματική εμπειρία της διοικητικής ομάδας της μητρικής εταιρείας.
> Στοιχεία για την έως τώρα επιχειρηματική δραστηριότητα της μητρικής εταιρείας, π.χ. διαμόρφωση και εξάπλωση της αλυσίδας, οικονομικά μεγέθη κ.λπ.
> Περιγραφή του συστήματος δικαιόχρησης, π.χ. concept, παρουσίαση προϊόντων/ υπηρεσιών, ανταγωνισμός, πορεία κλάδου, τάσεις κ.λπ.
> Απαιτούμενο αρχικό ύψος επένδυσης.
> Άλλες οικονομικές υποχρεώσεις προς τον δικαιοπάροχο, π.χ. royalties, entry fees κ.λπ.
> Υποστήριξη κατά την διαμόρφωση της μονάδας δικαιόχρησης, π.χ. αρχιτεκτονικά σχέδια, υπόδειξη συνεργείων, επίβλεψη κατασκευής κ.λπ.
> Υποστήριξη στην διαχείριση της μονάδας δικαιόχρησης, π.χ. φοροτεχνικές, νομικές συμβουλές, εκπαίδευση κ.λπ.
> Διάφοροι περιορισμοί στην επιχειρηματική δραστηριότητα του δικαιοδόχου.
> Απαιτούμενη προσωπική συμμετοχή του δικαιοδόχου.
> Όροι λύσης και ανανέωσης της σύμβασης δικαιόχρησης.
> Πλήθος υφιστάμενων μονάδων δικαιόχρησης και στοιχεία για την πορεία τους.
> Στόχοι και πλάνο ανάπτυξης.
> Στόχοι και πλάνο επικοινωνίας και διαφήμισης.
> Περιορισμοί από τον δικαιοπάροχο στην επιλογή και έγκριση γεωγραφικών περιοχών και θέσεων των μονάδων δικαιόχρησης.
Οι πληροφορίες που θα πρέπει να συγκεντρώσετε από τον δικαιοπάροχο αφορούν:
> Λεπτομερή οικονομικά στοιχεία και ιστορικό του δικαιοπάροχου.
> Πραγματικό έτος έναρξης της ανάπτυξης μέσω δικαιόχρησης.
> Λεπτομερή οικονομικά στοιχεία που αφορούν την πιλοτική μονάδα.
> Τρέχων πλήθος μονάδων δικαιόχρησης.
> Άδεια να συζητήσετε με τυχαία επιλεγμένους δικαιοδόχους.
> Την κύρια πηγή κερδών του δικαιοπάροχου.
> Στοιχεία διαφοροποίησης και προστιθέμενη αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών.
> Διαχρονικότητα και εποχικότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών.
> Είδος και επίπεδο υποστήριξης από τον δικαιοπάροχο.
> Λεπτομερές εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τυχόν επιπρόσθετο κόστος.
> Άλλα στοιχεία κόστους για την έναρξη και τη λειτουργία της μονάδας δικαιόχρησης, εκτός από αυτά που αναφέρει ο ενημερωτικός φάκελος.
> Λεπτομερή ανάλυση όλων των λειτουργικών εξόδων.
> Όροι αποκλειστικότητας γεωγραφικής περιοχής.
> Πρόγραμμα και κόστος συμμετοχής στη διαφήμιση.
> Όροι και υποχρεώσεις για αγορά προϊόντων από τον franchisor ή άλλους προμηθευτές που υποδεικνύει.
> Στοχοποίηση της απόδοσης της μονάδας δικαιόχρησης και σχετικοί περιορισμοί.
> Υπόδειγμα σύμβασης δικαιόχρησης.
Η σύμβαση δικαιόχρησης θα πρέπει να περιλαμβάνει:
> Περιγραφή του πακέτου δικαιόχρησης.
> Υποχρεώσεις του δικαιοπαρόχου και του δικαιοδόχου.
> Δικαιώματα πώλησης ή μεταφοράς ιδιοκτησίας του δικαιώματος δικαιόχρησης.
> Γεωγραφικές περιοχές και target group πελατών.
> Φύση και έκταση των υποχρεώσεών σας απέναντι στον δικαιοπάροχο, π.χ. της προμήθεια εμπορευμάτων και υπηρεσιών, οικονομικές υποχρεώσεις κ.λπ.
> Ρήτρες αποκλειστικότητας (π.χ. προμήθεια προϊόντων)
> Περιγραφή της εκπαίδευσης και της υποστήριξης που παρέχει ο δικαιοπάροχος.
> Περιγραφή των κληρονομικών δικαιωμάτων σου.
> Όρους ανανέωσης και λύσης της σύμβασης.
Να είσαι επιφυλακτικός όταν ο δικαιοπάροχος...
> Υπόσχεται τεράστια κέρδη και ταυτόχρονα απαιτεί μικρή επένδυση.
> Δεν είναι σε θέση να δώσει στατιστικά στοιχεία πωλήσεων και κερδών.
> Υπόσχεται «εύκολες πωλήσεις».
> Επιμένει να «αγοράσεις σήμερα γιατί αύριο θα κοστίζει περισσότερο».
> Υπόσχεται κέρδη μέσω subfranchising.
> Χρησιμοποιεί όνομα παρόμοιο με αυτό πολύ γνωστής επιχείρησης.
> Υπόσχεται υψηλό εισόδημα με «εργασία από το σπίτι».
> Δεν παρέχει ικανοποιητικά στοιχεία για το πλάνο ανάπτυξής και την οικονομική κατάστασή του.
> Αγνοεί τον ανταγωνισμό.
> Η σύμβαση δεν είναι λεπτομερής.
> Είναι αόριστος όσον αφορά την εκπαίδευση και τη γενικότερη υποστήριξη.
> Έχει αδύναμο πλάνο επικοινωνίας και διαφήμισης.
> Είναι αόριστος όσον αφορά τις οικονομικές υποχρεώσεις σου ως δικαιοδόχος.
> Επιδιώκει η συνάντηση να γίνει σε ξενοδοχείο.
> Προσπαθεί να σου αποτρέψει την πρόσβαση σε υφιστάμενους δικαιοδόχους.