Τα βασικά σημεία που πρέπει να ελέγξεις ως υποψήφιος δικαιοδόχος, όταν επιλέγεις ένα σύστημα δικαιόχρησης και πριν υπογράψεις το οιοδήποτε δεσμευτικό νομικό έγγραφο, αφορούν:

 

Ο ενημερωτικός φάκελος θα πρέπει να περιλαμβάνει:

>        Γενικά στοιχεία για τη μητρική εταιρεία, π.χ. νομική μορφή, έτη λειτουργίας, μετοχική διάρθρωση κ.λπ.

>        Επιχειρηματική εμπειρία της διοικητικής ομάδας της μητρικής εταιρείας.

>        Στοιχεία για την έως τώρα επιχειρηματική δραστηριότητα της μητρικής εταιρείας, π.χ. διαμόρφωση και εξάπλωση της αλυσίδας, οικονομικά μεγέθη κ.λπ.

>        Περιγραφή του συστήματος δικαιόχρησης, π.χ. concept, παρουσίαση προϊόντων/ υπηρεσιών, ανταγωνισμός, πορεία κλάδου, τάσεις κ.λπ.

>        Απαιτούμενο αρχικό ύψος επένδυσης.

>        Άλλες οικονομικές υποχρεώσεις προς τον δικαιοπάροχο, π.χ. royalties, entry fees κ.λπ.

>        Υποστήριξη κατά την διαμόρφωση της μονάδας δικαιόχρησης, π.χ. αρχιτεκτονικά σχέδια, υπόδειξη συνεργείων, επίβλεψη κατασκευής κ.λπ.

>        Υποστήριξη στην διαχείριση της μονάδας δικαιόχρησης, π.χ. φοροτεχνικές, νομικές συμβουλές, εκπαίδευση κ.λπ.

>        Διάφοροι περιορισμοί στην επιχειρηματική δραστηριότητα του δικαιοδόχου.

>        Απαιτούμενη προσωπική συμμετοχή του δικαιοδόχου.

>        Όροι λύσης και ανανέωσης της σύμβασης δικαιόχρησης.

>        Πλήθος υφιστάμενων μονάδων δικαιόχρησης και στοιχεία για την πορεία τους.

>        Στόχοι και πλάνο ανάπτυξης.

>        Στόχοι και πλάνο επικοινωνίας και διαφήμισης.

>        Περιορισμοί από τον δικαιοπάροχο στην επιλογή και έγκριση γεωγραφικών περιοχών και θέσεων των μονάδων δικαιόχρησης.

 

Οι πληροφορίες που θα πρέπει να συγκεντρώσετε από τον δικαιοπάροχο αφορούν:

>        Λεπτομερή οικονομικά στοιχεία και ιστορικό του δικαιοπάροχου.

>        Πραγματικό έτος έναρξης της ανάπτυξης μέσω δικαιόχρησης.

>        Λεπτομερή οικονομικά στοιχεία που αφορούν την πιλοτική μονάδα.

>        Τρέχων πλήθος μονάδων δικαιόχρησης.

>        Άδεια να συζητήσετε με τυχαία επιλεγμένους δικαιοδόχους.

>        Την κύρια πηγή κερδών του δικαιοπάροχου.

>        Στοιχεία διαφοροποίησης και προστιθέμενη αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών.

>        Διαχρονικότητα και εποχικότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών.

>        Είδος και επίπεδο υποστήριξης από τον δικαιοπάροχο.

>        Λεπτομερές εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τυχόν επιπρόσθετο κόστος.

>        Άλλα στοιχεία κόστους για την έναρξη και τη λειτουργία της μονάδας δικαιόχρησης, εκτός από αυτά που αναφέρει ο ενημερωτικός φάκελος.

>        Λεπτομερή ανάλυση όλων των λειτουργικών εξόδων.

>        Όροι αποκλειστικότητας γεωγραφικής περιοχής.

>        Πρόγραμμα και κόστος συμμετοχής στη διαφήμιση.

>        Όροι και υποχρεώσεις για αγορά προϊόντων από τον franchisor ή άλλους προμηθευτές που υποδεικνύει.

>        Στοχοποίηση της απόδοσης της μονάδας δικαιόχρησης και σχετικοί περιορισμοί.

>        Υπόδειγμα σύμβασης δικαιόχρησης.

 

Η σύμβαση δικαιόχρησης θα πρέπει να περιλαμβάνει:

>        Περιγραφή του πακέτου δικαιόχρησης.

>        Υποχρεώσεις του δικαιοπαρόχου και του δικαιοδόχου.

>        Δικαιώματα πώλησης ή μεταφοράς ιδιοκτησίας του δικαιώματος δικαιόχρησης.

>        Γεωγραφικές περιοχές και target group πελατών.

>        Φύση και έκταση των υποχρεώσεών σας απέναντι στον δικαιοπάροχο, π.χ. της προμήθεια εμπορευμάτων και υπηρεσιών, οικονομικές υποχρεώσεις κ.λπ.

>        Ρήτρες αποκλειστικότητας (π.χ. προμήθεια προϊόντων)

>        Περιγραφή της εκπαίδευσης και της υποστήριξης που παρέχει ο δικαιοπάροχος.

>        Περιγραφή των κληρονομικών δικαιωμάτων σου.

>        Όρους ανανέωσης και λύσης της σύμβασης.

 

 

Να είσαι επιφυλακτικός όταν ο δικαιοπάροχος...

>        Υπόσχεται τεράστια κέρδη και ταυτόχρονα απαιτεί μικρή επένδυση.

>        Δεν είναι σε θέση να δώσει στατιστικά στοιχεία πωλήσεων και κερδών.

>        Υπόσχεται «εύκολες πωλήσεις».

>        Επιμένει να «αγοράσεις σήμερα γιατί αύριο θα κοστίζει περισσότερο».

>        Υπόσχεται κέρδη μέσω subfranchising.

>        Χρησιμοποιεί όνομα παρόμοιο με αυτό πολύ γνωστής επιχείρησης.

>        Υπόσχεται υψηλό εισόδημα με «εργασία από το σπίτι».

>        Δεν παρέχει ικανοποιητικά στοιχεία για το πλάνο ανάπτυξής και την οικονομική κατάστασή του.

>        Αγνοεί τον ανταγωνισμό.

>        Η σύμβαση δεν είναι λεπτομερής.

>        Είναι αόριστος όσον αφορά την εκπαίδευση και τη γενικότερη υποστήριξη.

>        Έχει αδύναμο πλάνο επικοινωνίας και διαφήμισης.

>        Είναι αόριστος όσον αφορά τις οικονομικές υποχρεώσεις σου ως δικαιοδόχος.

>        Επιδιώκει η συνάντηση να γίνει σε ξενοδοχείο.

>        Προσπαθεί να σου αποτρέψει την πρόσβαση σε υφιστάμενους δικαιοδόχους.

LET'S TALK FRANCHISE