Οι σκληρές αλήθειες ενδυναμώνουν όσους τις αντέξουν, ώστε να αντιμετωπίσουν με επιτυχία την κρίση της εποχής μας και να βγουν… κερδισμένοι. Είναι γεγονός ότι η εποχή που διανύουμε είναι πολύ δύσκολη για την επιχειρηματικότητα και οι διεθνείς εξελίξεις διαδραματίζονται σε καθημερινό επίπεδο με έντονους ρυθμούς και αφορούν κυρίως σε αρνητικά γεγονότα που, με τη βοήθεια των ΜΜΕ, τρομοκρατούν και απογοητεύουν. Η ανασφάλεια και η αναποφασιστικότητα δυσκολεύουν τον επιχειρηματικό κόσμο να κάνει τους προϋπολογισμούς και τα σχέδιά του και οι περισσότεροι «παγώνουν» τις αποφάσεις τους για μερικούς μήνες. Σε κάθε περίπτωση η μοιρολατρική παραδοχή ενός κόσμου που βουλιάζει στα τοξικά απόβλητα του χρηματοοικονομικού συστήματος μόνο εμπρός δεν θα πάει τόσο τον καθένα ξεχωριστά, όσο και την κοινωνία στην ολότητά της. Η λύση είναι μια και μόνο, να αντιληφθούμε τη νέα πραγματικότητα και να εναρμονισθούμε με τα υπαρκτά δεδομένα.

 

TRUTHS

LIES

Το νέο επιχειρηματικό περιβάλλον είναι αβέβαιο, εχθρικό και απρόβλεπτο.

Τίποτε δεν πρόκειται πλέον να αλλάξει.

O Κόσμος, οι Κοινωνίες, οι Αγορές, αλλάζουν και εξελίσσονται, απαξιώνονται και αναπτύσσονται.

Η κατάσταση στην οικονομία θα βελτιωθεί από μόνη της.

Τα πρώτα θύματα κάθε οικονομικής κρίσης σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας είναι οι «μετριότητες».

Αν είναι να αλλάξει κάτι από μόνο του, αυτό θα είναι μια αλλαγή προς το χειρότερο.

Η παγκόσμια κοινωνία χαρακτηρίζεται από ανταγωνιστικότητα, αβεβαιότητα και αντιφάσεις.

Το (κάθε) κράτος θα μας βγάλει από το τέλμα.

Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις, ευκαιρίες, απειλές και παράλληλα αναδεικνύονται στον πλέον ισχυρό κοινωνικό θεσμό.

Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αφιερωθούμε στα δικά μας «προβλήματα».

Διανύουμε πλέον την 3η ριζική αλλαγή της κοινωνίας μας, με άμεσο αντίκτυπο στις επιχειρηματικές δραστηριότητές μας.

Οφείλουμε να είμαστε καχύποπτοι με όλους.

Οι οικονομικές, τεχνολογικές και κοινωνικές αλλαγές μάς υποχρεώνουν να σκεφτόμαστε και να δραστηριοποιούμαστε ριζοσπαστικά.

Σε περιόδους αστάθειας, οι περισσότεροι άνθρωποι συνήθως μελαγχολούν και αδρανούν.

Οι αγορές, ο ανταγωνισμός, η οργάνωση, η στρατηγική μας επαναπροσδιορίζονται λόγω της αβεβαιότητας και της πολυπλοκότητας της νέας κατάστασης.

Οι δείκτες της επιχειρηματικότητας θα μειωθούν τραγικά.

Οι επιχειρήσεις αποκτούν νέο ρόλο στην σημερινή και μελλοντική κοινωνία και οικονομία και διαμορφώνουν νέο όραμα, προορισμό, προοπτική.

Οι προβληματισμοί που απασχολούν τόσο την κοινωνία, όσο και τον επιχειρηματικό κόσμο αφορούν σε κάτι εντελώς νέο.

Οι αυριανοί νικητές θα είναι οι εξαιρετικές επιχειρήσεις που προπορεύονται συνεχώς στην καμπύλη των αλλαγών, που επαναπροσδιορίζουν τους κλάδους τους, που δημιουργούν νέες αγορές, που δημιουργούν νέα περάσματα, που επανεφευρίσκουν τους κανόνες του ανταγωνισμού, που αμφισβητούν το status quo.

Ζούμε αυτές τις μέρες την κατάρρευση ενός ανεξέλεγκτου και άπληστου χρηματοοικονομικού καπιταλισμού που χαρακτήρισε την παγκόσμια οικονομία τις τελευταίες 3 δεκαετίες.

Μέσα σ’ αυτό το δύσκολο κλίμα των ημερών, μας παρουσιάζεται μια ευκαιρία να επιδείξουμε ως χώρα ένα νέο ήθος στην οικονομία και να ανοίξουμε μια νέα σελίδα ανάπτυξης.

Η επιβράδυνση της ανάπτυξης και τα υψηλά επιτόκια στην ΕΕ θα οδηγήσουν την Ελλάδα σε πτώχευση.

Το franchise θα επικρατήσει.

Η κερδοσκοπία θα παταχθεί.

1 στα 2 αυτόνομα νέα καταστήματα θα κλείνει μέσα στο πρώτο έτος της.

Η διεθνής κρίση ως μια ανώτερη δύναμη μας κάνει ότι θέλει.

Οι τράπεζες στη χώρα μας εμφάνισαν αξιόλογα κέρδη.

Οι τιμές των προϊόντων θα μειωθούν.

Μέσα στο 2009 θα εξαγορασθούν 1 ή 2 τράπεζες.

Το να κάνεις ένα franchise ισοδυναμεί με το να γίνεις υπάλληλος μιας μητρικής εταιρείας.

Ο πληθωρισμός θα ανέβει.

Όσο και να δουλέψεις στο franchise, όσο έξυπνος και ικανός να είσαι, η αμοιβή σου είναι ταβανωμένη.

Τα επιτόκια θα πέσουν και άλλο (λίγο).

Τα entry fees είναι ο «αέρας» για το όνομα μιας αλυσίδας.

Τα ενοίκια θα πέσουν (αρκετά).

Οι καλές αλυσίδες είναι αυτές που έχουν ένα δυνατό όνομα.

Αυτό που όλοι οι Έλληνες βιώνουμε εδώ και πολλούς μήνες είναι μια εσωτερική κρίση.

Οι ευκαιρίες στην αγορά τελειώσανε.

Τίποτα πλέον δεν μπορεί να διατηρηθεί ή να αναπτυχθεί χωρίς (αρκετό) κόπο.

Ορισμένοι κλάδοι απαξιώθηκαν.

Ο μέσος μισθός του Έλληνα φτάνει στο 47,9% του κοινοτικού μέσου όρου και το επίσημο κόστος ζωής προσεγγίζει το 78% του κόστους που αντιμετωπίζει η δυτική Ευρώπη.

Ότι έχει σχέση με την ένδυση δεν έχει – προς το παρόν – νόημα.

Η διείσδυση του franchising είναι μονοψήφια.

Τα μέσα και οι τρόποι προσέγγισης των δικαιοδόχων είναι εδώ και 10 χρόνια τα ίδια.

Πλέον, όσοι αναζητούν τη λύση στο franchise είναι πολύ περισσότερο αξιόλογοι από παλιά.

Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για νέες επιχειρήσεις.

 

 

LET'S TALK FRANCHISE