συνέντευξη εργασίας

Όσοι επιλέξουν τη μισθωτή εργασία περνάνε συνέντευξη συνήθως μία φορά, ίσως και μία δεύτερη εάν πρόκειται για αρκετά μεγάλη εταιρεία. Στην περίπτωση των επιχειρηματιών υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη ότι από τη στιγμή που χρηματοδοτείς τη δική σου ιδέα ή ενός franchisor, ουσιαστικά δημιουργείς μία θέση εργασίας εξαγοράζοντάς την.

Οπότε πέρα από κάποια βασικά κριτήρια, όπως οικονομικής φύσεως και αποδοχής της στρατηγικής και των διαδικασιών του εκάστοτε συστήματος franchise, τα πράγματα μάλλον είναι προβλέψιμα όσον αφορά το ξεκίνημα της δικής σας επιχείρησης.

Αυτό που θα συμβεί στη συνέχεια είναι εντυπωσιακό και παράλληλα ουσιαστικό. Ο επιχειρηματίας θα περνάει για συνέντευξη πολλές φορές την ημέρα και για μήνες.

Αρχικά θα αντιμετωπίσει ένα τσουνάμι συνεντεύξεων, ειδικά εάν επιλέξει μια πρόταση franchise, η οποία διασφαλίζει την αρχική ώθηση σε σχέση με μία no name προσπάθεια.

Το εντυπωσιακό είναι ότι όσο καλύτερα τα πηγαίνει ο επιχειρηματίας στις συνεντεύξεις που δίνει τόσο αυτές θα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Αντιθέτως, όσο πιο μέτριες είναι οι επιδόσεις τόσο θα αραιώνουν και οι συνεντεύξεις.

Θα έχετε ήδη αντιληφθεί ότι οι πελάτες σας είναι αυτοί που θα σας παίρνουν συνέντευξη καθημερινά. Το αποτέλεσμα της οποίας θα καθορίσει την επιστροφή τους στην επιχείρησή σας.

Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός της επικοινωνίας προς τρίτους της δικής τους εμπειρίας στην επιχειρησή σας. Άρα το ουσιαστικό της υπόθεσης είναι ότι το πρώτο εξάμηνο έως και τα πρώτα δύο έτη θα λαμβάνετε αποτελέσματα των αρχικών σας προσπαθειών που θα καθορίσουν και το επιχειρηματικό σας μέλλον.

Σε αυτήν σας την επιχειρηματική προσπάθεια, επιλέγοντας τη λύση του franchise δεν θα είσαστε μόνοι. Εκτός από τη στρατηγική marketing που αναλαμβάνουν τα κεντρικά για εσάς, θα σας δοθούν και οδηγίες, εκπαίδευση, επιμορφωτικά σεμινάρια, δηλαδή θα έχετε πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα εργαλεία και στις παραμέτρους-διαδικασίες που καθορίζουν την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Για παράδειγμα, μερικές από τις παραμέτρους-διαδικασίες που εφαρμόζουμε στα καταστήματα επώνυμων παιδικών υποδημάτων & αξεσουάρ Crazy Feat είναι οι εξής:

1. Εξαιρετική προσωπική υγιεινή & άψογη ομοιόμορφη επαγγελματική εμφάνιση σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί από τον δικαιοπάροχο. Εάν δεν δώσουμε εμείς αξία στον εαυτό μας και στον χώρο εργασίας μας, σίγουρα δεν θα το κάνουν οι άλλοι.

2. Απόλυτη ευγένεια μεταξύ της ομάδας μας, αλλά και των εξωτερικών συνεργατών μας. Οι καθημερινές μας συναναστροφές αποτελούν τουλάχιστον το 1/3 της ημέρας μας. Ας επιλέξουμε να το ζήσουμε με ευγένεια & συνεργατικότητα.

3. Απόλυτη ευγένεια προς τα παιδιά, γονείς, νονές, νονούς, θείες, θείους και γενικά τις οικογένειες και όλους όσους επιλέγουν τις υπηρεσίες & τα προϊόντα μας. Χωρίς ευγένεια δεν έχει νόημα καμία συναναστροφή και σίγουρα δεν θα υπάρξει δεύτερη ευκαιρία επικοινωνίας.

4. Απόλυτο σεβασμό χωρίς διακρίσεις στην διαφορετικότητα. Όλοι έχουν το δικαίωμα να τους φέρονται με σεβασμό και ευγένεια, ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, χρώμα δέρματος, οικονομικής επιφάνειας, θρησκευτικών επιλογών, πολιτικών επιλογών ή σεξουαλικού προσανατολισμού.

5. Βαθιά γνώση των προϊόντων & των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Δεν υπάρχει χειρότερο από το να μη γνωρίζουμε σε βάθος τι είναι αυτό για το οποίο παρουσιάζουμε αλλά αναμένουμε ο πελάτης να επενδύσει τα χρήματά του σε αυτό, τα οποία έχει αποκτήσει με κόπο.

6. Παρουσίαση των προϊόντων ή υπηρεσιών κάθε φορά. Είναι κουραστικό, αλλά σε κάθε «συνέντευξη» πρέπει να δώσουμε το σύνολο των πληροφοριών. Διαφορετικά θα έχει το αποτέλεσμα σαν να πάει κάποιος για συνέντευξη και να αναφέρει ότι τα είχε ξαναπεί στην προηγούμενη προσπάθεια.

7. Άψογη συμπεριφορά. Κάθε μας φράση, κάθε μας κίνηση μπορεί να προσβάλλει άθελά μας έναν πελάτη ή όσους παρατηρούν το κατάστημα και το πώς εργαζόμαστε. Ο κανόνας που μας βοηθάει είναι το να μην κάνουμε ή να πούμε κάτι που δεν θα μας άρεσε να το δούμε ή να το ακούσουμε οι ίδιοι.

8. Στον χώρο εργασίας περιοριζόμαστε μόνο σε επαγγελματικές συζητήσεις. Δεν αφορά οτιδήποτε άλλο τον πελάτη και δεν μας επισκέφτηκε για να ακούσει τις προσωπικές μας εκτιμήσεις πάνω σε θέματα μη σχετικά με τον συγκεκριμένο χώρο.

9. Καλοσωρίζουμε με χαμόγελο τους πελάτες. Μπορεί για εμάς να είναι ο χώρος μας και να αισθανόμαστε οικεία, το οποίο είναι πολύ καλό, αλλά δεν ισχύει και για τον πελάτη. Οπότε η φιλοξενία μας για την οποία φημιζόμαστε στην Ελλάδα, θα πρέπει να την επιστρατεύσουμε.

10. Δεν ενδιαφέρει κανέναν & ούτε έχει νόημα να λέμε στους πελάτες ότι είμαστε ιδιοκτήτες ή να φερόμαστε ανάλογα. Μπορεί να λαμβάνουμε εμείς τα κέρδη της επιχείρησης στο τέλος του έτους, αλλά το αποτέλεσμα αποτελεί συλλογική προσπάθεια και τα αναμενόμενα κέρδη θα έρθουν μόνο τηρώντας τις διαδικασίες. Λέγοντας φερόμαστε σαν ιδιοκτήτες εννοούμε το γεγονός ότι αποκλείουμε τον εαυτό μας από τις παραπάνω παραμέτρους-διαδικασίες, θεωρώντας ότι αφορούν όλους τους άλλους εκτός από εμάς, αφού εμείς αγοράσαμε την επιχείρηση. Αφορούν πρωτίστως εμάς, γιατί δίνουμε το παράδειγμα σε όλους, δείχνοντας ότι όντως μπορούμε και ακολουθούμε πρότυπες διαδικασίες, τις οποίες θα καλεστούμε να επικοινωνήσουμε και σε μελλοντικά στελέχη πωλήσεων της επιχείρησής μας.

Όλα τα παραπάνω αφορούν όχι μόνο την καθημερινή ποιότητα εργασίας μας και των συνεργατών μας, αλλά και αναπόσπαστο κομμάτι διαδικασίας αύξησης πελατολογίου και τζίρου. Κάθε απόκλιση οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε απώλεια συνεργατών, πελατών και τζίρου της επιχείρησής μας.

Κάθε francisor οφείλει να ενημερώνει τους francisees για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούν, οι οποίες είναι ήδη δοκιμασμένες και έχουν αποτέλεσμα.

Όλα τα παραπάνω είναι τροφή για σκέψη & προβληματισμό και ίσως φανούν χρήσιμα στη συχνή ερώτηση των μελλοντικών franchisee εάν θα πετύχουν.

Η απάντηση μας είναι ότι θα περάσουν εκατοντάδες συνεντεύξεις και το εάν θα πετύχουν είναι πραγματικά δική τους απόφαση και τελική επιλογή. Εμείς όπως και κάθε franchisor θα είμαστε δίπλα τους στο επιχειρηματικό τους ταξίδι.

Μαρία Γκότση, M.A., M.Ed.

Κοινωνιολόγος - Founder & CEO των Crazy Feat

www.crazyfeat.com

LET'S TALK FRANCHISE