FwhiteRoboto

Ανακαλύψτε μια νέα ανατρεπτική στρατηγική ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα του franchising, απελευθερώστε τη δυναμική της επιχείρησής σας και κατακτείστε την αγορά!

  • Last Modified: Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017.

Sm Lgos Fill 350x146

Μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρότι προσπάθησαν και επένδυσαν αρκετά εκατομμύρια ευρώ στην ελληνική αγορά, τελικά δεν άντεξαν τον ανταγωνισμό αλλά και την κρίση που έριξε τη σκιά της στην εγχώρια οικονομία και αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν με το,,, κεφάλι σκυμμένο.

Στη λίστα περιλαμβάνονται κορυφαία διεθνώς ονόματα, όπως η γαλλική Carrefour, η γερμανική Aldi, η ισπανική Dia και η γερμανική Plus.

Aldi

H Aldi αποχώρησε από την Eλλάδα στο τέλος του 2010. Ο γερμανικός κολοσσός στο χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων, μέσω της Aldi Hellas, αποφάσισε να αναστείλει τις εργασίες της, το Δεκέμβριο του έτους. H Aldi όταν έλαβε αυτή την απόφαση είχε ήδη 36 σούπερ μάρκετ στην Eλλάδα.

H γερμανική αλυσίδα επικαλέστηκε το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον γι’ αυτή την απόφασή της. O υπεύθυνος για την ανάπτυξη της Aldi στην Eλλάδα, Γιόχαν Mέρβαλντ, είχει δηλώσει σε ανώτερα στελέχη της εγχώριας θυγατρικής ότι «η παρουσία μας στην Eλλάδα και η επένδυσή μας δεν είναι πλέον βιώσιμη».

Να σημειωθεί ότι το σχετικό επενδυτικό πρόγραμμα της Aldi για το 2010 προέβλεπε τη δημιουργία ενός δεύτερου κέντρου διανομής (logistics center) στη BI.ΠE Πατρών μετά από εκείνο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Plus

Η αποχώρηση της Aldi ήρθε σε συνέχεια της αποχώρησης της γερμανικής Plus στις αρχές του 2009, η οποία έκλεισε οριστικά το ίδιο έτος. Στην Ελλάδα διέθετε 10 κατατήματα τα οποία εξαγοράστηκαν από την ΑΒ Βασιλόπουλος

Dia

H Dia Hellas ενσωματώθηκε στην Carrefour-Μαρινόπουλος το 2010, σε αντίθεση με άλλες χώρες, όπου δραστηριοποιείτο η Carrefour και ακολούθησαν ανάλογες επιχειρηματικές κινήσεις.

Η Carrefour κατείχε το 80% της Dia και η Μαρινόπουλος το 20%. Όταν έγινε το deal, τα καταστήματα που λειτουργούσαν υπό το σήμα Dia (Dia, Dia Market και Dia Maxi) ανέρχονταν σε 381, εκ των οποίων τα 126 με σύστημα δικαιόχρησης (franchising).

Όλα αυτά μετατράπηκαν είτε σε σούπερ μάρκετ με την επωνυμία Carrefour-Μαρινόπουλος ή σε καταστήματα ευκολίας (convenience stores) με την επωνυμία Carrefour Express.

Κι αυτό παρά το γεγονός ότι την τελευταία τριετία η Dia Hellas είχε προχωρήσει σε ευρεία ανακαίνιση των καταστημάτων του δικτύου της, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια.

Η κίνηση αυτή προφανώς δεν κατάφερε να ισχυροποιήσει το σήμα της Dia στη συνείδηση των καταναλωτών -με την έλευση ειδικά στην ελληνική αγορά των μεγάλων εκπτωτικών αλυσίδων Lidl και Aldi- και για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε ότι τα καταστήματα θα φέρουν πλέον σήματα που παραπέμπουν στην Carrefour.

Carrefour

H αποχώρηση της Carrefour από την ελληνική αγορά, μέσω της εξαγοράς του ποσοστού της από τον όμιλο Μαρινόπουλου στην κοινοπραξία Carrefour – Μαρινόπουλος, έγινε το 2012.

Οι δυο όμιλοι είχαν συμπράξει από το 2000 με τη συγχώνευση της γαλλικής εταιρίας Carrefour με την ελληνική Μαρινόπουλος.

Ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος δημιούργησε 33 υπερμάρκετ Carrefour, 1 Carrefour Planet, 276 σουπερμάρκετ Carrefour Μαρινόπουλος και 225 Carrefour Express

Η συναλλαγή αυτή σηματοδότησε την αποχώρηση του γαλλικού ομίλου από την Ελλάδα μετά από τουλάχιστον 12 χρόνια παρουσίας.

Overall Rating (0)

0 out of 5 stars

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be in between 10-300 characters
Your comments are subject to administrator's moderation.

    Comments

    • No comments found
    NEED HELP? (x)
    1000 χαρακτήρες αριστερά
    ΔΩΡΕΑΝ Ε-ΒΟΟΚ
    1000 χαρακτήρες αριστερά