FwhiteRoboto

Ανακαλύψτε μια νέα ανατρεπτική στρατηγική ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα του franchising, απελευθερώστε τη δυναμική της επιχείρησής σας και κατακτείστε την αγορά!

  • Last Modified: Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017.

Franchise White Paper Fill 200x200

  • Όταν κάνεις συνεργασίες, πρέπει να κερδίζουν και οι δύο. Αυτό σημαίνει (μεταξύ άλλων) franchise.

  • Για να κάνεις franchise πρέπει να προσφέρεις κάτι. Τα προϊόντα, πλέον, τα βρίσκει κανείς εύκολα. Σκέψου κάτι άλλο.

  • Το franchise προσδίδει μια νέα δυναμική και ταχύτητα. Ωστόσο, δεν το χρειάζεσαι πάντα.

  • Ο θεσμός είναι υγιέστατος.

  • Οι προτάσεις franchise που είναι αξιοπρεπείς και αξιόλογες είναι μετρημένες.

  • Το να αξιολογήσεις ένα franchise, είναι κάτι που οφείλεις να το κάνεις για να μην προσβάλλεις τη νοημοσύνη σου.

  • Το εύκολο κέρδος δεν έρχεται από το franchise.

  • Το franchise για τους δικαιοπαρόχους δεν τελειώνει όταν υπογράφουν την σύμβαση. Τότε αρχίζει.

  • Η υποστήριξη των δικαιοδόχων δεν είναι κάτι θεωρητικό, ούτε είναι μόνο επισκέψεις, συνέδρια και φαγοπότια. Είναι νέα προϊόντα, υιοθέτηση εργαλείων μείωσης του κόστους λειτουργίας τους, ενέργειες ισχυροποίησης των πωλήσεων και διασφάλισης της διαχρονικότητας του concept.

  • Η επιτυχία και τα κέρδη, σήμερα, κατακτώνται πολύ δυσκολότερα από ποτέ.

  • Το σύστημα συνεργασίας – franchise προσδίδει την ανταγωνιστική ικανότητα για ταχείς αλλαγές, όταν χρειάζονται, λόγω της αποκεντρωμένης και ευέλικτης μορφής του.

  • Η αναδιοργάνωση δεν είναι τίποτε άλλο παρά αργοπορημένα αντανακλαστικά.

  • Για να δημιουργήσει κάποιος μια επιχείρηση με ιδιαίτερα πολλά (μη συνηθισμένα) κέρδη θα πρέπει να διαθέτει μη συνηθισμένα προϊόντα και υπηρεσίες, δηλαδή να καθιερώσει μη συνηθισμένη στρατηγική.

  • Οι νεοεισερχόμενοι σε κάποιο χώρο επιχειρηματίες διαθέτουν καθαρό μυαλό, διαθέτουν καινοτομία. Γι αυτό να δίνετε προσοχή στα νέα concepts. Κάποια από αυτά διαθέτουν πολλά προσόντα. Ο κλάδος του franchising χαρακτηρίζεται από υπέρ-γεννητικότητα ιδεών!

  • Σύντομα, κάθε καινοτομικό προϊόν αντιγράφεται (Το πρώτο SUV ήταν το Explorer της Ford, σήμερα σχεδόν κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει το δικό της).

  • Σύντομα, κάθε καλό προϊόν έχει να ανταγωνισθεί ένα καλύτερο (Το πρώτο make to order PC ήταν της Dell και ο πρώτος που επέτρεψε το downloading τίτλων μουσικής ήταν το KaZaA, σήμερα υπάρχουν και πολλοί άλλοι).

  • Σύντομα, κάθε προϊοντική κατηγορία φτάνει σε σημείο κορεσμού, είτε γιατί ο καταναλωτής αλλάζει συνήθειες, είτε γιατί δημιουργούνται υπεράριθμα προϊόντα

  • Το γνωστό σλόγκαν των McDonald’s «Billions Served», σημαίνει περισσότερα προϊόντα, καλύτερα, ταχύτερα, φτηνότερα που όμως να πουλιούνται. Το βασικό μέλημα κάθε στρατηγικής είναι – πέρα απ’ οτιδήποτε άλλο: Οι πωλήσεις. Μετά μπορεί να έρθουν και τα κέρδη.

  • Οι αξίες έχουν αλλάξει. Δημιουργικότητα, εκπλήρωση κινήτρων και ολοκλήρωση έχουν λάβει την θέση της πειθαρχίας, του ελέγχου και του καθήκοντος.

  • Ένα από τα πλεονεκτήματα του franchising είναι ότι δίνει διέξοδο στον ατομικισμό. (Αρκεί να μην υπερβούμε τα όρια.)

  • Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καλού franchisor; Καταλληλότητα, αυθεντία, βούληση συνεργασίας, κατανόηση, δημιουργικότητα, αυτοκριτική, ευελιξία, κ.α.

  • Κυρίως, με τα ανωτέρω χαρακτηριστικά να τον χαρακτηρίζουν οι συνεργάτες του και όχι ο ίδιος.

  • Ένα από τα σε έλλειψη αγαθά είναι ο χρόνος. Ένα από τα πολυτιμότερα αγαθά. Γι αυτό και τα delivery και τα fast food έχουν σταθερή ζήτηση. Άλλο ένα πλεονέκτημα του franchising. Εξοικονομεί χρόνο στους δικαιοδόχους, δίνοντάς τους έτοιμες και σωστές λύσεις. Και όπως όλα, και αυτό πληρώνεται. Γι αυτό υπάρχουν και τα royalties.

  • Η παρακίνηση του δικαιοδόχου είναι η ικανοποίηση από την απόδοσή του. Γι αυτό πρέπει γρήγορα να δει καλά οικονομικά αποτελέσματα. Γι αυτό πρέπει να τον υποστηρίζουμε, και κυρίως στην αρχή.

  • Κάθε έντυπο του χώρου μας οφείλει να προβάλει νέες προσπάθειες. Από την άλλη δεν μπορεί να αρνηθεί μια καταχώρηση που ισοδυναμεί με λιγότερα ή περισσότερα χρήματα. Ωστόσο, έχει και μια ηθική υποχρέωση. Όσο μπορεί, βέβαια. Να μην παραπλανά υποψηφίους επενδυτές δικαιοδόχους. Άρα με τον τρόπο του, ας αρνηθεί σε κάποιους που στα σίγουρα επιπλέουν ως φούσκες.

  • Έχει κανείς σκεφτεί ότι τόσο το προσωπικό σου, όσο και τους δικαιοδόχους σου πρέπει να τους αντιμετωπίζεις και ως πελάτες;

  • Πρέπει α τους «πουλάς» το ποιος είσαι; Μόνο τότε αποδίδουν. Μόνο όταν σε πιστεύουν.

  • Ένα από τα ζητούμενα των δικαιοδόχων είναι η διαφήμιση. Μην τρελαινόμαστε. Ένα νέο δίκτυο με 10 – 15 σημεία, τι διαφήμιση να κάνει; Να βγει TV ή να βάλει γιγαντοαφίσες; Ποιος θα τα πληρώσει και πώς θα εξυπηρετήσει την ζήτηση;

  • Franchise δεν σημαίνει διαφήμιση. Σημαίνει σωστά προϊόντα, γεωγραφική αποκλειστικότητα, χαμηλού κόστους και υψηλής αισθητικής – εργονομίας καταστήματα και πολλά άλλα. Η διαφήμιση είναι ένα απ’ όλα και γίνεται όταν και όπως πρέπει.

  • Ποια είναι η εξέλιξη ενός δικαιοδόχου; Να ανοίξει κι άλλα καταστήματα. (Αφού ορθοποδήσει πρώτα τα προηγούμενα!)

  • Όταν η Ελλάδα δεν τον χωρά, στρέφεται προς το εξωτερικό. Τι ποιο άξιο υπερηφάνειας το να ανοίξεις καταστήματα στην Ευρώπη!

  • Αν τα πράγματα για κάποιον νέο στο χώρο δεν πάνε καλά, τι πιο σοφό από το να τα συζητήσει με κάποιον πιο έμπειρο. Ποιος είναι πιο έμπειρος από ένα μεγάλο δίκτυο, που το franchise του είναι η core business του;

  • Το πόσο δυνατό και υγιές είναι το franchising αποδεικνύει η στρατηγική που έχει υιοθετήσει γνωστότατο δίκτυο να μετατρέψει κάθε ιδιόκτητο σε franchised.

  • Ο σωστός «χαρίζει» ποσοστό και δίνει την διαχείριση σε επιλεγμένους επιθεωρητές πωλήσεών του. Ο λανθασμένος προσπαθεί να πουλήσει τις υφιστάμενες επιχειρηματικές μονάδες στους ίδιους τους υπαλλήλους του, που ποτέ δεν απέδωσαν ως υπεύθυνοι καταστημάτων.

  • Αυτοί που θα παραμείνουν στο franchise, είναι αυτοί που αφενός έχουν ανάγει την ευρύτερη φιλοσοφία του franchise ως κυρίαρχη στρατηγική ανάπτυξής τους, και αφετέρου διαθέτουν στρατηγική και όραμα, που μεταβάλλονται και εκσυγχρονίζονται, στο πλαίσιο της σύγχρονης κοινωνικής και επιχειρηματικής εξέλιξης.

  • Ευρύτερη σημαίνει, κυρίως, σεβασμό στον δικαιοδόχο και αναγνώρισή του ως άξιο συνεργάτη και όχι μόνο ως πελάτη.

  • Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν, οι «του franchise», είναι ότι ο κόσμος είναι μικρός και όλα μαθαίνονται. Γι αυτό να ενδιαφέρονται πρωτίστως για τη φήμη τους. Να έχετε αρχές και να παραμένετε σταθεροί σε αυτές.

  • Κάθε υποψήφιος δικαιοδόχος ενδιαφέρεται τελικά περισσότερο για ένα concept, η μητρική εταιρεία του οποίου δείχνει να ενδιαφέρεται για αυτόν, παρά για ένα concept, όποιο και αν είναι αυτό, που είναι είτε αναγνωρίσιμο, είτε ελκυστικά προσοδοφόρο.

  • Οι περισσότεροι πωλητές franchise λένε μικρά ή μεγάλα ψέματα.

  • Τα μισά ψέματα που αφορούν σε μια οποιαδήποτε αλυσίδα franchise δεν είναι αλήθεια.

  • Αν κατορθώσεις να επαναλαμβάνουν και άλλοι το ψέμα σου, το μεταμορφώνεις σε πλασματική αλήθεια.

  • Οι υπεύθυνοι franchise (και οι σύμβουλοι ανάπτυξης) καλύτερα να μη λένε ψέματα, όταν η αλήθεια είναι πιο επικερδής.

  • Το ψέμα και η φήμη είναι πρώτα ξαδέρφια.

Το ανά χείρας άρθρο αποτελεί απόσπασμα από το βιβλίο FRANCHISE BUSINESS RULES του Πλάτωνα ΤΡ. Μαλλικούρτη, εκδόσεις arsinoi, Απρίλιος 2009.

Overall Rating (0)

0 out of 5 stars

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be in between 10-300 characters
Your comments are subject to administrator's moderation.

    Comments

    • No comments found
    NEED HELP? (x)
    1000 χαρακτήρες αριστερά
    ΔΩΡΕΑΝ Ε-ΒΟΟΚ
    1000 χαρακτήρες αριστερά