FwhiteRoboto

Ανακαλύψτε μια νέα ανατρεπτική στρατηγική ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα του franchising, απελευθερώστε τη δυναμική της επιχείρησής σας και κατακτείστε την αγορά!

  • Last Modified: Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017.

Ένα coffee shop σήμερα αποτελεί ένα συνδυασμό coffee to go, καφεκοπτείου και dine in, με υπηρεσίες delivery, καθώς τα κανάλια εσόδων είναι:

  • Διερχόμενοι περαστικοί για καφέ στο χέρι (take away).

  • Διερχόμενοι οδηγοί για καφέ στο χέρι (take away).

  • Διανομή στο σπίτι ή γραφείο (delivery).

  • Απόλαυση στο κατάστημα (dine in), σε τιμές coffee to go (πλαστικό / χάρτινο ποτήρι) ή σε υψηλότερες τιμές (γυάλινο ποτήρι)

ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ

Βασικός παράγοντας ασφαλείας για την επιτυχία κάθε νέου coffee shop είναι η αξιοποίηση τουλάχιστον 2 με 3 από τα ανωτέρω κανάλια εσόδων, κάτι που έχει σχέση με την επιλογή του καταστήματος, το οποίο θα πρέπει να έχει ενοίκιο που να αντιστοιχεί στο 5% με 10% του καθαρού μηνιαίου κύκλου εργασιών.

ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΦΕΔΩΝ

Επίσης, όσο αφορά το κύριο προϊόν, τον καφέ, ο καταναλωτής έχει αρχίσει να μαθαίνει και να ξεχωρίζει τους ποιοτικούς καφέδες και απαιτεί να έχει δικαίωμα επιλογής σε πρώτες ύλες. Έτσι λοιπόν, θεωρούμε απαραίτητη την δυνατότητα επιλογής μεταξύ single origin καφέδων ή μεταξύ blends ή και συνδυασμό αυτών. Η ποιότητα θεωρείται δεδομένη και καφέδες χαμηλής ποιότητας, ανεξαρτήτως τιμής ή μάρκας, αναχαιτίζουν κάθε ανταγωνιστικό προβάδισμα.

ΣΩΣΤΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ

Όσο γνωστή και να είναι η μάρκα του καφέ, πλέον οι Coffee Roasters στην Ελλάδα διαθέτουν όχι απλά εφάμιλλο προϊόν, αλλά συνήθως και καλύτερο από πολλές γνωστές ιταλικές φίρμες. Τιμές αγοράς πάνω από 20 Ευρώ / Kgr, με τον φόρο συμπεριλαμβανόμενο και χωρίς ΦΠΑ είναι ιδιαίτερα υψηλές, όπως και τιμές λιανικής για π.χ. capuccino freddo άνω των 2,10 Ευρώ.

ΣΩΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ

Αν και δεν είναι μόνο η μηχανή που κάνει τη διαφορά, αφού μαζί με την πρώτη ύλη, τον barista και το νερό δημιουργεί το τετράπτυχο του σωστού ροφήματος, διαδραματίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του καταστήματος, αφού:

  • Αποτελεί προϋπόθεση για παρασκευή σωστού καφέ.

  • Αποτελεί προϋπόθεση για παρασκευή καφέδων σταθερής ποιότητας - γεύσης.

  • Δεν χαλάει! – αν συντηρείται όπως πρέπει.

  • Προσελκύει πελάτες λόγω design.

ΣΩΣΤΟ DESIGN

Ο διάκοσμος του καταστήματος, δηλ. τόσο η εξωτερική εμφάνισή του και η σήμανσή του, όσο και η εσωτερική του διαρρύθμιση, διακοσμητικά και εργονομικά, θα προσελκύσουν και θα διατηρήσουν πελάτες.

ΣΩΣΤΟ MARKETING

Δεν αρκεί ένα καλό σημείο, ακόμη και αν το προϊόν είναι το καλύτερο. Θα πρέπει να δημιουργηθούν δυνατά κανάλια αμφίδρομης επικοινωνίας με τον καταναλωτή, κάτι που είναι δυνατό μόνο εφόσον δημιουργηθεί μια δυνατή μάρκα και αξιοποιηθούν τα σύγχρονα εργαλεία του marketing, δηλ. τα social media (κυρίως facebook και instagram) και οι online πλατφόρμες παραγγελιών (δηλ. e-food!)

ΣΩΣΤΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Ο πελάτης είναι ο βασιλιάς και έτσι πρέπει να νοιώθει στο κατάστημά σας. Η, δε, εξυπηρέτηση δεν είναι κάτι που περιορίζεται σε ένα χαμόγελο, στην ευγένεια ή στην ταχύτητα εκτέλεσης της παραγγελίας. Έχει να κάνει με την ταχύτητα λήψης της παραγγελίας, την ταχύτητα παράδοσης εντός και εκτός (delivery) καταστήματος, την καθαριότητα καταστήματος και προσωπικού, τη μουσική εντός καταστήματος κ.ο.κ. Όλα και πάντα σωστά!

ΣΩΣΤΗ ΑΡΧΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ

Ένα coffee shop ανήκει στην κατηγορία της Μικρής Εστίασης και οι επενδυτές – επιχειρηματίες επιλέγουν να διερευνήσουν τα σχετικά concepts για ένα βασικό λόγο, όπως ανωτέρω αναφέραμε, τη σχετικά χαμηλή αρχική επένδυση.

Το κατάστημα οφείλει να είναι αξιοπρεπές και να χρησιμοποιηθούν υλικά και εξοπλισμός που να είναι ανθεκτικά στη χρήση και να μη δημιουργήσουν προβλήματα στο μέλλον. Από την άλλη πλευρά, δεν ισχύει αναλογική σχέση «επένδυσης προς τζίρο», αλλά ισχύει η αντίστροφη σχέση «επένδυσης προς απόσβεση». Με λίγα λόγια, προσπαθήστε να κάνετε επιλογές με όσο το δυνατόν συμπιεσμένη αρχική επένδυση, ξεκινώντας με καταστήματα που λειτουργούσαν ήδη ως επιχειρήσεις υγειονομικού για να εξοικονομήσετε χρήματα από άδειες λειτουργίας, υδραυλικές, ηλεκτρολογικές εργασίες κ.ο.κ. Επίσης, διερευνήστε προσεκτικά τόσο τις επιλογές που σας υπόσχονται χαμηλές επενδύσεις, όσο όμως και αυτές που είναι στην άνω επενδυτική κλίμακα, και κυρίως διασφαλίστε ότι οι αρχικές εκτιμήσεις κόστους θα είναι και οι τελικές!

Overall Rating (0)

0 out of 5 stars

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be in between 10-300 characters
Your comments are subject to administrator's moderation.

    Comments

    • No comments found
    NEED HELP? (x)
    1000 χαρακτήρες αριστερά
    ΔΩΡΕΑΝ Ε-ΒΟΟΚ
    1000 χαρακτήρες αριστερά