Themis Sarantaenas

Οι πρώτες προσπάθειες marketing της μικρομεσαίας σας επιχείρησης αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς. Η φήμη σας μέσα από το word of mouth marketing αρχίζει να μεγαλώνει. Και πλέον, η ανάγκη για κείμενο, σε οποιαδήποτε μορφή, blog entry, Facebook post, φυλλάδιο, σενάριο ραδιοφωνικού σποτ κλπ, είναι εμφανής.

Τι κάνετε λοιπόν; Ποιος θα εκτελέσει χρέη κειμενογράφου; Η πρώτη σας κίνηση είναι να αποφύγετε να πέσετε σε μία πολύ συνηθισμένη παγίδα. Μπορεί ο μπατζανάκης σας να έχει έναν κολλητό από τον στρατό του οποίου η ανιψιά έχει έναν συμφοιτητή στο πανεπιστήμιο που είχε γράψει καλά Έκθεση στις πανελλήνιες.

Όμως η δική σας απάντηση σε αυτή την πρόταση πρέπει να είναι “όχι”. Να το ξαναπώ πιο δυνατά; ΟΧΙ. Η επιχείρησή σας δεν είναι ινδικό χοιρίδιο ή Ακαδημία Κειμενογράφων. Όπως λοιπόν και σε όλα τα υπόλοιπα, έτσι και στο κείμενο, προτιμήστε τον επαγγελματία!

Just do it

Το πρώτο πράγμα που θα σας δώσει ο επαγγελματίας κειμενογράφος είναι η σαφήνεια του μηνύματός σας. Συνήθως, όσοι δεν ασχολούνται επαγγελματικά με το κείμενο, έχουν την τάση να το στολίζουν με πολλές “περικοκλάδες”, δευτερεύουσες προτάσεις, βαρύγδουπες λέξεις κλπ.

Αυτό συμβαίνει καθώς θέλουν να δείξουν ότι ξέρουν σωστά ελληνικά. ΜΗΝ το κάνετε και εσείς. Τα ελληνικά σας δεν φτάνει να είναι σωστά. Πρέπει να είναι και τόσο ξεκάθαρα, όσο το “Just do it” (Nike)! Μέσα σε ελάχιστες λέξεις να συμπυκνώνουν όλα όσα θέλετε να πείτε. Και εκεί ακριβώς έγκειται η συμβολή του επαγγελματία κειμενογράφου.

Ο χρόνος (σας) είναι χρήμα

Ας υποθέσουμε όμως ότι είστε ένας ταλαντούχος κειμενογράφος. Ένας David Ogilvy εν υπνώσει που μόλις κατάλαβε το ταλέντο του. Και πάλι δεν σας συμφέρει! Σκεφθείτε ότι αν ξοδέψετε μία ολόκληρη μέρα για να γράψετε τρία Facebook post και ένα μήνυμα SMS marketing, χρόνο που δανείζεστε (χωρίς επιστροφή) από αυτό στο οποίο πραγματικά είστε καλός, δηλαδή να τρέχετε την επιχείρησή και του δικτύου σας, κάτι κάνετε λάθος (διαβάστε περισσότερα στο google για την έννοια του opportunity cost).

Ο στρατηγός χρειάζεται συμβούλους

Στο... στρατηγείο του δικτύου σας, χρειάζεστε και ένα ακόμη επιτελικό μάτι, αυτό του κειμενογράφου. Ερχόμενος “απ’ έξω”, ο επαγγελματίας κειμενογράφος δεν πάσχει από την “όραση σήραγγας” (tunnel vision) που είναι λογικό να έχετε εσείς, όπως ακριβώς και ένας σύμβουλος μάρκετινγκ. Οι παρατηρήσεις του επί του κειμένου, και όχι μόνο, από τη δικιά του, φρέσκια ματιά και χωρίς συναισθηματισμούς, μπορούν να σας βοηθήσουν περισσότερο από όσο πιστεύετε.

Ανεβείτε κατηγορία!

Υπάρχει ένα πλεονέκτημα στο να χρησιμοποιείτε επαγγελματία κειμενογράφο, που δεν είναι άμεσα ορατό. Όλα τα μεγάλα brands και όλες οι πολυεθνικές εταιρείες συνεργάζονται φυσικά με διαφημιστικές εταιρίες που  διαθέτουν επαγγελματίες κειμενογράφους.

Όταν λοιπόν συνεργάζεστε και εσείς με επαγγελματίες κειμενογράφους, αμέσως το ύφος των κειμένων σας ξεφεύγει από το “συνοικιακό” ή το “ερασιτεχνικό” και περνά σε ένα ανώτερο επίπεδο. Μπορεί οι πελάτες σας να μην σας πουν ευθέως ότι τα κείμενα σας μοιάζουν το “ίδιο καλά με της Coca Cola”, αλλά υποσυνείδητα θα σας κατατάξουν στην ίδια κατηγορία.

Είναι η δουλειά του

Άφησα για το τέλος, το πιο σημαντικό επιχείρημα. Υπάρχει μία μεγάλη παρανόηση με το κείμενο. Επειδή όλοι μας γράφουμε, από τότε που ήμασταν παιδιά μέχρι σήμερα, μας φαίνεται σαν κάτι απλό. Όμως, αυτό είναι ένα λάθος επιχείρημα! Σκεφτείτε τα εξής: Σχεδόν όλοι μας οδηγούμε, αλλά τι θα κάναμε αν μας ζητούσαν να πάμε μία τριαξονική νταλίκα στο Μόναχο; Σχεδόν όλοι μας μαγειρεύουμε, αλλά τι θα κάναμε αν μας ζητούσαν ένα πιάτο για σκούφο Michelin;

Θα προσλαμβάναμε έναν ειδικό. Αυτό πρέπει να κάνουμε και για τα κείμενα της επιχείρησής μας!

Θέμης Σαρανταένας

Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ

& Ανάπτυξης Επιχειρήσεων

www.marketingconsultant.gr