Connel Coffee

Ποιές θα είναι άραγε οι εξελίξεις στο coffee industry την επόμενη περίοδο; Από τη μια η κατανάλωση του καφέ δεν εκτιμάται ότι θα αυξηθεί ιδιαίτερα, άρα η πίτα παραμένει στη πράξη σταθερή και από την άλλη ο ανταγωνισμός έχει ήδη αυξηθεί αρκετά, με αποτέλεσμα να διαφαίνεται κορεσμός.

Τι σημαίνει όμως κορεσμός; Η σημερινή κατάσταση οδηγεί σε μείωση του ημερήσιου τζίρου των καταστημάτων και κυρίως των αυτόνομων ή των αδιάφορων concepts. Έτσι αρκετά καταστήματα στην αγορά θα δώσουν την θέση τους σε άλλα. Επίσης, καθώς η κατανάλωση έχει ορισθεί, κάθε νέο κατάστημα για να «τζιράρει» θα πρέπει να «κλέψει» πελάτες από τα διπλανά του. Έτσι, λοιπόν, συνεχίζονται οι ανακατατάξεις στην αγορά.

Που οδηγούν, όμως, οι ανακατατάξεις; Ο καταναλωτής έχει αρχίσει και εκπαιδεύεται και επιπλέον δίνει πολύ μεγαλύτερη σημασία στο απλό καφεδάκι του, γιατί δεν είναι πια απλό, αλλά είναι η καθημερινή του διασκέδαση και συνήθεια. Έτσι λοιπόν, ο καταναλωτής εθίζεται στη ποιότητα και αφού δοκιμάσει σωστούς καφέδες, δεν ξαναγυρνά στις παλιές συνήθειές του, που του έκαναν και κακό (στο στομάχι του!). Οπότε, αναμένουμε να περάσουν πολύ - πολύ δύσκολα τα street café που διαθέτουν εμπορικούς καφέδες από αδιάφορης μέχρι χαμηλής ποιότητας. Ας μη ξεχνάμε όμως ότι η πίτα, δηλ. η συνολική ζήτηση, παραμένει στη πράξη σταθερή.

Πώς θα αποκτήσουν και θα διατηρήσουν τζίρο τα νέα καταστήματα; Όπως αναφέραμε ανωτέρω, κάθε νέο κατάστημα θα πρέπει να «κλέψει» πελάτες από τα διπλανά του και μάλιστα αυτό να το κάνει μία και καλή (αν και σταδιακά!). Προσφέροντας σωστό προϊόν, δηλ. σωστά καβουρδισμένο κόκκο υψηλής ποιότητας, μέσω εκπαιδευμένων baristi, σε αξιοπρεπείς και καλά συντηρημένες μηχανές (και μύλους), με σωστό νερό (!) και λοιπά παρελκόμενα, με ταχύτητα, ωραία ποδιά (!), και χαμόγελο, τότε το κάθε νέο κατάστημα ξεκινά από μηδενική βάση και όχι από αρνητική. Το πόσο ψηλά θα ανέλθει και πόσο επιτυχημένο θα γίνει εξαρτάται από το «μυστικό» που θα έχει, από τη συνταγή της επιτυχία που θα του προσδώσει το franchise και αυτή είναι διαφορετική για κάθε concept και επίσης… δεν υπάρχει πάντα! Σε κάθε, δε, περίπτωση, ο στόχος είναι να διατηρήσουμε τους πελάτες και την επιχείρησή μας, άρα να έχουμε κέρδος.

Πώς βγαίνει κέρδος; Τα λογικά λειτουργικά, δηλαδή μια καλή τιμή αγορά του καφέ ανά κιλό, ένα νορμάλ ενοίκιο, η αυτό-απασχόληση και η λειτουργία βάση αρχών λιτής οργάνωσης μας μειώνουν το κόστος. Από την άλλη, η καλή δουλειά μας (προϊόν και εξυπηρέτηση) δημιουργούν το απαραίτητο word of mouth και σε συνδυασμό με τη δύναμη του franchise brand, τις προωθητικές ενέργειες της μητρικής και τις on line παραγγελίες, εξασφαλίζουμε τις επιθυμητές αποδόσεις.

Το franchise αποτελεί τον απόλυτο μονόδρομο για τα coffee to go concepts και μόνο λίγα και ιδιαίτερα coffee shops μη ενταγμένα σε δίκτυα δικαιόχρησης θα μπορέσουν να επιβιώσουν. Οι διαφημίσεις, οι προωθητικές ενέργειες, η τεχνογνωσία, οι τιμές αγοράς των πρώτων υλών, οι εκπαιδεύσεις, οι ενημερώσεις σε σχέση με τις εξελίξεις στο εξωτερικό, όλα αυτά για να πραγματοποιηθούν σωστά απαιτούνται νούμερα, δηλαδή καταναλώσεις και χρήμα, που μόνο μέσω του franchise μπορούν να επιτευχθούν.

Στη αυγή, πλέον, του 4ου κύματος του καφέ, το franchising αποτελεί τη σανίδα για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν να σερφάρουν!

Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά