Άγγελος Αθανασόπουλος
High Life, Διευθύνων Σύμβουλος
Κύριε Αθανασόπουλε, δραστηριοποιείστε στον χώρο του franchising με ένα concept που έχει αρκετά ιδιαίτερα στοιχεία, τα οποία το χαρακτηρίζουν ως μοναδικό στο franchisingκαι ταυτόχρονα, όμως, και «ειδικό». Περιγράψτε μας την επιχειρηματική ιδέα σας από την σύλληψη έως και την υλοποίησή της.
Συμφωνώ απόλυτα με το «μοναδικό», αλλά επιτρέψτε μου να διευκρινίσουμε το τι σημαίνει «ειδικό», καθώς μπορεί κάποιος να το παρερμηνέψει και να το θεωρήσει ως ιδιαίτερα εξειδικευμένο ή ως μια δραστηριότητα που απαιτεί ειδικές γνώσεις ή που απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένα target groups.
Το βασικό αντικείμενο των δραστηριοτήτων μας, δηλαδή τα hair extensions και τα προϊόντα προσθετικής μαλλιών, αφορούν σε έναν υγιή και συνέχεια αναπτυσσόμενο κλάδο, λόγω τόσο μόδας, όσο και άλλων λόγων. Επίσης, οι συνεργάτες - δικαιοδόχοι μας δεν χρειάζεται να είναι κομμωτές ή να διαθέτουν ειδικές γνώσεις. Το όλο concept του franchising της Hair Life βασίζεται στα προϊόντα και στην τεχνογνωσία μας, τα οποία διαμορφώνουν μια από τις καλύτερες επιχειρηματικές ή και επαγγελματικές επιλογές για κάθε δυναμικό νέο ή νέα που αναζητά μια ασφαλή και επικερδή δραστηριότητα.
Η ιστορία της High Life ξεκινά από το 1968, ως θυγατρική της Lamna Group, και δραστηριοποιείται στον χώρο της εμπορίας hair extensions και προϊόντων προσθετικής μαλλιών περισσότερο από 40 χρόνια. Διαθέτοντας, λοιπόν, μια πολύ μεγάλη εμπειρία, αλλά και έχοντας δημιουργήσει σοβαρότατες υποδομές, ικανές να υποστηρίζουν το εκτενές δίκτυο των πελατών χονδρικής, ως νεοεισερχόμενοι στο franchising, ξεκινάμε με τέσσερα εταιρικά καταστήματα στην Αθήνα, καθώς και με συνεργασίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Με αρωγό την πολυετή εμπείρια μας στην ελληνική αγορά κατορθώσαμε να διαμορφώσουμε ένα concept που πραγματικά δεν υπάρχει όμοιο του σήμερα. Το δίκτυο των καταστημάτων μας έχει ως σκοπό να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να καλύπτει συνεχώς κάθε νέα καταναλωτική ανάγκη στον χώρο της γυναικείας ομορφιάς και ειδικότερα στα προϊόντα προσθετικής μαλλιών.
Η πρόταση franchiseτης HighLifeαποτελεί μια πολύ σοβαρή επιλογή για όσους αναζητούν εργασία και διέξοδο στην σημερινή οικονομική πραγματικότητα. Ταυτόχρονα είναι ένα σημαντικό εργαλείο περαιτέρω ανάπτυξης και αύξησης πωλήσεων σε ήδη υπάρχοντες επαγγελματίες του χώρου (π.χ. κομμωτές).
Στόχος μας, εδώ και πολλά χρόνια, είναι να διατηρούμε την ηγετική θέση μας, όσον αφορά την ποιότητα και την αυθεντικότητά μας διασφαλίζοντας διαχρονικότητα και υψηλή κερδοφορία στους συνεργάτες μας. Για το λόγο αυτό, έχουμε εξασφαλίσει αποκλειστικές συνεργασίες με εξειδικευμένους οίκους του εξωτερικού. Με αυτόν τον τρόπο, διατηρούμε αναλλοίωτη την ποιότητα του προϊοντικού μας μείγματος. Με μελετημένη στρατηγική marketing αναπτύξαμε το δεδομένο δίκτυο υγιών και κερδοφόρων καταστημάτων τα οποία επεκτείνουμε περαιτέρω, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την πανελλαδική μας κάλυψη.
Πώς προχωράει το επιχειρηματικό σας πλάνο για τα προσεχή χρόνια;Πότε ξεκινήσατε να ανοίγετε νέα καταστήματα με franchising και σε πόσα σημεία μετρά σήμερα η αλυσίδα σας;
Με μία ιστορία από το 1968 και με μία διαρκώς αυξανόμενη πορεία στον χώρο, το 2008, αφού εντοπίσαμε ότι η ανάγκη σε ελληνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο είναι αυξημένη λόγω της έλλειψης εξειδικευμένων καταστημάτων αποφασίσαμε την δημιουργία του πρώτου πιλοτικού καταστήματος στα πρότυπα λειτουργίας ενός συστήματος franchising. Μετά από την επιτυχημένη λειτουργία του πιλοτικού καταστήματος επί δύο χρόνια, στα μέσα του 2010, αποφασίσαμε οριστικά την περαιτέρω ανάπτυξη και μέσω του συστήματος franchising διατηρώντας παράλληλα και τις υπόλοιπες δραστηριότητες της εταιρείας. Έτσι πολύ σύντομα επεκταθήκαμε και στην υπόλοιπη Ελλάδα με δύο επιπλέον συνεργασίες. Μετά από συγκεκριμένες μελέτες και ανάλογα με το πληθυσμιακό μίγμα στοχοθετήσαμε την δημιουργία καταστημάτων σε προκαθορισμένες περιοχές με υπολογίσιμη αγοραστική δύναμη ώστε μέσα στην επόμενη πενταετία, να διαθέτουμε ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών και καταστημάτων.
Σε τι προσδοκά περισσότερο η High Life από την στρατηγική ανάπτυξης του franchising; Κέρδη, φήμη, συνεπή επιχειρηματική στρατηγική;
Η στρατηγική της εταιρείας όπως έχει αναλυθεί στο πενταετές αναπτυξιακό πλάνο της αποσκοπεί στην πραγματοποίηση του οράματος της που μετουσιώνεται στην δημιουργία ένος ιδιαίτερα ισχυρού δικτύου συνεργατών και στην διατήρηση της εταιρείας στην πρώτη θέση στον retail χώρο των προϊόντων μαλλιών. Ο θεσμός του franchising αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους βασικότερους παράγοντες για την ευημερία και τη διαχρονικότητα κάθε επιχείρησης, καθώς εγγυάται ελαχιστοποίηση του επιχειρηματικού κινδύνου και δίνει τη δυνατότητα σε όλους αφενός να αναπτύξουν (franchisors) αφετέρου να αποκτήσουν (franchisees) τη δική τους επιχείρηση. Απο τα μέσα του 2010, η High Life Hair Products υιοθέτησε ως κύρια στρατηγική ανάπτυξής της το franchising. Οι προσδοκίες όλων εστιάζονται στην διατήρηση, αλλά και στην επέκταση του δικτύου μας τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Οι πωλήσεις, άλλωστε, της εταιρείας σε Κύπρο, Γερμανία, Αλβανία, Αραβικά Εμιράτα μας καθιστούν συνώνυμο των όμορφων μαλλιών και εκτός συνόρων καλύπτοντας την ανάγκη της εταιρείας για φήμη και αναγνωρισιμότητα. Παράλληλα, στόχος μας είναι η δημιουργία επιτυχημένων συνεργασιών στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της χώρας μας, έτσι ώστε να δώσουμε την δυνατότητα στους καταναλωτές να βρίσκουν ευκολότερα τα προϊόντα μας
Με ποια κριτήρια έχετε αποφασίσει να επιλέγετε τους franchisees σας;
Απαραίτητες προϋποθέσεις συνεργασίας για κάθε υποψήφιο franchisee είναι η αγάπη για το αντικείμενο ενασχόλησης του και η αποδοχή των υψηλών προδιαγραφών λειτουργίας των καταστημάτων High Life Hair Products. Στα πλαίσια της επιθυμίας μας να διατηρήσουμε αναλλοίωτη την εξέλιξη των καταστημάτων High Life Hair Products, ο υποψήφιος συνεργάτης – franchisee ιδανικά θα πρέπει να προσδίδει σημασία στην λεπτομέρεια για κομψότητα και καλαισθησία, να διαθέτει επαγγελματικό ήθος, απαίτηση για παροχή άριστης ποιότητας υπηρεσιών, οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες, θέληση για επιτυχία καθώς επίσης και υψηλούς προσωπικούς στόχους σε επιχειρηματικό επίπεδο. Σε εμάς, όμως, για να αποδεχτούμε να εντάξουμε στο δίκτυό μας έναν μελλοντικό franchisee έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και ο παράγοντας «άνθρωπος». Συνεπώς εστιάζουμε και σε μια καλή και μακροχρόνια συνεργασία με τους franchisees μας, η οποία θα αποφέρει αμφίπλευρα κέρδη.
Ποιά είναι η φιλοσοφία σας με μία φράση;
Το όραμά μας εκφράζεται στο καταναλωτικό κοινό με την χρησιμοποίηση του σλόγκαν:
High Life: Εάν δεν το βρείτε σ’εμας δεν θα το βρείτε πουθενά!
Πώς βλέπετε, τέλος, τον ανταγωνισμό και τι γεύση σας αφήνει; Τι σας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές σας και ποιο είναι το δυνατό σας «χαρτί»;
Εφ’ όσον η εταιρεία μας δραστηριοποιείται σε μια ελεύθερη οικονομία με αντικείμενο που δεν είναι μονοπωλιακό, πάντοτε θα έχει ν’ αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό. Εμείς σεβόμαστε τον ανταγωνισμό και τον αντιμετωπίζουμε σαν μια πρόκληση για να γίνουμε καλύτεροι σε όλους τους τομείς.
Η διαφοροποίηση είναι το κυριότερο μέλημα μας και αυτό ακριβώς έχουμε προωθήσει τα τελευταία χρόνια. Το κλειδί στην επιτυχία είναι το να μπορείς να προσφέρεις το διαφορετικό ώστε να έχεις το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Η High Life δημιούργησε και καθιέρωσε μια πρωτοπόρα και εξειδικευμένη μεθοδολογία εκπαιδευσης και εκμάθησης στα νέα συστήματα τοποθέτησης πρόσθετων μαλλιών την οποία προσφέρει στους συνεργάτες της και σε όλους τους επαγγελματίες του κλάδου μέσω εξειδικευμένων σεμιναρίων. Επιπλέον η τυποποίηση και η καθιέρωση αυστηρών προδιαγραφών σε ολα τα προϊόντα της την καθιστά πρωτοπόρο στο είδος της.
Τέλος, η πρωτοποριακή εμφάνιση, η προσιτή επένδυση, η αποδοτικότητα, η σιγουριά και τα σημαντικά κέρδη των καταστημάτων High Life Hair Products είναι ένα δυνατό “χαρτί” έναντι του όποιου ανταγωνισμού.