street food franchise

Στο πλαίσιο της υφιστάμενης οικονομικής κατάστασης και μετά από μια δεκαετία κοινωνικών και πολιτικών αναταράξεων, η εστίαση αποδείχθηκε ως η πλέον ανθεκτική κατηγορία επιχειρηματικής δραστηριοποίησης. Πλέον, η λύση του franchise αφορά σε μια επενδυτική κίνηση με παρόν και μέλλον, μέσω της συνεργασίας με οργανισμούς (franchisors) που διαθέτουν υποδομές, τεχνογνωσία και όραμα.

Ο κλάδος της εστίασης αφορά σε περίπου 100,000 καταστήματα και χαρακτηρίζεται στο σύνολό του από αύξηση πωλήσεων, όγκου συναλλαγών και αριθμού καταστημάτων, με τις προβλέψεις να μιλούν για συνέχεια της ανάπτυξης λόγω τόσο της ανόδου του τουρισμού (παραθεριστικού και αστικού), όσο και της αναμενόμενης επιστροφής στην κανονικότητα.

Ο κλάδος του καφέ δείχνει κορεσμένος στην ανάπτυξη.

Τα αμιγώς street food concepts, πέρα από πίτσα και σουβλάκι, απευθύνονται σε δυνατές περιοχές και σε συνδυασμό ότι απαιτούν τόσο μεγαλύτερες δεξιότητες, όσο και μεγάλη σχετικά επένδυση δεν είναι δυνατό να συναγωνισθούν σε ανάπτυξη τα street coffee concepts. Από την άλλη, εκπληρώνοντας τις αναγκαίες προϋποθέσεις χαρακτηρίζονται από υψηλές αποδόσεις.

Από τα ανωτέρω, εξάγεται το συμπέρασμα της σωστής θέσης, δηλαδή με στόχο το συμπιεσμένο ρίσκο και τις αυξημένες αποδόσεις, αν επιθυμείτε να ξεκινήσετε το δικό σας street coffee ή food concept, θα πρέπει να δώσετε πολύ μεγάλη προσοχή στην επιλογή του καταστήματός σας, στην πρώτη περίπτωση να αποφύγετε το μεγάλο ανταγωνισμό και στη δεύτερη να μπορείτε να απευθυνθείτε σε όγκο υποψηφίων πελατών.

Ωστόσο, τα εστιατόρια με πιο casual ύφος και με τιμοκατάλογο σε λογικές τιμές χαρακτηρίζονται προσφάτως από ανάπτυξη, πάντα με αυτόνομα προσεγμένα καταστήματα, με μικρό καθιστικό και εξειδικευμένη κουζίνα, παρουσιάζοντας μια επιχειρηματική κατηγορία που στο πλαίσιο της αναμενόμενης επιστροφής προς την κανονικότητα εμφανίζεται ενδιαφέρουσα. Ένα ακόμη στοιχείο αφορά στην αύξηση των προτιμήσεων της αγοράς προς συνοικιακά στέκια, ένα γεγονός που συνηγορεί και στην ανωτέρω άποψη.

Διαβάστε αναλυτικά για τις βασικές αλλαγές και τα χαρακτηριστικά που παρατηρήθηκαν στον κλάδο της εστίασης ΕΔΩ

Τα επίσημα στατιστικά μιλούν για 8 αποτυχίες στις 10 προσπάθειες και – γιατί όχι – το ίδιο ισχύει και στην εστίαση, με την βασική διαφορά ότι τα ποσοστά αποτυχίας μέσω franchise είναι μικρότερα από το 10%, με τα καταστήματα που είναι ενταγμένα σε δίκτυα franchise να χαρακτηρίζονται από σταθερά αυξανόμενα κέρδη και αποσβέσεις (στην εστίαση) από 2 - 3 έτη, πλην εξαιρέσεων.

Η λύση του franchise, στο πλαίσιο της επιστροφής στην κανονικότητα - που σε κάθε περίπτωση δεν αφορά σε μια προ κρίσης εποχή, αλλά σε μια οικονομία που να διέπεται από σταθερότητα και συνεχή (έστω και μικρή) ανάπτυξη, δεν αφορά πλέον μόνο στην «αγορά» μιας θέσης εργασίας, αλλά σε μια επενδυτική κίνηση με παρόν και μέλλον, μέσω της συνεργασίας με οργανισμούς (franchisors) που διαθέτουν υποδομές, τεχνογνωσία και όραμα.