όμιλος METRO

Το επόμενο βήμα ανάπτυξης στην ελληνική αγορά δρομολογεί ο όμιλος METRO της οικογένειας Παντελιάδη, μετά την πλήρη ενσωμάτωση της αλυσίδας Βερόπουλος που απέκτησε πριν από περίπου τρία χρόνια.

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης σε εκπροσώπους του Τύπου, το στρατηγικό πλάνο περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 40 – 45 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα χρόνια, προκειμένου την επέκταση και ανανέωση της εικόνας του δικτύου καταστημάτων και των αποθηκευτικών χώρων, τον εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και την αξιοποίηση της τεχνολογίας για την προσέλκυση νέων καταναλωτών.

Ο κ. Παντελιάδης εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη συνέχεια του ομίλου, σημειώνοντας πως η εταιρεία κερδίζει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές και αυξάνει την αναγνωρισιμότητά της. Ενδεικτικά ανέφερε ότι οι πωλήσεις θα κλείσουν φέτος με αύξηση 6% και θα ανέλθουν στα 1,26 δισ. ευρώ. «Φέτος έχουμε 6% ανάπτυξη σε μια αγορά που δεν είναι ανοδική για τους περισσότερους του κλάδου. Με όλα αυτά που σχεδιάζουμε μπορούμε για την επόμενη πενταετία 2020-2024 κατά μέσο όρο να διατηρήσουμε κατ’ ελάχιστον αυτόν τον ρυθμό ανάπτυξης του 6% που έχουμε εφέτος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εξίσου θετικά αναμένονται τα αποτελέσματα σε επίπεδο κερδοφορίας μετά την πίεση που δέχτηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα τα κέρδη προ φόρων αναμένεται να κλείσουν σε επίπεδα πάνω των 9 εκατ. ευρώ. Αναφερόμενος στις επενδύσεις που προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια, ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι ανέρχονται σε 45 εκατ. ευρώ και αφορούν στη δημιουργία 6-8 νέων καταστημάτων λιανικής αλλά και στη επέκταση των αποθηκευτικών χώρων του ομίλου.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα νέο concept καταστήματος, το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά στην Γαστούνη και αναμένεται να αποτελέσει οδηγό για την δημιουργία των νέων καταστημάτων αλλά και τις ανακαινίσεις των υφιστάμενων σημείων.

Όσον αφορά στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο έμπειρος μάνατζερ είπε πως μέσα στο πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς ξεκινά τη λειτουργία του ένα τέταρτο συμπληρωματικό κέντρο διανομής στη Μαγούλα (5.000 τ.μ.) που θα έχει μόνο ψυχόμενους χώρους και θα δρα συμπληρωματικά με το κέντρο της Μάνδρας.

Πρόσθεσε επίσης ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2020 ξεκινά η επέκταση του κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης όπου θα προστεθούν άλλα 20.000 τ.μ. ενώ μέσα στο 2021 θα ξεκινήσει η επέκταση κατά 20.000 τ.μ. του κέντρου στα Οινόφυτα το οποίο προβλέπεται όταν ολοκληρωθεί να εκτείνεται στα 60.000 τ.μ. αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες αποθήκες στην Ελλάδα. Μέχρι το τέλος του 2021 θα έχουν προστεθεί συνολικά 45.000 τ.μ. στα κέντρα διανομής του Ομίλου.
«Σπάει το ταμπού του Franchise»

Στον σχεδιασμό της διοίκησης είναι και το «άνοιγμα» στον τομέα του franchise για πρώτη φορά στην ιστορία του ομίλου. Μέσα στο 2020 θα δημιουργηθεί το νέο μοντέλο καταστήματος franchise με στόχο το όλο επιχειρηματικό σχέδιο να ξεκινήσει το 2021. Στόχος είναι μέσω του συστήματος franchise η Metro να αναπτυχθεί σε περιοχές που σήμερα δεν έχει παρουσία αλλά και είναι δύσκολο να επεκταθεί με ιδιόκτητα σημεία.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στον τομέα του cash & carry, έναν τομέα στον οποίο ηγείται στην ελληνική αγορά. Μάλιστα οι ενέργειες που έγιναν τον προηγούμενο χρόνο απέδωσαν καρπούς με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του τομέα να παρουσιάσουν το 2019 αύξηση 6%. Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο εγκαινιάζεται το πρώτο κατάστημα στην Κύπρο με την επωνυμία Best Value για Επαγγελματίες.

Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, πρόκειται για μια δραστηριότητα που απαιτεί μεγάλη προσπάθεια και αν ΄λα πάνε καλά μπορεί να οδηγήσει σε 2 με 3 ακόμη καταστήματα στην κυπριακή αγορά. Επιπρόσθετα, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι στα σχέδια του ομίλου είναι και η δημιουργία e-shop για τον κλάδο χονδρικής το οποίο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2021.