Costa Coffee

Η Coca Cola HBC ξεκινά την τοποθέτηση του καφέ Costa Coffee ως Ready To Drink ρόφημα σε τουλάχιστον δέκα αγορές, μεταξύ των χωρών αυτών είναι η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Ρωσία και η Ελβετία.

Η κατηγορία του καφέ παγκοσμίως, σύμφωνα με την Global Data, τζιράρει 56 δισεκατομμύρια δολάρια και προβλέπεται να έχει ρυθμό ανάπτυξης 4% ετησίως την περίοδο 2021-2025. Με την κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση καφέ (RTD), όπως αναφέρει το Fortune Business Insights, να υπολογίζεται να «πιάσει» ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,5% και να προσεγγίσει τα 36,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025 από 19,05 δισεκατομμύρια,που ήταν το 2017.

Ακόμη και στη Δυτική Ευρώπη όπου ο RTD καφές εξακολουθεί να είναι μια εξειδικευμένη αγορά, αναμένεται σύμφωνα με το Euromonitor να είναι ένα από τα πιο δυναμικά τμήματα soft drinks στο εγγύς μέλλον. Σήμερα η συγκεκριμένη αγορά στη Δυτική Ευρώπη υπολογίζεται στα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να αυξηθεί κατά 7% τόσο σε όγκο όσο και σε αξία.

Για την Coca Cola HBC, η κατηγορία του καφέ αποτελεί βασική προτεραιότητα καθώς τη θεωρεί σημαντική, κατακερματισμένη και μία από τις πιο επικερδείς και ταχύτερα αναπτυσσόμενες δεξαμενές κερδοφορίας ανάμεσα στις εμπορεύσιμες κατηγορίες ροφημάτων, σύμφωνα με όσα ανέφερε κατά τη διάρκεια conference call ο διευθύνων σύμβουλος της CCHBC, Zoran Bogdanovic.

Ήδη η CCHBC βρίσκεται σε επαφές με τους πελάτες της (σούπερ μάρκετ, μικρή λιανική, HORECA κλπ.) στους οποίους παρουσιάζει την πρόταση της και το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Costa Coffee.

Με βάση το πλάνο ανάπτυξης της κατηγορίας, τα πρώτα δύο χρόνια όπως είπε ο CEO της εταιρείας θα δοθεί έμφαση στο «κτίσιμο» της κατηγορίας, του brand και του χαρτοφυλακίου και από το δεύτερο πλήρες έτος τοποθέτησης του προϊόντος, αναμένονται κέρδη. Όπως ανέφερε ο κ. Bogdanovic, ο καφές θα αποτελέσει σημαντικό συντελεστή της κερδοφορίας της εταιρείας.

Εδώ και δύο περίπου δεκαετίες η Coca Cola Hellenic Bottling Company μετεξελίχθηκε από εταιρεία παραγωγής, σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα, αναψυκτικών και δη των brands Coca Cola και Sprite, σε εταιρεία ροφημάτων όλων των ειδών.

Απλά σήμερα, μετά και την απόφαση της να επενδύσει ακόμη περισσότερο στην κατηγορία του καφέ, έρχεται στο προσκήνιο η στρατηγική που έχει ακολουθήσει όλα αυτά τα χρόνια σε μια προσπάθεια όχι μόνο να παραμείνει market leader στις αγορές που δραστηριοποιείται παραδοσιακά αλλά και να ξεπεράσει τον «σκόπελο» της στροφής των καταναλωτών σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και να εκμεταλλευτεί αυτές τις «νέες» κατηγορίες για να φέρει ανάπτυξη στον οργανισμό της.

Αυτό θα επιτρέψει στην εταιρεία, όπως είχε αναφέρει στο παρελθόν ο διευθύνων σύμβουλος της, Zoran Bogdanovic, να καλύψει περισσότερες περιστάσεις κατανάλωσης, να συνεργαστεί πιο στενά με τους πελάτες της σε όλα τα κανάλια της αγοράς και να προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές.