αντιμετώπιση Κοροναϊού καταστήματα franchise

Ο κοροναϊός εξαπλώνεται με ταχύτητα σε όλες τις χώρες και αναμένεται να πλήξει την παγκόσμια οικονομία, αν και οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι πολύ νωρίς να υπολογιστεί ο συνολικός αντίκτυπος σε επιχειρήσεις και καταναλωτές. Σαφέστατα, όμως, η οικονομική δραστηριότητα ξεκίνησε να επηρεάζεται, με τα ανακοινωθέντα μέτρα να έχουν ως στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσής του, αφενός για την αποφυγή υπερφόρτωσης των νοσοκομειακών δομών και αφετέρου την εξοικονόμηση χρόνου μέχρι να ανακαλυφθεί το πολυπόθητο εμβόλιο. Ποιές είναι όμως οι βασικές ενέργειες και το πλάνο αντιμετώπισης της κρίσης του Κοροναϊού για τις επιχειρήσεις;

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας εξέδωσε οκτώ βασικές οδηγίες προς όλους τους πολίτες στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης των πολιτών για την προστασία από τον κοροναϊό με τίτλο «Δεν φοβόμαστε – Προστατευόμαστε - Ασπίδα μας η Γνώση», οι οποίες καλό είναι να αναρτηθούν σε εμφανές σημείο σε κάθε κατάστημα (Μέτρο1) ίσως και με ένα τίτλο όπως «Τα coffee chatters σας προσέχουν» - MarketingTip#1

  • Πλένουμε συχνά και σχολαστικά τα χέρια μας με σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα. Γενικά αποφεύγουμε να αγγίζουμε με τα χέρια μας, τη μύτη, το στόμα και τα μάτια μας.

    • Καλό είναι να εφοδιαστούν όλα τα καταστήματα με αλκοολούχα διαλύματα και να έχουν επαρκή αποθέματα σε χαρτοπετσέτες ή ακόμα καλύτερα σε χαρτομάντιλα με αλκοόλη (Μέτρο2) και αν κάποιος το επιθυμεί μπορεί να διαθέτει δωρεάν αντισηπτικά αλκοολούχα διαλύματα συσκευασμένα με το brand του και με ένα quote – slogan όπως «Δεν φοβόμαστε – Προστατευόμαστε - Ασπίδα μας η Γνώση». - MarketingTip#2

    • Το μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα μπορεί να τοποθετηθεί κοντά στην έξοδο του καταστήματος, στην reception ή στο ταμείο.

  • Όταν βήχουμε ή φταρνιζόμαστε, καλύπτουμε το στόμα και τη μύτη μας με τον αγκώνα ή ένα χαρτομάντιλο και πλένουμε αμέσως μετά τα χέρια μας.

  • Απορρίπτουμε το χαρτομάντιλο, αμέσως μετά τη χρήση, σε κλειστό κάδο.

    • Οπότε, φροντίστε να διαθέτετε και να αδειάζετε συχνά τους κάδους στα καταστήματα. (Μέτρο3)

  • Αποφεύγουμε τις κοντινές επαφές όταν παρουσιάζουμε συμπτώματα κρυολογήματος (όπως βήχα, πυρετό, καταρροή, πονόλαιμο) ή με άτομα που παρουσιάζουν αυτά τα συμπτώματα και ιδιαίτερα με ηλικιωμένους ή άτομα με χρόνια νόσο.

    • Τα καταστήματα οφείλουν να αερίζουν σχολαστικά και συστηματικά όλους τους χώρους τους. (Μέτρο4)

  • Αν παρουσιάζουμε συμπτώματα πυρετού, βήχα ή δυσκολίας στην αναπνοή και έχουμε ταξιδιωτικό ιστορικό σε πληττόμενη περιοχή, επικοινωνούμε με το γιατρό μας ή με τον ΕΟΔΥ (τηλ. 2105212054) και παραμένουμε σπίτι μας.

  • Αν παρουσιάζουμε συμπτώματα κατά τη διάρκεια ταξιδιού, ενημερώνουμε αμέσως το πλήρωμα και αναζητούμε ιατρική βοήθεια.

  • Πλένουμε συχνά τα χέρια μας.

    • Οπότε λεπτομερή καθαριότητα στις τουαλέτες και επάρκεια αναλωσίμων. (Μέτρο5)

    • Ταυτόχρονα, πολύ συχνός καθαρισμός των λείων επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κ.λπ.) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% ή αλκοολούχο αντισηπτικό. (Μέτρο6)

    • Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας (με τα οποία θα πρέπει να προμηθευθούν τα καταστήματα) και τα γάντια, μετά τη χρήση τους, θα πρέπει να απορρίπτονται. Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών. (Μέτρο7). Οι στολές εργασίες μπορεί να έχουν ένα σχετικά χιουμοριστικό slogan τυπωμένο επάνω τους - MarketingTip#3

    • Καλό είναι να καθορισθεί πλάνο απολύμανσης των καταστημάτων ανάλογα με την συχνότητα επισκέψεων από πελάτες. (Μέτρο8) με checklist των απολυμάνσεων σε εμφανές σημείο, ώστε οι πελάτες να νοιώθουν ασφαλείς - MarketingTip#4

  • Εμπιστευόμαστε τους ειδικούς και τους επιστήμονες για την πληροφόρησή μας.

Στο ανωτέρω πλαίσιο οι μητρικές εταιρείες θα πρέπει να είναι έτοιμες για δυνατότητες τηλεργασίας, σε περίπτωση που νοσήσουν εργαζόμενοι στις κεντρικές υπηρεσίες (Μέτρο9)

Σαφέστατα, καλό είναι να ακυρωθούν όλες οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις και μη αναγκαία ταξίδια (Μέτρο10)

Εργαζόμενοι, που ενδεχομένως έρθουν σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης ή ταξιδέψουν σε περιοχή με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού, θα πρέπει να περιορίσουν τις επαφές τους και να απέχουν την εργασία τους μέχρις ότου παρέλθουν τουλάχιστον 14 ημέρες από την ημερομηνία τελευταίας επαφής τους με κρούσμα λοίμωξης και να παρακολουθούν στενά την υγεία τους. (Μέτρο11)

Αν εμφανίσουν οποιοδήποτε σύμπτωμα λοίμωξης αναπνευστικού (π.χ. πυρετό, βήχα, δύσπνοια, κ.λπ.), θα πρέπει άμεσα να απομονωθούν και να υποβληθούν σε ιατρική εκτίμηση το συντομότερο δυνατό. Σε περίπτωση που εμφανίζουν σοβαρή νόσο, θα πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το ΕΚΑΒ και ο ΕΟΔΥ (τηλ. 2105212054). (Μέτρο12)

Βασική πληροφόρηση:

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο νέος κοροναϊός πιθανότατα μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω σταγονιδίων που αποβάλλονται από άτομο που νοσεί, μέσω βήχα ή πταρμού, ή με άμεση ή έμμεση επαφή με εκκρίσεις αναπνευστικού (δηλαδή μέσω μολυσμένων χεριών).

Ο χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων ,δεν έχει ακόμη πλήρως καθοριστεί και υπολογίζεται σε 2-14 ημέρες (μέσος χρόνος επώασης περίπου 5 ημέρες).

Το συχνότερο σύμπτωμα είναι ο πυρετός. Άλλα συμπτώματα με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί η λοίμωξη είναι βήχας, φαρυγγαλγία, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή, ή δύσπνοια. Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο.

Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει πνευμονία με σοβαρή οξεία αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Άτομα με υποκείμενα νοσήματα και ηλικιωμένοι πιθανώς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρότερης νόσησης.

Μέχρι στιγμής, το ποσοστό των περιστατικών που είχαν θανατηφόρο κατάληξη είναι περίπου 2%.

Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα υποχωρούν μόνα τους.

Προς το παρόν, δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια που να προσφέρουν προστασία έναντι των κοροναϊών.

Σε κάθε περίπτωση τα καταστήματα οφείλουν να δημιουργούν αίσθημα ασφαλείας στους πελάτες τους, με κύρια αρμοδιότητα του μηχανικού ασφαλείας της μητρικής εταιρείας να ενημερώσει τους υπεύθυνους των καταστημάτων και να προνοήσει για την εφαρμογή των ανωτέρων, όπως και για τον έλεγχο υλοποίησης του πλάνου αντιμετώπισης.