σουπερ μαρκετ νεοι παιχτες

Ισχυρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναμένεται να αξιοποιήσουν το franchising για την ανάπτυξή τους, με την αγορά να αναδιαμορφώνεται για άλλη μια φορά, καθώς το franchising προσφέρεται για επενδύσεις μικρής κλίμακας, με τον κλάδο να συνεχίζει να αναπτύσσεται, με νέες ευκαιρίες στις αστικές γειτονιές κυρίως της περιφέρειας.

Το franchising γενικά επιτυγχάνει ταχεία ανάπτυξη αξιοποιώντας κεφάλαια τρίτων (franchisees) και απαιτώντας ευέλικτες και λιτές δομές οργάνωσης, δημιουργώντας αυξημένες αποδόσεις λόγω της παρακίνησης των franchisees που έχουν ένα διττό ρόλο, τόσο επενδυτές, όσο και διευθυντές. Ειδικά, όταν στη μικρή λιανική δραστηριοποιούνται ως franchisees οικογένειες με απαοσχόληση 2 - 3 μελών τους, τότε οι αποδόσεις του μοντέλου franchise κορυφώνονται.

Δύο δυνατοί παίχτες, η Metro και οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, δεν έχουν ακόμη αξιοποιήσει το franchising για την ανάπτυξή τους και η αγορά πιστεύει ότι αν κινηθούν με ταχύτητα και τόλμη, υιοθετώντας ένα εξελιγμένο μοντέλο συνεργασίας, ο κάδος θα αναδιαμορφωθεί, ειδικά στη Μικρή Λιανικής, όταν ο ανταγωνισμός των τιμών θα επεκταθεί και σε επίπεδο γειτονιάς, με μοναδικούς χαμένους τους μικρούς και ανεξάρτητους λιανέμπορους.

Αλυσίδες σούπερμαρκετ και franchise

ΑΒ Βασιλόπουλος

Το δίκτυο franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος συνιστά σήμερα μια ισχυρή δομή δικαιόχρησης, που ακολουθεί αυστηρά όλες τις προδιαγραφές λειτουργίας του μοντέλου ανάπτυξης καταστημάτων με συνεργαζόμενους επιχειρηματίες.

ΕΥΣ

Την πρόθεσή της να επεκταθεί στο franchise έχει εκδηλώσει εδώ και καιρό η διοίκηση της ΕΥΣ, θεωρώντας ότι δεν πρέπει ν’ αφήσει ελεύθερο στον ανταγωνισμό έναν τομέα που αποδεδειγμένα εισφέρει σημαντικούς τζίρους. H ΕΥΣ διαθέτει ήδη περίπου 25 franchise καταστήματα λιανικής - πρώην "Μαρινόπουλος".

Metro

Η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε, προ μηνών, επίσημα την απόφασή της να επεκταθεί στον τομέα του franchise, αφού μελετήσει όλες τις σχετικές παραμέτρους και σχεδιάσει την στρατηγική της.

Μασούτης

Το franchise, η χονδρική και το e-shop είναι οι τρεις ισχυροί δορυφόροι στήριξης των ετήσιων πωλήσεων της βορειοελλαδικής εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκησή της επανεξετάζει το μοντέλο που ήδη εφαρμόζει για τα Express Market, τα οποία λειτουργούν με συμβάσεις δικαιόχρησης.

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

Βασίζοντας τη στρατηγική της σε τρία διαφορετικά μοντέλα συνεργασιών, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός διαθέτει πανελλαδική παρουσία με περίπου 100 καταστήματα.

Το πρώτο εκ των τριών μοντέλων υιοθετεί την κλασική φόρμα του franchise, βάσει της οποίας ο συνεργάτης της αλυσίδας καλύπτει όλα τα κόστη εγκατάστασης, εξοπλισμού και τροφοδοσίας του καταστήματος.

Το δεύτερο, το οποίο η εταιρεία χαρακτηρίζει μοντέλο «αντιπροσώπου», προβλέπει την κάλυψη του κόστους εγκατάστασης και εξοπλισμού του καταστήματος από το συνεργαζόμενο επιχειρηματία και τη διάθεση των προς πώληση προϊόντων με παρακαταθήκη.

Όσο για το τρίτο, αυτό του «διαχειριστή», ορίζει ότι τα κόστη εγκατάστασης και εξοπλισμού τα μοιράζονται η αλυσίδα με το συνεργάτη της, ενώ τα προϊόντα δίδονται ως παρακαταθήκη.

Bazaar

Με ένα δυναμικό 45 καταστημάτων συνεργατών υπό το σήμα της και 31 καταστημάτων Spar, η Bazaar έχει τη δική της παρουσία στον τομέα του franchise, όπου, ωστόσο, αναπτύσσεται με χαλαρούς ρυθμούς.

OK! Anytime Market

Η αλυσίδα βασίζει την ανάπτυξή της στο franchise. Η OK! Anytime Market διαφοροποιεί εν μέρει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζει το μοντέλο δικαιόχρησης, καθώς αναλαμβάνει εξολοκλήρου την οργάνωση κάθε νέου καταστήματος και εν συνεχεία το αποδίδει στο συνεργάτη της franchisee, τον οποίο πρώτα φροντίζει να εκπαιδεύσει.