Μιλτιάδης Τριανταφύλλου

Συζητάμε με τον κ. Μιλτιάδη Τριανταφύλλου, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή στον Γρηγόρη, για τις ενέργειες και στρατηγική της εταιρείας κατά την διάρκεια του lockdown...


1/. Τι μέτρα / ενέργειες έλαβε η εταιρεία σας στις κεντρικές υπηρεσίες της;

O Γρηγόρης, από την πρώτη στιγμή, ανταποκρίθηκε άμεσα σε αυτές τις πρωτοφανείς συνθήκες, εφαρμόζοντας όλες τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να διασφαλίσει την ασφάλεια του προσωπικού και των πελατών του. Συγκεκριμένα, έλαβε τα παρακάτω μέτρα:

  • Ακύρωση όλων των εκδηλώσεων από το Μάρτιο και μετά
  • Άμεση εφαρμογή της τηλεργασίας για τους υπαλλήλους των κεντρικών γραφείων. Αυτό κατέστη εφικτό, καθώς η εταιρία ήταν κατάλληλα προετοιμασμένη, διέθετε τις αντίστοιχες υποδομές και είχε ξεκινήσει να εφαρμόζει πιλοτικά την τηλεργασία, πριν το ξέσπασμα του covid 19
  • Εβδομαδιαίες απολυμάνσεις στα κεντρικά γραφεία
  • Από τις αρχές Μαρτίου, όλες οι συναντήσεις, είτε εσωτερικές είτε με εξωτερικούς συνεργάτες, πραγματοποιούνται με video calls
  • Μέσα στο Μάρτιο λανσάραμε το delivery χωρίς επαφή, μία υπηρεσία η οποία βρήκε πολύ θετική ανταπόκριση από τους πελάτες μας. Για την επικοινωνία της στους καταναλωτές, χρησιμοποιήσαμε τα digital μέσα, εφαρμόζοντας ένα δυνατό digital πλάνο.
  • Ταυτόχρονα, είμαστε δίπλα στους καταναλωτές καθημερινά μέσω των social media, με διαγωνισμούς, activations αλλά και διάφορα ενημερωτικά posts
  • Τέλος, σε μία προσπάθεια να στηρίξουμε όσους βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για μας κρατήσουν ασφαλείς, προσφέρουμε στα Σώματα Ασφαλείας, στις Ενοπλες Δυνάμεις και στο Ιατρικό και Νοσηλευτικό προσωπικό, τον καφέ ή το χυμό πορτοκάλι στην τιμή του 1€

2/ Τι μέτρα / ενέργειες έλαβαν τα καταστήματά σας;

Για τα καταστήματα εφαρμόσαμε ένα ενισχυμένο πλάνο ενεργειών και διαδικασιών προκειμένου να διαδικασίες για να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη ασφάλεια τόσο στο προσωπικό όσο και στους πελάτες μας. Συγκεκριμένα έχουμε προβεί σε:

  • Ανασχεδιασμό των βαρδιών του προσωπικού, έτσι ώστε να μειώσουμε την συνύπαρξη πολλών ανθρώπων στο ίδιο χώρο για πολύ ώρα. 
  • Θερμομέτρηση όλου του προσωπικού κατά την προσέλευση και την αποχώρηση από το κατάστημα
  • Διακοπή των επαναχρησιμοποιούμενων συσκευασιών (πχ κούπες, θερμός) και σερβίρουμε μόνο σε ποτήρια μίας χρήσης
  • Αποτροπή της εισόδου πολλών ατόμων ταυτόχρονα στο κατάστημα, διατηρώντας την αναλογία 1 άτομο ανά 10τμ καταστήματος. Ταυτόχρονα προτρέπουμε τους πελάτες να διατηρούν μεταξύ τους απόσταση 2 μέτρων
  • Τοποθέτηση σε ευκρινή θέση στις εισόδους και τις εξόδους των καταστημάτων μας, φιάλης αλκοολούχου διαλύματος για την υγιεινή των χεριών, προς χρήση των πελατών.
  • Χρήση γαντιών & μάσκας από τους υπαλλήλους και πλύσιμο χεριών μετά την απόρριψη αυτών.
  • Τακτική απολύμανση, ανά εικοσάλεπτο, των χεριών.
  • Τακτική απολύμανση με οινόπνευμα στην ταμειακή μηχανή, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα μέσα, tablets, εκτυπωτές eorder, υπολογιστές
  • Εφοδιασμό των WC με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα, επιπλέον του υγρού σαπουνιού.
  • Επιμελής και συχνός καθαρισμός των αντικειμένων κοινής χρήσης. Όλες οι επιφάνειες δάπεδα, πάγκοι, ταμεία, χώροι υγιεινής απολυμαίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Σχολαστικός, επαρκής και συνεχής αερισμός όλων των χώρων.
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκα και γαντιών από τους διανομείς μας, οι οποίοι απολυμαίνουν τα χέρια τους σε τακτά χρονικά διαστήματα. Παράλληλα, όλα τα τρόφιμα ή ροφήματα που παραδίδουμε στους πελάτες τοποθετούνται πάντα σε thermobox, τα οποία απολυμαίνονται τακτικά, όπως και το κουτί DLV.

3/. Πώς πιστεύετε ότι η υγειονομική κρίση επηρέασε και θα επηρεάσει ίσως περαιτέρω τον κλάδο σας;

Η κρίση αυτή σίγουρα είχε σοβαρές επιπτώσεις στον κλάδο μας, αφού οι πελάτες μας είναι ως επί το πλείστων εργαζόμενοι. Σε μία περίοδο όπου οι εργαζόμενοι δεν πήγαιναν στις δουλειές τους ή εργάζονταν από το σπίτι, είναι αυτονόητο ότι οι πωλήσεις παρουσίασαν μία κατακόρυφη πτώση, ειδικά τον πρώτο καιρό της καραντίνας. Παράλληλα, άλλαξε η βαρύτητα των καναλιών στο omnichannel, καθώς ενισχύθηκε η συμμετοχή του delivery, λόγω των συνθηκών.

Ταυτόχρονα, το καταναλωτικό κοινό έγινε ιδιαίτερα απαιτητικό σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας, αξιολογώντας την κάθε λεπτομέρεια. Αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς ο Γρηγόρης είναι μία εταιρία που είχε πάντα τα θέματα αυτά πολύ υψηλά στις προτεραιότητές της, δίνοντάς τους ιδιαίτερη έμφαση. Σε κάθε νέο κατάστημα Γρηγόρης που ανοίγει γίνεται ειδική εκπαίδευση σε όλο το προσωπικό για την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων και παράλληλα σε όλα τα καταστήματα γίνονται συνεχής επιθεωρήσεις προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι η θεωρία γίνεται πράξη. Από εδώ και πέρα, και με δεδομένο το «συρρικνωμένο» εισόδημα μίας μεγάλης μερίδας εργαζομένων, πιστεύουμε ότι οι επιχειρήσεις που έδρασαν προληπτικά και άμεσα, στήριξαν τους συνεργάτες τους, πρόσφεραν στους πελάτες τους ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι αυτές που θα εξασφαλίσουν μία δυνατή θέση στην αγορά του αύριο. Το μόνο σίγουρο, μετά από όλη αυτή την περιπέτεια που ακόμα βιώνουμε, είναι ότι ο χάρτης του ανταγωνισμού στην καφεστίαση θα επανασχεδιαστεί.

4/. Πώς αξιολογείτε το franchise ως επενδυτική/επιχειρηματική κίνηση εν μέσω της παρούσας κατάστασης του covid 19;

Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι το μοντέλο franchise λειτούργησε πολύ καλά, αφού πρόσφερε ένα πλέγμα προστασίας στους συνεργάτες franchisee. Κρίνοντας από τις δικές μας πρακτικές, όπου κινηθήκαμε τάχιστα, προσφέροντάς τους, ενδεικτικά:

  • συνεχείς ενημερώσεις στα καταστήματα για τα επόμενα βήματα και την αντιμετώπιση της κρίσης
  • άμεσο εφοδιασμό του απαραίτητου εξοπλισμού (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά κλπ), σε πολύ καλές τιμές, λόγω των κεντρικών συμφωνιών
  • νέες υπηρεσίες από την πρώτη στιγμή, όπως αυτή του delivery χωρίς επαφή
  • συνεχή παρουσία του brand σε digital & social media

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, θεωρούμε ότι ένα οργανωμένο μοντέλο franchise με πολυετή εμπειρία, όπως του Γρηγόρη, μπορεί να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα μία επιχείρησης ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες