street coffee franchise

Τα coffee shops στην Ελλάδα έχουν μεταμορφωθεί σε ναούς του καφέ και ολοένα και περισσότερα ανοίγουν καθ’ όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας. Έχουμε φτάσει σε κορεσμό ή υπάρχει ακόμη περιθώριο για μεγαλύτερη ανάπτυξη; Επιθυμείτε να ξεκινήσετε το δικό σας street coffee shop μέσω franchise; Κάντε κλικ και μεταβείτε στο search engine του Franchising.GR, γνωρίστε, αναλύστε και επιλέξτε αυτό που σας ταιριάζει!

Η δεκαετία του 2000 χαρακτηρίστηκε με ανάπτυξη στο μέσο όρο των ρυθμών του κλάδου του franchise και για τα σκήπτρα της αγοράς ανταγωνιζόντουσαν video clubs, ένδυση, χρηστικά είδη, εκπαίδευση. Έπρεπε να έρθει η κρίση, που σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του coffee to go ανέδειξε τον καφέ, ως την απόλυτη διέξοδο διασκέδασης και ταυτόχρονα εθιστική καθημερινή συνήθεια, ξεκινώντας να γράφεται η νεότερη ιστορία των coffee to go…

Η νεότερη ιστορία των coffee to go χαρακτηρίζεται από μια δυναμική ανάπτυξη που είναι αν μη τι άλλο ορατή και στις καθημερινές διαδρομές όλων μας. Ολοένα και νέα concepts εμφανίζονται και ξεκινούν ανάπτυξη μέσω franchise δημιουργώντας τουλάχιστον 3 – 5 νέα καταστήματα κατ’ έτος, παρουσιάζοντας καινοτομίες μικρότερης ή μεγαλύτερης έντασης και αποδοχής από το κοινό.

Γιατί ο Έλληνας επιλέγει να αυτο-απασχοληθεί μέσω franchise;

Ο τυπικός μικρομεσαίος επενδυτής – επιχειρηματίας έχει ως στόχο την αυτο-απασχόληση σε συνδυασμό με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ευοίωνες προοπτικές, έτσι λοιπόν επιλέγει τη Μικρή Εστίαση για να δραστηριοποιηθεί, καθώς:

  • Ο κλάδος αντιστέκεται στην κρίση, και έχει προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα.

  • Το μεικτό κέρδος είναι υψηλότερο από άλλους κλάδους.

  • Απαιτούνται λιγοστά άτομα ως προσωπικό.

  • Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις.

  • Οι συνθήκες εργασίας είναι ενδιαφέρουσες.

  • Το απαιτούμενο αρχικό κεφάλαιο είναι σχετικά συμπιεσμένο.

  • Συνήθως δεν απαιτούνται royalties και marketing fees, η ύπαρξη των οποίων «ενοχλεί» τους επενδυτές – επιχειρηματίες.

Φυσικά επιλέγει το franchise, αν είναι συνετός, καθώς του προσφέρει μια σειρά από προνόμια που εγγυούνται την επιτυχία του, όπως αρχική και συνεχής εκπαίδευση, επιλεγμένοι προμηθευτές, καλές τιμές αγοράς πρώτων υλών και εξοπλισμού, δοκιμασμένο μενού / τιμοκατάλογο, συνεχή υποστήριξη, κεντρικές συμφωνίες, οικονομίες κλίμακος, προωθητικές ενέργειες κ.λπ.

Ποιά είναι τα κρίσιμα σημεία επιτυχίας;

Ένα coffee shop σήμερα αποτελεί ένα συνδυασμό coffee to go, καφεκοπτείου και dine in, με υπηρεσίες delivery, καθώς τα κανάλια εσόδων είναι:

  • Διερχόμενοι περαστικοί για καφέ στο χέρι (take away).

  • Διερχόμενοι οδηγοί για καφέ στο χέρι (take away).

  • Διανομή στο σπίτι ή γραφείο (delivery).

  • Απόλαυση στο κατάστημα (dine in), σε τιμές coffee to go (πλαστικό / χάρτινο ποτήρι) ή σε υψηλότερες τιμές (γυάλινο ποτήρι)

ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ

Βασικός παράγοντας ασφαλείας για την επιτυχία κάθε νέου coffee shop είναι η αξιοποίηση τουλάχιστον 2 με 3 από τα ανωτέρω κανάλια εσόδων, κάτι που έχει σχέση με την επιλογή του καταστήματος, το οποίο θα πρέπει να έχει ενοίκιο που να αντιστοιχεί στο 5% με 10% του καθαρού μηνιαίου κύκλου εργασιών.

ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΦΕΔΩΝ

Επίσης, όσο αφορά το κύριο προϊόν, τον καφέ, ο καταναλωτής έχει αρχίσει να μαθαίνει και να ξεχωρίζει τους ποιοτικούς καφέδες και απαιτεί να έχει δικαίωμα επιλογής σε πρώτες ύλες. Έτσι λοιπόν, θεωρούμε απαραίτητη την δυνατότητα επιλογής μεταξύ single origin καφέδων ή μεταξύ blends ή και συνδυασμό αυτών. Η ποιότητα θεωρείται δεδομένη και καφέδες χαμηλής ποιότητας, ανεξαρτήτως τιμής ή μάρκας, αναχαιτίζουν κάθε ανταγωνιστικό προβάδισμα.

ΣΩΣΤΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ

Όσο γνωστή και να είναι η μάρκα του καφέ, πλέον οι Coffee Roasters στην Ελλάδα διαθέτουν όχι απλά εφάμιλλο προϊόν, αλλά συνήθως και καλύτερο από πολλές γνωστές ιταλικές φίρμες. Τιμές αγοράς πάνω από 20 Ευρώ / Kgr, με τον φόρο συμπεριλαμβανόμενο και χωρίς ΦΠΑ είναι ιδιαίτερα υψηλές, όπως και τιμές λιανικής για π.χ. capuccino freddo άνω των 2,10 Ευρώ.

ΣΩΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ

Αν και δεν είναι μόνο η μηχανή που κάνει τη διαφορά, αφού μαζί με την πρώτη ύλη, τον barista και το νερό δημιουργεί το τετράπτυχο του σωστού ροφήματος, διαδραματίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του καταστήματος, αφού:

  • Αποτελεί προϋπόθεση για παρασκευή σωστού καφέ.

  • Αποτελεί προϋπόθεση για παρασκευή καφέδων σταθερής ποιότητας - γεύσης.

  • Δεν χαλάει! – αν συντηρείται όπως πρέπει.

  • Προσελκύει πελάτες λόγω design.

ΣΩΣΤΟ DESIGN

Ο διάκοσμος του καταστήματος, δηλ. τόσο η εξωτερική εμφάνισή του και η σήμανσή του, όσο και η εσωτερική του διαρρύθμιση, διακοσμητικά και εργονομικά, θα προσελκύσουν και θα διατηρήσουν πελάτες.

ΣΩΣΤΟ MARKETING

Δεν αρκεί ένα καλό σημείο, ακόμη και αν το προϊόν είναι το καλύτερο. Θα πρέπει να δημιουργηθούν δυνατά κανάλια αμφίδρομης επικοινωνίας με τον καταναλωτή, κάτι που είναι δυνατό μόνο εφόσον δημιουργηθεί μια δυνατή μάρκα και αξιοποιηθούν τα σύγχρονα εργαλεία του marketing, δηλ. τα social media (κυρίως facebook και instagram) και οι online πλατφόρμες παραγγελιών (δηλ. e-food!)

ΣΩΣΤΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Ο πελάτης είναι ο βασιλιάς και έτσι πρέπει να νοιώθει στο κατάστημά σας. Η, δε, εξυπηρέτηση δεν είναι κάτι που περιορίζεται σε ένα χαμόγελο, στην ευγένεια ή στην ταχύτητα εκτέλεσης της παραγγελίας. Έχει να κάνει με την ταχύτητα λήψης της παραγγελίας, την ταχύτητα παράδοσης εντός και εκτός (delivery) καταστήματος, την καθαριότητα καταστήματος και προσωπικού, τη μουσική εντός καταστήματος κ.ο.κ. Όλα και πάντα σωστά!

ΣΩΣΤΗ ΑΡΧΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ

Ένα coffee shop ανήκει στην κατηγορία της Μικρής Εστίασης και οι επενδυτές – επιχειρηματίες επιλέγουν να διερευνήσουν τα σχετικά concepts για ένα βασικό λόγο, όπως ανωτέρω αναφέραμε, τη σχετικά χαμηλή αρχική επένδυση.

Το κατάστημα οφείλει να είναι αξιοπρεπές και να χρησιμοποιηθούν υλικά και εξοπλισμός που να είναι ανθεκτικά στη χρήση και να μη δημιουργήσουν προβλήματα στο μέλλον. Από την άλλη πλευρά, δεν ισχύει αναλογική σχέση «επένδυσης προς τζίρο», αλλά ισχύει η αντίστροφη σχέση «επένδυσης προς απόσβεση». Με λίγα λόγια, προσπαθήστε να κάνετε επιλογές με όσο το δυνατόν συμπιεσμένη αρχική επένδυση, ξεκινώντας με καταστήματα που λειτουργούσαν ήδη ως επιχειρήσεις υγειονομικού για να εξοικονομήσετε χρήματα από άδειες λειτουργίας, υδραυλικές, ηλεκτρολογικές εργασίες κ.ο.κ. Επίσης, διερευνήστε προσεκτικά τόσο τις επιλογές που σας υπόσχονται χαμηλές επενδύσεις, όσο όμως και αυτές που είναι στην άνω επενδυτική κλίμακα, και κυρίως διασφαλίστε ότι οι αρχικές εκτιμήσεις κόστους θα είναι και οι τελικές!

Σήμερα, εν μέσω έντονης δραστηριότητας στον κλάδο του coffee to go, παρατηρούμε μια σειρά από νέο-εισερχόμενες καινοτομίες και διαφοροποιητικά στοιχεία, που αναζωογονούν τον κλάδο, τόσο από γνωστές και καταξιωμένες αλυσίδες, όσο και από νέα concepts.

Το franchise αποτελεί τον απόλυτο μονόδρομο για τα coffee to go concepts και μόνο λίγα και ιδιαίτερα coffee shops μη ενταγμένα σε δίκτυα δικαιόχρησης θα μπορέσουν να επιβιώσουν. Οι διαφημίσεις, οι προωθητικές ενέργειες, η τεχνογνωσία, οι τιμές αγοράς των πρώτων υλών, οι εκπαιδεύσεις, οι ενημερώσεις σε σχέση με τις εξελίξεις στο εξωτερικό, όλα αυτά για να πραγματοποιηθούν σωστά απαιτούνται νούμερα, δηλαδή καταναλώσεις και χρήμα, που μόνο μέσω του franchise μπορούν να επιτευχθούν.

Διανύντας πλέον, το 5ο κύμα του καφέ, το franchising αποτελεί τη σανίδα για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν να σερφάρουν!

Κάντε κλικ και μεταβείτε στο search engine του Franchising.GR, γνωρίστε, αναλύστε και επιλέξτε αυτό που σας ταιριάζει!

Στην διάθεσή σας στο 2106540681 και στο  για να επιλέξουμε μαζί το ιδανικό για εσάς coffee shop!

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
1000 characters left
No Internet Connection