FwhiteRoboto

Ανακαλύψτε μια νέα ανατρεπτική στρατηγική ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα του franchising, απελευθερώστε τη δυναμική της επιχείρησής σας και κατακτείστε την αγορά!

  • Last Modified: Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017.

StarbucksPhilips Fill 250x250Εντός ενός οικονομικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος που παραμένει ασταθές, δεχόμενο συνέχεια δυσμενείς αναταράξεις, από τα φορολογικά και τα δημοσιονομικά ζητήματα μέχρι τις επιπτώσεις των προσφυγικών εισροών, το franchising αποτελεί μονόδρομο, είτε ασφαλή και κερδοφόρο, είτε ή επικίνδυνο και ζημιογόνο, για ένα τεράστιο πλήθος ενδιαφερομένων. Το κρίσιμο ζήτημα αφορά στην επιλογή του brand, που σε συνδυασμό με το συνολικό concept και τις υποδομές της μητρικής εταιρείας θα διασφαλίσει πλήρως την επίτευξη της αναμενόμενης επιτυχίας και μάλιστα εντός ενός πλαισίου μεταβαλλόμενων συνθηκών με νέες τάσεις να ξεπροβάλλουν και να αλλάζουν ταχέως τα δεδομένα.

Οι κλάδοι και οι επιχειρηματικές πρακτικές που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους

Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο ενδιαφερόμενοι, ένα ποσοστό της τάξεως του 30% των οικονομικά μη ενεργών Ελλήνων, διερευνούν στο franchising τις επιλογές που έχουν, με στόχο να ξεκινήσουν τη δική τους επιτυχημένη επιχείρηση, με όσο το δυνατόν εγγυημένη ασφάλεια, βέλτιστες συνθήκες εργασίας και ικανοποιητικό εισόδημα.

Η βασική επιχειρηματική αναζήτηση, είτε μέσω franchise, είτε μέσω αυτόνομης δραστηριότητας, αφορά στην έναρξη ενός καταστήματος που προσφέρει μια αξιοπρεπή απασχόληση:

  • Με μια λογική επένδυση, μικρότερη των 80,000 Ευρώ

  • Με καθαρές μηνιαίες απολαβές, με τον δικαιοδόχο να ασχολείται ενεργά στην επιχείρησή του, από 1,500 έως 3,500 Ευρώ, ανάλογα με το ύψος της επένδυσης και την συμμετοχή του στη λειτουργία

  • Ευχάριστες συνθήκες εργασίας, με ικανοποιημένους πελάτες, χωρίς ιδιαίτερο άγχος

Σαφέστατα, το franchising υπερτερεί τα μέγιστα σε σχέση με μια αυτόνομη δραστηριοποίηση, καθώς προσφέρει:

  • Αρχική τεχνογνωσία, μέσω εκπαίδευσης στις διαδικασίες λειτουργίας

  • Συμπιεσμένο κόστος αρχικής επένδυσης και ταχύτητα στην κατασκευή του καταστήματος

  • Συνεχή υποστήριξη με νέα προϊόντα, εκπαίδευση και ενημέρωση στις τρέχουσες εξελίξεις του εκάστοτε κλάδου

  • Συνεχείς προωθητικές ενέργειες και διαφήμιση

  • Μεγαλύτερα μεικτά περιθώρια, λόγω οικονομιών κλίμακος και καλύτερες τιμές αγοράς πρώτων υλών και εμπορευμάτων

  • Γνωστό brand που προσελκύει πελάτες και αποπνέει εμπιστοσύνη

Ωστόσο, η μείωση της καταναλωτικής δαπάνης έφερε στην επιφάνεια τα παγόβουνα των αδυναμιών αρκετών δικαιοπαρόχων, τα οποία εστιάζονται σε δυο τομείς:

  • Την οργανωτική αδυναμία τους, με ελλιπείς ως ανύπαρκτες υποδομές

  • Την έλλειψη ικανότητας να αναβαθμίσουν το concept και ειδικά σε κλάδους όπου διαδραματίζονται σοβαρές εξελίξεις

Παρατηρήθηκε, λοιπόν, το φαινόμενο κατάρρευσης αρκετών μικρών δικτύων, οι επιχειρηματίες των οποίων είχαν - θεωρητικά τουλάχιστον - στο πλάνο τους τη δημιουργία υποδομών με σκοπό την υποστήριξη και εξυπηρέτηση των συνεργατών τους.

Πάντα αρθρογραφούμε και τασσόμαστε υπέρ των λιτών δομών, ωστόσο κάθε δίκτυο που αριθμεί σε 5 με 10 σημεία οφείλει να διασφαλίσει τα ελάχιστα, όπως:

  • Επάρκεια διαδικασιών και υποδομών logistics, με σκοπό την ύπαρξη αποθεμάτων και την ικανότητα τροφοδοσίας των δικαιοδόχων

  • Οργανωτική υποδομή, αν μη τι άλλο - με τις ελάχιστες θέσεις, που να καλύπτουν τις ανάγκες γραμματειακής υποστήριξης, marketing, επιθεωρητών δικτύου

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι τίτλοι τέλους ακολούθησαν την επιπολαιότητα των δικαιοπαρόχων ή και τον υπερβολικό αρχικό ενθουσιασμό τους σε αρκετές περιπτώσεις, όπως σε αλυσίδα υποδημάτων που μετά από μια αναλαμπή ανάπτυξης 20 σημείων κατάρρευσε, αλυσίδας ζαχαροπλαστείων που μετά από ανάπτυξη αρκετών ετών, η μητρική εταιρεία δεν ακολούθησε επενδυτικό πλάνο παράλληλο με την ανάπτυξη που ήρθε. Οι περιπτώσεις είναι αρκετές και η απόλυτη καταστροφή ήρθε τα δυο τελευταία έτη, με παραδείγματα από κάθε κλάδο, και με πολλές περιπτώσεις να συνδυάζονται από κακή αξιοποίηση των τάσεων της αγοράς (βλ. frozen yogurt και donuts).

Εν κατακλείδι, οι βασικές αιτίες που οδηγούν στην κατάρρευση των δικτύων franchise αποτελούν ένα συνδυασμό ελλιπούς οργάνωσης, χαμηλής επιχειρηματικής ικανότητας, αδυναμίας σχεδιασμού και εφαρμογής διαρθρωτικών αλλαγών, γρήγορης ανάπτυξης που δεν ακολουθείται από τις ελάχιστες επενδύσεις εκ μέρους των δικαιοπαρόχων.

Οι νέες τάσεις που αναλαμβάνουν τα σκήπτρα της αγοράς

Από τη μια, στις αγορές των κοσμοπολίτικων πόλεων της Ευρώπης και των ΗΠΑ δημιουργούνται ευφάνταστα, πρωτότυπα και ιδιαιτέρως καινοτόμα concepts και εμφανίζονται νέες τάσεις με όλο και πιο έντονα νεωτεριστικά χαρακτηριστικά, από την άλλη η Ελλάδα έχει εγκλωβισθεί στα όρια που προσδιορίζει ο καφές και το σουβλάκι.

Το ενδιαφέρον των νέων επιχειρηματιών εξακολουθεί να μονοπωλεί ο κλάδος της Μικρής Εστίασης, αλλά πλέον έχουν εμφανισθεί στο προσκήνιο και άλλες κατηγορίες δραστηριοποίησης, μερικές εκ των οποίων να χαρακτηρίζονται από εξαιρετικά πλεονεκτήματα και δυνατά διαφοροποιητικά στοιχεία, όπως ο κλάδος της ομορφιάς και το εκρηκτικά αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό τσιγάρο. Η νέα τριμηνιαία έρευνα από το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE παρουσιάζει τις νέες τάσεις στην αγορά και στο franchising.

Η Μικρή Εστίαση στη 3G εξέλιξή της

Η Μικρή Εστίαση, η top επιλογή, ή αν μη τι άλλο η πρώτη σε αρχικό ενδιαφέρον, κρατά τα σκήπτρα του ενδιαφέροντος, καθώς θεωρείται η πλέον σίγουρη επιλογή. Ωστόσο, λόγω της όχι ευκαταφρόνητης αρχικής επένδυσης και κυρίως λόγω της μειωμένης ύπαρξης διαθέσιμων καταστημάτων στη σωστή θέση, σε καλή κατάσταση και σε λογικό ενοίκιο, οι ενδιαφερόμενοι αρκετά συχνά προχωρούν στην δραστηριοποίηση σε άλλο τομέα.

Στο κλάδο κυριαρχούν τα μικρά καφέ, με τα Coffee Island να αποτελούν το πλέον δυνατό και αναγνωρισμένο brand με περισσότερα από 300 καταστήματα, όπως και η Γρηγόρης Μικρογεύματα, η μεγαλύτερη αλυσίδα καφεστίασης, με τα Coffee Brands από τη Πάτρα και την Today group από τη Θεσσαλονίκη, να χαρακτηρίζονται από σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η κύρια τάση στον κλάδο συνεχίζει από πέρσι να αποτελεί το ευρέως πλέον αποκαλούμενο τρίτο κύμα του καφέ, με κύρια στοιχεία την απευθείας αγορά μονοποικιλιακών καφέδων από τη φάρμα και την διάθεση στους καταναλωτές προσεγμένων ροφημάτων, τόσο αναφορικά με την ποιότητα της πρώτης ύλης, όσο και σε σχέση με τον εξοπλισμό (βλ. δυνατές μηχανές), αλλά και τις μεθόδους παρασκευής (βλ. cold brew). Αρκετές νέες προσπάθειες ανάπτυξης έχουν ξεκινήσει, όπου αξίζει να αναφέρουμε τα Coffee Lab, τα οποία αριθμούν σε 12 εν λειτουργία καταστήματα και σε 5 υπό κατασκευή, όπως και τα Bridge Coffee Roasters, υπό τον συντονισμό του Φώτη Βλαχάκη, τα οποία με εξαίρετη τεχνογνωσία και συμπιεσμένη αρχική επένδυση διεισδύουν στην αγορά.

Αναμένουμε να συνεχισθεί η αναπτυξιακή πορεία των 3rd wave cafe, τόσο των υφιστάμενων αλυσίδων, αλλά και την αντίδραση των μεγάλων παιχτών του χώρου, με ενσωμάτωση ή ενίσχυση του concept σου προς την κατεύθυνση του τρίτου κύματος.

Παράλληλα, εμφανίζονται ιδιαιτέρως διαφοροποιημένα νέα concepts, τα οποία έχουν λάβει υπόψη τους τα επενδυτικά χαρακτηριστικά της εποχής, με στόχο τη χαμηλή επένδυση, αλλά και τα χαμηλά λειτουργικά, με τυπικά παραδείγματα τα THE JUICE BAR, ένα δυνατό project, με συνολική αρχική επένδυση της τάξεως των 40,000 Ευρώ, πρωτοπορούν, προσφέροντας φυσικούς eco friendly - cold pressed χυμούς, όπως και φρέσκα σάντουιτς, σαλάτες και ποιοτικούς καφέδες, συνδυάζοντας την ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή για αγνή, ποιοτική και υγιεινή διατροφή, σε έναν απίστευτα premium χώρο, με τιμές take away, όπως και τα DOCTOR GRILL, που λανσάρουν μια μοναδική και καινοτόμο πρόταση, μετατρέποντας το ευρέως διαδεδομένο σουβλάκι σε έδεσμα πολυτελείας δίνοντας στον καταναλωτή multi ethnic, αλλά και υγιεινές επιλογές όπως δεν είχε ποτέ φανταστεί. Με εμφανώς διαφοροποιημένο μενού από τον ανταγωνισμό, λιτή οργάνωση, χαμηλή επένδυση και σύντομη απόσβεση, δραστηριοποιούνται σε μια στιβαρή αγορά και στοχεύουν σε ειλικρινείς και κερδοφόρες συνεργασίες.

Σαρώνει το ηλεκτρονικό τσιγάρο στην 2G εποχή

Παράλληλα, νέοι κλάδοι εμφανίζονται με τρανό παράδειγμα το ηλεκτρονικό τσιγάρο, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις και η συνεχής εξέλιξη έχουν οδηγήσει σε νέα γενιά εξαρτημάτων (π.χ. ατμοποιητές) και σε ποιοτικά υγρά αναπλήρωσης, σε συνδυασμό, δε, με την πεποίθηση ότι είναι πολύ λιγότερο βλαβερό και χαρακτηρίζεται από χαμηλότερο κόστος χρήσης σε σύγκριση με το συμβατικό τσιγάρο, αποτελούν τους βασικούς λόγους της εκρηκτικής ανάπτυξης που γνωρίζει σήμερα ο κλάδος. Ταυτόχρονα, το marketing και η διάσταση του ηλεκτρονικού τσιγάρου ως ένα τεχνολογικό gadget, του έχει προσδώσει χαρακτήρα lifestyle, γεγονός που ενισχύει την παρουσία του στην αγορά.

Εντός του 2016 αναμένουμε ιδιαίτερα σημαντική αύξηση του πλήθους των καταστημάτων ηλεκτρονικού τσιγάρου, με τις αλυσίδες να κυριαρχούν στην αγορά. Σήμερα, μέσω franchise αναπτύσσονται αρκετά γνωστά brands, όπως η ALTEREGO, ECIG, MY VAPE, NOBACCO, VAPELAND κ.ά. διαθέτοντας, ήδη, ένα σημαντικό αριθμό καταστημάτων, και αρκετές που έχουν μόλις ξεκινήσει την ανάπτυξή τους.

Το βασικό ερώτημα είναι πόσο μεγάλη είναι η «πίτα» της αγοράς και πόσα βιώσιμα καταστήματα μπορεί να «σηκώσει» στο σύνολό της, λαμβάνοντας υπόψη ότι το σταθερό έσοδο των καταστημάτων είναι τα υγρά αναπλήρωσης και οι αντιστάσεις. Από την άλλη, μια σημαντική μερίδα ατμιστών επιλέγει λύσεις D.I.Y. που χαρακτηρίζονται από αρκετά μειωμένα έσοδα για τα καταστήματα.

Η σημαντική, ωστόσο, προοπτική του κλάδου αφορά στην αύξηση της «πίτας» με ολοένα και περισσότερους ατμιστές που εγκαταλείπουν το κάπνισμα.

Λαμβάνοντας υπόψη μας την πορεία κάθε κλάδου που γνώρισε μια ταχεία ανάπτυξη, αναμένουμε η αγορά να ωριμάσει μετά από 2 – 3 χρόνια, με 3 - 5 αλυσίδες να διεκδικούν το 80% της ελληνικής αγοράς, με τα αυτόνομα καταστήματα ή τις μικρές αλυσίδες με ιδιόκτητα υποκαταστήματα να μην αντέχουν, κυρίως, δε, μετά την εφαρμογή της νέας κοινοτικής οδηγίας που δυσκολεύει τις συνθήκες ανταγωνισμού για τα αυτόνομα καταστήματα.

Η πολυτέλεια της ομορφιάς σε τιμές χονδρικής

Ποιός θα περίμενε ότι στην Ελλάδα της κρίσης, οι καταναλωτές θα δαπανούν χρήματα για τη λεύκανση των δοντιών τους ή για υπηρεσίες μασάζ; Και όμως, αν μπορεί κάποιος να αποκτήσει την αυτοπεποίθηση ενός φωτεινού χαμόγελου μόνο από 59 Ευρώ, πολλές φορές λιγότερο από την αντίστοιχη υπηρεσία του οδοντίατρου, απλά και γρήγορα, χωρίς τις δυσάρεστες διαδικασίες του οδοντιατρείου ή αν το μασάζ κοστίζει μόνο 10 Ευρώ, τότε γιατί όχι; Πραγματικά, οι αριθμοί και οι ρυθμοί ανάπτυξης μιλούν από μόνοι τους. 9 συμβάσεις και 9 προσύμφωνα μέσα στο μήνα για την SmileWorks και 4 νέα καταστήματα για τα my massage.

Καινοτόμος καλλυντική λεύκανση δοντιών

Η SmileWorks φέρνει μια νέα εμπειρία στην καλλυντική λεύκανση δοντιών με τη χρήση ψυχρού φωτός τύπου LED. Αυτή η επαναστατική και καινοτόμος μέθοδος αποτελεί την πρώτη επιλογή των ειδικών σε Αμερική και Ευρώπη, και προσφέρει μια ασφαλή, πολύ οικονομική, πλήρως αποδοτική και ταχεία λύση. Επενδύστε επιχειρηματικά στον πλέον ανερχόμενο κλάδο της βιομηχανίας της ομορφιάς, με αξεπέραστα περιθώρια κέρδους και προσφέρετε στους πελάτες σας τη δυνατότητα να χαμογελούν με αυτοπεποίθηση, με αρχική επένδυση 16,900 Ευρώ.

Το Σύστημα Franchise της SmileWorks σας παρέχει την ευκαιρία να αξιοποιήσετε μία νέα και καινοτόμο ιδέα και να δημιουργήσετε την δική σας ιστορία επιτυχίας ή να επεκτείνετε το υφιστάμενο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιό σας. Το επιχειρηματικό μοντέλο της SmileWorks ενσωματώνει την καλλυντική λεύκανση δοντιών στην έννοια της λιανικής πώλησης και είναι διαθέσιμο υπό τη μορφή καταστήματος που λειτουργεί μέσω franchise. Ο σχεδιασμός των καταστημάτων είναι φουτουριστικός και σε συνδυασμό με μία φιλική και ζεστή ατμόσφαιρα ολοκληρώνει αυτή την πρωτόγνωρη εμπειρία.

Προσιτές υπηρεσίες μασάζ για όλη την οικογένεια

Η επιχειρηματική πρόταση των my massage αφορά στην παροχή υπηρεσιών μασάζ, μέσα από μια ευρεία γκάμα τύπων μασάζ, με εξειδικευμένους θεραπευτές από μασέρ, μέχρι φυσικοθεραπευτές και αισθητικούς. Με όραμά τους να αναδείξουν το μασάζ ως μια προσιτή πολυτέλεια, τα my massage προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες μασάζ σε εξαιρετικές τιμές, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα, φυτικά προϊόντα και αναπτύσσονται δυναμικά σε ένα κλάδο που έχει χαρακτηρισθεί σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του CareerBuilder.com με τίτλο «Growing industries» ως ένας από τους top 10 τομείς ανάπτυξης στην παγκόσμια αγορά. Με συνολική επένδυση 20,000 Ευρώ, τα my massage αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς και πολύ σύντομα θα μπορούμε να απολαμβάνουμε επαγγελματικές υπηρεσίες μασάζ, πέρα από τη Ν. Σμύρνη, στα νέα my massage inner treatment σε Αργυρούπολη, Περιστέρι, Καλλιθέα και Γιαλού. Οι εξειδικευμένοι και έμπειροι θεραπευτές των my massage, με στόχο την προστασία και την διατήρηση της ευεξίας μας, προσφέρουν μια σειρά από τύπους μασάζ, όπως χαλαρωτικό, αθλητικό, θεραπευτικό, κεφαλής, πλάτης – αυχένα, ρεφλεξολογία, λεμφικό, thai, rejuvance (φυσικό Lift προσώπου), hot scales (ζεστά κοχύλια), 4 χέρια, όπως και κατ’ οίκον.

Overall Rating (0)

0 out of 5 stars

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be in between 10-300 characters
Your comments are subject to administrator's moderation.

    Comments

    • No comments found
    Fields marked with * are required
    NEED HELP? (x)
    1000 χαρακτήρες αριστερά
    ΔΩΡΕΑΝ Ε-ΒΟΟΚ
    1000 χαρακτήρες αριστερά