Franchise FAQs

κατάστημα franchise

Ως ένα βαθμό ΝΑΙ. Τη πρώτη περίοδο απαιτείται προσωπική ενασχόληση και αφοσίωση, κάτι που ισχύει συνήθως για μικρές επιχειρήσεις με τη λογική της αυτοαπασχόλησης. Από την άλλη, για πιο μεγάλες επενδύσεις (από 50 χιλ και άνω) υπάρχει μερικές φορές η δυνατότητα διαχείρισης του καταστήματος από προσωπικό της μητρικής έναντι αμοιβής, όταν οι αποδόσεις είναι τέτοιες που επιτρέπουν αυτή την επιλογή.

Ωστόσο, μετά από 1 – 2 έτη, όταν θα έχει στρώσει το κατάστημά σας και θα είστε ευχαριστημένοι, γιατί να μη ξεκινήσετε άλλο ένα, έχοντας ήδη την σχετική εμπειρία, με στόχο την δημιουργία άλλου ένα profit unit για εσάς. Εδώ, να τονίσουμε τη προσωπική μας άποψη, όπου με στόχο την ελαχιστοποίηση του ρίσκου, σας συμβουλεύουμε τη δημιουργία άλλου – διαφορετικού concept. Σε κάθε περίπτωση, σήμερα, καλύτερα 2 – 3 μικρές επενδύσεις σε διάστημα έτους, παρά μια μεγάλη – μια και έξω, ελαχιστοποιώντας έτσι τις πιθανότητες αποτυχίας (πάντα πλην εξαιρέσεων!).

franchise royalties

Αν η μητρική τιμολογεί τα προϊόντα μπορεί και να μη πληρώνετε royalties, από την άλλη στην ουσία πληρώνετε καθώς η μητρική θα πρέπει να κερδίζει, αλλά και να καλύπτει το κόστος των ανωτέρω 5 τμημάτων, τους συμβούλους – επιθεωρητές πωλήσεων, την διαφήμιση που διενεργεί κ.λπ. Αν έχετε ένα αυτόνομο κατάστημα, δεν πληρώνετε royalties, αγοράζετε όμως πολύ ακριβότερα τα εμπορεύματα και τις πρώτες ύλες.

Στην πράξη και υπό Κανονικές Συνθήκες μέσω franchise τα royalties «αντισταθμίζονται» από τις μειωμένες τιμές αγοράς, λόγω οικονομιών κλίμακος και γνώσης του δικαιοπαρόχου και έχετε και δωρεάν υποστήριξη και χρήση επώνυμου brand. Τι άλλο θέλετε;

franchise υποστήριξη

Αρχικά: εύρεση ή / και αξιολόγηση καταστήματος, τα σχέδια, η αρχική εκπαίδευση, η εύρεση και αξιολόγηση προσωπικού, το αρχικό εμπόρευμα, ένας υπεύθυνος από τη μητρική στο κατάστημά σας για 2 – 3 εβδομάδες, παράδοση με το κλειδί στο χέρι.

Στη συνέχεια: παρακολούθηση, εκπαίδευση (αν απαιτείται), νέα προϊόντα, σχεδιασμός προσφορών, προωθητικές ενέργειες, απρόσκοπτη τροφοδοσία, social media marketing, διαφήμιση (ανάλογα), έντυπα, επίλυση προβλημάτων, συνεχή βελτίωση, αλλαγές στο concept ώστε να παραμένει δυνατό.

Ένα κατάστημα (ότι και να είναι αυτό) απαιτεί σκέψεις και ενέργειες που αφορούν marketing, logistics, operations, finance, internet. Απαιτεί, λοιπόν, 5 σε 1. Αδύνατον ένας άνθρωπος να έχει γνώση και να προλαβαίνει να ασχοληθεί με όλα αυτά. Εδώ έρχεται το franchising και η μητρική εταιρεία να παρέχουν πλήρη υποστήριξη.

κατάστημα franchise

Οι αγορές συρρικνώνονται, τα μισθώματα θα ανέβουν. Απαιτείται καλό εμπορικό σημείο, σχεδόν πάντα σε πέρασμα, είτε επί του κεντρικού δρόμου (must εκτός Αθηνών), είτε σε κάθετο, το δεύτερο – τρίτο κατάστημα από το γωνιακό του κεντρικού, να «φαίνεται» και να έχει ικανοποιητική πρόσοψη.

Διαπραγματεύσεις στο ενοίκιο και τα μάτια ανοιχτά για τις «αναδυόμενες» πιάτσες. Κοντά στον ανταγωνισμό, αν έχετε Προϊόν (και να δεν έχετε, βρείτε άλλο concept :). Αναζητείστε καταστήματα σε καλή κατάσταση (υπάρχουν) και εξοικονομείστε χρήματα από την αρχική επένδυση.