time management 350Πολλές φορές ενώ ξεκινάμε με τις καλύτερες προθέσεις, με κέφι και διάθεση για να υλοποιήσουμε μία εργασία, φτάνουμε σ΄ ένα σημείο όπου δεν μπορούμε να προχωρήσουμε παρακάτω. Αυτό ισχύει για πάρα πολλά πράγματα και καταστάσεις της ζωής μας, καθώς υπάρχει ένας άγραφος κανόνας ο οποίος όμως ισχύει απόλυτα! Είναι ο κανόνας που μας λέει: «Είναι πιο δύσκολο να ξεκινήσεις και πάλι κάτι που έκανες, παρά να ξεκινήσεις από την αρχή». Για παράδειγμα, αν κάθε μέρα διαβάζετε με συνέπεια ένα βιβλίο που έχετε ξεκινήσει, είναι σίγουρο πως στο τέλος θα το ολοκληρώσετε. Αν όμως μία μέρα αμελήσετε την ανάγνωση, τότε με μαθηματική ακρίβεια θα προσθέσετε ακόμη ένα ανολοκλήρωτο πράγμα στη ζωή σας. Η ίδια ακριβώς αρχή ισχύει και για τα επαγγελματικά θέματα. Όταν ξεκινάμε κάτι, πρέπει να το ολοκληρώνουμε, όσο δύσκολο και αν είναι αυτό. Και ας είμαστε ειλικρινείς. Είναι!

Σύμφωνα με έρευνες, ο σύγχρονος άνθρωπος δεν μπορεί να αφοσιωθεί απερίσπαστος πάνω σε μία εργασία για πάνω από 3 λεπτά! Κάποιο email, ένα τηλεφώνημα ή κάποιο άλλο εξωτερικό ερέθισμα, τραβούν την προσοχή μας και μας αποσπούν από αυτό που κάνουμε. Εκτός όμως από αυτές τις "παρεμβολές", για ποιους άλλους λόγους δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε σωστά το χρόνο μας και να ολοκληρώσουμε αυτά που πρέπει να υλοποιήσουμε;

Η κακή διαχείριση του χρόνου, οι λάθος προτεραιότητες και οι υπερβολικές υποσχέσεις προς τους πελάτες μας στην αρχή μιας νέα συνεργασίας, πολλές φορές μας ωθούν στο να γινόμαστε ασυνεπείς με τις υποχρεώσεις μας. Τόσο προς τους πελάτες μας, όσο και προς τον ίδιο μας τον εαυτό. Ευτυχώς υπάρχουν 4 πράγματα που μπορείτε να κάνετε ώστε να αντιστρέψετε αυτό το δυσλειτουργικό για την επαγγελματική σας αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα, κλίμα.

1) Κάντε mute στην ηχώ σας!

Σταματήστε να επαναλαμβάνετε στον εαυτό σας πως είστε υπό πίεση, πως έχετε να υλοποιήσετε ένα δύσκολο έργο, πως σας φαίνεται βαρετή μία εργασία. Μην παίρνετε θάρρος. Δε θα σιωπήσετε μόνο τα αρνητικά αλλά και τα θετικά λόγια που επικοινωνείτε προς τον εαυτό σας. Μηνύματα του τύπου: «Εύκολο είναι θα το κάνω κάποια στιγμή» ή «Εντάξει έχω κάνει το 80% της δουλειά, την τελειώνω και αύριο», είναι λάθος! Με απλά λόγια σταματήστε τα λόγια και αρχίστε τη δράση.

2) Ξεχάστε το άλλοθι της τελειομανίας

Το ότι δεν ολοκληρώνετε μία εργασία εξαιτίας του ότι θέλετε να της δώσετε τη δέουσα προσοχή, είναι μια πολύ καλή δικαιολογία η οποία όμως δε θα αφαιρέσει κάποιον από τον όγκο εργασιών που σας περιμένουν. Δείτε την αλήθεια κατάματα και αφήστε στην άκρη δικαιολογίες τέτοιου τύπου.

3) Κρατήστε την πίεση για τα ελαστικά σας!

Ακούμε πολλές φορές πως η πίεση λειτουργεί εποικοδομητικά ως προς την υλοποίηση μία εργασίας. Πολλές έρευνες που έχουν γίνει, καταδεικνύουν πως τα επιτυχή αποτελέσματα της πίεσης αποτυπώνονται μόνο στην ψυχολογία των υποκειμένων που συμμετείχαν σε αυτές τις έρευνες. Όλοι οι συμμετέχοντες δηλώνουν πως με ένα πιεστικό deadline δούλεψαν πιο αποτελεσματικά αλλά το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς τους δεν αποδεικνύει κάτι τέτοιο! Λάθη και παραλείψεις συνοδεύουν σχεδόν πάντα τα πιεστικά deadlines. Οριοθετήστε το χρόνο σας με σκοπό να αφιερωθείτε στο παραγόμενο έργο και όχι στο χρόνο που θα χρειαστείτε για το παραγόμενο έργο!

4) Τμηματοποιήστε κάθε εργασία

Μη βλέπετε την "μεγάλη εικόνα" μίας εργασίας αλλά φροντίστε ώστε να δείτε το κάθε τμήμα της ξεχωριστά! Άλλη εργασία είναι η σύλληψη μίας ιδέας, άλλο κομμάτι της, η έρευνα για τον τρόπο υλοποίησής της και άλλο η υλοποίησή της. "Σπάστε" τις εργασίες σε κομμάτια, ξεκινήστε να ολοκληρώνετε κάθε ένα από αυτά και στο τέλος θα έχετε όλο το πάζλ συμπληρωμένο. Η ολοκλήρωση κάθε μικρού κομματιού, σας δίνει δύναμη για να συνεχίσετε!

Θέμης Σαρανταένας

Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά