Το 2012, η μεγάλη τάση της αγοράς ήταν το frozenyogurt. Περισσότερα από 350 καταστήματα ξεκίνησαν τις δραστηριότητές τους μέσα σε ένα χρόνο. Λίγο λιγότερο από τα μισά να ανήκουν σε αλυσίδες franchise και τα υπόλοιπα αυτόνομα. SelfService ή με εξυπηρέτηση από το προσωπικό του καταστήματος, τροφοδοτούμενα με έτοιμο προϊόν ή με παρασκευή εντός του καταστήματος, με μια, δυο ή και περισσότερες μηχανές και αντίστοιχα, με 2 , 4, 6 ή και με ακόμη περισσότερες γεύσεις, με πολλούς συνδυασμούς toppings, προσφέρουν παγωμένο γιαούρτι, αλλά και καφέδες, smoothies, χυμούς, φρουτοσαλάτες και γλυκά βασισμένα στο γιαούρτι.

Η νέα τάση των donuts ξεκίνησε έντονα το τελευταίο τετράμηνο του 2012. Ακολουθώντας το ενδιαφέρον της επιχειρηματικής αγοράς, πολύ γρήγορα εμφανίστηκαν νέες προτάσεις franchise και νέα ντονατσάδικα ξεπροβάλλουν σαν τα μανιτάρια, σε στενά και σε μικρούς εμπορικούς δρόμους, με κύρια χαρακτηριστικά τα χαμηλά ενοίκια και λειτουργικά, τη χαμηλή επένδυση και το μειωμένο ωράριο λειτουργίας. Υπάρχουν, όμως, προοπτικές ανάπτυξης και ποιές είναι αυτές, καθώς ο ανταγωνισμός φουντώνει και τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ συμπιεσμένα; Υπάρχουν σημεία διαφοροποίησης και ποιές εναλλακτικές έχει όποιος ενδιαφέρεται να επενδύσει;

Έχουμε επανειλημμένως αναφέρει ότι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της Νέας Εποχής για το franchising αφορά στην ραγδαία αύξηση των ενδιαφερόμενων – δυνητικών νέων επιχειρηματιών, με περισσότερους από 1 εκατομμύριο συμπολίτες μας να στρέφονται, πλέον, στον θεσμό λόγω ανάγκης, με στόχο την επαγγελματική αποκατάστασή τους. Αυτό ακριβώς αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά σε σχέση με την π.Κ. (προ Κρίσης) Εποχή, καθώς βιώνουμε μια οικονομία με την ανεργία στο 30% και με περισσότερους από 1,5 εκατομμύριο εγκλωβισμένους ανέργους, που το μόνο που μπορούν να επιδιώξουν είναι η αυτο-απασχόληση ως επιλογή και ως διέξοδος της δημιουργικότητάς τους. Στο ανωτέρω πλαίσιο και σε συνδυασμό τόσο με την ψυχολογική και πραγματική αδυναμία των επιχειρήσεων για επενδύσεις, όσο και με την ενδογενή αυξημένη παραγωγικότητα των συστημάτων franchise, πολλές εταιρείες επιλέγουν την στρατηγική του franchising για την ανάπτυξή τους. Ωστόσο, τα επιτυχημένα εγχειρήματα απαιτούν μια πολυδιάστατη θεώρηση, σε επίπεδο concept, προετοιμασίας, υποδομών και συνεργασιών.

Το Παρατηρητήριο Franchise ολοκλήρωσε την πρώτη έρευνα ανασκόπησης του κλάδου για το 2013, που αφορά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Η έρευνα βασίσθηκε τόσο στη μελέτη στατιστικών στοιχείων, όσο και σε συνεντεύξεις με επιχειρηματίες και διευθυντές ανάπτυξης 40 δικαιοπαρόχων εταιρειών. Το ανωτέρω δείγμα αντιστοιχεί στο 12% των 338 αλυσίδων που έχουν υιοθετήσει το franchising ως στρατηγική ανάπτυξης και συμπεριλαμβάνονται στη βάση του Franchise.GR, οι οποίες και προσδιορίζουν λόγω του μεγέθους τους (πλήθος καταστημάτων και ενοποιημένος κύκλος εργασιών) το 46% του κλάδου.

Το Παρατηρητήριο Franchise, ο φορέας αποτύπωσης του κλάδου του franchising, ξεκίνησε τις δραστηριότητές του μέσω κλαδικών ερευνών το 1998. Με τη σημερινή του μορφή ιδρύθηκε από το περιοδικό FRANCHISE BUSINESS και λειτουργεί υπό την αιγίδα του, με τη συνδρομή του www.Franchise.GR, ως o μόνιμος μηχανισμός παρακολούθησης και ανάλυσης του κλάδου του franchising στην Ελλάδα, των επιχειρηματικών τάσεων, της διείσδυσής του στην αγορά και στη συμβολή του στην εθνική οικονομία.

Ο θεσμός του franchising απέδειξε το 2012 τις αντοχές του, καθώς αφενός τα καταστήματα που αντιστέκονται στην κρίση είναι αυτά που έχουν ενταχθεί σε αλυσίδες franchise, και αφετέρου περισσότερα από 250 νέα καταστήματα εγκαινιάσθηκαν μέσα στο 2012 και αρκετά εξ' αυτών με πρωτοφανείς για την εποχή αποδόσεις. Το πλέον σημαντικό στοιχείο, όμως, αφορά ότι στις 150 επιχειρήσεις που βάζουν λουκέτο, κλείνει μία και μόνο επιχείρηση franchise, καθώς ενώ εντός του 2012 έβαλαν λουκέτο περίπου 70,000 επιχειρήσεις, δηλ. 36% επί του συνόλου, το αντίστοιχο ποσοστό στον κλάδο του franchising ανέρχεται σε 2% στον κλάδο και 0,2% στο σύνολο της αγοράς.Παράλληλα, περισσότερες από 30 εταιρείες υιοθέτησαν το franchising ως την κύρια στρατηγική για την ανάπτυξή τους και κανένα σοβαρό δίκτυο franchise δεν έχει αιτηθεί ένταξη στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.

Σήμερα, την εποχή της κρίσης, με όραμα τη μεταμνημονιακή Ελλάδα, το franchising προβάλλει ως η μοναδική, ίσως, διέξοδος για τους εγκλωβισμένους στην ανεργία συμπολίτες μας, προσδοκώντας όχι τόσο σε μια αποδοτική επένδυση, αλλά σε μια αξιοπρεπή και σωστά αμειβόμενη εργασία.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ενδιαφερομένων επικεντρώνεται πλέον στη νέα επιχειρηματική κατηγορία της Μικρής Εστίασης, όπου ευέλικτα και σύγχρονα concepts μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον με αντικείμενο τα donuts, το hot dog, το frozen yogurt και φυσικά τον καφέ.

Τόσο η μελέτη περίπτωσης του frozen yogurt την πρόσφατη περίοδο από το Πάσχα του 2012 μέχρι τέλος Καλοκαιριού, όσο και τα νέα καταστήματα Μικρής Εστίασης που ξεκίνησαν μετά το φθινόπωρο αποδεικνύουν τη δυναμική και τις πολύ καλές προοπτικές των καταστημάτων του κλάδου, εφόσον πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις του τρίπτυχου «Εμπορική Θέση» - «Οργάνωση» - «Concept».

Περισσότερα Άρθρα...

  1. Αναπτυξιακές τάσεις στον κλάδο του ποδηλάτου
  2. Ο νέος συνέταιρος
  3. Top επενδυτικές προτάσεις franchise για το 2013 (part i)
  4. Έντονες ανακατατάξεις και ενισχυτικές τάσεις
  5. Μικρή Εστίαση
  6. Franchise. Είναι η λύση;
  7. Οι νικητές του αύριο - οι αλυσίδες franchise που διακρίνονται στην εποχή των αναταράξεων!
  8. Αυξήστε τη ζήτηση για την επιχειρηματική πρότασή σας
  9. Ο νέος δρόμος του franchising
  10. Το franchising μονόδρομος για την επιχειρηματικότητα
  11. Οι Προοπτικές του franchising
  12. FRANCHISE - Προοπτικές μ.Κ. (μετά Κρίσης)
  13. ENTRY FEES
  14. Πέτρος Πετρίδης – Franchising, Ενδυνάμωση εν μέσω κρίσης
  15. Franchise: Ευθύνες και Προοπτικές
  16. Μια ιστορία επιτυχίας!
  17. Το franchising μονόδρομος στην έξοδο από την κρίση
  18. Οι «εξυπνάκηδες» του Franchise
  19. Happy franchise years
  20. Γιατί να αναπτυχθείς μέσω franchise
  21. Γιατί να (μην) ανοίξεις ένα franchise κατάστημα
  22. Αγορά Xρυσού. Όχι με franchise!
  23. Οι προοπτικές του franchise για το προσεχές μέλλον είναι ιδιαίτερα καλές
  24. Η συνάρτηση της Επιχειρηματικότητας τείνει προς το Franchising
  25. Η ευρωΠεριφάνεια μας
  26. Θέλω να ανοίξω το δικό μου franchise κατάστημα, αλλά φοβάμαι την χρεοκοπία της χώρας
  27. Άσε την πόκα και πιάσε το φτυάρι
  28. Εμπιστοσύνη στο franchise
  29. Διερευνώ το franchising των 30,000 ευρώ και είμαι άνεργος
  30. Η Ανασυγκρότηση της Ελλάδας και το Franchising
  31. Η λύση της franchise αυτοαπασχόλησης
  32. Κριτήρια ελέγχου
  33. Γιώργος Τσαγκαράκης: Η κρίση γεννά ευκαιρίες
  34. Εγχειρίδιο επιλογής και ασφάλειας
  35. Το Franchising σήμερα
  36. Ελλάδα? Βεβαίως! Παράλληλα όμως, υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές…
  37. Εντόπισε τις ευκαιρίες της κρίσης
  38. Η μεγάλη (αλήθεια) για το franchising
  39. Οι 10 αξίες του Νέου Franchising
  40. Πορείες πλεύσης για τις αλυσίδες franchise
  41. The art of Franchise Business
  42. Ερευνα - Ο ρόλος και οι προοπτικές του franchising
  43. Η μεταβατική περίοδος του franchising
  44. This is the end
  45. Η σημασία των επιτυχημένων Επιχειρηματικών Μοντέλων
  46. Ανάλυση SWOT για την επιλογή franchise
  47. Το 2011 και η Ευρώπη
  48. Poker Franchise
  49. Άγγελος Αθανασόπουλος - Το όλο concept του franchising της Hair Life βασίζεται στα προϊόντα και στην τεχνογνωσία μας
  50. Ερευνα franchise 2009 – 2010
  51. FRANCHISE - ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ (7% η διείσδυση του franchising για το έτος που πέρασε)
  52. 7% η διείσδυση του franchising για το έτος που πέρασε
  53. Franchise vs Ανεργίας
  54. Το ανατρεπτικό 2011 για το franchising
  55. Καταλυτική περίοδος για το franchising
  56. Αρνούμεθα να αλλάξουμε νοοτροπία
  57. edito | FRANCHISE BUSINESS Η λύση στην κρίση
  58. Αυξητικές τάσεις στον κλάδο του franchising
  59. Αλλιώς και Αλλιώτικα
  60. O Νέος Ρόλος των Συμβούλων
  61. Η Νέα Φάση του Franchising
  62. Διαδικασία κατοχύρωσης ημεδαπών σημάτων
  63. 7 ενδεδειγμένες ενέργειες για να βρείτε δικαιοδόχους
  64. edito | τα καλύτερα (?) από Σεπτέμβριο
  65. Η Νέα Τάξη Πραγμάτων στο Franchising
  66. Colpo Grosso
  67. Αγορά υφιστάμενης επιχείρησης franchise
  68. Η σωστή ανάπτυξη, διοίκηση και υποστήριξη αλυσίδων δικαιόχρησης
  69. Η νέα εποχή των συνεχών αλλαγών και εξελίξεων
  70. Η Σημασία του Πράσινου Marketing
  71. Οι Τάσεις των Καταναλωτών για το 2010
  72. Licensing vs Franchising
  73. Franchise Trends 2010
  74. Seek and Franchise
  75. η ΚΡΙΣΗ στην ΚΟΙΝΩΝΙΑ και στο FRANCHISE
  76. H Γρίπη του Franchising
  77. Ακολούθησε τους κανόνες
  78. Επιδοτήσεις
  79. ΑΝΑΠΤΥΞΗ μέσω franchising
  80. Master Franchising & International Development
  81. FRANCHISE we believe
  82. H ΚΡΙΣΗ και το franchising
  83. FRANCHISE TRENDS for 2009
  84. FRANCHISING με εταιρικό σχήμα
  85. be positive
  86. Αλήθειες και Ψέματα
  87. Η κρίση το 2009
  88. Κατάλληλο για 12+
  89. Savoir Vivre
  90. Η κρίση ώθησε το franchise
  91. edito #48 [2009]
  92. Ανάπτυξη στο Εξωτερικό
  93. edito 50 | H Κρίση
  94. Bunkruptcy
  95. Ριζική αλλαγή
  96. Η Δέσμευση του Δικαιοπάροχου καθορίζει το Μέλλον του
  97. Δες 'το αλλιώς
  98. Αξιολόγηση σημείου
  99. Οι επιχειρήσεις έχουν αλλάξει
  100. Αθέμιτος ανταγωνισμός
  101. Εν αρχή ην ο άνθρωπος…
  102. Εξαιρετικός θεσμός!
  103. Διαδικασία εύρεσης του κατάλληλου σημείου
  104. Νέες απαιτήσεις και προσδοκίες
  105. Creative Franchise
  106. Οι καταναλωτές επιλέγουν τα best of the best σε value και σε price
  107. Αποκλειστικοί Προμηθευτές
  108. Εποχικότητα
  109. Η Νέα εποχή
  110. Ανεξαρτησία δικαιοδόχων
  111. Αναδιοργάνωση
  112. Αυξήστε τα έσοδά σας
  113. Λύση σύμβασης και συνέπειες
  114. Στρατηγική για το μέλλον
  115. atakes & big Ideas
  116. Η νέα εποχή της οικονομίας
  117. Ο πρωταγωνιστικός ρόλος του franchise στη νέα εποχή των αγορων
  118. 11 βήματα για την ανάπτυξη σας στο εξωτερικό
  119. Η Καινοτομία
  120. THE NEW Experience & Surprise Economy [2008]
  121. Franchise γάμος από έρωτα ή προξενιό;
  122. insight FRANCHISE [2008]
  123. Γεωγραφική Περιοχή
  124. Επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη
  125. Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά σου που θα σου διασφαλίζουν την επιτυχία σου;
  126. Τι πρέπει να περιέχει ένα Σύστημα Franchise;
  127. Τι να διερευνήσεις πριν υπογράψεις τη σύμβαση franchise;
  128. Franchise Concept Book
  129. Είσαι κατάλληλος για δικαιοδόχος;
  130. Ποιά είναι η καθημερινότητα στον κλάδο της δικαιόχρησης;
  131. Ποιές είναι οι παγίδες που πρέπει να προσέξεις;
  132. Τι πρέπει να εξετάσεις πριν ενταχθείς σε μια αλυσίδα franchise;
  133. Σου ταιριάζει ο ρόλος του επιχειρηματία;
  134. Ποιές είναι οι προϋποθέσεις επιτυχίας και οι προσδοκίες της δικαιόχρησης
  135. Επιλογή franchise concept
  136. Η Νέα Εποχή
  137. Η νέα πρόκληση
  138. Προμήθειες και Αποκλειστικότητες
  139. FRANCHISE2 [2007]
  140. Διαπλεκόμενα
  141. Αυτόνομη επιχείρηση
  142. doing business RIGHT
  143. Trends & New Ideas in Franchise [2007]
  144. FAQs
  145. Tweak & Rebuild
  146. Franchise Relationships
  147. Black/White Strategy
  148. Διεθνής Προοπτική
  149. Franchise Leaders
  150. Αυτοαξιολόγηση διακιοπαρόχων
  151. Blue and Red Oceans vs Porter
  152. Master Franchise
  153. OverFranchising
  154. Διαρκης Υποστηριξη
  155. Franchise is changing
  156. Για να μη σε πιασουν αδιάβαστο
  157. Η Ανανέωση της Σύμβασης Δικαιόχρησης
  158. H Διαμόρφωση των Ανταλλαγμάτων που καλούνται να καταβάλλουν οι δικαιοδόχοι συστημάτων franchise
  159. Αυξήστε τις πωλήσεις σας
  160. The Uniform Franchise Offering Circular - UFOC
  161. Casanova’s Franchise
  162. edito | 30 τεύχη – 9 χρόνια [2006]
  163. Everything interesting is about franchise
  164. 100 τρόποι για να γίνεις ο καλύτερος επιχειρηματίας
  165. edito | Franchise Directory 2006
  166. Franchise Lexicon
  167. Εμπορικό Σήμα
  168. 2006. Η κρίσιμη χρονιά έρχεται
  169. Franchise 2006
  170. edito 54 [2010]
  171. edito 25 [2005]
  172. Η υπόθεση των copycats
  173. Επιλέξτε τα «δεξιά» σας χέρια
  174. Αύξησε την ικανότητά σου για πωλήσεις
  175. Η επιτυχία των πωλήσεων
  176. Οι οικονομικοί όροι του franchise
  177. 10 συμβουλές για να γίνεις ο καλύτερος manager
  178. Διαμόρφωσε περιβάλλον απόδοσης
  179. Εσείς που θα καθίσετε;
  180. Super Unleaded Power Busting plus Loyalty Bonus
  181. Προτίμησε θετικές σκέψεις
  182. Franchise Busting
  183. It’s party time
  184. Η μαγεία του franchise
  185. Η απάτη και η αλήθεια
  186. Επιπτώσεις της άρνησης του Δικαιοδόχου να συμμορφωθεί με την καταγγελία της σύμβασης franchising από τον Δικαιοπάροχο
  187. Η παγκόσμια αγορά του 2005
  188. Η παγκόσμια αγορά του 2005
  189. O ρόλος του franchise στο διεθνές επιχειρηματικό σκηνικό [2005]
  190. Lexicon [2005]
  191. Franchise games [2004]
  192. Managing franchisees [2004]
  193. edito 21 [2004]
  194. Ανανέωση της σύμβασης franchise και επαναδιαπραγμάτευση των όρων της
  195. Παρουσιάσεις
  196. Διαχειριση Αποθεματων
  197. Ακολούθησε τις συγχρονες πρακτικές
  198. Δημιούργησε μια διαχρονική επιχείρηση [2004]
  199. edito 19 [2004]
  200. Franchise Terminator [2004]
  201. Να είσαι καινοτόμος [2004]
  202. edito 18 [2004]
  203. Κανόνες αναδιοργάνωσης του Franchise [2004]
  204. Διευθυντής Καταστήματος [2004]
  205. Τεχνογνωσια
  206. Διαφοροποίηση και Καινοτομία
  207. Απλες Διαδικασιες
  208. Mafia franchise [2004]
  209. Παίξε σκληρά
  210. edito 17 [2004]
  211. Ήρθε η ώρα να γίνεις κακός; [2004]
  212. Ήρθε η ώρα να κάνουμε κάτι περισσότερο; [2004]
  213. Η πολιτική και το franchise [2004]
  214. Η στρατηγική επιτυχούς προώθησης δικτύου δικαιόχρησης με master franchise
  215. Ποιά είναι τα στελέχη του franchise; [2004]
  216. Η φιλοσοφία μιας νέας εποχής, συνεχώς και ταχέως εξελισσόμενης [2004]
  217. Η κοκκινοσκουφίτσα και οι κακοί οι λύκοι!
  218. Κάνε την δική σου δουλειά
  219. Business Guide 2004
  220. Τι ωραία που περνάμε!
  221. Ασφαλή και Ισχυρή Ανάπτυξη Δικτύων;
  222. Κανόνες παιχνιδιού για νικητές
  223. Μάθε αυτά που αλλάζουν το επιχειρηματικό σκηνικό [2004]
  224. Γιατί είμαστε κολλημένοι με το franchise;
  225. edito 15 - Perfection [2003]
  226. Ανασυγκρότηση δυνάμεων
  227. edito 14 [2003]
  228. Γιατί το franchise έχει αρρωστήσει;
  229. edito 13 [2003]
  230. Έχει ξημερώσει μια νέα εποχή για το Franchise
  231. The Franchise Market in Greece
  232. Internet
  233. edito 6
  234. Η σημασία του ονόματος
  235. Εμπιστευτικότητα
  236. Η ποιότητα στην εκπαίδευση
  237. Που επενδυουν οι Έλληνες
  238. Επιλογή franchise
  239. Η σύμβαση δικαιόχρησης
  240. Οδηγός Επιβίωσης για δύσκολες μέρες
  241. Τα βήματα ανάπτυξης
  242. Μια ιστορία franchise
  243. Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 4087/88
  244. Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 2790/1999 - παράγραφος 3
  245. Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 2790/1999
  246. Ορολογία
  247. Franchise Lexicon
  248. Σύμβαση Δικαιόχρησης
  249. Τα βήματα της ανάπτυξης
  250. Τα 10 βήματα της ανάπτυξης
  251. Όροι Χρήσης
LET'S TALK FRANCHISE