Έχοντας επιλέξει, αρχικά τουλάχιστον, την υποκατηγορία κλάδου που φαίνεται ότι σας ταιριάζει, το επόμενο στάδιο αφορά την επιλογή του concept. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η διαδικασία επιλογής concept, δηλαδή η διερεύνηση της αγοράς και των διαθέσιμων επιλογών θα σας προσδώσει τις απαραίτητες πληροφορίες αξιολόγησης του κλάδου και του εντοπισμού των υποκατηγοριών που διαφαίνονται ως αξιόλογες.
Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε ότι ο Σύμβουλος Franchise παραμένει δίπλα σας σε κάθε βήμα, σας καθοδηγεί και σας προστατεύει από λανθασμένες επιλογές. Αυτό είναι αυτονόητο και υπάρχουν πλήθος παραδειγμάτων που αρκετοί δεν «άκουσαν τον Franchise Doctor» και λαμβάνοντας, ενστικτωδώς ή παρασυρμένοι, λανθασμένες αποφάσεις, απλά απέτυχαν ταχέως και καταστροφικά.
Σε αυτή τη φάση αναλύουμε το concept και όχι τη μητρική εταιρεία, δηλαδή εστιαζόμαστε στην επικεφαλίδα του επιχειρηματικού συστήματος και όχι στα ειδικότερα στοιχεία του που αφορούν υποστήριξη, βελτίωση κ.λπ. Το concept θα πρέπει να μας δίνει τη σιγουριά ότι θα φέρει πωλήσεις – έσοδα, όχι μόνο σε όσα υφιστάμενα και πιλοτικά καταστήματα, αλλά και στο δικό σας. Επίσης, να χαρακτηρίζεται από καλά περιθώρια κέρδους. Παράλληλα, να είναι το κάτι διαφορετικό ή να απευθύνεται σε ένα κενό της αγοράς ή σε μια διαφαινόμενη τάση. Με τον τρόπο αυτό καλύπτουμε τις προϋποθέσεις της βιωσιμότητας.
Αποτελεί ένα καταπληκτικό γεγονός - και εδώ επικεντρώνεται και η μαγεία του franchise, ότι ενώ υπάρχουν μια σειρά από καταστήματα είτε μεμονωμένα και αυτόνομα, είτε franchise, είτε αλυσίδες με ιδιόκτητα, τα οποία δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, υπάρχουν μερικά επιχειρηματικά συστήματα τα οποία έχουν δημιουργήσει εξαίρετα concepts, με εξαίρετες αποδόσεις και είναι αυτά που έχουν το κάτι παραπάνω. Αυτό δηλαδή που ψάχνετε!
Από την άλλη, ποτέ σχεδόν τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Μπορεί να φαίνεται τεράστιος ο τζίρος και το πλήθος των αποδείξεων και το κατάστημα να μπαίνει μέσα. Μπορεί να μη σας γεμίζει το μάτι (!) αλλά τα κέρδη του να μη παίζονται!
Μπορεί να νομίζετε ότι «επενδύετε σε τραπεζικές μετοχές» με ασφάλεια και σιγουριά και να γυρίσει φούσκα!
Τα βασικά βήματα για να αξιολογήσετε χρηματοοικονομικά το franchise που σας ενδιαφέρει είναι δύο:
Ανάλυση αποτελεσμάτων: Αναλύοντας τα κανάλια εσόδων, τις πωλήσεις υφισταμένων καταστημάτων, τις εκτιμήσεις για την πορεία των πωλήσεων, τα μεικτά περιθώρια κέρδους, το κόστος προσωπικού, το ύψος των μισθωμάτων, το κόστος ενέργειας και τα λοιπά λειτουργικά έξοδα, μπορείτε να κατανοήσετε την απόδοσή του.
Συνομιλία με δικαιοδόχους: Η συνομιλία με υφιστάμενους δικαιοδόχους είναι απαραίτητη. Μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα την καθημερινή εμπειρία τους, την υποστήριξη που λαμβάνουν από τον Δικαιοπάροχο, και τα πρακτικά θέματα που αντιμετωπίζουν.
Φυσικά, θα πρέπει να επιβεβαιώσετε ότι η πρόταση franchise και το αντικείμενο δραστηριοτήτων της νέας σας επιχείρησης ταιριάζει με τα προσωπικά σας ενδιαφέροντα, δεξιότητες και φιλοδοξίες. Είναι σημαντικό να καλύπτει τις προσωπικές σας αξίες και προσδοκίες. Όταν βρείτε το σωστό franchise, τότε και μόνο τότε θα εξελιχθείτε και θα αφήσετε το στίγμα σας στην τοπική επιχειρηματική κοινότητα.
Επιπλέον, η συμβουλή από έναν ειδικό σύμβουλο σε θέματα franchise είναι συχνά απαραίτητη για να κατανοήσετε πλήρως τις υποχρεώσεις και τις αποδόσεις του franchise που σκέφτεστε. Συνεργαστείτε με έναν επαγγελματία που θα σας βοηθήσει στην αξιολόγηση της πρότασης franchise πριν υπογράψετε τη σύμβαση.
Μη ξεχνάτε ότι η επιτυχία στο franchise εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δέσμευση και την προσήλωσή σας στην επιχείρησή σας.
Διαθέτουμε εξαιρετική εμπειρία και κορυφαία τεχνογνωσία από το 1990.
Διαδραματίζουμε πρωταγωνιστικό, θεσμικό και ηγετικό ρόλο στο franchise από το 1998.
Έχουμε συμβάλλει καθοριστικά στην δημιουργία των μεγαλύτερων αλυσίδων franchise.
Υποστηρίζουμε τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα και πλέον καινοτόμα concepts.
Αποτελεί χαρά μας και δουλειά μας να σας καθοδηγήσουμε με επιτυχία και ασφάλεια στο ταξίδι του franchise!
Καλέστε μας στο 2106540681 ή επικοινωνήστε μαζί μας στο
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.