Οι αγορές συρρικνώνονται και τα μισθώματα ανέβουν. Απαιτείται καλό εμπορικό σημείο, σχεδόν πάντα σε "πέρασμα", είτε επί του κεντρικού δρόμου, είτε σε κάθετο, το δεύτερο – τρίτο κατάστημα από το γωνιακό του κεντρικού, να «φαίνεται» και να έχει ικανοποιητική πρόσοψη.
Διαπραγματεύσεις στο ενοίκιο και τα μάτια ανοιχτά για τις «αναδυόμενες» πιάτσες. Κοντά στον ανταγωνισμό, αν έχετε Προϊόν (και να δεν έχετε, βρείτε άλλο concept :).
Αναζητείστε καταστήματα σε καλή κατάσταση (υπάρχουν) και εξοικονομείστε χρήματα από την αρχική επένδυση.
Κατάστημα εστίασης
Η επιλογή της σωστής τοποθεσίας για το κατάστημα σας είναι ένα από τα σημαντικότερα κλειδιά για την επιτυχία και το κέρδος. Οι Αμερικάνοι λένε “Location – Location - Location” δηλαδή «Σημείο – Σημείο - Σημείο», το οποίο αποτελεί, εν μέρει το… τρίπτυχο της επιτυχίας ενός καταστήματος και συνεπώς μιας αλυσίδας franchise.
Και λέμε εν μέρει καθώς ο δούρειος ίππος επιτυχίας ενός καταστήματος -εστίασης είναι το σημείο, στο πλαίσιο των προσωπικών ικανοτήτων και του brand που θα επιλέξετε. Υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες, όπως ο χώρος στάθμευσης και η προσβασιμότητα που είναι εξίσου σημαντικοί για την επιτυχία ενός καταστήματος εστίασης, όσο ακριβώς είναι και η ποιότητα των προϊόντων που παρέχουν και η εξυπηρέτηση των πελατών. Η τοποθεσία, επομένως είναι εκείνη που μπορεί να συμβάλλει στην επιτυχή πορεία ενός καταστήματος ή να αποτελέσει τροχοπέδη για αυτήν.
Οι σημαντικότεροι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επιλογή της καταλληλότερης τοποθεσίας για τη δημιουργία ενός νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, ή ακόμα και για την ενοικίαση ή την αγορά ενός ήδη υπάρχοντος, είναι ο χώρος στάθμευσης, η προσβασιμότητα, η ορατότητα, το ενοίκιο και τα δημογραφικά στοιχεία της περιοχής. Αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν τόσο την δυνητική πελατεία σας, όσο και την εταιρική ταυτότητα του καταστήματος σας.
Πιο συγκεκριμένα, ξεκινώντας από τα δημογραφικά στοιχεία της περιοχής, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη πόσος κόσμος κυκλοφορεί σε αυτήν, κατοικεί κ.λπ, ώστε να καταστεί σαφές εάν η επιχείρηση μπορεί να επιβιώσει εάν προσελκύσει ένα σεβαστό ποσοστό από αυτούς. Η δυνητική σας πελατεία πρέπει να βασιστεί στους μόνιμους κατοίκους και όχι μόνο στους περαστικούς. Επειδή, φυσικά, μια τέτοια έρευνα κοστίζει και χρόνο και χρήμα, εάν θέλετε να την πραγματοποιήσετε από την αρχή, μια καλή εναλλακτική λύση είναι να ζητήσετε πληροφορίες από τις σχετικές αρχές, δήμος, επιμελητήρια κ.ο.κ. Διαφορετικά, θα πρέπει να βγείτε στους δρόμους και να δείτε ποια είναι η κίνηση της περιοχής, ποιες ώρες είναι οι πιο δημοφιλείς και τι ακριβώς συνηθίζουν να κάνουν οι κάτοικοι και οι περαστικοί της περιοχής.
Έστω, ότι το πρώτο βήμα έχει γίνει και έχετε καταλήξει πως αξίζει κανείς να ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη περιοχή. Το επόμενο που πρέπει να προσέξετε είναι η ορατότητα του μαγαζιού. Είναι το κατάστημα σας ορατό στο μεγαλύτερο αριθμό των περαστικών; Ή βρίσκεται σε κάποιο όχι και τόσο πολυσύχναστο δρόμο; Το κατάστημα σας πρέπει να φαίνεται ώστε, να έχετε την ευκαιρία να αποτελέσετε επιλογή περισσότερων ανθρώπων. Το σημείο που θα επιλέξουμε για να ανοίξουμε θα πρέπει να είναι στρατηγικό, δεν πρέπει να κάνουμε λάθος στην επιλογή σημείου, δεν έχουμε αυτή την επιλογή. Συνεπώς, μια καλή επιλογή είναι η βοήθεια μεσιτικών συμβούλων ή συμβούλων από εταιρείες franchise.
Σε συνδυασμό με την ορατότητα της τοποθεσίας, πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και η προσβασιμότητα. Είναι εύκολο να προσεγγίσει κανείς το κατάστημά σας; Είναι προσβάσιμο από όλες τις ηλικιακές ομάδες; Μπορεί να φιλοξενήσει ΑΜΕΑ; Είναι μερικά στοιχεία της προσβασιμότητας που είναι απαραίτητα να ληφθούν υπόψη. Επίσης, είναι εύκολα προσβάσιμο με τα πόδια, βρίσκεται δηλαδή στο κέντρο της περιοχής. To κατάστημα διαθέτει χώρο πρασιάς; Όποια τοποθεσία κι αν τελικά επιλέξετε για το μαγαζί σας θα πρέπει να συμφωνεί με όσον τον δυνατόν περισσότερες απαιτήσεις - κριτήρια από τις παραπάνω, για περισσότερο πελατειακό κοινό.
Τέλος, μια ακόμη συνθήκη η οποία καθιστά μια τοποθεσία καταστήματος εστίασης ιδανική είναι ο χώρος στάθμευσης. Φυσικά, δεν είναι ανασταλτικός παράγοντας αν δεν υπάρχει, τι θα γίνει εάν όλοι όσοι γνωρίζουν το κατάστημα σας και θέλουν να το επισκεφθούν, δεν μπορούν τελικά να παρκάρουν; Ειδικότερα στις μεγάλες πόλεις, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, αυτό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα. Για παράδειγμα στην Αθήνα υπάρχουν πολυσύχναστοι δρόμοι οι οποίοι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της στάθμευσης. Επομένως, εάν κυνηγήσετε μια τοποθεσία με εύκολο, ή ακόμα και αποκλειστικό χώρο στάθμευσης, τότε σίγουρα θα αποτελέσει ένα μοναδικό κίνητρο για να σας επισκεφθούν πολλά περισσότερα άτομα από όσα θα υπολογίζατε.
Διαθέτουμε εξαιρετική εμπειρία και κορυφαία τεχνογνωσία από το 1990.
Διαδραματίζουμε πρωταγωνιστικό, θεσμικό και ηγετικό ρόλο στο franchise από το 1998.
Έχουμε συμβάλλει καθοριστικά στην δημιουργία των μεγαλύτερων αλυσίδων franchise.
Υποστηρίζουμε τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα και πλέον καινοτόμα concepts.
Αποτελεί χαρά μας και δουλειά μας να σας καθοδηγήσουμε με επιτυχία και ασφάλεια στο ταξίδι του franchise!
Καλέστε μας στο 2106540681 ή επικοινωνήστε μαζί μας στο
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.