Παραδοσιακά, τα τελευταία έτη, το τεύχος του Αυγούστου είναι από τα καλύτερά μας, καθώς όλοι και περισσότεροι διερευνούν κατά την διάρκεια των διακοπών τους, ή κατά την διάρκεια ενός πιο χαλαρού εργασιακού περιβάλλοντος εν ‘όψη καλοκαιριού, την προοπτική να ανοίξουν την δική τους επιχείρηση.
Τα πράγματα, βέβαια, αυτό το καλοκαίρι είναι αρκετά διαφορετικά, καθώς όλοι μας περιμένουμε ένα φθινόπωρο με σημαντικές αλλαγές ή τουλάχιστον να ξεκαθαρίσει το τοπίο στην αγορά και στα δημοσιονομικά της χώρας. Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε βέβαιη την συνέχεια της καταναλωτικής ύφεσης και την ανάδειξη των αλυσίδων που χαρακτηρίζονται από ανατρεπτικά καινοτομικό concept, προσφέροντας το «διαφορετικό» είτε στους δικαιοδόχους, είτε στους καταναλωτές, είτε και στους δυο. Επιπλέον, αποτελεί γεγονός ότι σε κάθε περίοδο αναταράξεων εμφανίζονται αξιόλογες ευκαιρίες και πόσο μάλλον σήμερα, που έχει ξεκινήσει μια μακρά περίοδος συνεχών αλλαγών. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε, σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ότι το franchising συγκεντρώνει όχι μόνο το ενδιαφέρον, αλλά και την αφρόκρεμα της «επιχειρηματικότητας» για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κάτι που μπορείτε να αξιολογήσετε και μόνοι σας στις επόμενες σελίδες, μελετώντας τις επιχειρηματικές προτάσεις που παρουσιάζουμε.
Πολλά σημαντικά γεγονότα έλαβαν χώρα και περιμένουμε από Σεπτέμβριο τη συνέχεια αυτών, καθώς και τις επιπτώσεις τους στην αγορά:
> Η ζήτηση για το franchising έχει αυξηθεί ραγδαία, με ενδιαφερόμενους δικαιοδόχους να επιζητούν μια «θέση», μια αλλαγή στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία, πιο σίγουρη, με περισσότερες προοπτικές και χωρίς τις υπερβολικές απαιτήσεις των προηγούμενων ετών.
> Αναμένουμε «κύμα» νέας ζήτησης από εγκλωβισμένους υπαλλήλους και νέους ανέργους.
> Τα νέα μέσα (βλέπε internet) έχουν διαμορφώσει ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο ενημέρωσης της αγοράς και εύρεσης δικαιοδόχων, που είτε συμπληρώνει, είτε απαξιεί τα παραδοσιακά έως τώρα μέσα.
- Δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε το Franchising.gr το νέο site του Συνδέσμου, που ακτινοβολεί το κύρος και το ρόλο του.
- Φυσικά το δικό μας νέο site, το Franchise.gr, εντελώς ανασχεδιασμένο με πάμπολλες δυνατότητες, όπως forum, faqs, downloads, photo albums και πολλά άλλα, πάντα στην κορυφή των προτιμήσεων και των search engines.
> Μια νέα εταιρεία συμβούλων γεννήθηκε, η easy franchise, με ΓΔ τον φίλο μας Πάνο Πατρωνίδη, με εμπειρία στην Ελλάδα και με αποδεδειγμένο track record, και με μοναδικές δυνατότητες για επέκταση στο εξωτερικό.
> Η έκθεση franchise της ΚΕΜ στην Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο, και στην Αθήνα το 2011, που όπως πάντα σηματοδοτεί τις εξελίξεις στον κλάδο μας.
> Οι Ημέρες Franchise, κατά την 75η ΔΕΘ του Φώτη Γεωργόπουλου, που έχει κάνει μια εξαίρετη προετοιμασία.
> Οι έρευνες στο http://franchise-gr.blogspot.com, με το franchising να κρατά το ενδιαφέρον της αγοράς, καθώς το 37% θεωρεί ότι η αγορά του franchising θα είναι κατά λίγο (έστω) καλύτερη το 2010, και το 15% ότι θα ανοίξουν λίγο ή αρκετά περισσότερα καταστήματα το 2010 απ’ ότι το 2009, με το 42% να αναφέρει ως κύριο πρόβλημα ανάπτυξης τις τράπεζες, με το 71%, όμως, να θεωρεί ότι οι επιχειρηματικές συνθήκες θα είναι ίδιες ή χειρότερες σε σχέση με πέρσι για το 2010.
> Ο νέος Κανονισμός 330/2010 για το franchising έχει αρχίσει να ισχύει από την 1η Ιουνίου 2010. Με την αναθεώρηση του υφιστάμενου Κανονισμού για τους κάθετους περιορισμούς (2790/1999) και με την εφαρμογή του νέου μια σειρά από ζητήματα ανακύπτουν για τον κλάδο του franchising, από τον ορισμό του συστήματος και της τεχνογνωσίας του δικαιοπαρόχου έως τα γεωγραφικά δικαιώματα και τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου.
> Οι πρόσφατες παρεμβάσεις, μετά από καταγγελίες, της Επιτροπής Ανταγωνισμού προς τα CARREFOUR.
> Οι αναμενόμενες πτωχεύσεις τουλάχιστον 3 μεγάλων αλυσίδων.
> Η διάθεση των εμπορευμάτων ως παρακαταθήκη από τουλάχιστον τρεις μεγάλες αλυσίδες, στο χώρο της ένδυσης.
Όλα τα ανωτέρω και αρκετά άλλα, που λόγω χώρου δεν μπορούμε να επισημάνουμε, αλλά και που δεν κρίνουμε ως ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους αναγνώστες μας, που ωστόσο μπορείτε να διαβάσετε και να συζητήσετε στο forum του Franchise.gr διαμορφώνουν μια νέα κατάσταση στον κλάδο μας, η οποία χαρακτηρίζεται, όπως άλλωστε και η παγκόσμια αγορά, από συνεχείς αλλαγές, ευκαιρίες, επαναπροσδιορισμό αξιών, τακτικών και στρατηγικών.
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.