Franchising στην Ελλάδα – Η ανάγκη κανόνων δεοντολογίας
Η ταχεία, δυναμική και επιτυχημένη πορεία του θεσμού του franchising στη χώρα μας, με περισσότερες από 300 αλυσίδες και πάνω από 3,000 καταστήματα franchise, αναμφισβήτητα, αποδεικνύει τις δυνατότητες του θεσμού. Παράλληλα, τα αντίστοιχα μεγέθη στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α., καθορίζουν το πλαίσιο της αναμενόμενης ανάπτυξής του, η οποία, αν όχι, τον ξεπεράσει, με τις πιο συντηρητικές προβλέψεις, θα ακολουθήσει τον υφιστάμενο ρυθμό.
Ωστόσο, η ενασχόληση, όλων και περισσοτέρων με το franchising, παρ’ όλο που η επικοινωνιακή δύναμή του έχει πολλαπλασιασθεί, με καθημερινές αναφορές σε οικονομικά έντυπα και συχνά ειδικά αφιερώματα, καθιστά επιτακτική την διαμόρφωση, γνωστοποίηση και συμμόρφωση ενός κώδικα δεοντολογίας και επαγγελματικής συμπεριφοράς.
Το θεμέλιο του κώδικα αυτού, αποτελεί ο κώδικας δεοντολογίας του πανελλήνιου συνδέσμου franchising, ο οποίος, από την φύση του, δεν θα μπορούσε παρά να είναι γενικός και να κατευθύνεται προς γενικές αρχές. Η ερμηνεία του και η λεπτομερής «μετάφρασή» του, από κώδικα σε κανόνες, είναι υπόθεση όλων των επαϊόντων του χώρου.
Στο παραπάνω πλαίσιο, προσπαθούμε αφενός να συμβιβάσουμε την διάθεση των αλυσίδων να αναπτυχθούν μέσω του θεσμού, παραθέτοντάς ‘τες στην franchise database, μετά από διάγνωση των βασικών προϋποθέσεών τους, και παράλληλα να διαμορφώσουμε ωριμότητα στην αγορά, αναλύοντας τόσο τους παράγοντες που πρέπει να πληρεί μια εταιρεία, για να αναπτυχθεί μέσω του θεσμού, όσο και τα κριτήρια που οφείλει να εξετάζει ο υποψήφιος δικαιοδόχος.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θεωρούμε ότι ένα σύστημα franchise, θα πρέπει, τουλάχιστον, να έχει να επιδείξει:
- διαμορφωμένο και αποτυπωμένο concept
- απολογιστικές και προβλεπόμενες οικονομικές αναλύσεις σε μορφή Επιχειρηματικού Πλάνου
- λεπτομερή εγχειρίδια λειτουργίας καταστημάτων και συστήματος υποστήριξής τους
- σύμβαση δικαιόχρησης
- δοκιμασμένη, στην πράξη, λειτουργία και βιωσιμότητα
Θεωρούμε, ότι ο ρόλος μας, ως εξειδικευμένο κλαδικό περιοδικό είναι ιδιαίτερα υπεύθυνος και καθοριστικός, και γι’ αυτό το λόγο θα θέλαμε να παροτρύνουμε τις δικές σας προτάσεις, ώστε να αρχίζουμε να δημιουργούμε ένα franchise forum, όπου θα ακούγονται οι διάφορες απόψεις και θα απαντώνται τα σχετικά ερωτήματα.
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.