Για άλλη μια φορά, υπερθεματίζουμε το γεγονός ότι η αγορά άλλαξε, πλέον, για τα καλά. Η υπερχρεωμένη Δύση, τα old fashion φιλελεύθερα και σοσιαλιστικά μοντέλα, οι εξεγέρσεις στη Μ. Ανατολή, η αναποτελεσματική ευρωπαϊκή ένωση, η αδυναμία αντιμετώπισης σεισμών και τσουνάμι, οι απρόβλεπτες συνέπειες της χρήσης πυρηνικών, αλλά και η ανεπάρκεια μιας βιώσιμης στρατηγικής, μέσω των γενικόλογων και αδιασαφήνιστων πολιτικών και θεωριών, έχουν δημιουργήσει το πλέον τεκμηριωμένο σενάριο για τη συντέλεια του κόσμου…
Από την άλλη, το μεγάλο φαγοπότι όλων όσων, μέσω του ενός και μόνου κυβερνητικού μηχανισμού, κατασπατάλησαν αλόγιστα τους φόρους του Έλληνα Πολίτη, μας έφερε στη μετά ΔΝΤ εποχή, και μας ενέταξε σε μια αέναη αλυσίδα «μου χρωστάνε» - «χρωστάω»…
Με όλα τα παραπάνω σαν ένα γενικό πλαίσιο, η Ελλάδα ασχολείται με τα πόσα έφαγαν και με τα πόσα κατασπαταλάνε οι υπουργοί της, χρησιμοποιεί γλάστρες και ποτήρια για να καπνίζει στις καφετέριες, κάνει παρέες με το facebook, ενημερώνεται για το star system με τα νέα «ακαδημαϊκά» portals του χώρου, σβήνει τη μια μετά την άλλη τις προσφορές των εκατοντάδων πια group buying sites και παίρνει μεταπτυχιακό στα τύπου reality για μαγείρεμα και χορό, αναδεικνύοντας trash προσωπικότητες, τόσο παρουσιάστριες και μοντέλα, αλλά δυστυχώς και νοητικά έντονα διαταραγμένες προσωπικότητες.
Μέσα σε όλα αυτά, ο Έλληνας Μικρομεσαίος Πολίτης και Επιχειρηματίας πασχίζει να ορθοποδήσει, με όλο και περισσότερο δυσβάστακτες εισφορές και λιγότερα έσοδα.
Βλέπει, λοιπόν, το franchising, ως μια διέξοδο, είτε ως επιχειρηματίας για να αυξήσει τα έσοδά του ή και να απαλλαγεί από τις επιταγές της χονδρικής του, είτε ως εγκλωβισμένος μισθωτός για να αποκαταστήσει ή και να αυξήσει τα εισοδήματά του.
Οι ανάγκες είναι μεγάλες και δημιούργησαν, πλέον, τη μεγαλύτερη ζήτηση για το franchising,μετά τη millennium εποχή (βλ. έτος 2000). Αυτή, λοιπόν, η ζήτηση εκφράζεται μέσα από επισκέψεις και διερευνήσεις στο franchise portal μας και μέσα από αναζητήσεις στο ανά χείρας περιοδικό. Περιπλανάται μέσα από παρουσιάσεις σίγουρων concepts εστίασης ή οικονομικών επιλογών νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών. Σκοντάφτει ή ξεπερνά, εξαθλιωμένες καταστάσεις αλυσίδων που κοιτάζουν τον γκρεμό κατάματα ή άλλων τυχοδιωκτικών συμπεριφορών από υποτιθέμενους επαγγελματίες του χώρου, απόφοιτους του πανεπιστημίου του πεζοδρομίου.
Τελικά, η ζήτηση αυτή φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα, όταν η επιλογή αφορά σε μια σωστή μητρική εταιρεία, έναν δικαιοπάροχο που δεν έχει ως όραμά του το γρήγορο πλουτισμό, αλλά αντιμετωπίζει τους δικαιοδόχους του ως τα δικά του πλοκάμια να απλωθεί στην αγορά και δεν θυσιάζει κανένα από αυτά γιατί θα ματώσει.
Μια επιλογή, όμως, που πρέπει να θέσει υπόψη της τόσο τις δυνατότητες του καθενός, όσο και τις ανάγκες που επιθυμεί να καλύψει με το νέο του κατάστημα. Εδώ έρχεται και ο σύμβουλος, είτε ως εταιρεία συμβούλων, είτε ως υπεύθυνος franchise μιας αλυσίδας ,που πρωταρχικό του θέμα είναι να διαπιστώσει από κοινού με τον κάθε ενδιαφερόμενο το τι θέλει και τι μπορεί, ο τελευταίος.
Η δεύτερη φάση, μετά την ορθή επιλογή concept, είναι να αποφασισθεί η περιοχή που θα ανοιχτεί το νέο κατάστημα, και εδώ έχουμε, ευτυχώς, τα μειωμένα ενοίκια και τον εκμηδενισμένο αέρα. Όμως, έχουμε και συνεχή συρρίκνωση των αγορών, οπότε μόνο τα φιλέτα έχουν ψαχνό και κάθε άλλη επιλογή καταστήματος θα οδηγήσει, πιθανότατα, σε αποτυχία.
Εδώ, ξανάρχεται στο προσκήνιο ο σπουδαίος ρόλος του franchising, καθώς η μητρική εταιρεία θα καθοδηγήσει, θα υποδείξει και θα εγκρίνει το κατάλληλο κατάστημα.
Η πορεία προς το επιτυχημένο franchise συνεχίζεται εν μέσω και άλλων φάσεων και διαδρομών, με την αρχική εκπαίδευση και τη συνεχή υποστήριξη, να θωρακίζει τον δικαιοδόχο στις ιδιοτροπίες και στις περιόδους κρίσης της αγοράς.
Ας ελπίσουμε, λοιπόν, ότι η αγορά είναι αρκετά ενημερωμένη και διερευνά προσεκτικά αυτά που ακούει και αυτά που βλέπει, ώστε να αναμένουμε ορθές αποφάσεις, οι οποίες θα οδηγήσουν και στην πλήρη ανάδειξη του θεσμού, θεωρώντας ότι οι υποψήφιοι δικαιοδόχοι αποφασίζουν ορθολογικά και όχι βάση των συναισθημάτων τους στην εικόνα των μεγαλειωδών (και φανταστικών) προοπτικών που τους αναδεικνύουν οι λιγοστοί τυχάρπαστοι του χώρου.
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.