Ήρθε η ώρα να κάνουμε κάτι περισσότερο;
Ο λόγος για τον Σύνδεσμο Franchise Ελλάδος.
Εδώ και έξι, περίπου, μήνες πολλά ακούγονται και αρκετοί επιμένουν (και προτίθενται) να ενισχυθεί η δύναμη του Συνδέσμου και να προβεί σε ένα εντατικότερο και αποτελεσματικότερο πλάνο δράσης. Έχει αλλάξει κάτι; Γιατί τώρα ζητάμε (ή ζητούν) περισσότερο έργο; Σήμερα το franchise έχει, πλέον, ωριμάσει αρκετά και είναι ευκαιρία να διεκδικήσει αυτά που του «ανήκουν». Ο Σύνδεσμος είναι ένα μέσο. Ή απλώς πολύ φασαρία, χωρίς (ή για άλλους) λόγους;
Πριν από μερικά χρόνια κάποιοι διορατικοί άνθρωποι έλαβαν την πρωτοβουλία να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να δημιουργηθεί ο Σύνδεσμος. Από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν γίνει, με το ποιο σημαντικό να υπάρχουν 300 ή 400 ή 500 ή ακόμη και 600 επιχειρήσεις που αναπτύσσονται (ή επιθυμούν) μέσω franchise. Έχουν λάβει χώρα σεμινάρια και ημερίδες, έχουν γραφτεί άρθρα, με πρωτοβουλία, πάντα, του Συνδέσμου. Έχει συνταχθεί ο Κώδικας Δεοντολογίας, έχει προταθεί νομοσχέδιο για τον θεσμό. Υπάρχει ιστοσελίδα του Συνδέσμου.
Πολλά περισσότερα έχουν γίνει από πρωτοβουλίες επαγγελματιών, όπως συμβούλους, περιοδικά/ εφημερίδες και διοργανωτές εκθέσεων, οι οποίοι είναι, σχεδόν, όλοι μέλη του. Στον Σύνδεσμο, δεν υπάρχουν, όμως, αρκετά μέλη, τα οποία και να πληρώνουν τις εισφορές τους, δεν υπάρχουν και σημαντικοί χορηγοί, με αποτέλεσμα ο Σύνδεσμος να μην είναι σε θέση να διατηρεί τις ελάχιστες υποδομές, προκειμένου να παράγει έργο. Δεν υπάρχει χώρος, δεν υπάρχει μόνιμο προσωπικό, δεν υπάρχει Γενικός Διευθυντής.
Και όμως, σε άλλους κλάδους (π.χ. ΣΕΣΜΑ) όπου τα εν δυνάμει μέλη τους έχουν πολύ μικρότερη οικονομική δύναμη (και δυνατότητες εισφορών) δραστηριοποιούνται δυνατοί σύνδεσμοι, οι οποίοι, εκπροσωπώντας αρκετές επιχειρήσεις, αποτελούν τη φωνή του κλάδου και το μέσο διεκδίκησης των δικαιωμάτων του προς την εκάστοτε κυβέρνηση και υπουργό. Επιπλέον, διαδραματίζουν ενωτικό ρόλο και προστατεύουν την ελάχιστη δεοντολογική συμπεριφορά που απαιτείται για μια υγιή αγορά.
Γιατί δεν είναι δυνατός ο Σύνδεσμος;
Δεν μπορούμε να αποδώσουμε ευθύνες σε εκείνους που – κάποτε – ηγήθηκαν του Συνδέσμου. Ούτε στο σημερινό ΔΣ. Δεν έχει, άλλωστε, νόημα.
Η αναγκαιότητα της ύπαρξης και της λειτουργίας ενός ιδανικού συνδέσμου – φανταζόμαστε – είναι κοινά αποδεκτή. Η προσωποποίηση του Συνδέσμου με συγκεκριμένα άτομα ή καταστάσεις δεν έχει νόημα, καθώς, όπως και να το κάνουμε, είναι εκλεγμένα.
Ας απαντήσουμε, πρώτα, στο ερώτημα του γιατί να γίνει κάποιος μέλος του Συνδέσμου:
Μα γιατί είναι το όργανο και ο φορέας όπου αξιόπιστα και αντικειμενικά μπορεί να εκπροσωπήσει τα κοινά συμφέροντα και να προβεί σε πρωτοβουλίες ενίσχυσης και ορθολογικοποίησης του θεσμού. Αρκεί να έχει την οικονομική άνεση για τις ελάχιστες υποδομές, ένα χώρο, ένα διευθυντή, μια γραμματέα, ένα fax, κ.ο.κ.
Ας γίνουμε, λοιπόν, μέλη, όλοι μας και ας ψηφίσουμε, στην συνέχεια, αυτούς που θα μας πείσουν και θα μας επιδείξουν αποτελεσματικά και ρεαλιστικά προγράμματα δράσης. Ή ας λάβουμε πρωτοβουλίες, ας αφιερώσουμε χρόνο και κόπο για να βελτιώσουμε ορισμένα θέματα. Ή ας περιμένουμε να μας παρακινήσουν και να μας πείσουν μέσω των σχεδίων και πλάνων τους, όσοι επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν, και αν δεν τα καταφέρουν ας δηλώσουμε αποχή.
Το κυριότερο μέλημά του είναι, μάλλον, η διαφύλαξη μιας minimun δεοντολογικής συμπεριφοράς των μελών του. Δύσκολο. Υπάρχει και η δεοντολογία των συμβούλων. Ακόμη πιο δύσκολο, αφού δεν υπάρχει σχετικό μνημόνιο κώδικα.
Ο αντίλογος
Και τι μπορεί να κάνει ο Σύνδεσμος; Είτε ο σημερινός, είτε ο αυριανός.
Έχουν τα μέλη του μεγαλύτερη αξιοπιστία ως επιχειρηματικές προτάσεις προς τους υποψήφιους δικαιοδόχους; Τα βασικά κριτήρια ένταξης μέλους προστατεύουν τον δικαιοδόχο και πώς; Έτσι κι αλλιώς οι δικαιοδόχοι ζητούν από μόνοι τους τα εχέγγυα που απαιτεί ο Σύνδεσμος από τα μέλη του, και δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά.
Η δύναμη του Κώδικα Δεοντολογίας; Δεν αποτελεί και τόσο «δυνατό» κείμενο που να διασφαλίζει επιχειρηματικές αρετές.
Η δυνατότητα του Συνδέσμου να απαιτήσει μέρος των κονδυλίων των ΚΠΣ; Πλέον, μάλλον, είναι πολύ αργά, και λυπηρό, επίσης, ότι δεν κατάφερε να κάνει τίποτα, παρά τις προτροπές των συμβούλων franchise….
Η παροχή αντικειμενικών συμβουλών προς δικαιοδόχους και δικαιοπαρόχους, υφισταμένους και υποψήφιους; Από ποιόν και με τι κόστος; Ή μήπως, απλά, ο Σύνδεσμος θα παραπέμπει σε συνδεδεμένα μέλη του;
Η διενέργεια σεμιναρίων, τοπικών εκδηλώσεων ανά την Ελλάδα, η έκδοση newsletter; Σε μια αγορά όπου υπάρχουν τρία (προς το παρόν) εξειδικευμένα κλαδικά περιοδικά, μια σειρά ειδικών σελίδων και αφιερωμάτων από εφημερίδες, μια διοργανώτρια εταιρεία εξειδικευμένων πανελληνίων εκθέσεων και αποστολών στο εξωτερικό.
Η διαδικτυακή ενημέρωση; Η οποία ωχριά μπροστά στα portals, περιοδικών και συμβούλων, που έχουν την ικανότητα να συγκεντρώνουν και να κωδικοποιούν πάμπολλες και ενημερωμένες πληροφορίες;
Η διενέργεια κοινών εκδηλώσεων, στη χώρα μας, με ξένους συνδέσμους και δικαιοπαρόχους; Μόνο στην 6η Διεθνή Έκθεση Franchise, οι ξένες συμμετοχές ξεπέρασαν τις 80!
Οι απόψεις
Στέλιος Σταυρίδης, Πρόεδρος Συνδέσμου Franchise Ελλάδος
Ο Σύνδεσμος Franchise της Ελλάδας σύντομα θα γιορτάσει τα 10 χρόνια από την ίδρυσή του. Στα χρόνια που μεσολάβησαν τα εκάστοτε ενεργά μέλη είχαν σημαντική συνεισφορά τόσο στις δραστηριότητες του Συνδέσμου αλλά κυρίως την διάδοση του θεσμού στην Ελλάδα με υγιή κριτήρια και συνεχή αύξηση της εμπιστοσύνης του κοινού και των επενδυτών στο franchising. Με σοβαρότητα, συνέπεια και πάρα πολλές ώρες προσωπικής εργασίας, μη αμοιβόμενης φυσικά, έδωσαν στο Σύνδεσμο το κύρος που έχει σήμερα.
Έτσι, ο Σύνδεσμος έγινε η πρωτοπόρα δύναμη για τη διάδοση του θεσμού στην Ελληνική Οικονομία.
Ο Σύνδεσμος Franchise της Ελλάδας είναι ο εκφραστής των θέσεων και των απόψεων του οργανωμένου Franchise και ενδιαφέρεται για το καλό των δικαιοπάροχων, των δικαιοδόχων μας, των καταναλωτών και της ελληνικής οικονομίας γενικότερα. Από τη μέχρι σήμερα πορεία του στη χώρα μας το Franchising, έχει προσφέρει πολλές ευκαιρίες εργασίας σε χιλιάδες νέους ανθρώπους, σωστά αμοιβόμενες, μέσα σε σύγχρονο και ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον. Έχει συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη και την ευημερία του τόπου και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του έλληνα καταναλωτή, αφού θέτει στη διάθεσή του μεγάλη ποικιλία επιλογών, υψηλή ποιότητα προϊόντων και ανταγωνιστικές τιμές.
Ο Σύνδεσμος Franchise Ελλάδος παίζει ουσιαστικό ρόλο στη διασφάλιση κι ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ Δικαιοπαρόχων (Franchisors), Δικαιοδόχων (Franchisees) και καταναλωτικού κοινού, μέσα από την συνεχή επαφή του Συνδέσμου με τον «μέσο» επενδυτή ή καταναλωτή, και το κτίσιμο μιας διαρκούς σχέσης εμπιστοσύνης. Το έργο του Συνδέσμου, παρά τους ελάχιστους πόρους του, είναι μεγάλο και σημαντικό.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο Σύνδεσμος :
1. Συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ έχει στενή επαφή με όλους τους αρμόδιους Υφυπουργούς και Γεν. Γραμματείς, που συμπαρίστανται στο έργο μας.
2. Είναι μέλος του EFF (European Franchise Federation) και IFA (International Franchise Association) και έχει άριστη συνεργασία μαζί τους.
3. Δίνει κάθε χρόνο την Αιγίδα του στην εξαιρετικά πετυχημένη διεθνή έκθεση Franchising, με την οποία συνεργάζεται άψογα.
4. Προετοιμάζει, παρουσιάζει και υποστηρίζει φλέγοντα θέματα που απασχολούν το Franchising στους αρμόδιους κρατικούς φορείς.
5. Διοργανώνει πολλές ημερίδες και συνέδρια εντός και εκτός Αθηνών για την ανάπτυξη ειδικών θεμάτων που απασχολούν το Franchising και όλους τους εμπλεκόμενους σ’ αυτό.
6. Έχει συνεχείς επαφές με τα ΜΜΕ.
7. Φροντίζει για επαφές Τακτικών και Συνδεδεμένων μελών μεταξύ τους.
8. Το σημαντικότερο μας έργο είναι αναμφισβήτητα ο κώδικας δεοντολογίας που ο Σύνδεσμος δημιούργησε το 1998 και που αποτελεί πρώτης τάξεως σημείο αναφοράς για όλους αφού καθιερώθηκε απόλυτα.
Από τα πιο πάνω βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι Σύνδεσμος Franchise της Ελλάδος, αποτελεί μια πρώτης τάξεως πηγή πληροφόρησης, ώστε να προστατευθεί ένας υποψήφιος επενδυτής, αποκτώντας κατ’ αρχήν γνώση του χώρου.
O Σύνδεσμος δεν υποκαθιστά κανέναν, αντίθετα επισημαίνει τους κινδύνους και παραπέμπει στους άξιους επαγγελματίες του κλάδου, που πρέπει να είναι οι πολύτιμοι συμπαραστάτες κάθε ενδιαφερόμενου. Ο Σύνδεσμος Franchise της Ελλάδος, είναι ουσιαστικά σύνδεσμος των Franchisors (δικαιοπάροχων), αφού τακτικά του μέλη είναι μόνον αυτοί. Επειδή, όμως, ο βασικός στόχος του Συνδέσμου είναι να προάγει τον θεσμό, ενδιαφερόμαστε ιδιαίτερα για τους Franchisees. Ευχαριστημένοι Franchisees σημαίνει ανάπτυξη των επιχειρήσεων μας, και φυσικά του θεσμού.
Παρά το σημαντικό έργο του Συνδέσμου τα μέλη μας είναι σχετικά λίγα. Η αναλογία αυτή όμως, είναι παρόμοια των ευρωπαϊκών χωρών. Βέβαια ο θεσμός εκεί είναι πολύ πιο διαδεδομένος. Γι’ αυτό υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη να διαδοθεί ο θεσμός στην Ελλάδα, τώρα μάλιστα που το λιανικό εμπόριο διέρχεται σοβαρή κρίση και οι δείκτες επιχειρηματικών προσδοκιών παρουσιάζουν υποχώρηση (βλέπε πρόσφατη μελέτη του IOBE).
Δυστυχώς όμως πολλές επιχειρήσεις δεν έδειξαν ενδιαφέρον να γίνουν μέλη μας, είτε διότι δεν ήταν έτοιμες ακόμη από πλευρά οργάνωσης (ο Σύνδεσμος έχει πολύ αυστηρά κριτήρια εισόδου), είτε διότι δεν πιστεύουν σε συλλογικές προσπάθειες και περιορίζονται στην ανάπτυξη των δικών τους αλυσίδων. Υπάρχουν όμως και πολλές αλυσίδες που με την παρουσία τους, όχι μόνον προσδίδουν κύρος στο Σύνδεσμο, αλλά το κυριότερο, βοηθούν ποικιλοτρόπως στους σκοπούς του Συνδέσμου.
Καλώ λοιπόν όλες τις σοβαρές επιχειρήσεις του κλάδου να γίνουν μέλη του Συνδέσμου Franchise της Ελλάδος και να συμβάλλουν με την παρουσία τους, αλλά κυρίως με την ενεργό συμμετοχή τους στην περαιτέρω ανάπτυξη του θεσμού, κάτι που σίγουρα θα είναι προς όφελος και κάθε μίας από τις επιχειρήσεις μας ξεχωριστά.
-----------------------Highlight
«Καλώ λοιπόν όλες τις σοβαρές επιχειρήσεις του κλάδου να γίνουν μέλη του Συνδέσμου Franchise της Ελλάδος και να συμβάλλουν με την παρουσία τους, αλλά κυρίως με την ενεργό συμμετοχή τους στην περαιτέρω ανάπτυξη του θεσμού, κάτι που σίγουρα θα είναι προς όφελος και κάθε μίας από τις επιχειρήσεις μας ξεχωριστά. –ΣΣ»
Σωτήρης Γιαννακάκης
Η δημιουργία του Συνδέσμου Franchise στην Ελλάδα, πριν από μερικά χρόνια, ουσιαστικά υπογράμμισε την παρουσία του θεσμού του franchising και στη χώρα μας και, συνεπώς, δεν θα μπορούσε παρά να θεωρηθεί σημαντική και αναγκαία.
Οι σημερινές, όμως, εξελίξεις, οι οποίες σηματοδοτούνται από την ωρίμανση πλέον του franchising και στην Ελλάδα, καθιστούν αναγκαία την παράλληλη εκσυγχρόνηση και εξέλιξη και των φορέων του θεσμού, όπως του Συνδέσμου Franchise της Ελλάδας, έτσι ώστε να είναι ουσιαστική η συμβολή του στα μέλη του αλλά και στο franchise γενικότερα.
Είναι πια επιτακτική η ανάγκη εξέλιξης του Συνδέσμου και ανασυγκρότησης των δυνάμεων των μελών του Διοικητικού του Συμβουλίου. Η προσοχή όλων των μελών θα πρέπει να επικεντρωθεί στην προσπάθεια ισχυροποίησης της παρουσίας του Συνδέσμου Franchise στη χώρα, αλλά και στην επέκταση των μελών του σε περισσότερες επιχειρήσεις Δικαιοπαρόχων και το ‘άνοιγμα’ του Συνδέσμου και σε Δικαιοδόχους.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ενίσχυση των προσπαθειών του Συνδέσμου είναι ο διορισμός, όπως καταδεικνύει η εμπειρία από άλλους Συνδέσμους, ενός τουλάχιστον Γενικού Διευθυντού, συνεπικουρούμενου από μια γραμματέα, μέσω του οποίου θα μπορέσουν να υλοποιηθούν οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου και ο οποίος θα παράγει ουσιαστικό έργο, που θα αποφέρει προστιθέμενες αξίες στα υπάρχοντα μέλη, θα προσελκύσει νέους Δικαιοπαρόχους και Δικαιοδόχους, ώστε, εν κατακλείδι, ο Σύνδεσμος να προάγει περαιτέρω τον θεσμό του franchising, ως υποστηρικτής και θεματοφύλακας αυτού, όπως προβλέπει και το καταστατικό του.
Μόνο η συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των ειδικών και των επιχειρήσεων Franchise μπορεί να αποδώσει πραγματικά, με σκοπό την επιτυχέστερη λειτουργία του θεσμού στη χώρα μας και την αποφυγή ή μείωση των ήδη εμφανισθέντων προβλημάτων στα Δίκτυα Δικαιόχρησης.
Η πρότασή μου αφορά στη εντατικότερη δραστηριοποίηση του Συνδέσμου με σκοπό την διάδοση του θεσμού στη χώρα μας και την καλύτερη εφαρμογή του από τα μέλη των Δικτύων Δικαιόχρησης:
- Τη συστηματική διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων, τη συμμετοχή σε συνέδρια αλλά και τη διοργάνωση συνεδρίων στη χώρα μας.
- Περαιτέρω, η ανάπτυξη εκδοτικής δραστηριότητας σχετικής με το θεσμό του Franchise από το Σύνδεσμο και η στενότερη σχέση του με τα εξειδικευμένα περιοδικά του χώρου.
- Σήμερα δε, που τα πρώτα προβλήματα στα Δίκτυα έχουν αρχίσει να εμφανίζονται και η επίλυση κάποιων από αυτά έχει φτάσει ενώπιον της Δικαιοσύνης, η οποία δεν έχει ακόμα χαράξει ενιαία πορεία, ενδεχομένως λόγω ανεπαρκούς κατάρτισης όσον αφορά στο θεσμό του Franchising, η συγκρότηση Επιτροπών Διαιτησίας και/ ή η θεσμοθέτηση ενός Διαμεσολαβητή για το Franchise κρίνεται ως καίρια και καθοριστική για την επιτυχή και πιο δίκαιη επίλυση των εν λόγω προβλημάτων. Στις Επιτροπές αυτές θα συμμετέχουν οι ειδικοί επί του Franchising, που ανήκουν στο Σύνδεσμο Franchise της Ελλάδας και, με τον τρόπο αυτό, η αντιμετώπιση των ζητημάτων θα είναι πιο επιτυχής. Έτσι, ολοένα και περισσότερα μέλη θα σπεύδουν στη συνέχεια στη Διαιτησία η στον Διαμεσολαβητή, κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη αφού θα εμπιστεύονται την εξειδικευμένη γνώση και θα επιζητούν την γρηγορότερη και ασφαλέστερη επίλυση.
- Τέλος, πόλο έλξης μελών Δικαιοπαρόχων μπορεί να αποτελέσει η διοργάνωση διαγωνισμών που θα εστιάζονται στο θεσμό και τη σωστή εφαρμογή του, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την ανακοίνωση και βράβευση εκπροσώπων των επιτυχέστερων Δικτύων Δικαιόχρησης που λειτουργούν στην Ελλάδα.
- Επίσης πρέπει να επισημανθεί η ουσιαστική συμβολή των συνδεδεμένων μελών του Συνδέσμου (συμβούλων, δικηγόρων, κ.λπ.), οι οποίοι στήριξαν και στηρίζουν τον Σύνδεσμο. Θεωρώ ότι οι εκπρόσωποι τους στο Δ.Σ. θα πρέπει να αποκτήσουν δικαίωμα ψήφου, τροποποιώντας ανάλογα το καταστατικό μας, ώστε να έχουν και συμβολή στις αποφάσεις του Δ.Σ.
- Όσο αφορά στην πολιτική μας στις συνδρομές για την προσέγγιση νέων Δικαιοπαρόχων θα πρέπει να υπάρχει μια συμβολική εγγραφή και συνδρομή για το πρώτο έτος και εν συνεχεία θα μπορούσε να αυξάνεται η συνδρομή ανάλογα και με τον αριθμό των franchisees του κάθε Δικτύου (όπως στο IFA).
- Τη συνέχιση της προσπάθειας για την θεσμοθέτηση από την πολιτεία νομικού πλαισίου για το franchising, έχοντας ως αφετηρία τον Κώδικα του Συνδέσμου καθώς και η ανάδειξη του Συνδέσμου ως μοναδικού φορέα του franchising στην Ελλάδα.
- Τελειώνοντας, έχω την γνώμη ότι παράλληλα με την προσέγγιση νέων μελών Δικαιοπαρόχων θα πρέπει, ακολουθώντας τα βήματα άλλων συνδέσμων (όπως του IFA), να ‘ανοίξουμε’ προοδευτικά τον Σύνδεσμο και στους Δικαιοδόχους, αφού αυξήσουμε σημαντικά τον αριθμό των Δικαιοπαρόχων, με αυστηρά κριτήρια επιλογής, στηρίζοντας τον Σύνδεσμο σε τρεις άξονες (Δικαιοπαρόχους κατά πρώτο λόγο και με μεγαλύτερη εκπροσώπηση στο ΔΣ, Δικαιοδόχους και Συμβούλους).
Θεωρώ, πως ο Σύνδεσμος Franchise έχει πολλά να δώσει, αφενός χάριν στην εμπειρία και τις γνώσεις των μελών του – ειδικών επί του θεσμού, αφετέρου λόγω της μοναδικότητάς του ως εξειδικευμένου φορέα για το Franchising, στοιχεία τα οποία καθιστούν πλέον την ανεύρεση λύσης είτε με την παρούσα πρόταση είτε με παρόμοιες προτάσεις, υποχρέωση όλων μας προκειμένου για την εξακολούθηση και μη αλλοτρίωση του θεσμού μέσα από την πραγματικότητα και τις τυχόν λανθασμένες επιλογές.
-------------highlight
«Απαραίτητη προϋπόθεση για την ενίσχυση των προσπαθειών του Συνδέσμου είναι ο διορισμός, όπως καταδεικνύει η εμπειρία από άλλους Συνδέσμους, ενός τουλάχιστον Γενικού Διευθυντού, συνεπικουρούμενου από μια γραμματέα, μέσω του οποίου θα μπορέσουν να υλοποιηθούν οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου. -ΣΓ»
Κώστας Σαρρής
Είναι γεγονός, ότι ένας Σύνδεσμος με πολλαπλή και αλληλοσυμπληρούμενη διάρθρωση, όπως ισχύει στο εξωτερικό, θα ωφελούσε σημαντικά. Για να γίνουμε πιο σαφείς, στο εξωτερικό είναι άλλος ο Σύνδεσμος που εκπροσωπεί τους δικαιοπαρόχους, άλλος τους δικαιοδόχους και άλλος αυτούς που προσφέρουν υπηρεσίες στον κλάδο.
Δεν είναι δυνατόν, π.χ. οι Σύμβουλοι Franchise, που παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην υγιή ανάπτυξη του θεσμού, να θεωρούνται απλώς διακοσμητικά «συνδεδεμένα» μέλη, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ή άλλα ουσιαστικά δικαιώματα. Το να ακούγεται απλώς η φωνή τους, δεν πιστεύουμε, ότι αποτελεί ούτε κίνητρο, ούτε και συμβολή άξια σημασίας, όσο καλοπροαίρετη να είναι η εκάστοτε διοίκηση του Συνδέσμου.
Εξάλλου, έτσι όπως λειτουργεί αυτή τη στιγμή ο Σύνδεσμος, αποτελεί μάλλον «club δικαιοπαρόχων», όπου οι φιλοδοξίες των ενεργών μελών, κινούν την όποια μηχανή θέλει να λέγεται Σύνδεσμος Franchise. Και αναρωτιόμαστε πάλι, Franchise ισούται με Franchisor; Όλοι οι άλλοι δεν συμβάλλουν ουσιαστικά;
Ο «Αντίλογος», που προηγείται, θέτει τα πράγματα σε μια πολύ σωστή οπτική γωνία. Επιπροσθέτως, έχει κανείς αναρωτηθεί, τί είναι αυτό που θα είχαν ανάγκη τα μέλη – δικαιοπάροχοι, που θα αποτελούσε δηλαδή το κίνητρο εισδοχής τους αλλά και ενεργοποίησης τους σε έναν αποτελεσματικό φορέα; Έχει γίνει κάποια έρευνα αγορά μεταξύ των ίδιων των δικαιοπαρόχων; Δεν θα έπρεπε;
Το να υιοθετήσει κανείς κάποιες κεντρικές αρχές ενός ξένου καταστατικού δεν είναι κατακριτέο, το να αναρωτιέται όμως μετά από χρόνια «λειτουργίας» τί δεν πήγε καλά, είναι μάλλον τραγικό! Για να φτάσουμε και στο πιο ακραίο σημείο, που ακούστηκε πρόσφατα επί αφορμή της εκπόνησης ενός σχεδίου νόμου που θα ρύθμιζε τα κακώς ή καλώς κείμενα του Franchising. Εκεί προτάθηκε λοιπόν, να τεθεί περιορισμός στους συμβούλους – ή κάτι παρόμοιο. Και αναρωτιόμαστε:
Πώς είναι δυνατόν ένας Σύνδεσμος, που δεν αναγνωρίζει τους Συμβούλους Franchise ως ισότιμα μέλη, να προσπαθήσει να ρυθμίσει τις εργασιακές σχέσεις μιας ομάδας επαγγελματιών, που αποδεδειγμένα συνέβαλαν και συμβάλουν, με δωρεάν ομιλίες, δωρεάν σεμινάρια, ενημέρωση του κοινού, εξειδικευμένες ιστοσελίδες, κ.λπ. στην προώθηση και στην ανάπτυξη του θεσμού, μεταφέροντας ανεκτίμητη τεχνογνωσία σε νέους δικαιοπαρόχους και εξυπηρετώντας κατά τον βέλτιστο τρόπο, και δωρεάν, όλους τους δικαιοδόχους που απευθύνονται συμβουλευτικά σ’ αυτούς;
Μήπως ξεχνάει ο Σύνδεσμος ότι η πλειοψηφία των μελών του είναι πελάτες των Συμβούλων Franchise; Ή μήπως ξέχασε, ότι οι Σύμβουλοι ήταν εκείνοι, που παρότρυναν και συνεχίζουν να παροτρύνουν τους πελάτες τους δικαιοπαρόχους να γίνουν μέλη. Ξέχασαν, ότι οι Σύμβουλοι είναι εκείνοι που σηκώνουν στην πλάτη τους όλο το ενημερωτικό έργο του Συνδέσμου, όποτε αυτός διοργανώνει ενημερωτικές ημερίδες ή σεμινάρια; Από την άλλη πλευρά, η συμμετοχή των Συμβούλων δεν θα πρέπει να αποσκοπεί στην «άγρα πελατών», όπως συμβαίνει συχνά αυτή τη στιγμή.
Επειδή λοιπόν οι «συμμετοχικές» διαδικασίες έχουν ακουστεί πολύ το τελευταίο καιρό, μήπως θα έπρεπε να αναπροσδιορισθεί ο βασικός σκοπός ύπαρξης, αλλά και οι λειτουργίας του ίδιου του Συνδέσμου, ώστε να γίνει πιο «πελατοκεντρικός», με πιο προσιτό πρόσωπο, και πιο ανοιχτός ή «διάφανος» σε όλη την αγορά της Δικαιόχρησης;
Μήπως η «πολιτική», η οποία έχει καταφέρει να διεισδύσει και στα εσωτερικά του Συνδέσμου, θα πρέπει να απομακρυνθεί προσωρινά, όπως και οι όποιες προσωπικές φιλοδοξίες, μέχρι να ευθυγραμμιστεί το νέο πρόσωπο του Συνδέσμου με τα ζητούμενα και απαιτητά της ελληνικής αγοράς Δικαιόχρησης;
-------------highlight
«Πώς είναι δυνατόν ένας Σύνδεσμος, που δεν αναγνωρίζει τους Συμβούλους Franchise ως ισότιμα μέλη, να προσπαθήσει να ρυθμίσει τις εργασιακές σχέσεις μιας ομάδας επαγγελματιών, που αποδεδειγμένα συνέβαλαν και συμβάλουν στην προώθηση και στην ανάπτυξη του θεσμού, μεταφέροντας ανεκτίμητη τεχνογνωσία σε νέους δικαιοπαρόχους και εξυπηρετώντας κατά τον βέλτιστο τρόπο -και δωρεάν- όλους τους δικαιοδόχους που απευθύνονται συμβουλευτικά σ’ αυτούς; -ΚΣ»
Μαξιμιλιανός Κωνσταντινίδης
Ο ρόλος κάθε Συνδέσμου Franchise είναι να παρέχει σημαντική βοήθεια στα μέλη του για τη ανάπτυξη των επαγγελματικών τους δραστηριοτήτων. Πιστεύω ότι ο Σύνδεσμος Franchise Ελλάδος, ενεργός τα τελευταία 6 χρόνια στη χώρα μας, έχει κάνει σημαντικά βήματα για την εδραίωση του θεσμού του Franchise στην Ελλάδα. Πάρα ταύτα, πρέπει να δουλέψει ακόμη σκληρά ώστε να προσελκύσει τους επιχειρηματίες στο χώρο του Franchise και να τους παροτρύνει να γίνουν μέλη του. Μόνο έτσι θα μπορέσει να ενισχυθεί ο ίδιος ο Σύνδεσμος και κατ’ επέκταση ο θεσμός του Franchise στην Ελλάδα. Η ενίσχυση και ισχυροποίηση της θέσης του Συνδέσμου, δεν εναπόκειται μόνο στη συνεχή και συστηματική προσπάθεια του ίδιου του Συνδέσμου, αλλά και σε όλους όσους εργάζονται στον κλάδο του Franchise. Είναι προσωπική υπόθεση του κάθε επιχειρηματία, όχι μόνο να γίνει μέλος του Συνδέσμου, αλλά και να έχει τακτική παρουσία, καταθέτοντας την άποψή του και συνδράμοντας στην ενδυνάμωση του θεσμού.
Πιστεύω μου είναι ότι δυνατός Σύνδεσμος σημαίνει και δυνατή φωνή. Όταν όλοι εμείς ενώσουμε τις φωνές μας, το αποτέλεσμα θα είναι μία δυνατή, ισχυρή φωνή που δεν θα μπορεί κανείς να αγνοήσει. Όταν λοιπόν αποκτήσουμε τη δυνατή φωνή που μας αρμόζει, θα ακουστούμε από το κράτος και τους αρμόδιους φορείς. Έτσι μόνο θα αναγκαστούν να μας ακούσουν.
-------------highlight
«Η ενίσχυση και ισχυροποίηση της θέσης του Συνδέσμου, δεν εναπόκειται μόνο στη συνεχή και συστηματική προσπάθεια του ίδιου του Συνδέσμου, αλλά και σε όλους όσους εργάζονται στον κλάδο του Franchise. Είναι προσωπική υπόθεση του κάθε επιχειρηματία, όχι μόνο να γίνει μέλος του Συνδέσμου, αλλά και να έχει τακτική παρουσία, καταθέτοντας την άποψή του και συνδράμοντας στην ενδυνάμωση του θεσμού. -ΜΚ»
Νίκος Γκιουζέλης
Ξεκινώντας τη καριέρα μου στα τέλη του 1987 μέσα σε ένα αρκετά πετυχημένο σύστημα franchise όχι μόνο για εκείνη την εποχή αλλά και σήμερα, το μόνο που δεν μπορούσα να φανταστώ, ήταν η πορεία που θα διέγραφε ο θεσμός, αλλά και ποιοι θα ήταν αυτοί που θα ήθελαν να τον υποστηρίζουν.
Παρατηρούμε σήμερα πάνω από 500 εταιρείες να δηλώνουν ότι αναπτύσσονται με το σύστημα αυτό, αλλά λιγότερο από το 5% από αυτές να έχουν πάνω από 70 σημεία αναφοράς. Επίσης άλλο ένα 5% τη τελευταία πενταετία εξαφανίστηκαν από την αγορά, είτε κλείνοντας είτε όταν εξαγοράστηκαν από κάποια άλλη, ή ακόμη όταν άλλαξαν και τη φιλοσοφία τους για ανάπτυξη μέσω ιδιόκτητων και μόνο καταστημάτων.
Το ερώτημα είναι πάει ή δε πάει καλά ο θεσμός; Ή το franchising αποτελεί εγγύηση στη κρίση. Η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη. Ο θεσμός αυτός είναι σίγουρα η καλύτερη εγγύηση για μία νέα επένδυση.
Επίσης σε γενικές γραμμές η πορεία που διαγράφει χαρακτηρίζεται καλή. Η άποψη μου όμως είναι ότι θα μπορούσε να ήταν καλύτερη. Και για να γίνει αυτό, απαιτείται άμεση προβολή και προώθηση του franchising και των πλεονεκτημάτων του.
Ποιοι πρέπει να το κάνουν αυτό; Είναι το επόμενο ερώτημα που προκύπτει. Μα φυσικά αυτοί που θα ωφεληθούν. Και επίσης αυτοί που έχουν στην ευθύνη τους την ανάπτυξη. Τι χρειάζεται να γίνει λοιπόν;
Χρειάζεται να υπάρχει ένας θεσμός που θα υποστηρίξει, αλλά και θα ελέγξει το σύστημα αυτό και τις εταιρείες που αναπτύσσονται με το σύστημα αυτό. Αυτός ο φορέας είναι ένας, ο Σύνδεσμος Franchise της Ελλάδας. Είναι ένας φορέας που υπάρχει και θεωρητικά λειτουργεί στην Ελλάδα. Αλλά δυστυχώς δεν κάνει τίποτα.
Κάθε Φθινόπωρο συμμετέχω στην Διεθνή Έκθεση Franchise στη Βαλένθια της Ισπανίας. Όλοι στο χώρο θεωρούν ότι οι Ισπανοί είναι η πιο προηγμένη χώρα στην Ευρώπη στο Franchise. Σίγουρα είναι από τις καλύτερες και τις πιο σοβαρότερες. Αλλά πολύ καλύτερη και σοβαρότερη είναι η δική μας Έκθεση στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη που διοργανώνεται από ιδιωτικό φορέα (ΚΕΜ) και υποστηρίζει την ανάπτυξη του συστήματος. Και τονίζω ξεκάθαρα ότι εάν δεν υπήρχε ο φορέας αυτός, το franchise στην Ελλάδα θα ήταν σε νηπιακή κατάσταση.
Και αυτό γιατί δεν υπάρχει ο θεματοφύλακας του θεσμού. Ο θεματοφύλακας σε κάθε περίπτωση είναι ένας πανελλήνιος Σύνδεσμος. Ο αντίστοιχος σύνδεσμος στην Ισπανία αξιολογεί με αυστηρότητα τις εταιρείες που αναπτύσσονται στη χώρα αυτή, πιέζει την κυβέρνηση να υποστηρίζει τις εταιρείες να αναπτυχθούν στο εξωτερικό και βραβεύει κάθε χρόνο τις καλύτερες εταιρείες κυρίως με ποιοτικά κριτήρια.
Από την άλλη πλευρά ο δικός μας σύνδεσμος θυμίζει αντίστοιχα το κύκλωμα της πολιτικής της χώρας μας. Δεν διοργανώνει εκδηλώσεις, σπάνια συμμετέχει σε υπάρχουσες εκδηλώσεις που διοργανώνουν ιδιωτικοί φορείς, «άφησε» το Υπουργείο Ανάπτυξης να ξεκινήσει τα προγράμματα Νεανικής και Γυναικείας Επιχειρηματικότητας του Γ’ ΚΠΣ με βασικό όρο να μην συμμετέχει κάποιος που θέλει να ενταχθεί στο σύστημα franchise. Και πώς περιμένουμε να έχουμε ανάπτυξη όταν η ίδια η κυβέρνηση λέει στο νέο επιχειρηματία μην επενδύσει στο franchising;
Γιατί; Γιατί στον δικό μας σύνδεσμο έχουμε ένα Διοικητικό Συμβούλιο από αδιάφορους καρεκλοκένταυρους που τους ενδιαφέρει ο τίτλος συμμετοχής σε ένα διοικητικό συμβούλιο. (Ακόμη και στις εκλογές εμφανίζονται κάποιοι με10 - 20 εξουσιοδοτήσεις.)
Και αυτοί που βλέπουν όλα τα λάθη από έξω και φωνάζουν, όταν εκλέγονται στο Συμβούλιο ξαφνικά ξεχνούν τα πάντα γιατί φοβούνται μην χαλάσουν τις προσωπικές σχέσεις που θίγουν τα συμφέροντα των εταιρειών που ανήκουν και πρόκειται να πάρουν ένα νέο πελάτη ή μια διαφήμιση για το περιοδικό τους ή ένα νέο συμβόλαιο εάν είναι νομικοί.
Η κατάσταση αυτή είναι άσχημη. Και κυρίως δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα για να ελέγχει το θεσμό. Υπάρχει φήμη ότι κατατίθεται σχετικό νομοσχέδιο στο υπουργείο. Αλλά τα ίδια τα μέλη του Δ.Σ. δεν γνωρίζουν το κείμενο του νομοσχεδίου.
Πολλοί είναι οι επιχειρηματίες που θέλουν να προσφέρουν στο σύνδεσμο αλλά υπάρχουν φράγματα από αυτούς που ελέγχουν σύστημα.
Μετά τις έντονες αντιδράσεις το τελευταίο δίμηνο πολλών, παρατηρούμε να μας έρχεται από τον Σύνδεσμο όλα τα νέα των εταιριών του εξωτερικού που επικοινωνούν με Ελλάδα και ζητούν κάποια συνεργασία. Τα emails που έλαβα το τελευταίο δίμηνο στο σύνολο τους δεν τα έχω λάβει από την πρώτη ημέρα που δημιουργήθηκε ο σύνδεσμος.
Σίγουρα υπερβολικά θετικό μήνυμα. Άλλαξε η νοοτροπία; Ελπίζω ναι…… και περιμένω να κρίνω. …. Αλλά περιμένω και να βγούμε εκτός Αθήνας γιατί ανάγκη για ανάπτυξη δεν υπάρχει μόνο στην Αθήνα.
Σημ. Οι παραπάνω σκέψεις είναι καθαρά προσωπικές και δεν εκπροσωπούν κανένα φορέα παρά μόνο τον υπογράφοντα.
---------------------------------------------------------------------------highlights
«Χρειάζεται να υπάρχει ένας θεσμός που θα υποστηρίξει, αλλά και θα ελέγξει το σύστημα αυτό και τις εταιρείες που αναπτύσσονται με το σύστημα αυτό. Αυτός ο φορέας είναι ένας, ο Σύνδεσμος Franchise της Ελλάδας. Είναι ένας φορέας που υπάρχει και θεωρητικά λειτουργεί στην Ελλάδα. Αλλά δυστυχώς δεν κάνει τίποτα. -ΝΓ»
Ένας «εθελοντής»
Απαιτείται νέα δυναμική στον Σύνδεσμο Franchise Ελλάδος, ώστε να αποκτήσει την δύναμη και την αξιοπρέπεια που αρμόζει τόσο στην ήδη σημαντική εξάπλωση του θεσμού, όσο και στις δυνατότητες ανάπτυξής του, ως μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και ως μέσο εξωστρέφειας της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό.
Η νέα κατάσταση απαιτεί ξεκάθαρες και αποτελεσματικές προγραμματικές θέσεις, προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες και στην παγκοσμιοποίηση, καινοτομικές ιδέες, συνδυασμό θεωρίας και πράξης. Απαιτεί μια νέα διοίκηση δεσμευμένη σε προγραμματικές θέσεις που στηρίζονται σε στοιχεία και σε εμπεριστατωμένες αναλύσεις και πλάνα δράσης. Δεν αρκούν, πλέον, ασαφείς διαδικασίες, αδόμητα πλάνα, ανούσιες συναντήσεις, αναποτελεσματικές προσπάθειες.
Ο Σύνδεσμος οφείλει να αποτελέσει πραγματικό, αποτελεσματικό και αντιπροσωπευτικό φορέα του θεσμού. Δεν αρκεί, πλέον, ούτε ο τίτλος του, ούτε τα 30 μέλη του. Οφείλει να παρακινήσει, να ευαισθητοποιήσει και να δραστηριοποιήσει ολόκληρη την κοινότητα του franchising.
Τι πρέπει να γίνει
> Ενημέρωση
- Να ενημερώνει άπαντες – και όχι μόνο τα μέλη του - αναφορικά με την εσωτερική και διεθνή επικαιρότητα του franchising.
- Να λάβει πρωτοβουλίες για την έκδοση εξειδικευμένων βιβλίων και εγχειριδίων.
- Να ενισχύσει και να συμπεριλάβει «περιεχόμενο» στην ιστοσελίδα του.
- Να εκδώσει newsletter.
- Να πραγματοποιεί μηνιαίες συναντήσεις εκπαιδευτικού και ενημερωτικού χαρακτήρα.
- Να πραγματοποιεί συχνές και αποτελεσματικές εκδηλώσεις (ημερίδες και συνέδρια) σε πανελλήνιο επίπεδο, βάση συγκεκριμένου πλάνου και στόχων.
- Να διοργανώνει ολοκληρωμένα και επαγγελματικά σεμινάρια.
- Να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα και την δημοτικότητα του θεσμού, μέσω δελτίων τύπου και άρθρων στον Τύπο.
> Προβολή
- Να δημιουργεί παρεμβάσεις στα δρώμενα της επιχειρηματικής ζωής της χώρας μας.
- Να αποτελέσει το κέντρο διάχυσης των εξελίξεων του χώρου και των επιτευγμάτων των μελών του.
- Να προβεί σε πλάνο δημοσιότητας, με άμεσα οφέλη για τα μέλη του.
- Να διενεργεί αποστολές στο εξωτερικό, να συμμετάσχει σε κάθε διεθνή έκθεση και να προβάλλει τις ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να επεκταθούν στο εξωτερικό.
> Υποστήριξη
- Να δημιουργήσει την υποδομή για την παροχή πρωτοβάθμιων συμβουλών και ολοκληρωμένων πληροφοριών σε νομικά, οικονομικά και διαδικαστικά θέματα προς υφιστάμενους και ενδεχόμενους δικαιοπαρόχους και δικαιοδόχους.
- Να εδραιώσει την σχέση του με τους συμβούλους και τους νομικούς, αναβαθμίζοντάς τους σε τακτικά μέλη.
- Να ενισχύσει τον ρόλο των δικαιοδόχων.
- Να δημιουργήσει ισχυρή «φωνή» προς τα αρμόδια υπουργεία. Να «επιβάλλει» βελτιώσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν στο franchising και να μην περιορίζεται, μόνο, στην κριτική τους.
- Να πρωταγωνιστήσει με τον ρόλο του διαιτητή σε αντιδικίες μεταξύ δικαιοπαρόχων και δικαιοδόχων ή και μεταξύ δικαιοπαρόχων και συμβούλων, ώστε να δίδεται μια άμεση, σεβαστή και αξιοκρατική λύση, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα για κάθε πλευρά.
- Να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ως αξιόπιστος και απόλυτος «πραγματογνώμονας» στις σχετικές υποθέσεις franchise.
Ο επίλογος
Πρέπει να αλλάξουν πολλά. Να αλλάξει και ο Κώδικας Δεοντολογίας. Να αφήσουν την θέση τους όλοι όσοι δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν. Να προτείνουν ρεαλιστικά και συγκεκριμένα προγράμματα όσοι επιθυμούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Να γίνει ορατό και συγκεκριμένο τόσο το όφελος της κάθε πλευράς (δικαιοπαρόχου, δικαιοδόχου, συμβούλου, νομικού, διοργανωτή εκθέσεων), όσο και το γενικότερο όφελος για τον θεσμό. Διαφορετικά, κάθε μετάλλαξη, βελτίωση, διάχυση, ευαισθητοποίηση και επιβολή την ορίζει η ίδια η (παγκοσμιοποιημένη πλέον) αγορά.
Ένα σενάριο με πέντε (απλά) βήματα
Φάση Α. Γινόμαστε μέλη.
Φάση Β. Είτε μεμονωμένα, είτε ομαδικά, σκεφτόμαστε, μελετάμε, αναλύουμε και προτείνουμε ενέργειες.
Φάση Γ. Ενημερώνονται άπαντες για τις προτάσεις των υποψηφίων.
Φάση Δ. Προγραμματίζονται και διενεργούνται εκλογές.
Φάση Ε. Ξεκινάμε να δουλεύουμε. Όλοι μας.
Κριτήρια ένταξης στον Σύνδεσμο Franchise Ελλάδος
Στον Σύνδεσμο μπορούν να γίνουν μέλη οι παρακάτω:
Δικαιοπάροχοι (Τακτικά Μέλη)
Δικαιοδόχοι (Συνδεδεμένα Μέλη)
Σύμβουλοι Επιχειρήσεων (Συνδεδεμένα Μέλη)
Δικηγόροι (Συνδεδεμένα Μέλη)
Άλλοι - Επιχειρηματίες, Φοιτητές, κ.λπ.
Τα κριτήρια εισδοχής των Δικαιοπαρόχων είναι τα εξής:
1. Ενημερωτικός Φάκελος του Δικαιοπαρόχου (Franchisor) ο οποίος δίδεται σε υποψήφιους επενδυτές, με διάρκεια σύμβασης, ύψος επένδυσης, διαδικασία ένταξης στο σύστημα.
2. Οικονομικά στοιχεία Δικαιοπαρόχου (Franchisor), Ισολογισμοί, κ.λπ.
3. Σε περιπτώσεις Master Franchisee, χρειάζεται να αποσταλεί επιστολή επιβεβαίωσης Δικαιοπαρόχου που θα αναφέρει την περιοχή δραστηριοποίησης, έναρξη-λήξη της σχέσης, ή την υπογεγραμμένη μεταξύ Δικαιοπαρόχου (Franchisor), και Master Franchisee, σύμβαση.
4. Ενημέρωση του Συνδέσμου, αν κατά την διάρκεια της αίτησης προς τον Σύνδεσμο υπάρχουν δικαστικές εκκρεμότητες για θέματα δικαιόχρησης.
5. Ύπαρξη ενός τουλάχιστον καταστήματος ή εταιρείας πιλότου του Δικαιοπαρόχου στην Ελλάδα.
6. Μη ύπαρξη αίτησης πτώχευσης σε οποιαδήποτε χώρα, κατά την αίτηση του Δικαιοπαρόχου στον Σύνδεσμο.
7. Πλήρης και άνευ όρων αποδοχή του Κώδικα Δεοντολογίας του Συνδέσμου.
8. Υπεύθυνη δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου σε σχέση με την κατοχύρωση και χρήση του εμπορικού σήματος για το οποίο γίνεται η αίτηση.
Τα κίνητρα
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εμπειρία άλλων συνδέσμων θα μπορούσαμε επιγραμματικά να αναφέρουμε ως κίνητρα για τους Δικαιοπαρόχους που θα γίνουν μέλη του Συνδέσμου τα κάτωθι (ΣΓ):
- ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ.
- ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ FRANCHISE.
- ΕΚΠΤΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΠΑΡΟΧΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΟΝΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ, ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΕΚΘΕΣΗ ΚΕΜ,Κ.ΛΠ.
- ΠΑΡΟΧΗ ΔΩΡΕΑΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ FRANCHISING ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΕ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥΣ.
- ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΓΙΑ ΑΝΤΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ.
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΠΑΡΟΧΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (Ή ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ) ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ.
- ΠΑΡΟΧΗ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ, Π.Χ. ΗΜΕΡΙΔΕΣ, ΣΥΝΕΔΡΙΑ, Κ.ΛΠ.
- ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ Ο ΔΙΚΑΙΟΠΑΡΟΧΟΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ, ΟΙ FRANCHISEES TOY ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΜΕ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ E-MAILS.
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.