Franchise games
Μαθήματα για φιλόδοξους επιχειρηματίες
Του Πλάτωνα Μαλικούρτη
- Επιχειρηματικό Πλάνο = Μια μαθηματική επιβεβαίωση αυτού που υποπτεύεσαι.
- Ένα από τα μυστήρια της αγοράς αφορά στο γεγονός ότι οι μερικοί δικαιοδόχοι υπογράφουν συμβάσεις που δεν διαβάζουν, για καταστήματα που δεν επιθυμούν, με λεφτά που δεν έχουν.
- Ο ειδικός είναι ένας άνθρωπος που έχει σταματήσει να σκέπτεται. Απλά γνωρίζει!
- Η αλήθεια είναι πιο σημαντική από τα γεγονότα.
- Δημιουργικός δικαιοπάροχος είναι αυτός που το μυαλό του δεν σταματά να ονειρεύεται.
- Συνήθως τα στελέχη των αλυσίδων που διαθέτουν καλή ποιότητα δεν φθάνουν στην κορυφή. Για να ανέβεις στην ιεραρχία πρέπει να σπρώξεις και αυτό δεν δείχνει καλό χαρακτήρα.
- Τυχεροί οι δικαιοπάροχοι που διαθέτουν εσωτερική ηρεμία.
- Το franchise διδάσκεται στην αγορά. Κανένας δεν το έμαθε σε σχολές και σε σεμινάρια.
- Για να έχουν οι δικαιοπάροχοι δημιουργικότητα, πρέπει να αναζητούν την έμπνευση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχουν αυξημένη περιέργεια.
10. Η μαγεία του franchise αναδύεται στις περιπτώσεις που ο δικαιοπάροχος συνδυάζει κερδοφορία μητρικής και καταστημάτων.
11. Υπερηφάνεια, αυτοπεποίθηση με σεβασμό στη μητρική. Ο ιδανικός δικαιοδόχος.
12. Junk Franchise: Δεν υπάρχει γνωστό σήμα, δεν υπάρχουν αποκλειστικότητες προϊόντων και περιοχών. Ο δικαιοπάροχος απαιτεί Τέλη Εισόδου τοις μετρητοίς και θεοποιεί την Τεχνογνωσία του.
13. Future Franchise: Η χρονική περίοδος, στη διάρκεια της οποίας οι δικαιοδόχοι αγοράζουν τζιπάκια, οι καταναλωτές διαδηλώνουν υπέρ της αλυσίδας μας και το προσωπικό μας προσεύχεται υπέρ της μητρικής πριν κοιμηθεί.
14. Franchisee: Κάθε άτομο που γνωρίζουμε αρκετά καλά για να ανοίξει ένα κατάστημα με τη φίρμα μας, αλλά δεν σκεφτόμαστε με τίποτα να συμμετέχουμε στην επιχείρησή του ή να του δανείσουμε χρήματα.
15. Franchise Consultant: Ο επαγγελματίας που αγνοεί ορισμένες από τις γνώσεις που κατέχει ο δικαιοπάροχος και διαθέτει κάποιες άλλες, τις οποίες αγνοεί παντελώς ο δεύτερος.
16. Ο δικαιοπάροχος δεν χρειάζεται να είναι αήττητος, αλλά απτόητος.
17. Ο δικαιοδόχος δεν είναι πιο έξυπνος από ένα κοινό έμπορο. Έχει, απλά, περισσότερη αυτογνωσία.
18. Ο δικαιοπάροχος που έχει την πεποίθηση ότι όλα είναι ωραία (συμπεριλαμβανομένων και των άσχημων), ότι όλα είναι καλά (ιδίως τα κακά) και όλα είναι σωστά έτσι λάθος που είναι κατέχεται από διανοητική ασθένεια.
19. Οι σοφοί δικαιοπάροχοι αντιλαμβάνονται τα μηνύματα και ακολουθούν τις τάσεις της αγοράς.
20. Ο αμερόληπτος σύμβουλος ανάπτυξης (broker) είναι ανίκανος να διακρίνει το προσωπικό όφελος που θα είχε αν έπαιρνε το μέρος της μιας πλευράς ή ενστερνιζόταν τη μια από τις δυο αντίθετες απόψεις.
21. Αν την ώρα που μιλά ο υπεύθυνος ανάπτυξης σκέφτεστε «πότε θα σταματήσει επιτέλους» είναι βαρετός!
22. Από την άλλη, μερικοί δικαιοδόχοι διακατέχονται από σοβαρή διαταραχή που τους καθιστά ανίκανους να ελέγξουν την γλώσσα τους.
23. Ο δικαιοδόχος που νοιώθει 100% βέβαιος για την απόφασή του είναι αυτός που είναι γελασμένος με όλη την δύναμη της φωνής του.
24. Ύψιστο καθήκον κάθε συμβούλου είναι να παραδέχεται τα λάθη των άλλων.
25. Μην αναβάλλεις για αύριο, αυτό που μπορεί να κάνει σήμερα κάποιος άλλος.
26. Η επιλογή ενός franchise concept έρχεται ως αποτέλεσμα μιας θετικής ψυχικής διάθεσης ή ενός συναισθήματος, το οποίο στηρίζεται στην πίστη ότι η συγκεκριμένη επιχειρηματική πρόταση είναι καλύτερη από κάθε άλλη. (Συμπέρασμα: Μην είστε 100% τεχνοκράτες)
27. Κυκλοφορούν Δελτία Εξυπηρέτησης, που είναι μαϊμούδες.
28. Να αποφεύγετε αυτούς που έχουν το χέρι τους στην τσέπη σας και την γλώσσα τους στο αυτί σας!
29. Η φράντζα και το μουστάκι δεν είναι πλέον της μόδας.
30. Εγωιστής είναι αυτός που δεν μπορεί να αντιληφθεί τον εγωισμό των άλλων.
31. Τα κινέζικα καταστήματα τα παρατηρήσατε; Αυτά με τα κόκκινα κρεμαστά. (Διαθέτουν και εταιρική ταυτότητα!)
32. Έχουν όλοι βαλθεί να βγάλουν χρήματα από το internet. Όσο αφορά σε contents που αφορούν σε franchise τα πράγματα είναι δύσκολα. Όσο αφορά σε web development, κυκλοφορούν απατεωνίσκοι, αλλά και καλές ιδέες (Αν μη τι άλλο επιδοτούνται). Όσο αφορά στα internet café υπάρχει τζίρος.
33. Mastiha business. Στο χορό έχουν εισέλθει ο Νηρεύς και η ΕΛΓΕΚΑ. Τα Mastiha Shop είναι 4 και ξεκινούν corners στα 74 Coffeeway. Τα Mastic Spa είναι 11 και ο Κορρές διαθέτει καλλυντικά μέσα στα Mastiha Shop.
34. 49% συμμετοχή και τα προβλήματα έφυγαν!
35. Venture Capital έκοβε βόλτες στην ΚΕΜ Θεσσαλονίκης και έψαχνε για συμμετοχές.
36. Φέτος δεν σφύριζε! Ούτε είχαμε κλειστές θύρες.
37. Την πρώτη φορά το μάθαμε και δεν το πιστεύαμε. Την δεύτερη το είδαμε με τα μάτια μας. Την τρίτη και την τέταρτη το ξανάδαμε. Υπάρχει και πέμπτη! (Θα το δούμε;)
38. Κάποια εταιρεία συμβούλων νοιώθουμε ότι θα αλλάξει πλήρως τη δυναμική της.
39. Μα γιατί του φαίνεται περίεργο, που παρόλο που τον ήξεραν ζήτησαν και από αλλού γνώμη γι αυτόν. Ας καταλάβει ότι το franchise είναι μια κλειστή αγορά και αυτός είναι απ’ έξω λόγω των επιλογών του.
40. Τα απόλυτα franchise είναι αυτά στα οποία επενδύουν – επιχειρούν οι του χώρου! (QUIZ που δεν δίνουμε την απάντηση!)
41. Η αδιακρισία δεν είναι μόνο γυναικείο έγκλημα!
42. Κάποιοι έλεγαν ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν μπορεί να επιδοτήσει το franchise, λόγω κανόνων της Ε.Ε. Τώρα λένε ότι πέτυχαν τα αυτονόητα και ζητωκραυγάζουν για την εμπιστοσύνη της νέας πολιτικής ηγεσίας προς το θεσμό.
43. Τουλάχιστον δεν εξαιρείται το franchise από τις επιδοτήσεις (;).
44. Αν με δυο – τρία θετικά στα νομοσχέδια των επιδοτήσεων αναζωπυρώνεται η αγορά μας, σκεφτείτε τι μπορεί να γίνει με ένα πρόγραμμα – πλαίσιο ειδικά και μόνο για το franchise!
45. Τελικά βαρέθηκε και τα παράτησε! Ή μήπως θα επανέλθει. Μην το βάζεις κάτω. (please!)
46. Συνήθως ο πρόεδρος είναι μια ηγετική μορφή μιας μικρής ομάδας, από την οποία είναι απόλυτα βέβαιο πως η συντριπτική πλειοψηφία της δεν θέλει κανένα για πρόεδρο!
47. Νέα έκθεση και νέο περιοδικό για το franchise ετοιμάζεται!
48. Έχετε stress και αμφιβολίες για το μέλλον της αλυσίδας σας;
49. Εκνευρίζεστε συχνά και δεν έχετε χρόνο για τα χόμπι σας ή την οικογένειά σας;
50. Η λύση είναι μία: Προσλάβετε ένα Σύμβουλο Franchise!
51. Οργανωθείτε. Μάθετε για το time management.
52. Αυτός που δεν αποφασίζει έχει λιγότερες πιθανότητες να χάσει και καμιά να κερδίσει.
53. Με μια καλή αναδιοργάνωση αποκτάς μια καλή άποψη για τα λάθη του παρελθόντος και μαθαίνεις να αποφεύγεις τους κινδύνους που δεν πρόκειται να αντιμετωπίσεις αύριο.
54. Τα καλύτερα σεμινάρια είναι, τελικά, αυτά που περνάς ωραία και δεν μαθαίνεις τίποτα που θα αλλάξει τον τρόπο εργασίας σου. Γι αυτό το λόγο συνοδεύονται και από μπουφέ.
55. Αυτονόητο είναι αυτό που είναι προφανές για εμάς και για κανέναν άλλο.
56. Η γενναιοδωρία πίσω από κάποιες συμμαχίες του χώρου μας αφορά στην απλοχεριά κάποιων που δεν έχουν τίποτα να επιτρέπουν σε κάποιους άλλους να προσπαθήσουν μήπως και αποκτήσουν κανένα πελάτη!
57. Απόσπασμα από τον Δεκάλογο: «Μην ψευδορκείς». (Καλύτερα να λες: «Άκουσα να λέγεται...».
58. «Να επιλέγεις τους φίλους σου με προσοχή. Οι εχθροί σου θα σε επιλέξουν οι ίδιοι.» - Γιασέρ Αραφάτ.
59. Κάποτε όλοι έλεγαν ότι ο Αλέξανδρος ήταν τύραννος.
60. Ήταν οραματιστής, γενναίος και πολεμιστής.
61. Σήμερα τον θαυμάζουμε κυρίως για έναν λόγο. Ήταν νικητής.
62. Διαμορφώθηκε, ως άνθρωπος, μέσα από την Ελληνική Μυθολογία.
63. Άρα, ασχέτως κάθε θεωρίας περί της καταγωγής του, ήταν Έλληνας.
64. Άτομο (για πολλούς παρανοϊκός και αδίστακτος) που κατέκτησε την δόξα.
65. Φερόταν καλά σε όσους ήταν στην ομάδα του και σε όσους παραδίδονταν. Τιμωρούσε όσους του αντιστέκονταν.
66. Πέρα από αντιγραφή είναι και λογοκλοπή να χρησιμοποιείς τις σκέψεις και το ύφος άλλων, που τους έχουν διαβάσει πολύ – πολύ περισσότεροι από εσένα.
67. Κανόνας #1. Δεν συνεργάζεσαι με προμηθευτές που κάνουν καλό στους ανταγωνιστές σου.
68. Κανόνας #2. Δεν αγοράζεις από ανταγωνιστές.
69. Ποιοί αλλάζουν ΑΦΜ;
70. Θα μας πληρώσουν τα παλιά ΑΦΜ;
71. Μεγάλο καραμπούμ ετοιμάζεται και μόνο οι του κλάδου το ξέρουν. (Η γυναίκα είναι γκάνγκστερ!)
72. Επειδή οι ειδήμονες γνωρίζουν τα πάντα για ένα συγκεκριμένο τομέα και τίποτα για κάθε άλλο, προτιμήστε περισσότερους από έναν εξειδικευμένους συμβούλους.
73. Συγχαρητήρια σε αυτόν που (ξανά) επενδύει. Αν και κατάγεται από άλλον χώρο, ο οποίος μάθαμε τα τελευταία 5 χρόνια ότι δημιουργεί επαγγελματίες με δυνατή λογική σκέψη!
74. Επιδοτούνται και τα στεγνοκαθαριστήρια και ξεπροβάλλει νέος (δυνατός) παίχτης (;).
75. Όταν το σήμα της αλυσίδας λέγεται έμβλημα ή ο δικαιοπάροχος είναι στρατιωτικός ή τί άλλο;
76. Η Υπεργολαβία είναι της μόδας.
77. Για να αναδιοργανωθείτε ως δικαιοπάροχοι εντοπίστε και αναλύστε τους λόγους για τους οποίους αποφασίσατε να αναπτυχθείτε μέσω franchise. (Δηλαδή βρείτε τα διαφοροποιητικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά σας.)
78. Ποιός σύμβουλος χρεώνει 4.500 ευρώ για μια μελέτη σκοπιμότητας με αμφίβολα αποτελέσματα; Ποιός την πληρώνει;
79. Δηλαδή, αν ήταν καλή πόσο θα την χρέωνε; Ή ήταν μια χαρά και δεν μπόρεσε ο πελάτης να το καταλάβει;
80. Έχουμε χάσει τον μπούσουλα. Πόσο νομίζετε ότι χρεώνεται μια σχετική μελέτη στο εξωτερικό ή πόσο πληρώνουν στις πρώην big six οι πελάτες τους.
81. Ποιά και πού είναι η αλήθεια στις χρεώσεις των συμβούλων; Το δίδαγμα: Πουλά μόνο σε αυτούς που καταλαβαίνουν τι παίρνουν και δίνε υπεραξία στις μελέτες σου. (Για να μη σε κάνουν ρόμπα!)
82. Και κάτι ακόμη: Γράφε τις μελέτες σου κατανοητά και παρουσίαζε μόνο συμπεράσματα και προτάσεις.
83. Μήπως το franchise είναι είδος πολυτελείας; Όπως έχουμε τα D&G, έχουμε και ακριβούς συμβούλους; Όπως έχουμε τα αξεσουάρ του ενός ευρώ, έχουμε και φτηνούς συμβούλους; (Η σωστή παρομοίωση έχει να κάνει με Mercedes και FIAT!)
84. Ακούσαμε και αυτό accessories = χαϊμαλιά. Δεν είναι και λάθος! Απλά εξευγενιστήκαμε!
85. Ο σύμβουλος αναλαμβάνει την διαχείριση των δικών σας επιχειρηματικών υποθέσεων, προκειμένου να βελτιώσει τις δικές του υλικές. (Λογικό και νόμιμο.)
86. Οι υπεράκτιες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα οφείλουν να έχουν ΑΦΜ και φορολογούνται κατά τον Ελληνικό κώδικα.
87. Το να βγάζεις σωστά συμπεράσματα, ακολουθώντας με απόλυτη ακρίβεια τους περιορισμούς και τις αδυναμίες του ανθρώπινου παραλογισμού είναι τέχνη.
88. Επιθετικός είναι αυτός που προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα.
89. Η επιμονή είναι μια ασήμαντη αρετή, μέσω της οποίας η μετριότητα κατορθώνει να ανέβει.
90. Η ευγένεια είναι η πλέον αποδεκτή υποκρισία! (Ο κανόνας δεν ισχύει για όλους.)
91. Έχθρα νοιώθεις μόνο όταν ο άλλος διαθέτει σαφή υπεροχή. (Για αυτό μην νοιώθετε άσχημα!)
92. Μέσω του franchise περισσότεροι του ενός αποκτούν περιουσίες με την κοινή συνεργασία!
93. Το franchise κάνει κακό στην επιχειρηματική αποσύνθεση!
94. Αναζητήστε τις ευκαιρίες. Επιλέξτε καθολική αποτελεσματικότητα.
95. Το franchise είναι κάτι σαν να έχεις τέσσερις άσσους και ο αντίπαλός σου να έχει μόνο έναν. (και να έχεις μοιράσει ο ίδιος – κανονικότητα). Με άλλα λόγια διασφαλίζει επιτυχία. (Με το σωστό μοίρασμα!)
96. Όπου ακούς πολλά «θα» έρχονται και τα «δεν θα».
97. Οι λυκοφιλίες δεν είναι της μόδας! Οι κακοί είναι στην φυλακή και οι καλοί είναι ?α!α%$*. Άρα ή γέμισε ο τόπος άσχετους ή δεν χωράνε άλλοι στις φυλακές!
98. Ο κύβος ερρίφθη! (Θα αποκτήσει το franchise Σερίφηδες;)
99. Διαφημιστικό διάλειμμα: Αν σκοπεύετε να ανοίξετε ένα κατάστημα, αν επιθυμείτε να ανακαινίσετε το υφιστάμενο και αν η αλυσίδα σας θέλει lifting μορφής ή οργάνωσης. Τότε η λύση είναι μία: RETAIL STORE. Κυκλοφορεί στα περίπτερα!
100. Χορηγός στήλης: SHOP DESIGN. Κάτι που έλλειπε από την αγορά. Επισκεφτείτε ‘την!
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.