Πλάτων ΤΡ. Μαλλικούρτης
Το Franchising όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα, μας τελείωσε. Οι επιχειρηματικές προτάσεις, ευκαιρίες, συστήματα ή όπως θέλετε να τα λέμε, όπως τα ξέραμε μέχρι πρόσφατα, μας τελείωσαν επίσης. Θα σας δώσω λοιπόν μια πρόβλεψη για το τι θα δείτε το 2011. Καταρχήν, είμαι σίγουρος ότι όσοι διαβάζουν «FRANCHISE BUSINESS» είναι συχνοί επισκέπτες και στο Franchise.GR, αλλά όλοι όσοι ενημερώνονται από το Franchise.GR – καλώς ή κακώς – δεν διαβάζουν το περιοδικό, καθώς το portal προσφέρει άμεση πληροφόρηση, πολύ περισσότερο υλικό, φωτογραφίες, video, κριτικές και πολλά άλλα, όμορφα και ενδιαφέροντα.
Διαπίστωση #1. Το σωστό internet κερδίζει έδαφος στην ενημέρωση.
Τις αρπαχτές όλοι τις αποφεύγουν, αλλά τελικά, κατά έναν περίεργο τρόπο, όλοι και περισσότεροι την πατάνε. Άλλωστε, αρκετοί δικαιοπάροχοι αντιμετωπίζουν θέματα τύπου 99 και τρέχουν να βγάλουν τα σπασμένα της λιανικής από ανυποψίαστα θύματα, βλέπε αξεσουάρ, καλλυντικά, στεγνοκαθαριστήρια κ.ά. Πάντα, το εύκολο κέρδος προσελκύει. Ωστόσο, θεωρώ ότι οι δικαιοδόχοι, πλέον, είναι επιφυλακτικοί και το ψάχνουν, πάνε σε καταστήματα, ρωτάνε, επισκέπτονται και ένα σύμβουλο της προκοπής.
Διαπίστωση #2. Ο Σύμβουλος είναι πάντα απαραίτητος.
Το μαλλί της γριάς το προσφέρουν όλοι όσοι έχουν ως έσοδο τις προσδοκίες των δικαιοπαρόχων για ανάπτυξη του δικτύου τους. Γλυκό, φτηνό και καλά και κυρίως «αέρας». Τι να σου κάνει ένα περιοδικό που βγαίνει 2 φορές τον χρόνο και μένει στα αζήτητα ή τι να σου κάνει μια σελίδα στο internet που την βλέπει η θεια και τα ανίψια του administrator. Σκέτη σαπουνόπερα το καταντήσανε, κάποιοι, το αντικείμενο. Το παίξανε lifestyle, το παίξανε παράγοντες και κατέληξαν ως το καταφύγιο κάθε άστεγου δικαιοπάροχου, που ούτε έδρα έχει, ούτε επιταγές και ούτε μέλλον.
Διαπίστωση # 3. Όποιος ξέρει, και το πιστεύει και το πονάει. Αυτός θα το συνεχίσει.
Πριν από την έλευση του ΔΝΤ, είχαμε παρατηρήσει μείωση των entry fees αλλά της αρχικής επένδυσης. Κάποιοι μας την είπανε, γιατί λέει ζητάμε εκπτώσεις στα entry fees. Εδώ ζητάς έκπτωση στην πρωτοχρονιάτικη πίτα και την παίρνεις, στα entry fees θα κολλήσεις; Όχι μόνο αυτά, αλλά και η συνολική επένδυση έχει κατέβει, μια ο αέρας των εκμισθωτών, μια η προσπάθεια των μητρικών εταιρειών που συμπιέζουν τόσο το λειτουργικό κόστος τους, όσο και τις προσφορές των προμηθευτών τους, μια και η απόφασή τους να κερδίζουν λιγότερα. Όλα αυτά αλλάζουν την ορολογία: Δεν λέμε, πια, αρχική επένδυση, αλλά αρχικό απαιτούμενο κεφάλαιο.
Διαπίστωση #4. Η τσιγκουνιά είναι μαγκιά!
Η παπαρολογία είναι για τους αφελείς και τις γριές. Λένε, λένε ότι έχουνε υπαλλήλους και υπαλλήλους, τζιπάρες και πουράκλες, έκαναν και franchise δικό τους και άλλων. Το αποτέλεσμα είναι ένα μεγάλο zero. Ο κόσμος πια το σκέφτεται διπλά και τριπλά, αλλά κυρίως άλλαξαν οι υποψήφιοι δικαιοδόχοι. Πλέον, έχουμε ως υποψήφιους στελέχη, που παίζουν τα business plans στα δάχτυλα και εναποθέτουν το μέλλον τους στο franchise. Με άλλα λόγια, ούτε παίζουν, ούτε παίζονται.
Διαπίστωση #5. Να αποφεύγετε τα management fees και όλους τους δήθεν.
Διαγωνισμοί και shows, ταλέντα στο τραγούδι, στο μαγείρεμα και όπου φανταστείτε. Η TV δίνει το σύνθημα και κανείς σοβαρός δεν προχωρά στο παρασύνθημα. Ωστόσο να μας μείνει η ανάγκη του κόσμου όλου, και η δικιά μας, για ειδήσεις τύπου Star, χωρίς έγνοιες και γκρίνιες, για ανέμελα και happy.
Διαπίστωση #6. Το secret της επιτυχίας των Βραβείων Franchise είναι η αισιόδοξη πλευρά της όλης φάσης.
Το Franchising έρχεται στα ίσα του μέσα από την οικονομική κρίση, ανασχεδιάζεται, (ξανά)ωριμάζει και προσφέρει στους δικαιοδόχους μια ομπρέλα –πολυεργαλείο, κάτι σαν ελβετικό σουγιά, που σε βγάζει από την δύσκολη θέση, και -Ο Θεός να μας σώσει- από δυσκολίες η λιανική άλλο τίποτε… για τα επόμενα χρόνια.
Μη το παίρνετε, όμως, καταθλιπτικά. Μερικά concepts ευδοκιμούν και ευημερούν. Αρκεί να τα βρείτε και να τα δουλέψετε…
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.