Μέτρο αντιμετώπισης μιας μακράς κρίσης. Μύθος ή πραγματικότητα;
Σε περιόδους διεθνών κρίσεων, ο επιχειρηματικός κόσμος στρεφόταν πάντοτε στις σίγουρες και ασφαλείς λύσεις. έψαχνε τις επενδύσεις εκείνες, ή τις επιχειρηματικές προτάσεις, οι οποίες είτε αποτελούσαν εγγυημένη τοποθέτηση των κεφαλαίων ή των πόρων του, είτε αποτελούσαν ευκαιρία.
Σε ότι αφορά το δεδομένο της ασφάλειας, όλοι αντιλαμβανόμαστε, ότι η Δικαιόχρηση είναι η ιδανικότερη μέθοδος για να επιχειρήσει κανείς με ασφάλεια, αφού η εγγυημένη και εξασφαλισμένη επιτυχία μέσα από το σύστημα και τις αρχές λειτουργίας του δικτύου δικαιόχρησης εξασφαλίζουν στον κάθε υποψήφιο συνεργάτη – δικαιοδόχο τη μέγιστη εξασφάλιση αλλά και την σιγουριά που του παρέχει μια ομπρέλα προστασίας.
Όσο πιο μεγάλη είναι η εταιρεία – δικαιοπάροχος και το δίκτυο της, τόσο μεγαλύτερη είναι και η ομπρέλα προστασίας, άρα και οι ασφαλιστικές δικλίδες προστασίας που παρέχονται στο δικαιοδόχο μέσα από οικονομίες κλίμακος, ελαχιστοποίηση του ρίσκου, κοινές στρατηγικές μάρκετινγκ για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας ή της ενδυνάμωσης του σήματος κ.λπ.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ
Η «κολεκτιβοποίηση», όπως περιγράφεται ανωτέρω και όπως μας τη διδάσκει και η φύση, λειτουργεί στη περίπτωση αυτή σύμφωνα με τους κανόνες του «κοπαδιού», όπου η συσπείρωση γύρω από ένα κεντρικό άξονα, ή η συμμετοχή σε ένα μεγάλο κοπάδι, ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο για το κάθε μέλος και του επιτρέπει να επιβιώσει σε μεγαλύτερη στατιστική αναλογία.
Η φύση μας δείχνει καθημερινά το δρόμο. Σε τελική ανάλυση, σε περιόδους μεγάλων διεθνών κρίσεων, το ζητούμενο είναι να επιβιώσεις, όχι να ξεχωρίσεις.
Τα ίδια ισχύουν βέβαια και για τους δικαιοπαρόχους, οι οποίοι σε περιόδους κρίσεων μετρούν τις δυνάμεις τους σύμφωνα με το μέγεθος του δικτύου τους, αφού ένα μεγάλο δίκτυο με φερέγγυους και δοκιμασμένους «πελάτες» τους εξασφαλίζει όλα εκείνα τα οφέλη για τα οποία παλεύουν καθημερινά οι ανεξάρτητες και μεμονωμένες επιχειρήσεις. Τα δίκτυα έχουν να επιδείξουν θετικότερα αποτελέσματα, αφού η ομάδα αποδίδει τα πολλαπλάσια της μονάδας.
Αντιλαμβανόμενοι αυτούς τους απλούς κανόνες επιβίωσης, αναρωτιόμαστε γιατί δεν αποφασίζουν τόσες και τόσες ελληνικές εταιρίες, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν το δικό τους δίκτυο, να μπουν στο χώρο της δικαιόχρησης, αλλά ταλανίζονται καθημερινά μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας προσπαθώντας να εισπράξουν τα χρήματα τους από ένα δίκτυο συνεργατών χονδρικής το οποίο παραπαίει ως εύκολο θύμα της συνεχώς αυξανόμενης κρίσης.
Ίσως να μη γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να επανασχεδιάσουν την επιχείρηση τους, ή να μην το αποφασίζουν φοβούμενοι τις όποιες συνέπιες στους υπάρχοντες μικρο-πελάτες τους. Όποιος και αν είναι ο λόγος, πιστεύουμε, ότι αυτή είναι η καταλληλότερη στιγμή για μια εταιρεία να μπει στο χώρο της δικαιόχρησης και να αναπτύξει ένα σοβαρό σύστημα και ένα δυναμικό δίκτυο, το οποίο θα υποστηρίζεται και από στιβαρές και ουσιαστικές υποδομές. Για το σχεδιασμό αλλά και την ανάπτυξη ο φιλόδοξος επιχειρηματίας μπορεί να χρησιμοποιήσει μια από τις γνωστές και καταξιωμένες για το έργο τους εταιρίες συμβούλων δικαιόχρησης, οι οποίες θα τον οδηγήσουν με ασφάλεια στην επιτυχία.
ΔΙΕΞΟΔΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Ο επιχειρηματίας, ο οποίος είτε έχει ήδη αναπτύξει το δίκτυο του, είτε διατηρεί μια επιχείρηση – παραγωγική ή μεταποιητική έχει και άλλες διεξόδους.
Του προσφέρεται η δυνατότητα της διεθνούς ή εκτός συνόρων ανάπτυξης, είτε με τη μέθοδο της δικαιόχρησης ή με πολυκάναλη ανάπτυξη.
Τα οφέλη που προκύπτουν συνήθως από τη χρήση μιας πολυκάναλης ανάπτυξης και διανομής προϊόντων ή υπηρεσιών είναι προφανής, αν σκεφτεί κανείς, ότι με τον τρόπο αυτό μας δίδεται η δυνατότητα να προσεγγίσουμε νέες αγορές, νέα τμήματα αυτών των αγορών, νέους πελάτες ή πελατειακές ομάδες κ.λπ.
Δεν είναι βέβαια εύκολο για έναν επιχειρηματία να αποφασίσει σε δύσκολες στιγμές και όχι και τόσο ευοίωνες συνθήκες, ειδικά στο εξωτερικό, και να επιλέξει ο δρόμο εκτός των ελληνικών συνόρων.
Μοιάζει πράγματι λίγο με την μετανάστευση που παρατηρείται σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές της ιστορίας του τόπου μας – εκ πρώτης όψεως –ίσως!
το μέλλον των ελληνικών επιχειρήσεων βρίσκεται στο εξωτερικό
Όποιος αναλύσει όμως το ανωτέρω φαινόμενο, θα εκπλαγεί, βλέποντας ότι ισχυρές κυρίως ελληνικές επιχειρήσεις τολμούν το δρόμο προς το εξωτερικό.
Είτε πρόκειται για δίκτυα δικαιόχρησης, είτε για βιομηχανικές επιχειρήσεις, είτε για απλούς εξαγωγείς, όλοι συμφωνούν, στο ότι το μέλλον των ελληνικών επιχειρήσεων βρίσκεται στο εξωτερικό.
Όχι μόνο επειδή η ελληνική αγορά – λίγο πολύ – θεωρείται ως κορεσμένη, έχοντας φτάσει ένα επιχειρηματικό ταβάνι, αλλά και επειδή, όπως συνηθίζω να λέω – χαριτολογώντας στους διάφορους επιχειρηματίες, οι οποίο μας εμπιστεύονται την ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους και την αύξηση των πωλήσεων τους στο εξωτερικό – «Ο κόσμος είναι τελικά πολύ μικρός!»
Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να επιβιώσουν στο διεθνή ανταγωνισμό, αφού η ποιότητα των προϊόντων μας είναι μεταξύ των καλύτερων της παγκόσμιας αγοράς. Παράλληλα, η τεχνογνωσία που κατέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι τις περισσότερες φορές ασύγκριτα ανώτερη από αυτήν άλλων χωρών.
Αντίθετα και οι ξένοι – αναζητώντας σανίδα σωτηρίας στη κρίση – επιθυμούν να συνεργαστούν με μια ισχυρή εταιρεία ή ένα δίκτυο, το οποίο έχει μάλιστα και διεθνή παρουσία, άρα μέγεθος, άρα ισχύ, άρα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια από την τοπική αντίστοιχη εταιρεία, η οποία ούτε καν ανταγωνισμός δεν μπορεί να ονομαστεί…!
Έχοντας ξεπεράσει πλέον το «σύνδρομο» της «κουτοπονηριάς» που μας στιγμάτισε αρνητικά τις περασμένες δεκαετίες και η οποία συνέβαλε – κυρίως στις εξαγωγές τροφίμων – στην αμαύρωση του ονόματος της χώρας μας, βαδίζουμε σήμερα προς μια νέα εποχή, νέων εξαγωγικών επιχειρήσεων με σύστημα, αρχές, φιλοσοφία παγκόσμιας επιχειρηματικότητας και προϊόντα με αυστηρά ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, πολλές είναι οι επιχειρήσεις που αναπτύσσονται με τη μέθοδο της δικαιόχρησης στο εξωτερικό, μεταδίδοντας παράλληλα και μια εταιρική κουλτούρα σε πολλές χώρες, είτε αυτές είναι γειτονικές, είτε πιο απομακρυσμένες.
πολυκάναλο διεθνές σύστημα ανάπτυξης
Η χρήση της μεθόδου της δικαιόχρησης δεν εμποδίζει τη χρήση και άλλων μεθόδων ανάπτυξης δικτύων πωλήσεων. έτσι βλέπουμε μεγάλες εταιρίες να αναπτύσσουν μεν το δίκτυο δικαιόχρησης τους, αλλά παράλληλα αναπτύσσουν και άλλα – παράλληλα ή επάλληλα κανάλια διανομής και σημεία διάθεσης των προϊόντων τους.
Σε μια παγκοσμιοποιημένη και άκρως ανταγωνιστική αγορά, ένα πολυκάναλο διεθνές σύστημα ανάπτυξης των πωλήσεων μιας επιχείρησης αποτελεί τη σανίδα σωτηρίας αλλά και το εφαλτήριο για μια διεθνή επιχειρηματική καταξίωση.
Δεν είναι π.χ. τυχαίο το γεγονός, ότι τα ελληνικά φυσικά καλλυντικά έχουν κατακτήσει χώρες από την Κίνα, την Κορέα και την Ταιβάν, έως την Αμερική, τη Ρωσία, την Γερμανία, την Αγγλία, και άλλες ιδιαίτερα απαιτητικές και ώριμες αγορές ενώ θεωρούνται σήμερα ότι ανήκουν στις κορυφαίες εταιρίες στο κόσμο. Η διεθνής αυτή ανάπτυξη έχει επιτευχθεί εν μέρει με την ανάπτυξη δικτύων διανομείς και εν μέρει με την αξιοποίηση της μεθόδου της δικαιόχρησης, η οποία ιδιαιτέρως αυτές τις δύσκολες εποχές μειώνει στο ελάχιστο την απαίτηση επένδυσης ίδιων κεφαλαίων εκ μέρους της «μητρικής εταιρείας», ενώ εξασφαλίζει διαρκείς πωλήσεις, αφού οι δικαιοδόχοι σε όλο τον κόσμο δεν αγοράζουν απλώς τα προϊόντα μας, αλλά εμπλέκονται ενεργά στην αναπαραγωγή του concept, της όλης επιχειρηματικής ιδέας και πρότασης. Αποτελούν δε «μόνιμους» και πιστούς πελάτες, ελαχιστοποιώντας με τον τρόπο αυτό το κόστος πωλήσεων – συγκράτησης πελατών και πολλούς άλλους κρίσιμους δείκτες, καθιστώντας έτσι τις επιχειρήσεις αυτές ακόμα πιο ανταγωνιστικές!
Παρομοίως, ο κλάδος της ένδυσης έχει πλέον άποψη και λόγο και εξάγει προτάσεις μόδας στο εξωτερικό. Το φαινόμενο αυτό ήδη θεωρείται δεδομένο στις γειτονικές, βαλκανικές και σε πολλές άλλες χώρες με παραδοσιακές εμπορικές σχέσεις με την Ελλάδα, όπως ισχύει στην περίπτωση της Ρουμανίας. Τελευταία όμως, τα ελληνικά σήματα κάνουν δυναμική εμφάνιση στις Μητροπόλεις της μόδας, στο Λονδίνο αλλά και στο Ντουμπάι, ανακαθορίζοντας τις παγκόσμιες δυναμικές και αξιώνοντας να πάρουν και αυτές ένα μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς. Το αποτέλεσμα έχει δικαιώσει εκείνους που τόλμησαν και ακόμα περισσότερο εκείνες τις εταιρίες, οι οποίες με σοβαρότητα, υπομονή και με την υποστήριξη ειδικών σχεδίασαν το κάθε αναπτυξιακό και επεκτατικό τους βήμα.
Η σωστή προετοιμασία αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας
Κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια θα πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένη, να έχουν προηγηθεί μελέτες και έρευνες της αγοράς – στόχου και να έχει καταρτιστεί ένα πλάνο εξαγωγών (Strategic Expo – Marketing & Development Plan), το οποίο να προγραμματίζει όλες τις ενέργειες και να καθορίζει τα βήματα της επιχείρησης. Μόνο έτσι θα μπορέσει να συνεχιστεί η σοβαρή και αξιόλογη προσπάθεια των ελληνικών επιχειρήσεων – κόντρα στις δύσκολες εποχές.
***
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.