FRANCHISE BUSINESS

Για το σύνολο της αγοράς, δηλαδή πέρα από τους κλάδους που παρέμειναν ανοιχτοί, η αγορά ξεκινά φέτος καθυστερημένα με την άρση των περιορισμών μετακίνησης, και με το franchising σαφέστατα να έχει επηρεασθεί από τη πανδημία του Covid 19.

Όσο αφορά στην εστίαση, πολλές επιχειρήσεις όχι μόνο άντεξαν μέσω του delivery και του take away, αλλά και διέπρεψαν υιοθετώντας ενέργειες αναδιοργάνωσης και βελτίωσης, με αρκετές ωστόσο να παρέμειναν κλειστές, καθώς το επιχειρηματικό μοντέλο τους ήταν προσανατολισμένο στο dine - in.

Πλέον, με την επανεκκίνηση της αγοράς, η εστίαση επανέρχεται δυναμικά με στόχο να κατακτήσει την κορυφή στον κλάδο του franchising.

Κύρια χαρακτηριστικά ήταν ο έντονος προσανατολισμός όλων των αλυσίδων στο delivery και στην εμπειρία του πελάτη μέσω αυτού του καναλιού, μέσω ταχείας εξυπηρέτησης, δημιουργίας ψηφιακών υποδομών, αναβάθμισης ποτηριών και χρήση όλων των πλατφορμών και applications για online παραγγελίες.

Ειδικότερα τα supermarket παρουσίασαν σχετική αύξηση του τζίρου τους, αφού αυξήθηκε η κατανάλωση στο σπίτι, τόσο λόγω ανάγκης με πολλούς εργαζόμενους να δουλεύουν από το σπίτι τους, όσο και ως τάση να κάνουμε κάτι στο σπίτι για να περάσουμε την ώρα μας.

Όσο αφορά στη λιανική ήταν σίγουρα ο μεγάλος χαμένος της πανδημίας, με τις μητρικές εταιρείες να αξιοποιούν τα eshop τους, όπου όμως οι κύκλοι εργασιών ήταν μειωμένοι, καθώς βασικό χαρακτηριστικό του κλάδου είναι οι παρορμητικές αγορές μέσω της βιτρίνας των καταστημάτων. Εταιρείες που αξιοποίησαν αποτελεσματικά τις online διαφημίσεις κατόρθωσαν να αντικαταστήσουν την παρόρμηση της βιτρίνας με την παρόρμηση του facebook και του instagram.

Τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά, αλλά και όταν άνοιξαν είτε με click away για να αποσυμφορηθούν οι εταιρείες courier και click inside για να έρθουν κάποιοι πελάτες, οι τζίροι τους δεν ήταν ικανοί για να αντισταθμίσουν τα χαμένα, αν και σίγουρα δεν έδειξαν κέρδη, είχαν πολύ μικρές ζημιές λόγω των μέτρων ενίσχυσης.

Η υποκατηγορία των υπηρεσιών σαφέστατα υπέστη ταλαιπωρία, και άλλαξε σε πολλές περιπτώσεις το μοντέλο παροχής (π.χ. φροντιστήρια), αλλά άντεξε γενικά σε μεγάλο βαθμό.

ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΕΣΠΑ

Ο κλάδος μας δεν εξαιρέθηκε στα περιφερειακά προγράμματα ανταγωνιστικότητας, στις ενισχύσεις των επιστρεπτέων προκαταβολών και στις επιδοτήσεις της εστίασης, όπως και στις ενισχύσεις των επιχειρηματικών δανείων Γέφυρα ΙΙ, αν και παραμένουν εξαιρέσεις όπως στο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για επιδότηση ανέργων να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, όπου χαρακτηριστικά ανέγραφε:

Εξαιρούνται και δεν μπορούν να ενταχθούν επιχειρήσεις που εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών τύπου franchising, shop-in-shop, δίκτυο πρακτόρευσης).

Το πρόβλημα της εξαίρεσης του franchising από τις επιδοτήσεις παραμένει χωρίς μόνιμη λύση, ένα γεγονός που δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό και επιπλέον εξαιρούνται και οι μητρικές εταιρείες, οι οποίες δεν ανήκουν σε κανένα οργανωμένο δίκτυο, αλλά δημιουργούν και υποστηρίζουν οργανωμένα, ομοιόμορφα και επιτυχημένα δίκτυα διανομής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών, που δημιουργούν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.

***

Το 2021 ολοκληρώθηκε η διαδικασία απονομής στα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE και έχει πλέον ξεκινήσει η ανάδειξη των καλύτερων αλυσίδων franchise για 14η χρονιά με τις αιγίδες της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και του Ελληνικού Συνδέσμου Franchise, όπου μπορείτε να συμμετέχετε με τη ψήφο σας στο www.Franchise.GR.

Στο νέο τεύχος (το τρίτο του έτους - κυκλοφορεί στα περίπτερα) του FRANCHISE BUSINESS φιλοξενούμε δύο ενδιαφέροντα αφιερώματα για την Εστίαση και τα Σούπερ Μάρκετ, και όπως πάντα άρθρα με σκοπό να σας βοηθήσουν να επιλέξετε το ιδανικό για εσάς franchise concept.

Μπορείτε να το διαβάσετε δωρεάν σε μορφή e-magazine στο Franchise-Business.GR με 9 + 2 αποκλειστικές συνετεύξεις και παρουσίαση 31 franchise concepts!

No Internet Connection