Διαγνωστική Ανασκόπηση FRANCHISE

Η διαγνωστική ανασκόπηση ενός δικτύου franchise αφορά σε μια ολοκληρωμένη διαδικασία αξιολόγησης που στοχεύει στη διερεύνηση της λειτουργίας, των επιδόσεων και των δυνατοτήτων βελτίωσης του δικτύου.

Η διαγνωστική ανασκόπηση ενός δικτύου franchise αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την διοικητική ομάδα της μητρικής εταιρείας - franchisor, ώστε να διασφαλίσει τη συνεχή ανάπτυξη και την επιτυχία του δικτύου franchise. Συνήθως περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

1/. Αξιολόγηση του Επιχειρηματικού Μοντέλου

  • Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα: Αξιολόγηση της υφιστάμενης δύναμης και της μακροπρόθεσμης υπεροχής που προσφέρει το υφιστάμενο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ώστε να προσφέρει η επιχείρηση στους πελάτες της μεγαλύτερη αξία σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.

  • Βιωσιμότητα: Ανάλυση της οικονομικής βιωσιμότητας του επιχειρηματικού μοντέλου, δηλαδή των οικονομικών αποδόσεων των καταστημάτων franchise, της εξέλιξης της κερδοφορίας, της αξιολόγησης αυτής και των προοπτικών αυξήσεώς της, αναφορικά με τα στοιχεία που την προσδιορίζουν (μεικτό περιθώριο, γεωγραφική περιοχή, γκάμα προϊόντων, κλαδικές τάσεις κ.ά)

  • Σύμβαση Franchise: Ανάλυση των όρων αυτής, των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των δύο μερών (franchisor και franchisee), όπως και την εναρμόνισή της με τις νομοθετικές και τις κανονιστικές απαιτήσεις. Αξιολόγηση του τρόπου διαχείρισης διαφορών μεταξύ franchisor και franchisees.

  • Λειτουργικές Διαδικασίες: Ανάλυση των διαδικασιών λειτουργίας και της τήρησής τους από τους franchisees, μέσω εκπαίδευσης, οδηγιών και εντύπων, συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου, οργάνωση τμήματος λειτουργίας της μητρικής εταιρείας κ.ο.κ.

2/. Ανάλυση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

  • Αξιοπιστία Προμηθευτών: Έλεγχος της συνέπειας στους χρόνους παράδοσης, στις ποσότητες και στην ποιότητα των πρώτων υλών, των υλικών συσκευασίας και των εμπορευμάτων που παρέχονται στους franchisees, από τους εγκεκριμένους προμηθευτές του δικτύου franchise

  • Κόστος Προμηθειών & Διανομής: Αξιολόγηση της αποδοτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, αναφορικά με το κόστος αποθεμάτων, τις τιμές αγοράς, τις ελάχιστες παραγγελίες, το κόστος εσωτερικών και εξωτερικών μεταφορών, το κόστος ανακύκλωσης κ.ο.κ.

3/. Χρηματοοικονομική Αξιολόγηση

  • Ανάλυση Κερδοφορίας: Αξιολόγηση των χρηματοοικονομικών επιδόσεων των υφισταμένων καταστημάτων franchise, όπως και της συνολικής κερδοφορίας του δικτύου franchise.

  • Ρευστότητα & Κεφαλαιακή Δομή: Έλεγχος της ρευστότητας και της οικονομικής σταθερότητας των καταστημάτων franchise.

4/. Ανάλυση της Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού

  • Προσλήψεις: Αξιολόγηση των συστημάτων και διαδικασιών εύρεσης προσωπικού.

  • Εκπαίδευση & Ανάπτυξη: Αξιολόγηση των προγραμμάτων αρχικής και συνεχούς εκπαίδευσης και της επαγγελματικής ανάπτυξης εργαζομένων και franchisees.

  • Δικτύωση: Αξιολόγηση συναντήσεων ή/και συνεδρίων, που έχουν στόχο να ενδυναμώσουν την δικτύωση των franchisees και την δημιουργία κοινότητας.

5/. Ανάλυση Μάρκετινγκ & Στρατηγικής

  • Προβολή & Εταιρική Εικόνα: Αξιολόγηση της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ και της θέσης του brand στην αγορά.

  • Τοπική Προσαρμογή: Ανάλυση της αποτελεσματικότητας των τοπικών προωθητικών ενεργειών και γενικότερα προσαρμογών (π.χ. διαφοροποίηση τιμών λιανικής, ύπαρξη καθιστικού, design καταστημάτων, γκάμα προϊόντων) ανά περιοχή.

6/. Υποστήριξη

  • Διοικητική Υποστήριξη: Εξέταση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της διοικητικής υποστήριξης που παρέχεται από τον franchisor στους franchisees.

  • Τεχνολογική Υποστήριξη: Ανάλυση αποτελεσματικότητας χρήσης συστημάτων πληροφορικής, συντήρησης λογισμικού και εξοπλισμού.

  • Οικονομική Υποστήριξη: Αξιολόγηση των χρηματοοικονομικών συμβουλών που παρέχονται στους franchisees, με σκοπό την ορθή και «νοικοκυρεμένη» διαχείριση των οικονομικών τους.

7/. Αξιολόγηση Ικανοποίησης των Franchisees

  • Επικοινωνία & Σχέσεις: Αξιολόγηση του επιπέδου ικανοποίησης των franchisees από τη σχέση τους με τον franchisor, καθώς και της ποιότητας επικοινωνίας.

  • Υποστήριξη & Καθοδήγηση: Αξιολόγηση του πως αντιλαμβάνονται οι franchisees την υποστήριξη που λαμβάνουν, αναφορικά με την επιχειρηματική ανάπτυξή τους και την επίλυση καθημερινών ζητημάτων.

  • Αποδόσεις: Αξιολόγηση του επιπέδου ικανοποίησης των franchisees, αναφορικά με την κερδοφορία τους.

8/. Καινοτομία και Ανάπτυξη Προϊόντων

  • Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων/Υπηρεσιών: Ανάλυση της καινοτομίας κατά το λανσάρισμα νέων προϊόντων ή/και υπηρεσιών, καθώς και της αποτελεσματικότητας της εφαρμογής τους στο δίκτυο.

  • Προσαρμογή στις Αλλαγές της Αγοράς: Αξιολόγηση της ικανότητας του συστήματος franchise να προσαρμόζεται σε νέες τάσεις και καταναλωτικές συνήθειες.

Η διαγνωστική ανασκόπηση ενός δικτύου franchise αφορά σε μία διαδικασία που πραγματοποιείται, είτε εσωτερικά από τον franchisor, είτε από εξωτερικούς συμβούλους, με στόχο την βελτίωση της συνολικής απόδοσης του δικτύου, όπως και της ενίσχυσης της συνεχούς και μακροπρόθεσμης επιτυχίας των franchisees. Επιτυγχάνεται, μετά τον εντοπισμό των δυνατών και αδύνατων σημείων, των ευκαιριών και των κινδύνων, μέσω της συνεχούς βελτίωσης των επιχειρησιακών διαδικασιών, της ενίσχυσης της υποστήριξης και της διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης του δικτύου.

Περισσότερες Συμβουλές



 

Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά