Συζητάμε με τον κο Πλάτωνα Μαλλικούρτη, ιδρυτή και επικεφαλή της WiZION GROUP, που με πολύχρονη εμπειρία και βαθιά εξειδίκευση στο franchising, δεν σταματά να ενισχύει την ελληνική αγορά με νέες ιδέες και βέλτιστες πρακτικές επιχειρηματικής ανάπτυξης.
A documentary by Despoina Mallikourti
Ποιοί είναι οι τομείς δραστηριότητας της WiZION GROUP;
Η WiZION GROUP με εξειδίκευση στο franchising από το 1998, συνεισφέροντας καταλυτικά στην ανάπτυξη των πλέον καταξιωμένων brands και των ταχύτερα αναπτυσσόμενων αλυσίδων:
-
εκδίδει το FRANCHISE BUSINESS – το Νο1 περιοδικό για το franchise στην Ελλάδα,
-
διαχειρίζεται
-
το Franchise.GR – νο1 σε όλες τις search engines και ranking sites,
-
το Franchising.GR – κορυφαία πλατφόρμα αναζήτησης franchise και
-
το Franchise-Business.gr – το επίσημο site του περιοδικού FRANCHISE BUSINESS,
-
-
διοργανώνει από το 2008 τα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE, αναδεικνύοντας τις επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει το franchise και των ανθρώπων που ηγούνται του κλάδου, συνεισφέροντας στην διάδοση του θεσμού και έχοντας καθιερωθεί απόλυτα στην αγορά ως σήμα ποιότητας και αξιοπιστίας.
-
έχει ιδρύσει το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, που διενεργεί τριμηνιαίες έρευνες, μέσω της μελέτης στατιστικών στοιχείων και on-line ερωτηματολογίων.
-
προετοιμάζει και αναπτύσσει αλυσίδες franchise μέσω της συμβουλευτικής FBS – Franchise Business Services, παρέχοντας πλήρεις, ολοκληρωμένες, καθετοποιημένες, αξιόπιστες και αποτελεσματικές υπηρεσίες.
Η WiZION GROUP έχει καθιερωθεί ως ο μοναδικός ενιαίος φορέας παροχής υπηρεσιών franchise, διαδραματίζοντας παράλληλα τον ρόλο του franchise trendsetter, και συνεχίζει να συνεισφέρει καταλυτικά τόσο στην ανάπτυξη των μεγαλύτερων brands, όσο και στην εδραίωση του θεσμού.
Ποιός είναι ο ρόλος του περιοδικού FRANCHISE BUSINESS;
Το FRANCHISE BUSINESS, το Νο1 μέσο ενημέρωσης για το franchising, πρωτοκυκλοφόρησε την Άνοιξη του 1998, πριν από οιαδήποτε άλλη σχετική πρωτοβουλία και διατηρεί σταθερά ηγετική, θεσμική και πρωταγωνιστική θέση στον κλάδο.
Αποτελεί το μοναδικό περιοδικό που κυκλοφορεί στα περίπτερα κάθε τρείς μήνες, σε νεωτεριστικό σχήμα, με τιμή περιπτέρου 2,5 €, σε διασύνδεση με το Franchise.GR μέσω QRcodes.
Το FRANCHISE BUSINESS λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για τον κόσμο του franchise, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες, τάσεις της αγοράς, συνεντεύξεις και άρθρα αναφοράς. Στόχος του είναι να ενημερώνει και να εκπαιδεύει τους επιχειρηματίες, είτε είναι franchisors, είτε franchisees, και παράλληλα αναδεικνύει επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα και καινοτόμες προσεγγίσεις.
Ποιοί κλάδοι της αγοράς είναι σήμερα πιο κατάλληλοι για franchise;
Το franchise αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση, παρέχοντας αρχική και συνεχή υποστήριξη, πρόσβαση σε τεχνογνωσία, διαρκή βελτίωση του επιχειρηματικού συστήματος και πολλά άλλα προνόμια που συμπιέζουν το ρίσκο και αυξάνουν τις αποδόσεις.
Οι βασικοί κλάδοι που ευδοκιμούν αυτή την περίοδο είναι:
-
η μικρή εστίαση, με επενδύσεις μέχρι 100 Κ, με εξειδίκευση σε μια κατηγορία προϊόντων (π.χ. pasta, crepa, burger, coffee), με μισθώματα μέχρι 2,5 Κ, με δυνατή υποστήριξη και υψηλά περιθώρια μεικτού κέρδους
-
η λιανική, με επενδύσεις σε γνωστά brands, με vfm προϊόντα, σε συνδυασμό ή με μειωμένη εξάρτηση από eshops
-
οι υπηρεσίες, με επενδύσεις σε τομείς όπως fitness ή εκπαίδευση, αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες, που αναβαθμίζουν την εμπειρία του πελάτη.
Πέρα από τους κλάδους που χαρακτηρίζονται από υψηλές αποδόσεις και δυνατές προοπτικές, όταν κάποιος επιλέγει ένα σύστημα franchise, θα πρέπει να αξιολογήσει τα περιθώρια κέρδους, την παρεχόμενη εκπαίδευση, τις ενέργειες προώθησης, τη συνολική υποστήριξη κ.ο.κ., αλλά το μυστικό της επιτυχίας είναι ένα και μόνο, ο Ενθουσιασμός!
Αν σκέφτεστε να δραστηριοποιηθείτε μέσω franchise, αφιερώστε χρόνο για να σκεφτείτε τι σας ενθουσιάζει πραγματικά. Όταν η εργασία σας ευθυγραμμίζεται με το πάθος και τα ενδιαφέροντά σας, τότε η επιτυχία γίνεται κάτι παραπάνω από ένας στόχος... γίνεται αναπόφευκτη!
Ποιοί είναι οι πλέον σημαντικοί παράγοντες που καθορίζουν την επιτυχία ενός franchise;
Σήμερα, το franchise αφενός επιβαρύνεται από τις γενικότερες συνθήκες της οικονομίας, όπως μεγέθυνση πληθωρισμού, αύξηση ενεργειακού κόστους, ανεπάρκεια και αύξηση κόστους ανθρώπινου δυναμικού, πτώση καταναλωτικής ζήτησης, αφετέρου προσελκύει ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον των νέων επιχειρηματιών.
Το πλαίσιο της επιτυχίας κάθε franchise καθορίζεται από τα «4Π» (Πρωτοτυπία, Παραγωγικότητα, Παρακίνηση, Πελάτες), εστιάζοντας στη διαφοροποίηση των προϊόντων, στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών, στην ενθάρρυνση του προσωπικού και στην εξυπηρέτηση των πελατών με καινοτόμο τρόπο.
Με την επίτευξη αυτών των στόχων, οι επιχειρήσεις μπορούν όχι μόνο να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις, αλλά και να αυξήσουν τα μερίδιά τους στην αγορά και να ενισχύσουν την κερδοφορία τους. Τα νέα concept, βασισμένα σε καινοτομία και διαφοροποίηση, έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ισχυρά δίκτυα franchise, προσελκύοντας επενδυτές και καταναλωτές.
Το franchise, ως επιχειρηματικό μοντέλο, προσφέρει την ευκαιρία να απελευθερώσει τη δυναμική μιας επιχείρησης, παρέχοντας ευελιξία, λιτή οργάνωση και ταχεία επέκταση. Μέσω της συνεργασίας με ικανούς franchisees και της συνεχούς εξέλιξης του concept, οι αλυσίδες μπορούν να κατακτήσουν την αγορά, να επεκταθούν γεωγραφικά και να δημιουργήσουν μια ισχυρή και μακροπρόθεσμα βιώσιμη παρουσία στην αγορά.
Πώς η συνεργασία μεταξύ franchisor και franchisees οδηγεί στη δημιουργία μιας ισχυρής αλυσίδας;
Οι επιτυχημένες συνεργασίες franchise βασίζονται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, στη διαφάνεια και στην κοινή δέσμευση για επιτυχία.
Ο franchisor παρέχει όνομα, όραμα, σύστημα, εργαλεία και καθοδήγηση, ενώ οι franchisees προσφέρουν τοπική γνώση, δέσμευση και εκτέλεση.
Οφείλουμε να τονίσουμε, ότι οι franchisors πρέπει να κατανοήσουν ότι απαιτούνται συνέχεια περισσότερες προσπάθειες για την υποστήριξη του δικτύου. H επιτυχία, η μελλοντική ανάπτυξη κάθε συστήματος franchise θα κριθεί από το πως οι franchisors διαχειρίζονται περιόδους κρίσης, μετάβασης και μετασχηματισμού. Η ποιότητα της σχέσης μεταξύ franchisor και franchisee, η καλή συνεργασία τους, αποτελούν ένα σημαντικό παράγοντα υπέρβασης κάθε πρόκλησης και ανάδειξης του δικτύου σε ηγετική δύναμη.
Όταν η σχέση τους είναι ισχυρή και δομημένη, όταν η επικοινωνία και η υποστήριξη είναι συνεχείς, τότε το δίκτυο εξελίσσεται ομοιόμορφα και διατηρεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά του, με την επόμενη μέρα να είναι πάντα καλύτερη για όλο το δίκτυο.
Πώς έχει αλλάξει η οπτική σου στο franchise από τότε που ξεκίνησες;
Στην αρχή, έβλεπα το franchise κυρίως ως επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης, κυρίως από τη πλευρά των franchisors, που είναι και οι πελάτες μας, με στόχο να αξιοποιήσουν τα κεφάλαια των franchisees, όπως και την προσωπική εργασία τους για να δημιουργήσουν με ταχύτητα ισχυρά δίκτυα και δυνατά brands.
Πλέον, αντιλαμβάνομαι τις αλυσίδες franchise ως οργανισμούς αέναης εξέλιξης και προσαρμογής, που επενδύουν στη συνεχή αναβάθμιση της γκάμας των προϊόντων τους, επιδιώκοντας πάντα την ιδανική ισορροπία ποιότητας και τιμής (value for money), που επικεντρώνονται στη δημιουργία μιας μοναδικής αγοραστικής εμπειρίας για τον καταναλωτή, που αξιοποιούν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις για να παραμένουν ανταγωνιστικοί και να ενισχύουν τη λειτουργικότητά τους, αλλά και που προσφέρουν προσωπική ανάπτυξη στους franchisees τους, που νοιάζονται για την βιώσιμη ανάπτυξη, που δημιουργούν θέσεις εργασίας και που συνεισφέρουν στην εθνική οικονομία.
Ο πολυδιάστατος ρόλος του franchise, το καθιστά ελκυστικό, ανθεκτικό και εξαιρετικά πολύτιμο για το σύνολο της κοινωνίας, αναδεικνύοντάς το ως την απόλυτη έκφραση της επιχειρηματικότητας και ο μοναδικός τρόπος για να μπορέσουν οι ΠΜΕ και ΜΜΕ να ανταγωνιστούν τους πολυεθνικούς γίγαντες.
Ποιά είναι η αγαπημένη σου ιστορία επιτυχίας;
Όλα αυτά τα χρόνια, είχαμε τη χαρά και την τιμή να συμβάλλουμε καταλυτικά στη διαμόρφωση πολλών επιτυχημένων ιστοριών στον χώρο του franchise. Ιστορίες μικρών επιχειρήσεων, με επιχειρηματίες να διαθέτουν λίγα ή και κανένα πιλοτικό κατάστημα, ελάχιστη ή και μηδενική υλικοτεχνική και ανθρώπινη υποδομή.
Με στρατηγική καθοδήγηση, ειλικρίνεια, δέσμευση, έξυπνες επιλογές, σκληρή δουλειά, σταδιακές επενδύσεις, οι πελάτες μας κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ισχυρά brands και μεγάλες αλυσίδες, σε κλάδους όπως το street coffee, το frozen yogurt, τα κουλούρια, το ηλεκτρονικό τσιγάρο, τη γυναικεία και unisex ένδυση, καθώς και το fitness.
Όταν με ρωτούν ποια είναι η αγαπημένη μου ιστορία, η απάντηση είναι δύσκολη. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο συγκεκριμένο project. Κάποια μας αντάμειψαν περισσότερο οικονομικά, άλλα μας προσέφεραν μεγαλύτερη ικανοποίηση ή μας έκαναν να νιώσουμε περήφανοι. Υπήρξαν πελάτες που διέκοψαν τη συνεργασία μας όταν θεώρησαν ότι δεν μας χρειάζονται πλέον, ενώ άλλοι παραμένουν στο πλευρό μας από την πρώτη μέρα. Φυσικά, υπήρξαν και εκείνοι που δεν κατάφεραν να επιβιώσουν για διάφορους λόγους…
Κάθε ιστορία, έχει τη δική της μοναδική αξία, μαθαίνοντάς μας κάτι νέο και συμβάλλοντας στην εξέλιξή μας.
Πού θα βρίσκεται το franchise σε 20 χρόνια από σήμερα;
Το μέλλον των επιχειρήσεων τα επόμενα 20 χρόνια θα καθοριστεί από έναν συνδυασμό τεχνολογικών, κοινωνικών και δημογραφικών, περιβαλλοντικών, γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με τα βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα να κυριαρχούν και με την παγκόσμια συνδεσιμότητα να επιτρέπει ταχύτερη εξάπλωση και προσαρμογή.
Η επιτυχία στο μέλλον, τόσο για το franchise, όσο και για όλες τις επιχειρήσεις, θα εξαρτηθεί από την ικανότητά τους να προσαρμόζονται γρήγορα στις αλλαγές, να καινοτομούν και να ενσωματώνουν τις αρχές της βιωσιμότητας και της ηθικής στην καθημερινή λειτουργία τους.
Εύχομαι τις επόμενες δεκαετίες να ενδυναμωθεί ακόμα περισσότερο το franchise και ειλικρινά ανυπομονώ για τις νέες εξελίξεις, με αισιοδοξία να φέρουν θετικό αποτύπωμα στην ανθρωπότητα.
***
Το franchise είναι ένα μοντέλο που συνεχώς εξελίσσεται, και όπως μας υπενθυμίζει ο κος Μαλλικούρτης, η επιτυχία βασίζεται στις δυνατές συνεργασίες, στην καινοτομία και στη συνεχή υποστήριξη. Με τη WiZION GROUP να καθοδηγεί επιχειρηματίες προς το μέλλον και με τα έντυπα και διαδικτυακά μέσα της να προσφέρουν την απαραίτητη γνώση, η ελληνική αγορά του franchise φαίνεται έτοιμη να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα.
Ό,τι και αν επιφυλάσσει το μέλλον, ένα είναι βέβαιο, ότι το franchise θα συνεχίσει να δημιουργεί δυνατές αλυσίδες και επιτυχημένες επιχειρήσεις.
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.