Franchise

Τόσο η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση, όσο και οι αλλαγές στην καταναλωτική κουλτούρα έχουν οδηγήσει σε αναδιάταξη του κλάδου του γρήγορου φαγητού, με παραδοσιακές αλυσίδες, αλλά και υποκατηγορίες στον κλάδο, να τίθενται εκτός παιχνιδιού, και με νέες επιχειρηματικές ιδέες όπως και νέα στέκια - αγορές να έχουν εμφανισθεί στο προσκήνιο.

Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε μείωση της μέσης απόδειξης, σημαντική μείωση αριθμού πελατών σε εστιατόρια μέσου – υψηλού καταλόγου και στροφή των καταναλωτών σε λύσεις τύπου snack αντί ολοκληρωμένων γευμάτων. Τα targetgroups του κλάδου έχουν αλλάξει σε πλήθος και σε συνήθειες.

Τα καταστήματα που επιβιώνουν είναι αυτά που με χαμηλά λειτουργικά (λόγω μικρού μεγέθους – ενοικίου) και μέσω αυτοαπασχόλησης, αυτόνομα ή franchise (με χαμηλό ή και μηδενικό κόστος μισθοδοσίας) μπορούν να προσφέρουν καλής ποιότητας καφέ σε ανταγωνιστικές τιμές, όπως ενδεικτικά 1,30 – 1,60 Ευρώ για π.χ. cappuccinofreddo, όπως και άλλα είδη, παρέχοντας τελικά valueformoney σε affordableprice.

Λύση δίνουν για ένα σύντομο και οικονομικό γεύμα τα καταστήματα που προσφέρουν snacks, σφολιατοειδή, πιροσκί, κουλούρια κ.λπ., οι φούρνοι και τα σουβλατζίδικα. Αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη των φούρνων με μεγάλα καταστήματα – επενδύσεις και διευρυμένο προϊοντικό μίγμα, όπως Βενέτης, Χωριάτικο, Απολλώνιον, Αττικοί Φούρνοι, Αρτοποιητής, οι οποίοι προσφέρουν μεγάλη γκάμα επιλογών από αρτοσκευάσματα μέχρι έτοιμα γεύματα και είναι προσαρμοσμένα στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες.

Απαραίτητα χαρακτηριστικά για την επιτυχία η ποιότητα, οι ανταγωνιστικές τιμές και η άριστη εξυπηρέτηση, σε ένα σύγχρονο και κυρίως ευχάριστο περιβάλλον.

Ο Έλληνας καταναλωτής, από τη μια άμεσα επηρεασμένος από την κρίση σε οικονομικό επίπεδο με λιγότερα έσοδα και περισσότερες φοροεισπρακτικές υποχρεώσεις και από την άλλη «μπαφιασμένος» από τις συνεχείς νομοθεσίες, τα φοροεισπρακτικά μέτρα, τα «παράθυρα» στα κανάλια και γενικότερα την κατήφεια και την μαυρίλα των τελευταίων ετών, έχει αλλάξει καταναλωτικές συνήθειες και έχει διαμορφώσει πλέον ένα νέο προφίλ.

Επιλέγει σύγχρονους, ευχάριστους και λιτούς χώρους, αποφεύγοντας μεγάλα καταστήματα, δίνοντας βάρος στην ποιότητα, ποσότητα, τιμή, ταχύτητα και εξυπηρέτηση. Επιθυμεί να συμμετέχει, με fblikes, διαγωνισμούς, events και εκτιμά την προσωπική ενασχόληση του επιχειρηματία, ανάγοντας τις δημόσιες σχέσεις, φυσικές και διαδικτυακές σε έναν από τους κύριους παράγοντες για την επιλογή του.

Τα υψηλά ενοίκια, λόγω των μεγάλων σε μέγεθος και Α’ προβολής χώρων, η υψηλή μισθοδοσία, οι επενδυτές – δικαιοδόχοι που ενίοτε δεν πάταγαν/πατάνε στα καταστήματά τους, η αύξηση – απορρόφηση του ΦΠΑ, σε συνδυασμό με τη μη ριζική απαιτούμενη ανανέωση, τον εφησυχασμό, την έλλειψη ευελιξίας που διακρίνει τα μεγάλα σχήματα και την αλλαγή των προτιμήσεων και εν γένει του τρόπου σκέψης – συμπεριφοράς του coretargetgroup οδηγεί στην ολοένα και μεγαλύτερη συρρίκνωση των μεγάλων αλυσίδων και δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης για πιο ευέλικτα και σύγχρονα σχήματα – ιδέες.

Την τελευταία διετία οι νέοι επιχειρηματίες στρέφονται, λογικά, σε lowbudgetconcepts, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Είτε franchise, είτε αυτόνομα, εφόσον καλύπτουν τις σύγχρονες απαιτήσεις προϊόντος, εξυπηρέτησης, στησίματος καταστήματος και θέσης «ευδοκιμούν» εντός μιας αγοράς που εμφανίζεται βεβαρημένη και υποτονική.

Αυτό είναι και το πρόσφατο δίδαγμα, ταχύτητα στις αποφάσεις από την «ιστορία» του frozenyogurt, χαμηλές τιμές από την «ιστορία» των hot- dogs, χαμηλό κόστος επένδυσης από την «ιστορία» των donuts, ποιότητα προϊόντος, καλά περιθώρια, καθαρή στρατηγική, ικανή προϊοντική γκάμα και σωστό location. Ένας δύσκολος συνδυασμός που για να επιτευχθεί χρειάζεται ομάδα υποστήριξης, με τεχνογνωσία και όραμα (βλ. franchise).

Διαβάστε ΕΔΩ την πλήρη ανάλυση

google news banner franchise

Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά