Franchise

FA 2015 June 350Εν μέσω κρίσης, η αξεπέραστη δημιουργικότητα και τα τσουνάμια της αντιγραφής κατακλύζουν τη μνημονιακή αγορά, με το franchising να φιλοξενεί τον αγώνα της ανάπτυξης, ως η νέα αρένα της επιχειρηματικότητας.

Οι διαφορετικές και ενίοτε καινοτόμες ιδέες που έχουν εμφανισθεί την πρόσφατη τριετία είναι πολλές. Άλλες απέδειξαν την αξία τους, ενώ για κάποιες άλλες υπάρχουν ακόμη αμφιβολίες… Πολλές απορρίφθηκαν από την αγορά πριν ακόμη δοκιμασθούν και άλλες εγκατέλειψαν τη μάχη της αέναης βελτίωσης ελλείψει υπομονής, δέσμευσης ή και πόρων. Ο ρυθμός εμφάνισης νέων start ups στην Εστίαση, στη Λιανική και στις Υπηρεσίες κρατά σταθερά υψηλός, με τους επιχειρηματίες να γλυκοκοιτάζουν το franchising και να το υιοθετούν για την ανάπτυξή τους, προσδοκώντας στα κεφάλαια των δικαιοδόχων και στην αυξημένη παρακίνηση που τους χαρακτηρίζει, αποσκοπώντας τελικά σε ταχεία ανάπτυξη κερδοφόρων μονάδων.

Το ερώτημα για όλους εσάς που αναζητάτε την διαφοροποίηση που θα σας εξασφαλίσει την επιτυχία και το franchise που θα ανταμείψει τους κόπους σας είναι φυσικά ένα και μόνο;

Ποιά είναι η πλέον κερδοφόρα no risk επιλογή;

Δεν θα θέλατε να είχατε ανοίξει το 2013 ένα ακόμη frozen yogurt bar, αλλά σίγουρα θα θέλατε να είχατε ξεκινήσει το 2012 ένα chillbox, να είχατε αποσβέσει και να είχατε πλέον ένα σταθερό και ικανοποιητικό εισόδημα.

Το 2011 ή το 2012, ίσως, γλυκοκοιτάζατε τα Coffee Island και μετά το redesign που εφαρμόσανε, αφού τα είδατε σε γιγαντοαφίσες, facebook, διαγωνισμούς και events, αποφασίσατε να ξεκινήσετε το δικό σας. Αλλά… ίσως λίγο αργά, γιατί με 250 καταστήματα, το πιο πιθανό είναι να υπάρχουν ήδη σε όλες τις πιθανές περιοχές που σας ενδιαφέρουν.

Μέσα του 2015, πλέον, οι επιλογές είναι πολλές, εξαιρετικά πολλές, και με μια πρώτη μελέτη συναρπαστικές, εξειδικευμένα espresso spots, ανανεωμένα concepts σε donuts, origin coffee to go, speciality café, ethnic σε sushi, falafel, mexican, all day spots, επέλαση των burgers, new entertainment concepts, woman fashion σε υπόδηση, ρούχο, total look, όπως και hi tec perfumeries και turkish hammam …

Τα concepts που θα επιζήσουν, είναι αυτά που θα αναπτυχθούν. Αυτά που θα αναπτυχθούν είναι αυτά που προσφέρουν όχι υψηλό value for money, αλλά αυτά που προσφέρουν σε low money - το best value και ταυτόχρονα χαρακτηρίζονται από λογικές επενδύσεις και λογικές απαιτήσεις. Αυτά που προσφέρουν εξαίρετο προϊόν και εξυπηρέτηση σε λογικότατες – χαμηλές τιμές. Αυτά που δεν απαιτούν εξαψήφια νούμερα επένδυσης και διψήφια περιοδικά τέλη.

Τι παίζει σήμερα και τι δεν θα παίξει για πολύ;

Το πρώτο σκέλος της ερώτησης είναι βατό. Τι παίζει σήμερα. Προτάσεις που έχουν κερδίσει τη μάχη του χρόνου. Προτάσεις διαφορετικές σε κλάδους γνωστούς. Προτάσεις εντελώς νέες. Άλλες μια από τα ίδια, αλλά οι περισσότερες αρκετά διαφορετικές και μερικές όντως καινοτόμες.

Ποιό το μέλλον τους; Για να απαντήσει κάποιος, τεκμηριωμένα και με καλά προγνωστικά, θα πρέπει να ξέρει και κάτι παραπάνω από την ύπαρξη ενός concept. Θα πρέπει να ξέρει την ιστορία, τις γνώσεις, τις υποδομές και την τρέλα του κάθε επιχειρηματία – δικαιοπαρόχου. Θα πρέπει να ξέρει τον κλάδο, πως έχει συμπεριφερθεί στο παρελθόν, ποιες είναι οι τάσεις στο εξωτερικό, ποια τα δυνατά σημεία του, ποιες οι αδυναμίες του κ.ο.κ.

Μπορείτε να γνωρίσετε τα Top new concepts, αλλά και τα Best of, τις πλέον διαχρονικές προτάσεις franchise στο Franchise.GR. Το επόμενο βήμα είναι να γνωρίσετε καλύτερα τις επιχειρηματικές προτάσεις που σε πρώτη φάση σας ενδιαφέρουν, να τις αναλύσετε σε όλο το φάσμα τους και να επιλέξετε αυτή που σας ταιριάζει, αυτή που σας αρέσει ως αντικείμενο, που σας υπόσχεται τις αμοιβές που θέλετε και που είναι μέσα στις δυνατότητές σας.

Πολλά παίζουν, σε επίπεδο κλάδου – κατηγορίας, αλλά και σε επίπεδο brand. Πολλές φορές η φήμη ενός brand μπορεί να δημιουργήσει κλάδο, με το σύνηθες – αν και όχι απόλυτα – τον πρώτο, το γενεσιουργό brand, να κρατά την πρωτοκαθεδρία. Έτσι λοιπόν, τα chillbox αν και όχι πρώτα στο frozen yogurt κατάφεραν να παραμείνουν όχι απλά η μεγαλύτερη αλυσίδα στην χώρα, αλλά και η μοναδική. Από την άλλη, τα dippin’ dots, ένα ξακουστό brand στο εξωτερικό, μετά την πρώτη του προσπάθεια στη χώρα μας, σχετικά γρήγορα αποσύρθηκε.

Τι παίζει, λοιπόν; Ποιές είναι οι τάσεις του 2017;

SPECIALITY COFFEE. Αναμφισβήτητα, μια δυνατή τάση που έχει ξεκινήσει να ξεπροβάλλει και άκρως συναρπαστική για όσους ο καφές είναι καθημερινή τους συνήθεια και πόσο μάλλον για όσους τον λατρεύουν. Στην αρένα του franchising έχουμε τη νέα πρόταση των MOKACCINO, με αρχική επένδυση από 25,000 Ευρώ, όπως και το νο1 concept το COFFEE LAB που αριθμεί ήδη σε 45+σημεία, όπου θα βρείτε μεταξύ τεσσάρων specialities και coffee brew σε συσκευασία "μπύρας"! Ειδικά επιλεγμένοι και εξαίρετης ποιότητας καφέδες, με εντυπωσιακούς baristi να προσφέρουν το απόλυτο ρόφημα, σε καλαίσθητους χώρους που θυμίζουν περισσότερο bar, παρά καφεπωλείο.

WOMAN’S FASHION. Παρ’ όλη την κρίση, Zara, H&M, Tally Weijl,Pink Woman, Fullagh Sugah, Famous, Crislia είναι γεμάτα από νεαρές κυρίες που με λίγα χρήματα ακολουθούν τις επιταγές της μόδας, στοχεύοντας να αναδειχθούν ως ένα από τα top fashion brands σε ρούχα, παπούτσια, τσάντες , αξεσουάρ, κοσμήματα. Τα franchise concepts παρέχουν δυνατό digital marketing, updated εμπόρευμα παρακαταθήκη και αποτελούν μια μοναδική και σίγουρη επιλογή για όποιον τα έχει καλά με τη μόδα. Εδώ, θα πρέπει να αναφέρουμε και τον κλάδο της περιποίησης, τόσο με τα INGLOT, την Dust & Cream και την o-morfia που καλύπτουν το χώρο καλλυντικό – άρωμα, με νο1 brand στον κλάδο τη FUNKY BUDDHA!

UPDATE 2020

google news banner franchise

Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά