Franchise

Franchise is about evolution and change. Franchise is the whole experience of entrepreneurship.

franchise white paper

ΟΡΙΣΜΟΣ #1. Το Franchise είναι η στενή συνεργασία μεταξύ Δικαιοδόχου και Δικαιοπαρόχου, όπου ο πρώτος απολαμβάνει μια σειρά από προνόμια που έχει δημιουργήσει και συστηματοποιήσει ο δεύτερος, όπως γνωστό brand name, τεχνογνωσία και σύστημα υποστήριξης καθ’ όλη την διάρκεια της συνεργασίας τους.

ΟΡΙΣΜΟΣ #2. Η Τεχνογνωσία είναι όλες οι γνώσεις που μεταφέρονται στον Δικαιοδόχο και έχουν δημιουργηθεί από την εμπειρία και την έρευνα του Δικαιοπαρόχου. Η Τεχνογνωσία είναι κάτι που ανανεώνεται και εξελίσσεται συνέχεια.

ΟΡΙΣΜΟΣ #3. Η Πιλοτική Μονάδα είναι η επιχείρηση που έχει δημιουργήσει ο Δικαιοπάροχος στην Ελλάδα, κατά την διάρκεια λειτουργίας της οποίας, δοκίμασε την ιδέα του, έκανε λάθη, την αναπροσάρμοσε και πέτυχε το ιδανικό αποτέλεσμα που τον οδήγησε στην υιοθέτηση και τυποποίηση του franchise. Η κάθε Πιλοτική Μονάδα μπορεί να αφορά σε μία ή περισσότερες επιχειρήσεις, που έχουν λειτουργήσει ικανό διάστημα ώστε να πείσουν τόσο τον Δικαιοπάροχο για την ικανότητα της επιχειρηματικής ιδέας του, όσο και τους Δικαιοδόχους για το αληθές της πρότασης franchise.

ΟΡΙΣΜΟΣ #4. Το Σύστημα Franchise αφορά στην τεκμηρίωση και συστηματοποίηση όλων εκείνων των συστατικών που απαιτούνται για την ανάπτυξη και την εύρυθμη λειτουργία κάθε δικτύου και περιέχει Επιχειρηματικό Πλάνο, Ενημερωτικό Φάκελο, Σύμβαση Δικαιόχρησης, Εγχειρίδια Λειτουργίας, Σύστημα Ελέγχου και Υποστήριξης, Μηχανογράφηση κ.λπ.

ΟΡΙΣΜΟΣ #5. Οι Υποδομές που διαθέτει η μητρική εταιρεία εξελίσσονται συνέχεια και κατ’ ελάχιστον αφορούν στην απαραίτητη στελεχιακή οργάνωση που διασφαλίζει ποιοτική εξυπηρέτηση και υποστήριξη του δικτύου, στις υλικοτεχνικές υποδομές (π.χ. αποθήκες, showroom, μηχανογράφηση κ.λπ.) που επιτρέπουν την αποτελεσματική λειτουργία του δικτύου.

ΟΡΙΣΜΟΣ #6. Με τα Entry Fees οι Δικαιοδόχοι «αγοράζουν» το δικαίωμα εκχώρησης σε αυτούς των προνομίων που διαθέτει το εκάστοτε Σύστημα Franchise και εντάσσονται σε επιτυχημένα και με προοπτικές ανάπτυξης δίκτυα.

ΟΡΙΣΜΟΣ #7. Τα Royalties αποδίδονται από τους Δικαιοδόχους και υπολογίζονται ως ποσοστό του κύκλου εργασιών ή των αγορών τους ή αφορούν συγκεκριμένο ποσό και αντιστοιχούν στις υπηρεσίες που λαμβάνει από τη μητρική εταιρεία, συμπεριλαμβανομένης και της έρευνας και ανάπτυξης που η τελευταία διενεργεί καθώς και του διαφημιστικού προγράμματός της.

ΟΡΙΣΜΟΣ #8. Η Γεωγραφική Αποκλειστικότητα Περιοχής αφορά στην δέσμευση του Δικαιοπαρόχου να μην πουλά σε τρίτους και να μην ανοίγει καταστήματα με το σήμα του εντός των γεωγραφικών ορίων που έχει συμφωνήσει και έχει παραχωρήσει αποκλειστικά στον Δικαιοδόχο.

ΟΡΙΣΜΟΣ #9. Η Σύμβαση Δικαιόχρησης περιλαμβάνει όλες τις βασικές υποχρεώσεις και δικαιώματα και των δύο μερών κατά την διάρκεια και μετά την λύση της συνεργασίας τους.

ΟΡΙΣΜΟΣ #10. Ο Ενημερωτικός Φάκελος περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορεί και θέλει να παρουσιάσει ο Δικαιοπάροχος προς τους υποψήφιους συνεργάτες – δικαιοδόχους του, ώστε να τους ενημερώσει και να τους πείσει για την αυθεντικότητα και την επιτυχία της πρότασης franchise που αναπτύσσει.

ΟΡΙΣΜΟΣ #10+1. Ο Σωστός Ενημερωτικός Φάκελος ονομάζεται Franchise Concept Book ή Τυποποιημένη Προσφορά και ακολουθεί τις αμερικάνικες προδιαγραφές του UFOC και εμπεριέχει όλες εκείνες τις πληροφορίες που οφείλει ένας έντιμος επιχειρηματίας να παρουσιάζει στους συνεργάτες του, με την προϋπόθεση ότι και οι υπόλοιποι επιχειρηματίες franchisors κάνουν το ίδιο.

Το ανά χείρας άρθρο αποτελεί απόσπασμα από το βιβλίο FRANCHISE BUSINESS RULES του Πλάτωνα ΤΡ. Μαλλικούρτη, εκδόσεις arsinoi, Απρίλιος 2009.

google news banner franchise

Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά