Ο σύγχρονος Έλληνας γνώρισε τον καφέ από την γνωστή φραπεδιά, η πατέντα της οποίας είναι τόσο ελληνική, όσο και τυχαία, καθώς κατά την διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης στη Θεσσαλονίκη το 1957, ο αντιπρόσωπος της Nestle, κ. Γιάννης Δρίτσας, παρουσίαζε ένα σοκολατούχο στιγμιαίο ρόφημα για παιδιά, χρησιμοποιώντας ένα σέικερ. Τότε, ο κ. Δημήτρης Βακόνδιος, υπάλληλος του κ. Δρίτσα, θέλησε να πιει καφέ, αλλά επειδή δεν έβρισκε ζεστό νερό σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει το σέικερ και έτσι δημιούργησε τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.
Από τότε μέχρι σήμερα, ο φραπές καταναλώνεται κυρίως στην Ελλάδα, με πολλούς μύθους κατά καιρούς σε σχέση με τις συνταγές του για χρήση π.χ. ασπράδι αυγού για να κρατάει ο αφρός κ.λπ. Μυστικά που συνεχίζονται μέχρι σήμερα, με τον φραπέ, όμως, να έχει αντικατασταθεί από τον espresso και με τον καταναλωτή να συζητά για single origin, micro lot, speciality coffees, fair trade κ.ο.κ.
Πλέον, ο Έλληνας κατακτά την πρώτη δεκάδα στην κατανάλωση του καφέ, με εγχώρια κατά κεφαλή κατανάλωση πάνω από 6 κιλά και παράλληλα αποκτά και δημιουργεί μια εξαιρετική τεχνογνωσία, στο καβούρδισμα ομών κόκκων και στην παρασκευή ροφημάτων από καφέ, αλλά και στην δημιουργία ευφάνταστων και καινοτόμων coffee concepts.
Σε ό,τι αφορά, δε, στην αξία των εισαγωγών, παρατηρείται συνεχής άνοδος της τάξης του 10% σε ετήσια βάση, στο σύνολο καβουρδισμένου και ωμού καφέ, με τον δεύτερο να εκτιμάται σε 25,000 τόνους ετησίως και να απορροφάται από μεγάλες εταιρείες επεξεργασίας καφέ και από εκατοντάδες πλέον micro roasters.
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.