Franchise

Monocle

Η Monocle με έδρα το Λονδίνο άνοιξε το πρώτο της αποκλειστικό ταξιδιωτικό κατάστημά της στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, το πρώτο άνοιγμά της στα αεροδρόμια παρέχοντας βιβλία, ταξιδιωτικά προϊόντα και πολλά άλλα...

To «Monocle» ιδρύθηκε το 2007 ως ένα σύγχρονο και ανανεωτικό περιοδικό που επικεντρώνεται σε διεθνείς ειδήσεις, ιστορίες επιχειρηματικότητας και καλλιτεχνικό περιεχόμενο – έκτοτε έχει δημοσιεύσει 118 τεύχη υψηλής αισθητικής, ανατρέποντας τα δεδομένα στον χώρο των μοντέρνων διεθνών περιοδικών. Το όνομά του είναι η καταλληλότερη αφετηρία για να αντιληφθεί κανείς το όραμα του εντύπου: το «Monocle» εστιάζει στο γραπτό του περιεχόμενο με λεπτομέρεια σπάνια για την ψηφιακή εποχή, στοχεύει να χτίσει ένα παγκόσμιο αναγνωστικό κοινό που ενδιαφέρεται για ιστορίες πέρα από τα όρια των συνόρων του, και –όπως ακριβώς ένα μονόκλ– προσπαθεί να εξετάζει συνεχώς τον κόσμο με στυλ. Πάνω από 30 συνεργάτες και ανταποκριτές συμβάλλουν στο πλούσιο δημοσιογραφικό του μωσαϊκό, καλύπτοντας ιστορίες από το Μιλάνο μέχρι την Μπογκοτά και από το Παρίσι μέχρι την Μπανγκόκ.

Η εξέλιξη του στυλάτου μαύρου περιοδικού είναι αδιαμφισβήτητα ένα παράδοξο για τη σύγχρονη βιομηχανία του Τύπου. Στα πέντε χρόνια έπειτα από την ίδρυση του «Monocle», λόγω της αναστάτωσης που έφερε η ψηφιακή επανάσταση στην πληροφόρηση, ο αριθμός τον ομίλων εφημερίδων στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 1.000, ενώ τα έσοδα από τις πωλήσεις του γραπτού Τύπου έκαναν μια κατακόρυφη βουτιά αξίας 40 δισ. δολ. Ωστόσο, παρότι η εποχή κρύβει αμέτρητες προκλήσεις για τον γραπτό Τύπο, το περιοδικό έχει δει τις πωλήσεις του να αυξάνονται εκθετικά κάθε χρόνο, πουλώντας πλέον πάνω από 84.000 αντίτυπα ανά τεύχος, και απολαμβάνοντας 19.500 πιστούς συνδρομητές.

Εν μέρει η επιτυχία του οφείλεται στην εξαιρετική του διάταξη και στον μοντέρνο σχεδιασμό –το «Monocle» είναι ένα έντυπο φτιαγμένο για να κοσμεί τραπέζια σαλονιού και βιβλιοθήκες και δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την αισθητική των κορυφαίων περιοδικών μόδας. Ωστόσο, ένα μεγάλο κομμάτι της βιωσιμότητας του περιοδικού οφείλεται στη δημιουργία συνθηκών που εμπνέουν το διάβασμα και την αλληλεπίδραση με το φύλλο. Το «Monocle Cafe» του Λονδίνου είναι το πιο λαμπρό παράδειγμα αυτής της προσέγγισης. Εμπνευσμένο από το πρώτο καφέ του περιοδικού στο Τόκιο, το μικρό αλλά κομψό μαγαζί προσφέρει τσάι και ιαπωνικά εδέσματα, ένα λεπτομερές αρχείο των τευχών του περιοδικού, αλλά και αμέτρητες γωνίες με άνετες πολυθρόνες και φυσικό φωτισμό. Το Σάββατο το απόγευμα που βρέθηκα στον χώρο, κάθε γωνιά ήταν κατειλημμένη από αφοσιωμένους αναγνώστες, ο καθένας με ένα περιοδικό στα γόνατά του. Ο ρυθμός της μεγαλούπολης βρισκόταν σε πλήρη αναστολή.

google news banner franchise

Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά