Με αφορμή το νέο βιβλίο των Chan W. Kim και Renée Mauborgne, το Beyond Disruption, Innovate and Achieve Growth without Displacing Industries, Companies, or Jobs, παρουσιάζουμε την τριλογία της στρατηγικής των γαλάζιων ωκεανών.
Η στρατηγική των γαλάζιων ωκεανών
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΤΙΣ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Οι εταιρίες που επιδιώκουν την κερδοφόρο ανάπτυξη έχουν από καιρό επιλέξει την οδό του σκληρού ανταγωνισμού. Αναζητούν το συγκριτικό πλεονέκτημα, μάχονται για να κατακτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά και πασχίζουν να διαφοροποιηθούν. Ωστόσο, σήμερα, στους συνωστισμένους οικονομικούς κλάδους, ο σκληρός ανταγωνισμός οδηγεί σε έναν αιματοβαμμένο «κόκκινο ωκεανό», όπου οι αντίπαλοι μάχονται για μια δεξαμενή κερδών που διαρκώς συρρικνώνεται.
Στο βιβλίο αυτό, οι Kim και Mauborgne αμφισβητούν όλα όσα νομίζαμε ότι ξέραμε για μια επιτυχημένη στρατηγική και υποστηρίζουν ότι, ενώ οι περισσότερες εταιρίες ανταγωνίζονται μέσα σ’ αυτούς τους κόκκινους ωκεανούς, μια τέτοια στρατηγική δεν θα οδηγήσει σε κερδοφόρο ανάπτυξη στο μέλλον. Βασιζόμενοι σε μια μελέτη 150 στρατηγικών κινήσεων για μια περίοδο που ξεπερνά τα 100 χρόνια και καλύπτει τριάντα κλάδους, οι συγγραφείς ισχυρίζονται ότι οι ηγετικές επιχειρήσεις του μέλλοντος δεν θα πετύχουν παλεύοντας με τους ανταγωνιστές τους, αλλά δημιουργώντας στην αγορά «γαλάζιους ωκεανούς» αδιεκδίκητου χώρου που προσφέρονται για ανάπτυξη.
Αυτές οι στρατηγικές κινήσεις, που ονομάζονται «αξιακές καινοτομίες», δημιουργούν ξεχωριστή αξία τόσο για την εταιρία όσο και για τους αγοραστές, αφήνοντας πίσω τους αντιπάλους, και απελευθερώνουν νέα ζήτηση. Η Στρατηγική των Γαλάζιων Ωκεανών αποτελεί ένα συστηματικό τρόπο για να παρακάμψετε τον ανταγωνισμό. Στο ανατρεπτικό αυτό βιβλίο, οι Kim και Mauborgne παρουσιάζουν ένα δοκιμασμένο αναλυτικό πλαίσιο και τα εργαλεία για να υλοποιήθει μια στρατηγική γαλάζιων ωκεανών.
Ακολουθώντας έξι τακτικές δείχνουν πώς μπορείτε να επαναπροσδιορίσετε τα όρια της αγοράς, να δείτε τη συνολική εικόνα, να ψάξετε πέρα από τη γνωστή ζήτηση, να ιεραρχήσετε σωστά τα διάφορα στάδια στρατηγικής, να ξεπεράσετε τα οργανωτικά εμπόδια και να ενσωματώσετε το στάδιο της εφαρμογής μέσα στη στρατηγική.
Η τριλογία:
Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant Hardcover – Illustrated, January 20, 2015
Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth Hardcover – September 26, 2017
Beyond Disruption: Innovate and Achieve Growth without Displacing Industries, Companies, or Jobs Hardcover – May 2, 2023
from the editors of FRANCHISE BUSINESS.
Proudly developed by aDa.gr in Greece.