

Project Cafe Europe 2023: Πρόβλεψη για 1000 νέα καταστήματα μέσα σε ένα έτος
Η συνολική αγορά του καφέ αυξήθηκε κατά 3,3% τους τελευταίους 12 μήνες φτάνοντας τα 42.804 καταστήματα, με το 76% των παρόχων που συμμετείχαν στην έρευνα να αναφέρουν αύξηση πωλήσεων. Με σχεδόν όλους τους εμπορικούς περιορισμούς Covid-19 να έχουν αρθεί, οι ευρωπαίοι ηγέτες της βιομηχανίας του καφέ επικεντρώνονται σε θέματα που αφορούν στον υψηλό πληθωρισμό, στο αυξανόμενο κόστος ζωής και στις οικονομικές επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Τριάντα μία από τις 40 μεγαλύτερες επώνυμες αλυσίδες καφέ της Ευρώπης πρόσθεσαν καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες. Το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, με ανάπτυξη 4,4% φτάνοντας τα 9.885 καταστήματα, μπροστά από τη Γερμανία, η οποία παρουσίασε συρρίκνωση 1,3% σε 6.798 καταστήματα και τη Ρωσία, η οποία αυξήθηκε κατά 2,2% φτάνοντας τα 4.479 καταστήματα. Συλλογικά, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ρωσία κατέχουν το 49% όλων των ευρωπαϊκών επώνυμων καταστημάτων καφέ. Η Ρουμανία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στην Ευρώπη από καταστήματα, με επέκταση 29% τους τελευταίους 12 μήνες, με την εγχώρια αλυσίδα brand 5 να αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα καφέ, με 181 καθαρά νέα καταστήματα. Ωστόσο, οι σκανδιναβικές αγορές, η Σουηδία, η Νορβηγία και η Φινλανδία, συρρικνώθηκαν κατά 1,7%, 0,8% και 1,6% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την έκθεση Project Cafe Europe, που συντάσσει ο βρετανικός οίκος Allegra με δεδομένα από 40 ευρωπαϊκές χώρες, ότι η ευρωπαϊκή αγορά επώνυμων αλυσίδων καφέ θα ξεπεράσει τα 44.100 καταστήματα έως τον Μάρτιο του 2024 και τα 49.600 καταστήματα έως τον Μάρτιο του 2028. Με την Ελλάδα να εκτιμάται αναγωγικά ότι έως το 2026, οι επώνυμες αλυσίδες καφέ θα διαχειρίζονται πάνω από 2.200 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα. Αυτό υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς αναμένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον.
Franchise
Franchise Search
Franchise.GR
Οι δυνητικοί δικαιοδόχοι - επιχειρηματίες οφείλουν να πραγματοποιούν τις δικές τους ανεξάρτητες έρευνες αγοράς και μελέτες σκοπιμότητας πριν λάβουν την τελική τους απόφαση.