Franchise

PEPCO

Συνεχίζει το επενδυτικό πρόγραμμα επέκτασής της η PEPCO, η πολωνική αλυσίδα ένδυσης «value for money», με στόχο τη δημιουργία 60 καταστημάτων έως το τέλος του 2025, με επόμενους σταθμούς τα Τρίκαλα, το Αιγάλεω και τα Γιαννιτσά.

Ταχεία επέκταση δικτύου, γεγονός που οδήγησε σε αλματώδη ανάπτυξη των μεγεθών της το 2023 ακολουθεί η πολωνική αλυσίδα Pepco στην Ελλάδα, όπου ήδη σήμερα λειτουργεί 33 καταστήματα.

Στο τέλος Σεπτεμβρίου, η πολωνική αλυσίδα value for money θα διαθέτει 37 καταστήματα στην εγχώρια αγορά συνολικής επιφάνειας άνω των 18.500 τετραγωνικών μέτρων.

Οι επόμενοι σταθμοί της αλυσίδας είναι τα Τρίκαλα, το Αιγάλεω –επί της Ιεράς Οδού- και τα Γιαννιτσά. Στην βορειοελλαδίτικη πόλη το νέο Pepco θα στεγαστεί σε ενοικιαζόμενο χώρο εντός του καταστήματος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος.

Το Νοέμβριο του 2023 ανακοινώθηκε η σύμπραξη της πολωνικής αλυσίδας με έναν από τους κορυφαίους retailers στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, με τη μίσθωση χώρων εντός καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος, ώστε να ανοίξει δικά της καταστήματα.

Αυτή τη στιγμή, τα καταστήματα όπου οι δύο δυνάμεις συμπράττουν είναι 5, και σε αυτά δραστηριοποιούνται μεν κάτω από την ίδια στέγη, αλλά εντελώς αυτόνομα. Στην ουσία δεν πρόκειται για εγχείρημα τύπου shop in shop, αφού οι δυο εταιρικές οντότητες λειτουργούν αυτόνομα, αν και κάτω από την ίδια στέγη, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να προχωρά σε μείωση του χώρου πώλησης σε συγκεκριμένα καταστήματά της, παραχωρώντας τον στην Pepco έναντι μισθώματος. Η μέση επιφάνεια καταστημάτων της πολωνικής αλυσίδας στα καταστήματα ΑΒ είναι περίπου 500 τετραγωνικά μέτρα.

Σημειώνεται πως η αλυσίδα τόσο στην Ελλάδα, όσο και πανευρωπαϊκά, δεν διαθέτει ηλεκτρονική παρουσία (ακολουθώντας το μοντέλο της Ιρλανδικής Primark), ωστόσο επενδύει σε μεσαίου μεγέθους καταστήματα σε κεντρικές αγορές, αλλά και εντός εμπορικών πόλων.

Σε ότι αφορά τα μεγέθη του 2023, χρονιά την οποία έκλεισε με 25 καταστήματα εν λειτουργία στην Ελλάδα οι πωλήσεις της Pepco Greece ανήλθαν σε 9,99 εκατ. ευρώ, έναντι 2,96 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα μικτά αποτελέσματα ήταν 3,35 εκατ. ευρώ, έναντι 1,17 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Το αποτέλεσμα μετά φόρων ήταν ζημίες ύψους 2,13 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι ζημίων 298.707 ευρώ, γεγονός που δικαιολογείται από το αυξημένο κόστος ανάπτυξης. Σημειώνεται πως στόχος της ελληνικής θυγατρικής είναι η ανάπτυξη δικτύου 60 καταστημάτων έως το 2025, ενώ εκτιμά πως είναι πιθανό να κλείσει το 2024 με 40 καταστήματα στην Ελλάδα.

Σε διεθνές επίπεδο, ο πολωνικός όμιλος εξακολουθεί να τροφοδοτεί την ανάπτυξη του μέσω του ανοίγματος νέων καταστημάτων πανευρωπαϊκά. Έτσι, στο 9μηνο της τρέχουσας χρήσης, που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου, προσέθεσε συνολικά 326 νέα σημεία των τριών αλυσίδων του (Pepco, Poundland και Dealz) πανευρωπαϊκά, ενώ μέχρι το τέλος της χρήσης τα νέα καταστήματα θα αγγίξουν τα 400.

Οι πωλήσεις του διευρύνθηκαν κατά 10% συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και ανήλθαν στα 4,68 δισ. ευρώ, ωστόσο σε επίπεδο like for like η μεταβολή είναι αρνητική, σε ποσοστό 4,3%.

Σε κάθε περίπτωση, ο όμιλος διατηρεί την πρόβλεψή του για κέρδη EBITDA συνολικού ύψους 900 εκατ. ευρώ στη λήξη της χρήσης, ενισχυμένα σε ποσοστό 20% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2022.



Σχετικά Νέα:

google news banner franchise

Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά